Anonym bruker Skrevet 7. februar #26 Skrevet 7. februar Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Du strever visst litt med å forstå hva jeg skriver. Ja, den forelderen som har høyest inntekt skal betale bidrag, også ved delt bosted. Dette bidraget fritar ikke forelderen fra forsørgelsesplikt, forelderen skal fortsatt betale for klær, utstyr osv. Når man er SAMVÆRSFORELDER er det andre regler. Da er bidraget høyere, og bostedsforelder skal betale for klær. Man står selvsagt fritt til å lage seg private avtaler med et annet innhold. Anonymkode: 75c57...1c4 Da har jeg formulert meg feil en plass for det er det du sier jeg og mener. Men ut fra HI sitt innlegg virker det ikke til å være en 50/50 ordning. Og uansett OM det er det, så kan ikke HI bestemme hva far skal kjøpe og ikke. Om han velger å la de gå med samme klær hele tida så er det (selvsagt ikke greit) hans valg Anonymkode: 72f63...db6
Anonym bruker Skrevet 7. februar #27 Skrevet 7. februar Anonym bruker skrev (8 timer siden): Da har jeg formulert meg feil en plass for det er det du sier jeg og mener. Men ut fra HI sitt innlegg virker det ikke til å være en 50/50 ordning. Og uansett OM det er det, så kan ikke HI bestemme hva far skal kjøpe og ikke. Om han velger å la de gå med samme klær hele tida så er det (selvsagt ikke greit) hans valg Anonymkode: 72f63...db6 Nei ungene får nok alvorlige traumer av å gå med samme klær en hel helg🤣🤣 Anonymkode: 8e795...a15
Anonym bruker Skrevet 8. februar #28 Skrevet 8. februar Anonym bruker skrev (10 timer siden): Nei ungene får nok alvorlige traumer av å gå med samme klær en hel helg🤣🤣 Anonymkode: 8e795...a15 Traumer eller ikke, som foreldre skal vi sørge for at barna våre er kledd riktig etter vær og situasjon, og at de er rene. Anonymkode: 02bee...f34
Anonym bruker Skrevet 8. februar #29 Skrevet 8. februar Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Traumer eller ikke, som foreldre skal vi sørge for at barna våre er kledd riktig etter vær og situasjon, og at de er rene. Anonymkode: 02bee...f34 Og dersom det forsømmes så er det en sak for fvk, ikke bidraget Anonymkode: 72f63...db6
Anonym bruker Skrevet 8. februar #30 Skrevet 8. februar Anonym bruker skrev (8 timer siden): Traumer eller ikke, som foreldre skal vi sørge for at barna våre er kledd riktig etter vær og situasjon, og at de er rene. Anonymkode: 02bee...f34 Klær blir ikke møkkete av å brukes en helg. Anonymkode: 59724...37e
Anonym bruker Skrevet 8. februar #31 Skrevet 8. februar Anonym bruker skrev (9 timer siden): Traumer eller ikke, som foreldre skal vi sørge for at barna våre er kledd riktig etter vær og situasjon, og at de er rene. Anonymkode: 02bee...f34 Joda, men her er det snakk om barn som er såpass store at de ikke ønsker å pakke en bag og føle de skal på besøk når de skal på samvær. Da lukter de ikke tiss og er full av matgris etter en helg i samme bukse og genser altså, det går virkelig helt fint. Jeg ser ikke helt problemet heller, det er barn på helgesamvær, da skal bostedsforelder sørge for klær og utstyr. Det er bare å gå på HM og kjøpe to collegegensere og to bukser, en pakke sokker og en pakke underbukser og legge hos far. Så har barna noe å skifte til om de søler på seg, uten å pakke med seg en bag. Jeg skjønner at det er slitsomt med fedre som ikke virker, men istedenfor å bruke masse negativ energi på ting som aldri kommer til å endre seg eller bli bedre bør man bare gjøre noe med en så enkel ting som dette. Anonymkode: aa68d...025
Anonym bruker Skrevet 8. februar #32 Skrevet 8. februar Anonym bruker skrev (6 timer siden): Joda, men her er det snakk om barn som er såpass store at de ikke ønsker å pakke en bag og føle de skal på besøk når de skal på samvær. Da lukter de ikke tiss og er full av matgris etter en helg i samme bukse og genser altså, det går virkelig helt fint. Jeg ser ikke helt problemet heller, det er barn på helgesamvær, da skal bostedsforelder sørge for klær og utstyr. Det er bare å gå på HM og kjøpe to collegegensere og to bukser, en pakke sokker og en pakke underbukser og legge hos far. Så har barna noe å skifte til om de søler på seg, uten å pakke med seg en bag. Jeg skjønner at det er slitsomt med fedre som ikke virker, men istedenfor å bruke masse negativ energi på ting som aldri kommer til å endre seg eller bli bedre bør man bare gjøre noe med en så enkel ting som dette. Anonymkode: aa68d...025 Enig. Anonymkode: 0441d...25e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå