oslofrk Skrevet 17. januar #1 Skrevet 17. januar Jeg har fått elgkjøtt (biff og en liten stek) og har frossen traktkantarell i frysen (dessverre fryst hel og ikke forvellet). Hva godt kan jeg lage?
Himmel og hav Skrevet 17. januar #2 Skrevet 17. januar Elgstek med viltsaus med traktkantareller, poteter i en eller annen form og ovnsbakte rotgrønnsaker.
Optatium Skrevet 17. januar #3 Skrevet 17. januar Ska du lage stek må du langtidssteke den, det blir best. jeg lager alltid gryte. Vender kjøttstykker i mel og salt og pepper, steker i smør, koker mørt (lenge) og lager god saus rundt. Sprøstek kantarellene og ha på maten før servering.
oslofrk Skrevet 17. januar Forfatter #4 Skrevet 17. januar Optatium skrev (13 minutter siden): Ska du lage stek må du langtidssteke den, det blir best. jeg lager alltid gryte. Vender kjøttstykker i mel og salt og pepper, steker i smør, koker mørt (lenge) og lager god saus rundt. Sprøstek kantarellene og ha på maten før servering. Takk! Koke med hvor mye vann? Får jeg kantarellene sprø når de er fryst ned rå?
Optatium Skrevet 17. januar #5 Skrevet 17. januar oslofrk skrev (49 minutter siden): Takk! Koke med hvor mye vann? Får jeg kantarellene sprø når de er fryst ned rå? Jeg steker kjøttet så det får stekeskorpe, og så fyller jeg på vann så det så vidt dekker kjøttet. Kantarellene blir sjeldent sprø på den måten, men de kan bli fine selv om de er fryst hele. Forsøk å forvelle på lav varme til vannet er fordampet, så mye smør og alt og pepper. Jeg liker ikke å ha det i gryta, for da blir de så myke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå