Gå til innhold

Kvinneguiden er en søppelplass av moderatorer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har vært på Kvinneguiden? Altså, for en plass. 
Jeg opprettet en tråd der jeg skrev om mine opplevelser som har vært vanskelig med en «part» deretter hagler kommentarer inn og folk tror ikke på meg, eller det må være deg det er galt med, du overdriver eller jeg er løgner. 
Vel, så ble tråden fjernet. 
Jeg lagde en ny tråd og spurte hvorfor tråden ble fjernet, og hvor i forum reglene står det at en ikke kan dele av egen erfaringer med en motpart. 
Den tråden ble også slettet. 
Jeg sende melding til moderator og spurte hva jeg gjør galt og hvorfor det er slettet. 

Da ble jeg utestengt i 2 mnd. grunnet tulleinnlegg. Deling av bilde / link. 
Vært nedlatende mot andre. 

Jeg har hverken delt bilde eller link, og tulleinnlegg ?? Min historie og opplevelser der jeg ba om råd. 
Nedlatende? Jeg fikk 3 sider med dritt fra folk når jeg logget meg på etter jeg skrev innlegget mitt. Prøvde å forklare men ble nedkjørt av dritt. 

Anonymkode: c24fb...256

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man får det man ber om.

Anonymkode: c6a26...215

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Man får det man ber om.

Nei, overhodet ikke. Har vært medlem der siden før jul. Først fikk jeg en advarsel fordi emne ikke var tilstrekkelig og tråden ble stengt. Ved gjentatte brudd kan jeg bli utestengt. 
Her inne er ikke alltid emne veldig utfyllende, men folk får ikke advarsel av den grunn 

Skrevet

Og her åpner det med å ta hi, som alltid. Sånn er disse forumene… 

Anonymkode: 7a69a...a22

Skrevet

Sånn er det her og, brukere kjører tråder de ikke liker i senk for å få de stengt eller slettet, og moderatorene belønner de desverre med å gjøre det de er ute etter.

Anonymkode: 1c9d0...ef8

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Her inne er ikke alltid emne veldig utfyllende, men folk får ikke advarsel av den grunn 

Det er fordi at kvinneguiden har mye strengere regler ang det.

Anonymkode: 1c9d0...ef8

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Jeg opprettet en tråd der jeg skrev om mine opplevelser som har vært vanskelig med en «part» deretter hagler kommentarer inn og folk tror ikke på meg, eller det må være deg det er galt med, du overdriver eller jeg er løgner. 
Jeg lagde en ny tråd og spurte hvorfor tråden ble fjernet, og hvor i forum reglene står det at en ikke kan dele av egen erfaringer med en motpart. 
Jeg sende melding til moderator og spurte hva jeg gjør galt og hvorfor det er slettet. 

Jeg har hverken delt bilde eller link, og tulleinnlegg ?? Min historie og opplevelser der jeg ba om råd. 
Nedlatende? Jeg fikk 3 sider med dritt fra folk når jeg logget meg på etter jeg skrev innlegget mitt. Prøvde å forklare men ble nedkjørt av dritt. 

Jeg forstår ikke helt hva det er du har skrevet om på KG. Skrev du om et problem med en navngitt part? Eller skrev du f.eks. "Jeg har problem med min venninne" og deretter fortalte hva utfordringen gikk ut på? 

Hvorfor trodde de det var tulleinnlegg? Var det en urealistisk historie? Og var du nedlatende? 

Til stadighet ser jeg folk klage her inne over utestengelse eller at moderator har slettet personangrep. Det er jo veldig lett å ikke bli utestengt. Reglene er jo ikke vanskelig å følge. Som regel er det bare vanlig folkeskikk.

Anonymkode: a8dc4...960

Skrevet

Jeg er også utestengt der. Bare rot der inne. Utestengt for ting som det ikke står i reglene. I tillegg så påstår de ting som ikke er sant.

Anonymkode: 49c5a...307

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg forstår ikke helt hva det er du har skrevet om på KG. Skrev du om et problem med en navngitt part? Eller skrev du f.eks. "Jeg har problem med min venninne" og deretter fortalte hva utfordringen gikk ut på? 

Hvorfor trodde de det var tulleinnlegg? Var det en urealistisk historie? Og var du nedlatende? 

Til stadighet ser jeg folk klage her inne over utestengelse eller at moderator har slettet personangrep. Det er jo veldig lett å ikke bli utestengt. Reglene er jo ikke vanskelig å følge. Som regel er det bare vanlig folkeskikk.

Jeg er utestengt der. Når jeg spør hvilken regel så skriver dem ikke hvilke regel jeg har brutt i reglene? Regelen er vanskelige å følge når man blir utestengt selv om man følger alle regler.

Skrevet

Nei, overhodet ikke. Har vært medlem der siden før jul. Først fikk jeg en advarsel fordi emne ikke var tilstrekkelig og tråden ble stengt. Ved gjentatte brudd kan jeg bli utestengt. 

Jeg har ikke fått gjentatte brudd på hver advarsel. Kun en advarsel som kasta meg rett ut.

Skrevet

Modereringen der er ganske spesiell. 

Anonymkode: 7462c...510

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Jeg er utestengt der. Når jeg spør hvilken regel så skriver dem ikke hvilke regel jeg har brutt i reglene? Regelen er vanskelige å følge når man blir utestengt selv om man følger alle regler.

Jeg skrev om at jeg hadde problemer med ppt. Og er ikke fornøyd. Det er tydeligvis ikke lov å kritisere en offentlig instans. 
Historien var selvfølgelig: dette tror jeg ikke på, det må være deg eller barnet det er galt med osv. 

regelen jeg har brutt vet jeg ikke, da det går på tulleinnlegg, spam, link/ bilde og oppsummering av forumregel. Men står ingenting om hva jeg har brutt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Modereringen der er ganske spesiell. 

Anonymkode: 7462c...510

De tar nok vervet sitt meget seriøst og liker å være litt sjef. Mulig treffer noen en nerven med de selv og da har de makt til å stenge ute. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Jeg har ikke fått gjentatte brudd på hver advarsel. Kun en advarsel som kasta meg rett ut.

Hva gjorde du feil? 

Skrevet

Vanlig folkeskikk, dvs at man ikke kan opprette tråder. Enten skriver man feil i emne, eller så er innlegget feil, eller skrevet på feil underforum. Da er det rett ut 

Skrevet

Hva gjorde du feil? 

Prøv å lese hi en gang til.

Anonymkode: 2abc6...d26

Skrevet

Gud, som hjertet mitt blør for dere. Hilsen 25 år på diverse forum og aldri utestengt eller fått advarsel, siden jeg faktisk evner å oppføre meg.

Skrevet

Prøv å lese hi en gang til.

Anonymkode: 2abc6...d26

Det er jeg som skrev hi, men spurte en annen bruker som også ble utestengt 

Skrevet
Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Gud, som hjertet mitt blør for dere. Hilsen 25 år på diverse forum og aldri utestengt eller fått advarsel, siden jeg faktisk evner å oppføre meg.

Da er du meget forsiktig. Å opprette en tråd der en forteller om egne opplevelser i møte med et system bør være lov. Å ikke poste under riktig underforum når tema er litt uklart må også være lov uten å få advarsel. Det er flere tråder som er vanskelig å vite helt hvor en skal plassere. Ikke alle lever livet på forum gjennom 25 år og er inne i den verden. 
Noen hi kan handle både om barn, økonomi, parforhold, og helse på engang. Hvor plassere tråden da ? 
Og hvem er disse soppene som sitter som moderator? Vi har også ytringsfrihet og kan dele av egne erfaringer ikke minst. 
Noen trenger en ventil anonymt for å få anonyme råd. Men neida 

Skrevet

Slapp av, jeg er utestengt der på livstid. Kvinneguiden har hardere straff enn alt annet, selv uten rettssak. Jeg er glad jeg er ferdig med Kvinneguiden. Ingen i Norge har så hard straff som kvinneguiden.

Anonymkode: 42b68...7dc

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Typisk KG. 

Anonymkode: c977a...7ce

Skrevet

Om det er noen trøst så har du en del rettigheter hi. Du kan saksøke hvis de ikke oppfyller rettighetene dine.

Sitat

– Du som forbruker har noen rettigheter. Du har rett til å få forklaring, rett til informasjon. Og her får du ikke det. Du har krav på en klar og god forklaring på hvorfor du får en sanksjon eller hvorfor du blir utestengt eller sperret ute. Og så skal du ha klageadgang. Du skal ha muligheten til å påklage den beslutningen, sier han til VG.

https://www.vg.no/nyheter/i/zOglO4/maja-lunde-utestengt-fra-facebook

Anonymkode: 4d929...38c

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Hva gjorde du feil? 

Feilen er å opprette flere brukere. Det står ikke i reglene at man kun kan ha en bruker.

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Men er det å ikke oppføre seg fordi jeg har oppretta flere brukere da? Når det ikke står noe i reglene. Hvordan kan jeg vite om det da?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men er det å ikke oppføre seg fordi jeg har oppretta flere brukere da? Når det ikke står noe i reglene. Hvordan kan jeg vite om det da?

Mener det står at det ikke er lov å opprette flere brukere om man er utestengt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...