Gå til innhold

Jeg vet ikke hvor mye mer hensyn jeg greier ta til mannen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er den - vi har vært sammen i mange mange år og har flere voksne barn. Han har alltid vært sær men blir verre og verre. Han «liker ikke» og orker ikke det meste jeg syns er kjekt. Han vil aldri ut å spise, på kino, gå tur der det er mye folk, gå til byen, sitte på kafe osv. Han har nok diverse ting som gjør at dette blir vanskelig for han så da er det alltid enkleste løsning - sofa med noe digg. Vi har mistet alle venner og er skjeldent med familie. Jeg lyver for han når folk inviterer med osv. men JEG vil jo alt dette. Så er spørsmålet - hva gjør jeg? Merker jeg holder på å bli gammel og bitter!!

Anonymkode: 87320...9f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da gjør du det du har lyst til. Hvorfor skal du råtne på sofaen fordi det er det han liker å gjøre? Kanskje finner du ut at du får et bedre liv uten å inkludere han. 

Anonymkode: 1e715...447

Skrevet

Du går selvfølgelig 

Jeg er ufør og har ganske lav kapasitet, så mannen går ofte uten meg, også blir jeg  med av og til, både for å glede han og fordi jeg også trenger sosial omgang og impulser utenfra 

At jeg ble syk er en sorg for meg, men en like stor sorg for han. Ingen, og aller minst jeg, forventer at han skal bli usosial fordi jeg ble syk...

Anonymkode: 5138e...d9f

Skrevet

Dere trenger da virkelig ikke gjøre det samme selv om dere er sammen.
Du kan da fint gjøre det du liker med vennene dine selv om han liker å sitte hjemme.
Er bare å si hva du har tenkt å gjøre når, og så er det helt opp til han om han ønsker å være med eller ikke

Anonymkode: e3f92...848

Skrevet

Jeg er som mannen din. Jeg orker ikke, jeg vil ikke. Men mannen min er som deg, og jeg har bedt ham om å leve livet sitt som han ønsker, og så kan jeg leve mitt som jeg ønsker. Det funker fint for oss. Av og til er jeg med, men som oftest drar han alene, med barna våre, eller venner. 

Anonymkode: 333d3...ce2

Skrevet

Jeg har ei venninne som har en mann som din. De har det fint sammen når de er hjemme, på hytta osv, men han vil ikke på konserter, opera, restaurant osv. Hun går oftest med venninner eller annen familie, men de har en avtale om at han x ganger i året må bli med på noe som hun foreslår. Etter en oppvask der hun fikk han til å forstå at han alltid fikk viljen sin og hun aldri gjorde det ble det sånn. Det rareste var at han ikke hadde forstått helt at hun ikke var like fornøyd som han i forholdet, for han var jo fornøyd og de hadde det koselig i sofakroken og hun ga seg jo alltid.

Anonymkode: 72328...057

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...