Gå til innhold

Tror dere alt er i skjønneste orden i systemene ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rettssikkerhet for alle. 
Har noen hørt podcasten der dokumentasjon av det de forteller foreligger? 
Noen tenker at dette er konspirasjonsteorier. Mainstream media tar ikke i disse sakene. 
For et år siden hadde jeg tenkt det var galskap, at det må ligge mer bak. To sider av en sak. Osv. fordi jeg ikke kan tro at slikt skjer i Norge. Helt til vi opplevde en stygg sak i fjor. Og kunne stilt opp i podcasten og fortalt tilsvarende historie. 
Vi har alt dokumentert, og vi vant også vår sak i domstolene. - mot staten. 
Men skaden har jo skjedd. En seier i domstolene er en ripe i lakken til staten, men stor skade for oss som blir rammet 

Anonymkode: e3a37...7bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tror jeg overhodet ikke. Jeg tror at det i de fleste systemer går på lykke og fromme. Det har jeg erfart i de fleste instanser - skole, helse, luftfart, rettsapparatet, politikk. 

Anonymkode: 776bc...034

Skrevet

Jeg tror systemet gjør så godt de kan, men enn så lenge de forvaltes av mennesker og brukes i møte med mennesker, vil feil forekomme. 

Skrevet

Systemer er folk. Folk gjør feil og folk utvikler ukulturer.

Norske offentlige systemer er gode, men selvfølgelig ikke feilfrie. Men strengt tatt har jo sikkerhetsventiler fungert om dere har brukt rettssystemet og fått medhold. 

(Har du fortsatt ikke kontaktet hjelp for dette litt maniske forholdet ditt til å bearbeide barnevernssaken deres på nettfora? Jeg tror det ville være bra for deg).

Anonymkode: 28b05...1e7

Skrevet

Foliehatt.

Anonymkode: 62b98...9e5

Skrevet

Nei, men jeg tror mye er bra, og enda mer godt nok. Jeg tror også at de aller fleste som jobber i disse systemene gjør så godt de kan og vil vel. De er der i hvert fall ikke for å bli rike. 

Skrevet
Optatium skrev (59 minutter siden):

Jeg tror systemet gjør så godt de kan, men enn så lenge de forvaltes av mennesker og brukes i møte med mennesker, vil feil forekomme. 

Ja, i noen systemer kan feil forekomme. Feil er rett og slett basert på misforståelser, og forglemmelser. 
Feil i mine øyner er ikke trusler, hevn, maktmisbruk. Da er vi over i noe helt annet. Det er svært mange som opplever enorme maktovergrep i systemet. 
Jeg forstår ikke hvorfor mødre har blitt fengslet grunnet brudd på besøksforbud der de har sendt snap med det nesten voksne barnet sitt som ønsker kontakt med mor. 
Og dette dagen før morens eksamen i en doktorgrad og i jula. Mens høyby har brutt x antall forbud men ikke blir fengslet. 
Får inntrykk av at de som snakker høyt om urett i systemet er de som blir kneblet mest av myndighetene 

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Systemer er folk. Folk gjør feil og folk utvikler ukulturer.

Norske offentlige systemer er gode, men selvfølgelig ikke feilfrie. Men strengt tatt har jo sikkerhetsventiler fungert om dere har brukt rettssystemet og fått medhold. 

(Har du fortsatt ikke kontaktet hjelp for dette litt maniske forholdet ditt til å bearbeide barnevernssaken deres på nettfora? Jeg tror det ville være bra for deg).

Systemet skal ha kvalifiserte og kompetente mennesker. Spesielt når en jobber innenfor makt. 
sikkerhetsventiler fungerte for oss, men de norske domstolene er kritisert. I følge podcastene er man sjanseløs også i retten mot et system som vil kneble en. 
jeg synes dette er skremmende. 
At du mener folk har «manisk» forhold til å ha blitt utsatt for maktovergrep vitner om at du er lagt ifra å forstå hva dette kan gjøre med folk. 
Mange blir syk og ufør etter slike hendelser, noen tar sitt eget liv. 
Mange mister jobb, økonomi, familie, nettverk, hus og hjem. De blir også sosialt utestengt. Hvis du hører podcastene er dette ofte resulterer etter slike store traumer. 
Å bearbeide et så grovt overgrep tar mange år, og kanskje aldri kommer en over noe så dypt traumatiserende. 
At du er nedlatende i kommentaren din å kaller folk manisk opphengt er helt sykt. 
Barn blir drept under offentlig omsorg, der myndighetene dekker over det (les shada saken) hvis ikke det bekymrer deg er det galt med deg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Systemet skal ha kvalifiserte og kompetente mennesker. Spesielt når en jobber innenfor makt. 
sikkerhetsventiler fungerte for oss, men de norske domstolene er kritisert. I følge podcastene er man sjanseløs også i retten mot et system som vil kneble en. 
At du mener folk har «manisk» forhold til å ha blitt utsatt for maktovergrep vitner om at du er lagt ifra å forstå hva dette kan gjøre med folk. 
Mange mister jobb, økonomi, familie, nettverk, hus og hjem. De blir også sosialt utestengt. Hvis du hører podcastene er dette ofte resulterer etter slike store traumer. 
Å bearbeide et så grovt overgrep tar mange år, og kanskje aldri kommer en over noe så dypt traumatiserende. 
At du er nedlatende i kommentaren din å kaller folk manisk opphengt er helt sykt. 
Barn blir drept under offentlig omsorg, der myndighetene dekker over det (les shada saken) hvis ikke det bekymrer deg er det galt med deg. 

Dette innlegget understreker egentlig bare poenget mitt. 

Du kommer ikke til å få det bedre med deg selv av å skrive innlegg på nettfora. Terapi kan kanskje hjelpe, om du finner en kompetent terapeut du klarer å få tillit til. Indirekte vil det også kunne hjelpe på utfordringene du har beskrevet at ungdommen din har. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Du er ikke bare manisk, du er ensporet og helt uten troverdighet.

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Dette innlegget understreker egentlig bare poenget mitt. 

Du kommer ikke til å få det bedre med deg selv av å skrive innlegg på nettfora. Terapi kan kanskje hjelpe, om du finner en kompetent terapeut du klarer å få tillit til. Indirekte vil det også kunne hjelpe på utfordringene du har beskrevet at ungdommen din har. 

Du snakker til feil person. 
jeg har ikke barn

Skrevet

Det hjelper deg jo ingenting å lage en haug med innlegg om dette her inne.

Anonymkode: 68463...b8c

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Du er ikke bare manisk, du er ensporet og helt uten troverdighet.

Er vel ikke jeg til å drive bevisførsel om det som snakkes om i podcaster? Det er godt dokumentert det de snakker om der. Du får åpne ørene dine å lytte på noen episoder så kan du uttale deg etterpå. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det hjelper deg jo ingenting å lage en haug med innlegg om dette her inne.

Anonymkode: 68463...b8c

Er ikke meg saken handler om, handler om podcastene i rettsikkerhet jeg snakker om. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Du snakker til feil person. 
jeg har ikke barn

Du er veldig gjenkjennelig. 

Jeg håper du finner noe som gjør at du får det bedre med deg selv. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Du er veldig gjenkjennelig. 

Jeg håper du finner noe som gjør at du får det bedre med deg selv. 

Jeg er her inne flere ganger om dagen og jeg har aldri vært borti denne brukeren før…? 
Hvordan kan du være så sikker på at dette er den du refererer til? Er vi bare 4-5 brukere her inne?

Anonymkode: 776bc...034

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du kommer med veldig mange påstander og er svært lite konkret.

«Systemet skal ha kvalifiserte og kompetente mennesker. Spesielt når en jobber innenfor makt.» Systemet (mener du offentlig sektor?) HAR i all hovedsak kvalifiserte og kompetente mennesker. Og ingen «jobber innenfor» makt. Noen har stillinger som innebærer å frata eller gi andre rettigheter. Slik må det selvsagt være. Disse opererer selvsagt innenfor lov og forskrift».

sikkerhetsventiler fungerte for oss, men de norske domstolene er kritisert. De norske domstolene er kritisert AV HVEM? FOR HVA? Det er jo rimelig relevant hvis man skal diskutere det.

I følge podcastene er man sjanseløs også i retten mot et system som vil kneble en. Hvilke potcaster?

At du mener folk har «manisk» forhold til å ha blitt utsatt for maktovergrep vitner om at du er lagt ifra å forstå hva dette kan gjøre med folk. To ting kan være sant samtidig. Man kan bli utsatt for maktovergrep, og man kan også bli paranoid og manisk rundt det. Man kan altså fint forstå at maktovergrep kan gjøre folk fortvila, og man kan foretå at noen også får et usunt oppheng som de ikke kommer seg ut fra.

Mange mister jobb, økonomi, familie, nettverk, hus og hjem. De blir også sosialt utestengt. Hvor mange er det som beviselig er blitt utsatt for maktovergrep som har ført til selvmord, tap av jobb, familie, hjem osv?  Konkret? Du får det til å høres ut som noen som skjer ofte. Vær konkret.

Hvis du hører podcastene er dette ofte resulterer etter slike store traumer. Igjen: hvilke podcaster? Navn?

Barn blir drept under offentlig omsorg, der myndighetene dekker over det (les shada saken) hvis ikke det bekymrer deg er det galt med deg. Hvor mange barn BLIR DREPT (!) under offentlig omsorg?  Og er det det offentlige som har drept disse barna? Representanter fra barnevernet? Politi?

Anonymkode: 7f080...210

Skrevet
Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Du kommer med veldig mange påstander og er svært lite konkret.

«Systemet skal ha kvalifiserte og kompetente mennesker. Spesielt når en jobber innenfor makt.» Systemet (mener du offentlig sektor?) HAR i all hovedsak kvalifiserte og kompetente mennesker. Og ingen «jobber innenfor» makt. Noen har stillinger som innebærer å frata eller gi andre rettigheter. Slik må det selvsagt være. Disse opererer selvsagt innenfor lov og forskrift».

sikkerhetsventiler fungerte for oss, men de norske domstolene er kritisert. De norske domstolene er kritisert AV HVEM? FOR HVA? Det er jo rimelig relevant hvis man skal diskutere det.

I følge podcastene er man sjanseløs også i retten mot et system som vil kneble en. Hvilke potcaster?

At du mener folk har «manisk» forhold til å ha blitt utsatt for maktovergrep vitner om at du er lagt ifra å forstå hva dette kan gjøre med folk. To ting kan være sant samtidig. Man kan bli utsatt for maktovergrep, og man kan også bli paranoid og manisk rundt det. Man kan altså fint forstå at maktovergrep kan gjøre folk fortvila, og man kan foretå at noen også får et usunt oppheng som de ikke kommer seg ut fra.

Mange mister jobb, økonomi, familie, nettverk, hus og hjem. De blir også sosialt utestengt. Hvor mange er det som beviselig er blitt utsatt for maktovergrep som har ført til selvmord, tap av jobb, familie, hjem osv?  Konkret? Du får det til å høres ut som noen som skjer ofte. Vær konkret.

Hvis du hører podcastene er dette ofte resulterer etter slike store traumer. Igjen: hvilke podcaster? Navn?

Barn blir drept under offentlig omsorg, der myndighetene dekker over det (les shada saken) hvis ikke det bekymrer deg er det galt med deg. Hvor mange barn BLIR DREPT (!) under offentlig omsorg?  Og er det det offentlige som har drept disse barna? Representanter fra barnevernet? Politi?

Anonymkode: 7f080...210

Du får gå inn på podcasten rettsikkerhet for alle, som jeg skrev i mitt HI. Så får du begynne på epiosode 1 og høre. 
Der er det leger, politi, psykologer som uttaler seg om hva som skjer på innsiden av dette systemet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Du får gå inn på podcasten rettsikkerhet for alle, som jeg skrev i mitt HI. Så får du begynne på epiosode 1 og høre. 
Der er det leger, politi, psykologer som uttaler seg om hva som skjer på innsiden av dette systemet. 

Legger til at det er advokater også som snakker om hva som skjer. 
det blir bare mer og mer som kommer frem og altfor mange saker som gir sterk bekymring 

Skrevet

Jaja, der var du igjen 😂

Anonymkode: 31d0d...ea2

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Legger til at det er advokater også som snakker om hva som skjer. 
det blir bare mer og mer som kommer frem og altfor mange saker som gir sterk bekymring 

Hvilke advokater? Hvilke saker? Hvilken hevn? 

Du må begrunne påstandene du slenger ut. Ellers er det bare vrøvl :)

(ps. kjenner familien til en av disse mødrene og seriøst, det som sies og skrives er forbanna løgn fra ende til annen)

Skrevet
Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Hvilke advokater? Hvilke saker? Hvilken hevn? 

Du må begrunne påstandene du slenger ut. Ellers er det bare vrøvl :)

(ps. kjenner familien til en av disse mødrene og seriøst, det som sies og skrives er forbanna løgn fra ende til annen)

Du må høre podcastene før du uttaler deg om noe som helst.

hvilke mødre snakker du om? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Du må høre podcastene før du uttaler deg om noe som helst.

hvilke mødre snakker du om? 

Jeg kan også påstå jeg er advokat, lege eller sykepleier i en podcast og komme med en masse påstander. Samtidig vet jeg at den andre siden har taushetsplikt, så det er ingen som kan ta meg om jeg kommer med løgner og oppspinn. 

For moro skyld følger jeg med på de ulike TikTok kontoene og diverse, og ingen av dem har kommet med reelle bevis på påstandene sine. Det vris og vendes på ting, slik at det passer historien vedkommende kommer med. Jeg lurer videre på hvor mye de velger å ikke legge ut, fordi det vil ødelegge historien. 

Jeg og kjenner til en av disse familiene som påstår de er utsatt for grove overgrep fra staten, og jeg vet de bare lyver, det er ikke i nærheten av sannheten de kommer med, og alt som ikke passer inn i historien deres, legger de ikke ut. 

Anonymkode: b1b96...282

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg kan også påstå jeg er advokat, lege eller sykepleier i en podcast og komme med en masse påstander. Samtidig vet jeg at den andre siden har taushetsplikt, så det er ingen som kan ta meg om jeg kommer med løgner og oppspinn. 

For moro skyld følger jeg med på de ulike TikTok kontoene og diverse, og ingen av dem har kommet med reelle bevis på påstandene sine. Det vris og vendes på ting, slik at det passer historien vedkommende kommer med. Jeg lurer videre på hvor mye de velger å ikke legge ut, fordi det vil ødelegge historien. 

Jeg og kjenner til en av disse familiene som påstår de er utsatt for grove overgrep fra staten, og jeg vet de bare lyver, det er ikke i nærheten av sannheten de kommer med, og alt som ikke passer inn i historien deres, legger de ikke ut. 

Anonymkode: b1b96...282

Det er video intervju, og de ligger ute på YouTube med både leger og advokater. Kjente advokater i Norge. 
Du kjenner familiene som er utsatt fra staten? De lyver? Vel, mange tror de vet grunnet rykter og spekulasjoner, men har du lest rapportene og satt deg inn i sakene? Jeg vant rettsak mot staten. Hvordan er det mulig når staten gjør alt riktig og alle andre er bare dumme? 
Jo de har bevis, det er bevisene og dokumentene de snakker om. 
Kjenner du innsiden i systemet også siden du tror glatt på de? En historie fra deres side de ikke en gang har innsikt i? 
Shada saken da? Falsk Dødsattest uten ID på legen? Og en lege som ingen vet hvem er? Hvordan forklarer du det? 

Skrevet

Viggo Kristiansen ble dømt. Den saken stinker og mannen er frikjent. 
55. mill i erstatning fra mine og dine skattepenger. 
De som sto for etterforskning? Ingen straff. 
Fetteren til Birgitte Tengs? Denne etterforskningen var både ulovlig og ødela livet hans. De ville ha en skyldig fort. 
Neida, staten gjør aldri feil. De gjemmer ikke unna dokumenter eller omskriver ting for å få det til å passe inn i deres narrativ. Eller manipulerer til falske tilståelser 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...