Anonym bruker Skrevet 4. februar #1 Skrevet 4. februar Jeg spiser kl 12 og kl 17. Til sammen 1200 kalorier. Til frokost omelett av tre egg og ulike grønnsaker, samt noe kjøtt, ca 400 kalorier. Til middag spiser jeg to 150grams biffer med grønnsaker, fisk 400 gram og grønnsaker, eller kylling og grønnsaker. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke går ned? Første uka gikk jeg ned 4 kilo, så spiste jeg fire knekkebrød med smør og fire chili cheese i helga, og etter det har vekta ikke rørt seg (tre dager siden) Hva skjer? Er det fordi jeg brøt ketosen? Hvor lang tid skal det ta før det løsner igjen? Eller var all nedgangen vann? Anonymkode: 34076...d0c
Anonym bruker Skrevet 4. februar #2 Skrevet 4. februar Spis heller 3 små måltider, kl 12, 17 og 20. Mellommåltid feks en frukt kl 14.30-tiden. Ca 1200-1300 kcal. Bevege deg, gå rask gange - 45 min per dag. Anonymkode: 92573...213
Anonym bruker Skrevet 4. februar #3 Skrevet 4. februar Det er litt tidlig å si dette, siden det kun har gått tre dager. Vent litt til. Vektnedgang er en lang prosess, og i starten mister man vann. Fettnedgangen tar lengre tid. Anonymkode: e274f...413
Anonym bruker Skrevet 4. februar #4 Skrevet 4. februar Vektnedgang går i trappetrinn, mye som skal justeres u kroppen Vei deg en gang i uka. Anonymkode: 8d51f...5c4
Anonym bruker Skrevet 4. februar #5 Skrevet 4. februar Den er god, da prøver jeg å smøre meg med tålmodighet. For meg fungerer det ikke med å spise små måltider, jeg har prøvd og går ikke ned i vekt av det. Frukt får jeg veldig høyt blodsukker av og blir veldig sugen på sukker, så ligger unna. Jeg spiser siste måltid kl 18, og tror egentlig ikke det å spise på kveld er så lurt for meg og min forbrenning ts Anonymkode: 34076...d0c
Anonym bruker Skrevet 4. februar #6 Skrevet 4. februar Hold ut! 4 kilo var vann, nå går det litt saktere. Anonymkode: 11d8d...5cb
Anonym bruker Skrevet 4. februar #7 Skrevet 4. februar Anonym bruker skrev (5 timer siden): Jeg spiser kl 12 og kl 17. Til sammen 1200 kalorier. Til frokost omelett av tre egg og ulike grønnsaker, samt noe kjøtt, ca 400 kalorier. Til middag spiser jeg to 150grams biffer med grønnsaker, fisk 400 gram og grønnsaker, eller kylling og grønnsaker. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke går ned? Første uka gikk jeg ned 4 kilo, så spiste jeg fire knekkebrød med smør og fire chili cheese i helga, og etter det har vekta ikke rørt seg (tre dager siden) Hva skjer? Er det fordi jeg brøt ketosen? Hvor lang tid skal det ta før det løsner igjen? Eller var all nedgangen vann? Anonymkode: 34076...d0c Hvorfor kjører du både ketose og lavkalori samtidig? Anonymkode: b1063...01d
Anonym bruker Skrevet 4. februar #8 Skrevet 4. februar Fordi jeg har prøvd diettene hver for seg og går ikke ned i det hele tatt. Prøver derfor hardt nå, da jeg har prøvd slankesprøyter og alle dietter i verden, det eneste som gjenstår er amfetamin eller slankeoperasjon. ts Anonymkode: 34076...d0c
Anonym bruker Skrevet 4. februar #9 Skrevet 4. februar Stå i det! Gjør du dette i en måned, går du ned ikke som med mindre du er 130 cm høy, Anonymkode: 52158...a75
Anonym bruker Skrevet 4. februar #10 Skrevet 4. februar Fordi du spiser for lite, antar jeg. Kroppen skrur ned forbrenningen. Ta heller og spis litt mer, beveg deg mer og fremfor alt; skaff deg muskler. Det er som en egen forbrenningsovn. Anonymkode: 39176...e0b
Anonym bruker Skrevet 4. februar #11 Skrevet 4. februar Jeg tror alle er forskjellige, men dette er det som funket for meg. 1: Med en gang det blir lyst går jeg ut og ser mot sola. Jo mer man er ute, jo bedre blodsukker. Flere studier viser dette. Sluttet å bruke solbriller. 2: Spiser en stor frokost bestående av egg, grønnsaker, valnøtter og gjerne en proteinkaffe, rett etter at jeg våkner. Dette kan hjelpe for såkalt dawn phenomenon. 3: Spiser også en relativt stor lunsj. Tenker først og fremst protein, deretter grønnsaker og litt fett. 4: Litt mindre middag, men samme prinsipp. Tar en proteinpudding eller proteinyoghurt med bær hvis jeg føler søtsug. Spiser aldri etter kl 19. Bruker blålysbriller om kvelden. Jobber med stresset mitt og ikke minst med søvnen. Målte blodsukkeret i en periode for å se hva som trigger det. Poenget er at du må jobbe for å bedre hormonbalansen. Anbefaler smartklokke, bøkene «Hvilekuren» og «Pulskuren», samt podcastene «Biohacking girls» og «hormonpodden» Jeg spiser mye mat, er aldri sulten og har gått ned 16 kilo. Ikke veldig raskt, men merker at kroppen jobber med meg. Spiser ikke sukker eller hvetemel. Man går ned i vekt av seg selv når hormonbalansen blir bedre og man finner tilbake til sin naturlige rytme. Anonymkode: 5e1b2...032
Anonym bruker Skrevet 4. februar #12 Skrevet 4. februar 2 hours ago, Anonym bruker said: Fordi jeg har prøvd diettene hver for seg og går ikke ned i det hele tatt. Prøver derfor hardt nå, da jeg har prøvd slankesprøyter og alle dietter i verden, det eneste som gjenstår er amfetamin eller slankeoperasjon. ts Anonymkode: 34076...d0c Hva med mosjon? Anonymkode: cbb1e...389
Anonym bruker Skrevet 4. februar #13 Skrevet 4. februar Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg tror alle er forskjellige, men dette er det som funket for meg. 1: Med en gang det blir lyst går jeg ut og ser mot sola. Jo mer man er ute, jo bedre blodsukker. Flere studier viser dette. Sluttet å bruke solbriller. 2: Spiser en stor frokost bestående av egg, grønnsaker, valnøtter og gjerne en proteinkaffe, rett etter at jeg våkner. Dette kan hjelpe for såkalt dawn phenomenon. 3: Spiser også en relativt stor lunsj. Tenker først og fremst protein, deretter grønnsaker og litt fett. 4: Litt mindre middag, men samme prinsipp. Tar en proteinpudding eller proteinyoghurt med bær hvis jeg føler søtsug. Spiser aldri etter kl 19. Bruker blålysbriller om kvelden. Jobber med stresset mitt og ikke minst med søvnen. Målte blodsukkeret i en periode for å se hva som trigger det. Poenget er at du må jobbe for å bedre hormonbalansen. Anbefaler smartklokke, bøkene «Hvilekuren» og «Pulskuren», samt podcastene «Biohacking girls» og «hormonpodden» Jeg spiser mye mat, er aldri sulten og har gått ned 16 kilo. Ikke veldig raskt, men merker at kroppen jobber med meg. Spiser ikke sukker eller hvetemel. Man går ned i vekt av seg selv når hormonbalansen blir bedre og man finner tilbake til sin naturlige rytme. Anonymkode: 5e1b2...032 Skuttet å bruke solbriller? Ville ikke lyttet til det tipset hvertfall Anonymkode: 92573...213
Anonym bruker Skrevet 5. februar #14 Skrevet 5. februar Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jeg tror alle er forskjellige, men dette er det som funket for meg. 1: Med en gang det blir lyst går jeg ut og ser mot sola. Jo mer man er ute, jo bedre blodsukker. Flere studier viser dette. Sluttet å bruke solbriller. 2: Spiser en stor frokost bestående av egg, grønnsaker, valnøtter og gjerne en proteinkaffe, rett etter at jeg våkner. Dette kan hjelpe for såkalt dawn phenomenon. 3: Spiser også en relativt stor lunsj. Tenker først og fremst protein, deretter grønnsaker og litt fett. 4: Litt mindre middag, men samme prinsipp. Tar en proteinpudding eller proteinyoghurt med bær hvis jeg føler søtsug. Spiser aldri etter kl 19. Bruker blålysbriller om kvelden. Jobber med stresset mitt og ikke minst med søvnen. Målte blodsukkeret i en periode for å se hva som trigger det. Poenget er at du må jobbe for å bedre hormonbalansen. Anbefaler smartklokke, bøkene «Hvilekuren» og «Pulskuren», samt podcastene «Biohacking girls» og «hormonpodden» Jeg spiser mye mat, er aldri sulten og har gått ned 16 kilo. Ikke veldig raskt, men merker at kroppen jobber med meg. Spiser ikke sukker eller hvetemel. Man går ned i vekt av seg selv når hormonbalansen blir bedre og man finner tilbake til sin naturlige rytme. Anonymkode: 5e1b2...032 Enig i prinsippet her, søvn og hormoner har mye å si. Det å øke antall timer søvn og stadig sørge for å være hydrert, med god tarmflora og god kontroll på hormonene, vil mest sannsynlig føre til at man går ned i vekt. Anonymkode: 39176...e0b
Anonym bruker Skrevet 5. februar #15 Skrevet 5. februar Anonym bruker skrev (11 timer siden): Fordi du spiser for lite, antar jeg. Kroppen skrur ned forbrenningen. Ta heller og spis litt mer, beveg deg mer og fremfor alt; skaff deg muskler. Det er som en egen forbrenningsovn. Anonymkode: 39176...e0b Tull dette med å spise for lite. Det er kalorier inn og ut som teller. Anonymkode: e274f...413
Anonym bruker Skrevet 5. februar #16 Skrevet 5. februar Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Tull dette med å spise for lite. Det er kalorier inn og ut som teller. Anonymkode: e274f...413 Glemte å føye til at dette gjelder når man spiser helt ned til 1200kalorier, slik HI gjør. Kroppen går ikke i sparebluss av det. Anonymkode: e274f...413
Anonym bruker Skrevet 5. februar #17 Skrevet 5. februar Anonym bruker skrev (3 timer siden): Tull dette med å spise for lite. Det er kalorier inn og ut som teller. Anonymkode: e274f...413 Det er en forenkling. De som sier det tenker som regel bare på kalorier inn og ikke på kalorier ut. Det går an å få den samme kroppen til å forbrenne lite eller mye, det sier de folkene aldri noe om. Og har du aldri fyrt i peisen eller brent bål? Hadde du gjort det, så hadde du raskt forstått at det å putte på mye ved faktisk kan føre til høyere og mer gjennomført forbrenning, mens det å hele tiden putte på små fliser fører til sot og problemer med å brenne. Anonymkode: 39176...e0b
Anonym bruker Skrevet 5. februar #18 Skrevet 5. februar Anonym bruker skrev (3 timer siden): Glemte å føye til at dette gjelder når man spiser helt ned til 1200kalorier, slik HI gjør. Kroppen går ikke i sparebluss av det. Anonymkode: e274f...413 Du tar feil, det glemte du også å få med. Anonymkode: 39176...e0b
Anonym bruker Skrevet 5. februar #19 Skrevet 5. februar Det er forresten bare å se på alle de trådene hvor mennesker sier at de spiser lite og ikke forstår at de ikke går ned i vekt og så kommer det noen som sier at de går ned mye selv om de spiser mye. Hvis man vil ha en endring så må man våge å tenke nytt. Anonymkode: 39176...e0b
Anonym bruker Skrevet 5. februar #20 Skrevet 5. februar Anonym bruker skrev (4 timer siden): Tull dette med å spise for lite. Det er kalorier inn og ut som teller. Anonymkode: e274f...413 Det er en veldig forenkling De som slanker seg skal leve et normalt liv, og spiser man for lite er det vanskelig Forbrenningen endrer seg om man spiser for lite, kroppen endrer hvordan den tar opp og lagrer næring. Man blir slapp, trøtt og sliten så man ikke bruker energi unødig. Hormonene i kroppen endres også. For hver lavkalori diett du går på ødelegger du de naturlige prosessene i kroppen litt. Det er ikke dårlig viljestyrke som gjør at 97% går opp igjen i vekt, det er fordi man starter en krig mot kroppen som man er dømt til å tape Joda, man kan sulte seg til å bli mager som en straffange rett fra konsentrasjonsleir, men noe godt liv får man ikke av det. Slanking er uhyre komplekst, det er så mange prosesser i kroppen involvert. Ikke bare kalorier ut og kalorier inn... Anonymkode: 8d51f...5c4
Anonym bruker Skrevet 5. februar #21 Skrevet 5. februar Anonym bruker skrev (3 timer siden): Du tar feil, det glemte du også å få med. Anonymkode: 39176...e0b Når mener du kroppen går i sparebluss da? Anonymkode: e274f...413
Anonym bruker Skrevet 5. februar #22 Skrevet 5. februar Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Når mener du kroppen går i sparebluss da? Anonymkode: e274f...413 Ikke meg du spør, men "sparbluss" er ikke en pågående prosess som skjer ved et visst kaloriinntak. Men kroppen tilpasser seg inntaket. Så er det perioder med mye mat så lagrer den, og er det perioder med lite mat setter den ned forbrenningen. Det er sånn evolusjonen har laget menneskekroppen for å overleve gjennom gode og dårlige tider. Problemet vårt nå er at det aldri er dårlige tider lenger, vi har mye mer mat enn vi noen gang trenger, og veldig lett tilgjengelig. Anonymkode: 8d51f...5c4
Anonym bruker Skrevet 5. februar #23 Skrevet 5. februar Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Ikke meg du spør, men "sparbluss" er ikke en pågående prosess som skjer ved et visst kaloriinntak. Men kroppen tilpasser seg inntaket. Så er det perioder med mye mat så lagrer den, og er det perioder med lite mat setter den ned forbrenningen. Det er sånn evolusjonen har laget menneskekroppen for å overleve gjennom gode og dårlige tider. Problemet vårt nå er at det aldri er dårlige tider lenger, vi har mye mer mat enn vi noen gang trenger, og veldig lett tilgjengelig. Anonymkode: 8d51f...5c4 Kroppen vil uansett bruke av lagret energi hvis kaloriinntaket er mye lavere enn det man bruker. Det faller på sin egen urimelighet at kroppen slutter å miste vekt hvis kaloriinntaket er lavt over tid. Det kan stagnere midlertidig, men man vil miste vekt. Hvis man skulle forholdt seg til en slik logikk hadde vel ikke jødene i konsentrasjonsleirene vært så magre? Eller anorektikere? Anonymkode: e274f...413
Anonym bruker Skrevet 5. februar #24 Skrevet 5. februar Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Ikke meg du spør, men "sparbluss" er ikke en pågående prosess som skjer ved et visst kaloriinntak. Men kroppen tilpasser seg inntaket. Så er det perioder med mye mat så lagrer den, og er det perioder med lite mat setter den ned forbrenningen. Det er sånn evolusjonen har laget menneskekroppen for å overleve gjennom gode og dårlige tider. Problemet vårt nå er at det aldri er dårlige tider lenger, vi har mye mer mat enn vi noen gang trenger, og veldig lett tilgjengelig. Anonymkode: 8d51f...5c4 Jepp. Kroppen tilpasser seg både ved å sette ned basalforbrenningen og ved å ikke orke små ting som man normalt sett ville orket, som å gå den ekstra trappen, gå den ekstra turen inn på kjøkkenet, vasket den gryten som kan gå inn i oppvaskmaskinen, etc etc etc, også kalt NEAT (Non-Exercise Activity Thermogenesis). I tillegg er det lurt å finne årsaken til at man fikk opp i vekt i første omgang. Mye overspising skyldes at man er stresset, trøtt, dehydrert eller trøstespiser. Mye sunnere med mat enn med narkotika og alkohol, helt klart, men det finnes også enda sunnere løsninger for egenomsorg. Søvn er helt klart en av de absolutt beste vektregulatorene etter min mening, og for å få god søvn må man få nok lys, spise sunt, være hydrert, ha gode sosiale og emosjonelle støttespillere - elementer som har null og niks med kalorier i seg selv, men som likevel påvirker hele systemet. Anonymkode: 39176...e0b
Anonym bruker Skrevet 5. februar #25 Skrevet 5. februar Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jepp. Kroppen tilpasser seg både ved å sette ned basalforbrenningen og ved å ikke orke små ting som man normalt sett ville orket, som å gå den ekstra trappen, gå den ekstra turen inn på kjøkkenet, vasket den gryten som kan gå inn i oppvaskmaskinen, etc etc etc, også kalt NEAT (Non-Exercise Activity Thermogenesis). I tillegg er det lurt å finne årsaken til at man fikk opp i vekt i første omgang. Mye overspising skyldes at man er stresset, trøtt, dehydrert eller trøstespiser. Mye sunnere med mat enn med narkotika og alkohol, helt klart, men det finnes også enda sunnere løsninger for egenomsorg. Søvn er helt klart en av de absolutt beste vektregulatorene etter min mening, og for å få god søvn må man få nok lys, spise sunt, være hydrert, ha gode sosiale og emosjonelle støttespillere - elementer som har null og niks med kalorier i seg selv, men som likevel påvirker hele systemet. Anonymkode: 39176...e0b …hilsen hun som egentlig ble spurt Anonymkode: 39176...e0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå