Anonym bruker Skrevet 26. januar #1 Skrevet 26. januar Jeg arvet en del penger for ikke så lenge siden, disse pangene hadde jeg egentlig tenkt å bruke på å nedbetale noe gjeld og pensjonssparing. Svigermor har ei hytte, og mannen er hennes eneste arving. Denne hytten bor hun mer eller mindre på hele tiden. Nå har hun funnet ut at til våren skal hun pusse opp og oppgradere deler av hytten. Hun har fått inn tilbud på denne jobben, og den er estimert til 250.000. Nå mener hun at siden jeg akkurat har arvet en del penger vil det være riktig at vi betaler for denne oppusningen/oppgraderingen siden det vil være en inventering i vår fremtidige arv. Jeg mener at arv er særeie, og jeg skal ikke investere i mannens fremtidige arv, og hver fall ikke i en hytte vi ikke kan bruke, eller være med på å bestemme hvordan oppusningen/oppgraderingen skal gjøres, hva som skal gjøres, hvordan ting skal bli også videre. Hun har forresten mer enn nok penger til å betale det selv, men av erfaring så liker hun ikke å bruke penger. Siden hun bor der, og bestemmer alt, er det ikke da riktig at hun også skal betale alt? Anonymkode: edd69...769
Anonym bruker Skrevet 26. januar #2 Skrevet 26. januar Har det noe å si? Dine penger, bare å si nei. Kan ikke skjønne at det er noe mer å diskutere. Anonymkode: 43503...0ea
Anonym bruker Skrevet 26. januar #3 Skrevet 26. januar Det der er ikke en sak engang. Du skal IKKE bruke ditt særeie på å oppgradere en hytte mannen din vil arve, som sitt særeie, en gang i framtiden. Anonymkode: 83f5e...3a5
Anonym bruker Skrevet 26. januar #4 Skrevet 26. januar Hun har ingenting med å fortelle deg hvordan du skal bruke dine penger. Hva sier mannen din, er han enig med mamma? Anonymkode: 04fff...ec0
Anonym bruker Skrevet 26. januar #5 Skrevet 26. januar Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hun har ingenting med å fortelle deg hvordan du skal bruke dine penger. Hva sier mannen din, er han enig med mamma? Anonymkode: 04fff...ec0 Og nei, selvfølgelig skal ikke du bruke din arv på dette. Anonymkode: 04fff...ec0
Anonym bruker Skrevet 26. januar #6 Skrevet 26. januar Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Det der er ikke en sak engang. Du skal IKKE bruke ditt særeie på å oppgradere en hytte mannen din vil arve, som sitt særeie, en gang i framtiden. Anonymkode: 83f5e...3a5 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Hun har ingenting med å fortelle deg hvordan du skal bruke dine penger. Hva sier mannen din, er han enig med mamma? Anonymkode: 04fff...ec0 Mannen er enig med meg, og jeg sier nei, har gjort det flere ganger. Samtidig så driver hun å maser på meg på at jeg skal sette over pengene til den 15% forskuddsbetalingen.. Anonymkode: edd69...769
Anonym bruker Skrevet 26. januar #7 Skrevet 26. januar Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Mannen er enig med meg, og jeg sier nei, har gjort det flere ganger. Samtidig så driver hun å maser på meg på at jeg skal sette over pengene til den 15% forskuddsbetalingen.. Anonymkode: edd69...769 "Nei." Anonymkode: 43503...0ea
Anonym bruker Skrevet 26. januar #8 Skrevet 26. januar Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Mannen er enig med meg, og jeg sier nei, har gjort det flere ganger. Samtidig så driver hun å maser på meg på at jeg skal sette over pengene til den 15% forskuddsbetalingen.. Anonymkode: edd69...769 Himmel, hun er jo bare skamfrekk, bare ignorer det. Pleier hun å være sånn? Anonymkode: 04fff...ec0
Anonym bruker Skrevet 26. januar #9 Skrevet 26. januar Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg arvet en del penger for ikke så lenge siden, disse pangene hadde jeg egentlig tenkt å bruke på å nedbetale noe gjeld og pensjonssparing. Svigermor har ei hytte, og mannen er hennes eneste arving. Denne hytten bor hun mer eller mindre på hele tiden. Nå har hun funnet ut at til våren skal hun pusse opp og oppgradere deler av hytten. Hun har fått inn tilbud på denne jobben, og den er estimert til 250.000. Nå mener hun at siden jeg akkurat har arvet en del penger vil det være riktig at vi betaler for denne oppusningen/oppgraderingen siden det vil være en inventering i vår fremtidige arv. Jeg mener at arv er særeie, og jeg skal ikke investere i mannens fremtidige arv, og hver fall ikke i en hytte vi ikke kan bruke, eller være med på å bestemme hvordan oppusningen/oppgraderingen skal gjøres, hva som skal gjøres, hvordan ting skal bli også videre. Hun har forresten mer enn nok penger til å betale det selv, men av erfaring så liker hun ikke å bruke penger. Siden hun bor der, og bestemmer alt, er det ikke da riktig at hun også skal betale alt? Anonymkode: edd69...769 Det der skal du ikke si ja til. Hell no. Det er dine penger. Din arv. Skjer ikke. Anonymkode: d1143...bef
Anonym bruker Skrevet 26. januar #10 Skrevet 26. januar Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Himmel, hun er jo bare skamfrekk, bare ignorer det. Pleier hun å være sånn? Anonymkode: 04fff...ec0 Ikke direkte. Hun har alltid vært stolt over hvor flink hun er til å spare, og har et 7-sifret beløp på kontoen etter hva hun har sagt, så hun kan fint betale det selv. Er bare det at hun har bestemt seg for et dersom hun gjør det når så gjør hun oss en "tjeneste" slik at vi slipper når vi en gang i fremtiden tar den over, og velger å gjøre det nå siden nå har vi jo fått noen ekstra penger... Anonymkode: edd69...769
Anonym bruker Skrevet 26. januar #11 Skrevet 26. januar Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Ikke direkte. Hun har alltid vært stolt over hvor flink hun er til å spare, og har et 7-sifret beløp på kontoen etter hva hun har sagt, så hun kan fint betale det selv. Er bare det at hun har bestemt seg for et dersom hun gjør det når så gjør hun oss en "tjeneste" slik at vi slipper når vi en gang i fremtiden tar den over, og velger å gjøre det nå siden nå har vi jo fått noen ekstra penger... Anonymkode: edd69...769 En tjeneste faktisk....utrolig Anonymkode: 04fff...ec0
Anonym bruker Skrevet 26. januar #12 Skrevet 26. januar Det hadde jeg aldri verden gjort. Hva om du dør neste år og mannen gifter seg på nytt? Hva om mannen din dør, da går hytta til barna hans og ikke til deg. Uansett er det særeie på arv, og du skal selvfølgelig ikke bruke arven din på å pusse opp svigermor sin hytte. Hun er jo gal som foreslår noe sånt. Anonymkode: 6f07c...88c
sug lut Skrevet 26. januar #13 Skrevet 26. januar Den dagen min svigermor hadde forsøkt å mene noe om hva jeg skulle gjøre med mine penger hadde vært siste kontakt noensinne.
Anonym bruker Skrevet 26. januar #14 Skrevet 26. januar Her må du fortsette å si nei. Selvfølgelig skal ikke du bruke din arv på å pusse opp hennes hytte. Anonymkode: 76029...06a
Himmel og hav Skrevet 26. januar #15 Skrevet 26. januar Hvis hun fortsetter å mase så får du si at hun kan skrive over en del av hytta på deg, som ditt særeie, tilsvarende verdien av det du spytter inn. Hadde det vært meg hadde jeg aldri lagt arven min inn i dette.
Anonym bruker Skrevet 26. januar #16 Skrevet 26. januar Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jeg arvet en del penger for ikke så lenge siden, disse pangene hadde jeg egentlig tenkt å bruke på å nedbetale noe gjeld og pensjonssparing. Svigermor har ei hytte, og mannen er hennes eneste arving. Denne hytten bor hun mer eller mindre på hele tiden. Nå har hun funnet ut at til våren skal hun pusse opp og oppgradere deler av hytten. Hun har fått inn tilbud på denne jobben, og den er estimert til 250.000. Nå mener hun at siden jeg akkurat har arvet en del penger vil det være riktig at vi betaler for denne oppusningen/oppgraderingen siden det vil være en inventering i vår fremtidige arv. Jeg mener at arv er særeie, og jeg skal ikke investere i mannens fremtidige arv, og hver fall ikke i en hytte vi ikke kan bruke, eller være med på å bestemme hvordan oppusningen/oppgraderingen skal gjøres, hva som skal gjøres, hvordan ting skal bli også videre. Hun har forresten mer enn nok penger til å betale det selv, men av erfaring så liker hun ikke å bruke penger. Siden hun bor der, og bestemmer alt, er det ikke da riktig at hun også skal betale alt? Anonymkode: edd69...769 Din arv er dine penger. Det er ikke noe «vi» her. Skal du gi bort en pengegave tenkte hun? Det er ikke en investering i «deres» fremtid, for mannen ja men ikke for deg. Du arver ikke dine svigerforeldre. Mannen din gjør det, med særeie. Du må aldri betale på andres prosjekter. da blir det en gave i såfall. Du kan si at arven din er din, og du har andre planer. Punktum. Ikke gå i dialog om noe. Hva hvis du og mannen din skilles før han arver hytten? Da er pengene borte Anonymkode: 59af6...ea5
Anonym bruker Skrevet 27. januar #17 Skrevet 27. januar Anonym bruker skrev (7 timer siden): Din arv er dine penger. Det er ikke noe «vi» her. Skal du gi bort en pengegave tenkte hun? Det er ikke en investering i «deres» fremtid, for mannen ja men ikke for deg. Du arver ikke dine svigerforeldre. Mannen din gjør det, med særeie. Du må aldri betale på andres prosjekter. da blir det en gave i såfall. Du kan si at arven din er din, og du har andre planer. Punktum. Ikke gå i dialog om noe. Hva hvis du og mannen din skilles før han arver hytten? Da er pengene borte Anonymkode: 59af6...ea5 Pengene er borte om de skilles etter at hytta er arvet også, for han arver den som særeie og den går ikke inn i skilsmisseoppgjøret. Anonymkode: 6f07c...88c
Anonym bruker Skrevet 27. januar #18 Skrevet 27. januar Vi har vært sammen i over 25 år, og har bare felles barn, så dersom vi går fra hverandre vil den hytten uansett gå til våre barn til slutt. Siden vi har vært sammen så lenge ser hun nok litt på min arv som vår arv, og at vi, ikke han, skal arve henne. Jeg ønsker uansett å bruke de pengene til pensjonssparing. Takk for at dere er enige. Føltes nesten som om det var jeg som var gjerrig her. Mannen skal ringe henne i løpet av dagen og si at vi ikke kommer til å betale det der, og at hun ikke har noe med å bestille noe hun mener vi skal betale uten å avtale det på forhånd. HI Anonymkode: edd69...769
Anonym bruker Skrevet 27. januar #19 Skrevet 27. januar Anonym bruker skrev (2 timer siden): Vi har vært sammen i over 25 år, og har bare felles barn, så dersom vi går fra hverandre vil den hytten uansett gå til våre barn til slutt. Siden vi har vært sammen så lenge ser hun nok litt på min arv som vår arv, og at vi, ikke han, skal arve henne. Jeg ønsker uansett å bruke de pengene til pensjonssparing. Takk for at dere er enige. Føltes nesten som om det var jeg som var gjerrig her. Mannen skal ringe henne i løpet av dagen og si at vi ikke kommer til å betale det der, og at hun ikke har noe med å bestille noe hun mener vi skal betale uten å avtale det på forhånd. HI Anonymkode: edd69...769 At dere arver sammen er jo greit, men man kan ikke forvente at folk skal betale for oppusing man vil gjøre fordi dere en eller annen gang i fremtiden skal arve den. Det er jo bare frekt. Anonymkode: 04fff...ec0
Anonym bruker Skrevet 27. januar #20 Skrevet 27. januar sug lut skrev (13 timer siden): Den dagen min svigermor hadde forsøkt å mene noe om hva jeg skulle gjøre med mine penger hadde vært siste kontakt noensinne. Du er så tøff på nett. Anonymkode: 9b6ef...991
Anonym bruker Skrevet 27. januar #21 Skrevet 27. januar sug lut skrev (14 timer siden): Den dagen min svigermor hadde forsøkt å mene noe om hva jeg skulle gjøre med mine penger hadde vært siste kontakt noensinne. Det hadde vært en gave for svigermor. Anonymkode: 04fff...ec0
Anonym bruker Skrevet 27. januar #22 Skrevet 27. januar Anonym bruker skrev (17 timer siden): Jeg arvet en del penger for ikke så lenge siden, disse pangene hadde jeg egentlig tenkt å bruke på å nedbetale noe gjeld og pensjonssparing. Svigermor har ei hytte, og mannen er hennes eneste arving. Denne hytten bor hun mer eller mindre på hele tiden. Nå har hun funnet ut at til våren skal hun pusse opp og oppgradere deler av hytten. Hun har fått inn tilbud på denne jobben, og den er estimert til 250.000. Nå mener hun at siden jeg akkurat har arvet en del penger vil det være riktig at vi betaler for denne oppusningen/oppgraderingen siden det vil være en inventering i vår fremtidige arv. Jeg mener at arv er særeie, og jeg skal ikke investere i mannens fremtidige arv, og hver fall ikke i en hytte vi ikke kan bruke, eller være med på å bestemme hvordan oppusningen/oppgraderingen skal gjøres, hva som skal gjøres, hvordan ting skal bli også videre. Hun har forresten mer enn nok penger til å betale det selv, men av erfaring så liker hun ikke å bruke penger. Siden hun bor der, og bestemmer alt, er det ikke da riktig at hun også skal betale alt? Anonymkode: edd69...769 Hvorfor spør du? Selvsagt skal ikke du betale. Om dere blir skilt er jo pengene tapt da han vil arve hytta. Du kan jo si at du lan betale, om du vil det, om hytta skrives over på dere to og at dere disponerer den, ikke hun. Anonymkode: 4d666...cf3
Anonym bruker Skrevet 27. januar #23 Skrevet 27. januar Anonym bruker skrev (11 timer siden): At dere arver sammen er jo greit, men man kan ikke forvente at folk skal betale for oppusing man vil gjøre fordi dere en eller annen gang i fremtiden skal arve den. Det er jo bare frekt. Anonymkode: 04fff...ec0 Men de arver ikke «sammen». Hvis hi og mannn blir skilt er hytta mannen sin. Da er det kjipt for hi om hun har brukt arven sin til å pusse opp en hytte hun ikke eier. Anonymkode: 32acd...1dd
Anonym bruker Skrevet 27. januar #24 Skrevet 27. januar Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Men de arver ikke «sammen». Hvis hi og mannn blir skilt er hytta mannen sin. Da er det kjipt for hi om hun har brukt arven sin til å pusse opp en hytte hun ikke eier. Anonymkode: 32acd...1dd Nå har jeg sagt at hi ikke sak bruke arven sin på det uansett da. Anonymkode: 04fff...ec0
Anonym bruker Skrevet 28. januar #25 Skrevet 28. januar Anonym bruker skrev (7 timer siden): Nå har jeg sagt at hi ikke sak bruke arven sin på det uansett da. Anonymkode: 04fff...ec0 Du skrev «hvis dere arver sammen er jo greit». Derav mitt svar: de arver ikke «sammen». Anonymkode: 32acd...1dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå