Gå til innhold

Jeg greier bare ikke kokte grønnsaker…hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får ikke i meg kokte grønnsaker. Jeg vet det er en kjempetrigger her inne når voksne folk «ikke liker» mat, men jeg får det bare ikke til. Det vokser i munnen og jeg blir uvel. Jeg elsker omtrent alle grønnsaker men kun rå. Ikke potet da, men gulrot, kålrabi, blomkål osv. det er flaut som fy men jeg har prøvd og prøvd. Noen tips?

Anonymkode: e2420...48d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å dampe dem eller koke lett så de ikke blir istykkerkokt? Ha litt natron i kokevannet så de grønne beholder fargen sin og blir mer appetittvekkende?

Skrevet

Sånn typisk norske grønnsaker som er kokt er ikke det mest smaksfulle opplevelse.. spiser du blomkålsuppe på kyllingbuljong? ratatouille? bakt søtpotet med serrano, mozzarella, balsamico og granateple?

Anonymkode: 69e16...2a7

Skrevet

Ikke spis det da? 

Kokte grønnsaker er ofte drepende kjedelig. Prøvd å steke dem? Gulrotstaver stekt i ovn med litt olje på, frest blomkål med krydder, lett dampet asparges? 

Anonymkode: 61cb2...bb3

Skrevet

Spis noe annet, med mindre du må for å være høflig. Jeg og hater kokte grønnsaker, er heller ikke noe glad i dampede grønnsaker. Jeg baker mye krydrede grønnsaker i ovnen, det synes jeg er godt.

Anonymkode: e7b56...288

Skrevet

Kokte grønnsaker er ok, men ofte liker jeg ikke konsistensen. De blir for myke og det er bare ekkelt. Kokte grønnsaker som er litt harde er bedre :)

Anonymkode: 40311...819

Skrevet

Hvorfor må du spise det da? Jeg spiser kokte grønnsaker kanskje 2-3 ganger i året, og da kun for høffelighet og så lite som mulig 

Anonymkode: 77bdd...3e9

Skrevet

Ihjelkokte grønnsaker er ikke godt, de skjønner jeg at vokser i munnen. Cluet er å heller koke grønnsaker litt for lite, da beholder de spenst og tyggemotstand. Unntaket er poteter, de bør være ordentlig kokt. 

Ellers mange gode forslag til tilberedning i tråden her. 

Anonymkode: abf26...43d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...