Anonym bruker Skrevet 8. januar #1 Skrevet 8. januar Hva med årsoppgaver, er det noe jeg og vil få tilsendt, eller er ikke det noe jeg vil få? Har fått flere av mine egne, men ingen for avdøde. Noen som vet hvordan det fungerer? Anonymkode: 943b6...5f2
Anonym bruker Skrevet 8. januar #2 Skrevet 8. januar Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Hva med årsoppgaver, er det noe jeg og vil få tilsendt, eller er ikke det noe jeg vil få? Har fått flere av mine egne, men ingen for avdøde. Noen som vet hvordan det fungerer? Anonymkode: 943b6...5f2 Ja, de fleste avsendere har automatisk oppdatering av adresseregisteret og den avdødes adresse endres da til dødsboet sin adresse når folkeregisteret er oppdatert og registrene deres oppdateres. Men dette kan ta noe tid. Vi betalte i tillegg posten for videresending av posten en viss tid. Både fordi det tok tid før adressen var oppdatert og fordi man kan få post fra steder som ikke får med seg endingen. Posten bruker litt tid på bestillingen, så vi måtte også sjekke postkassen en liten stund. Har de allerede sendt ut brev, mens postkassen i mellomtiden har fått fjernet navnet, kan det være brevet først går i retur. Store aktører og posten har da stort sett rutiner på å få merket det riktig og sendt det ut igjen, men det er ikke alle som gjør dette. Jeg måtte kontakte skatteetaten for å få skattemelding ettersom alt slikt i da er elektronisk. Jeg fikk den da på papir. Men det kan være det er annerledes nå ettersom dette var en stund siden. Skattemeldingen var grei å ha for å se om noe måtte korrigeres (dødsfallet var rett før frist for innlevering) og for å få oversikten over boet. Anonymkode: add86...94e
Anonym bruker Skrevet 8. januar #3 Skrevet 8. januar Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Ja, de fleste avsendere har automatisk oppdatering av adresseregisteret og den avdødes adresse endres da til dødsboet sin adresse når folkeregisteret er oppdatert og registrene deres oppdateres. Men dette kan ta noe tid. Vi betalte i tillegg posten for videresending av posten en viss tid. Både fordi det tok tid før adressen var oppdatert og fordi man kan få post fra steder som ikke får med seg endingen. Posten bruker litt tid på bestillingen, så vi måtte også sjekke postkassen en liten stund. Har de allerede sendt ut brev, mens postkassen i mellomtiden har fått fjernet navnet, kan det være brevet først går i retur. Store aktører og posten har da stort sett rutiner på å få merket det riktig og sendt det ut igjen, men det er ikke alle som gjør dette. Jeg måtte kontakte skatteetaten for å få skattemelding ettersom alt slikt i da er elektronisk. Jeg fikk den da på papir. Men det kan være det er annerledes nå ettersom dette var en stund siden. Skattemeldingen var grei å ha for å se om noe måtte korrigeres (dødsfallet var rett før frist for innlevering) og for å få oversikten over boet. Anonymkode: add86...94e Min adresse står registrert som mottaker av posten hos folkeregisteret, så det kommer i postkassa mi. Jeg har ikke betalt for videresending, er ganske sikker på at vi har god oversikt over hvem det vil komme post fra. Ble bare litt usikker på om årsoppgave var en ting jeg ville få, eller om det er noe som ikke deles. Når jeg tenker meg om, så kommer de nok, men i posten så da tar det jo litt tid. Ang skattemeldingen, så har jeg tilgang på alle hans tidligere skattemeldinger fra min side hos skatteteaten. Vil tro at jeg får den nye og der da kanskje, han fikk den tilsendt i posten i alle år. Hi Anonymkode: 943b6...5f2
Anonym bruker Skrevet 8. januar #4 Skrevet 8. januar Jeg fikk det når mamma døde Anonymkode: e67bf...726
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå