Anonym bruker Skrevet 3. januar #1 Skrevet 3. januar 48 år. Snart 50. Mannen blir 53. 60 innen rekkevidde. Jeg vet at jeg er heldig om jeg kan få bli gammel. Men det skremmer livet av meg. Hodet henger ikke med. Jeg lever med så mange minner om det som var. Er veldig nostalgisk. Lever lite i nuet. Det at tiden her i verden minker er en forferdelig tanke. Forfatter Phillip Roth beskrev livet etter 40 er en konstant tilstand av tap, og jeg kjenner meg sånn igjen i det. Anonymkode: 5547c...024
Anonym bruker Skrevet 4. januar #2 Skrevet 4. januar Skjønner deg, jeg blir 45 i morgen...kjenner sånn smått på panikken😱,merket det veldig på kropp og sinn siste årene, er blitt mer treig, mer "satt", mer lik min egen mor😅. Må prøve dette mer pris på nuet, men liker ikke å kjenne på endringene Anonymkode: 1409d...449
Anonym bruker Skrevet 4. januar #3 Skrevet 4. januar Du velger selv hvordan du vil se på livet og hvordan du vil leve livet ditt, Ts...! Anonymkode: 77988...e25
Anonym bruker Skrevet 4. januar #4 Skrevet 4. januar Fokuser heller på det faktum at du lever! Jeg har stått med en fot langt nede i grava, men takket være et fantastisk helsevesen er jeg i dag tilbake i jobb. Takknemligheten over å ha fått beholde livet, overskygger små og større bagateller som, når man tenker seg ordentlig om, egentlig ikke betyr noe. Anonymkode: d1e43...920
Anonym bruker Skrevet 4. januar #5 Skrevet 4. januar Anonym bruker skrev (8 timer siden): 48 år. Snart 50. Mannen blir 53. 60 innen rekkevidde. Jeg vet at jeg er heldig om jeg kan få bli gammel. Men det skremmer livet av meg. Hodet henger ikke med. Jeg lever med så mange minner om det som var. Er veldig nostalgisk. Lever lite i nuet. Det at tiden her i verden minker er en forferdelig tanke. Forfatter Phillip Roth beskrev livet etter 40 er en konstant tilstand av tap, og jeg kjenner meg sånn igjen i det. Anonymkode: 5547c...024 2. januar dumpet det ned invitasjon i digipost til mammografiprogrammet. For deg som fyller 50 år i år, sto det. Godt nyttår liksom. Anonymkode: 32509...068
Anonym bruker Skrevet 4. januar #6 Skrevet 4. januar Anonym bruker skrev (1 time siden): 2. januar dumpet det ned invitasjon i digipost til mammografiprogrammet. For deg som fyller 50 år i år, sto det. Godt nyttår liksom. Anonymkode: 32509...068 Men tenk så heldige vi er Jeg hadde min første mammografi i fjor, og de fant en kul langt inni ene brystet, som var sjanseløst å kjenne utenpå. Etter ytterligere undersøkelser viste det seg at den var godartet, men jeg er så glad for at det ble sjekket skikkelig. Jada, vi blir gamle, rynkete og "fæle", men vi blir også besteforeldre, får se barna våre få utdannelse, jobb og partnere. Vi får bedre økonomi og mer tid. Kan reise mer, oppleve mer. Jeg synes det er fint å være 51 år jeg Anonymkode: 7a10c...a08
Anonym bruker Skrevet 4. januar #7 Skrevet 4. januar Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Men tenk så heldige vi er Jeg hadde min første mammografi i fjor, og de fant en kul langt inni ene brystet, som var sjanseløst å kjenne utenpå. Etter ytterligere undersøkelser viste det seg at den var godartet, men jeg er så glad for at det ble sjekket skikkelig. Jada, vi blir gamle, rynkete og "fæle", men vi blir også besteforeldre, får se barna våre få utdannelse, jobb og partnere. Vi får bedre økonomi og mer tid. Kan reise mer, oppleve mer. Jeg synes det er fint å være 51 år jeg Anonymkode: 7a10c...a08 Hadde det vært menn det gjeldet hadde de fått slik sjekk fra de var 20. "Så heldige" er vi. Anonymkode: 2c474...7be
Anonym bruker Skrevet 4. januar #8 Skrevet 4. januar Anonym bruker skrev (1 time siden): 2. januar dumpet det ned invitasjon i digipost til mammografiprogrammet. For deg som fyller 50 år i år, sto det. Godt nyttår liksom. Anonymkode: 32509...068 Det skal du være jævlig glad for. Jeg har mistet to venninner under førti til brystkreft. Anonymkode: 3de47...9fd
Himmel og hav Skrevet 4. januar #9 Skrevet 4. januar Jeg grudde meg veldig til å bikke femti. Det hørtes så gammelt ut. Så ble jeg femti, oppdaget at ingenting forandret seg og at jeg fortsatt var meg selv. Nå er jeg vel bevandret på denne siden av vannskillet og det er så fint! Jeg har voksne barn, jeg har mer tid til å drive med egne hobbyer, dra på konserter og være mer enn bare mor og arbeidstaker. Jeg driter mer i hva folk måtte synes og jeg er tøffere på å gripe sjanser som kommer. Det er rett og slett ganske gøy å være middelaldrende dame. Gjør det vondt i knærne når jeg kneler i hagen? Ja. Drasser jeg rundt på lesebriller, databriller, solbriller med styrke, har progressive briller og merker at mørkesynet har endret seg? Også ja, men sånn er det bare. Hodet kommer aldri til å henge med i at kroppen eldes. De eneste jeg vet om som føler seg som gamle har følt seg som gamle siden de var 22. Så, ingen grunn til panikk for å fylle femti. Det kan fort vise seg å bli veldig bra.
Anonym bruker Skrevet 4. januar #10 Skrevet 4. januar Anonym bruker skrev (10 timer siden): Skjønner deg, jeg blir 45 i morgen...kjenner sånn smått på panikken😱,merket det veldig på kropp og sinn siste årene, er blitt mer treig, mer "satt", mer lik min egen mor😅. Må prøve dette mer pris på nuet, men liker ikke å kjenne på endringene Anonymkode: 1409d...449 Du kan ta tak. Eg går tur over 20000 skritt om dagen. Tar øvelser for kroppen heime. Bruker penger på frisør for å føle meg bra. Bruker og en del på klær. Ikkje mykje men kjøper kvalitet. Sparer nå til å ta panneløft eller øyelokkoperajon om litt. Er blitt mer bevisst på å gjøre ting som gleder meg ikkje berre mann og barn. Anonymkode: 3c2db...b26
Anonym bruker Skrevet 4. januar #11 Skrevet 4. januar Himmel og hav skrev (9 minutter siden): Jeg grudde meg veldig til å bikke femti. Det hørtes så gammelt ut. Så ble jeg femti, oppdaget at ingenting forandret seg og at jeg fortsatt var meg selv. Nå er jeg vel bevandret på denne siden av vannskillet og det er så fint! Jeg har voksne barn, jeg har mer tid til å drive med egne hobbyer, dra på konserter og være mer enn bare mor og arbeidstaker. Jeg driter mer i hva folk måtte synes og jeg er tøffere på å gripe sjanser som kommer. Det er rett og slett ganske gøy å være middelaldrende dame. Gjør det vondt i knærne når jeg kneler i hagen? Ja. Drasser jeg rundt på lesebriller, databriller, solbriller med styrke, har progressive briller og merker at mørkesynet har endret seg? Også ja, men sånn er det bare. Hodet kommer aldri til å henge med i at kroppen eldes. De eneste jeg vet om som føler seg som gamle har følt seg som gamle siden de var 22. Så, ingen grunn til panikk for å fylle femti. Det kan fort vise seg å bli veldig bra. Eg byttet linser på augene for EiT år siden. Ser som en 20 åring. Anonymkode: 3c2db...b26
Anonym bruker Skrevet 4. januar #12 Skrevet 4. januar Anonym bruker skrev (1 time siden): Men tenk så heldige vi er Jeg hadde min første mammografi i fjor, og de fant en kul langt inni ene brystet, som var sjanseløst å kjenne utenpå. Etter ytterligere undersøkelser viste det seg at den var godartet, men jeg er så glad for at det ble sjekket skikkelig. Jada, vi blir gamle, rynkete og "fæle", men vi blir også besteforeldre, får se barna våre få utdannelse, jobb og partnere. Vi får bedre økonomi og mer tid. Kan reise mer, oppleve mer. Jeg synes det er fint å være 51 år jeg Anonymkode: 7a10c...a08 Ikke mistolk meg. Jeg sier ikke at det ikke er et godt tilbud. Jeg sier at det fikk meg til å føle meg gammel. Anonymkode: 32509...068
Anonym bruker Skrevet 4. januar #13 Skrevet 4. januar Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Det skal du være jævlig glad for. Jeg har mistet to venninner under førti til brystkreft. Anonymkode: 3de47...9fd Det var ikke poenget. Anonymkode: 32509...068
Anonym bruker Skrevet 4. januar #14 Skrevet 4. januar Anonym bruker skrev (1 time siden): Men tenk så heldige vi er Jeg hadde min første mammografi i fjor, og de fant en kul langt inni ene brystet, som var sjanseløst å kjenne utenpå. Etter ytterligere undersøkelser viste det seg at den var godartet, men jeg er så glad for at det ble sjekket skikkelig. Jada, vi blir gamle, rynkete og "fæle", men vi blir også besteforeldre, får se barna våre få utdannelse, jobb og partnere. Vi får bedre økonomi og mer tid. Kan reise mer, oppleve mer. Jeg synes det er fint å være 51 år jeg Anonymkode: 7a10c...a08 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Det skal du være jævlig glad for. Jeg har mistet to venninner under førti til brystkreft. Anonymkode: 3de47...9fd Herre! Er det mulig 😂 Anonymkode: da9fa...348
Anonym bruker Skrevet 4. januar #16 Skrevet 4. januar Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det var ikke poenget. Anonymkode: 32509...068 Nei, men du fikk et svar som er vanskelig å argumentere mot. Anonymkode: a164b...33d
Anonym bruker Skrevet 4. januar #17 Skrevet 4. januar Anonym bruker skrev (1 time siden): Herre! Er det mulig 😂 Anonymkode: da9fa...348 Hva ler du av? Anonymkode: a164b...33d
Anonym bruker Skrevet 4. januar #18 Skrevet 4. januar Anonym bruker skrev (3 timer siden): Men tenk så heldige vi er Jeg hadde min første mammografi i fjor, og de fant en kul langt inni ene brystet, som var sjanseløst å kjenne utenpå. Etter ytterligere undersøkelser viste det seg at den var godartet, men jeg er så glad for at det ble sjekket skikkelig. Jada, vi blir gamle, rynkete og "fæle", men vi blir også besteforeldre, får se barna våre få utdannelse, jobb og partnere. Vi får bedre økonomi og mer tid. Kan reise mer, oppleve mer. Jeg synes det er fint å være 51 år jeg Anonymkode: 7a10c...a08 «Vi» blir da for pokker ikke «fæle» fordi vi tipper 50. Kvinner må slutte å skylde på «menn» og «samfunnet», den største aldersshaminga driver vi med selv. Anonymkode: e47e9...9f7
Anonym bruker Skrevet 4. januar #19 Skrevet 4. januar Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ikke mistolk meg. Jeg sier ikke at det ikke er et godt tilbud. Jeg sier at det fikk meg til å føle meg gammel. Anonymkode: 32509...068 Jeg fikk den samme innkallingen 2.januar i år, men fikk ingen følelse av at jeg begynner å bli gammel. Livet har aldri vært så bra som nå, femti er ett nydelig tall og livet er helt nydelig. Anonymkode: 8f4f2...3a4
Anonym bruker Skrevet 4. januar #20 Skrevet 4. januar Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hadde det vært menn det gjeldet hadde de fått slik sjekk fra de var 20. "Så heldige" er vi. Anonymkode: 2c474...7be Neida, tarmkreftscreeningen menn får er også fra 50 år. Anonymkode: 7a10c...a08
Anonym bruker Skrevet 4. januar #21 Skrevet 4. januar Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Neida, tarmkreftscreeningen menn får er også fra 50 år. Anonymkode: 7a10c...a08 Og det er ingen program for screening av prostatakreft. Utover det er jeg enig i at det er lang vei å gå når det kommer til kvinnehelse HI Anonymkode: 5547c...024
Anonym bruker Skrevet 4. januar #22 Skrevet 4. januar Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Jeg fikk den samme innkallingen 2.januar i år, men fikk ingen følelse av at jeg begynner å bli gammel. Livet har aldri vært så bra som nå, femti er ett nydelig tall og livet er helt nydelig. Anonymkode: 8f4f2...3a4 Her kalles vi ikke inn før vi er ca 52 år så det er litt forskjell på hvor du bor. Jeg har venner/bekjente i alle aldre og dermed en del som har blitt 50 før meg. Jeg synes ikke det var så vanskelig å bikke denne alderen. For meg er alder bare et tall, men jeg vet jo at jeg ikke tok det helt innover meg da jeg var en del yngre. Det er foreløpig bare tre ting jeg ikke er så fornøyd med (og det bryr meg heldigvis ikke så mye); * kraftige nys etter noen dager med nysing og/eller hosting og om jeg i tillegg har drukket koffein eller alkohol * før kunne jeg ha mange tanker i luften samtidig og lande alle, nå er det alltid en eller annen tanke som glipper og ikke når en mer varig hukommelse * Jeg er i støtteapparatet/administrasjonen til en hobby/forening. Før var jeg like gammel som mange av utøverne, nå er jeg blant de eldste. Jeg håper det ikke tenkes over alder fordi dette alltid har vært en mikset aldersgruppe, men jeg blir litt mer obs på det når det er færre der på min alder. Ettersom jeg har venner i forskjellige aldre så var jeg i fjor i 40-årsdager, 50-årsdager og en 60-årsdag. Og det var tilsvarende fester på de alle Har noen venner/bekjente som nærmer seg 60 og ettersom jeg forstår på damene, er dette en mye vanskeligere alder å assosiere seg med. 70 der i mot virker å være enklere igjen. Mennene ser ikke ut til å bry seg noe særlig. Anonymkode: a8444...88a
Anonym bruker Skrevet 4. januar #23 Skrevet 4. januar 4 hours ago, Anonym bruker said: Hadde det vært menn det gjeldet hadde de fått slik sjekk fra de var 20. "Så heldige" er vi. Anonymkode: 2c474...7be Nei Anonymkode: dd7bb...339
Anonym bruker Skrevet 4. januar #24 Skrevet 4. januar Jeg er 56, og alder er slettes ikke bare et tall 😂 Jeg merker alderen veldig godt, spesielt etter 50 og overgangsalder. Mindre energi, vondter her og der, lei av stadige "nye" omorganiseringer på jobb (vært med på sååå mange omorganiseringer som egentlig ikke endrer noen ting). Livserfaring som gjør at jeg har liten tålmodighet med f eks den yngre garde, som ikke har folkeskikk, ikke greier å innordne seg arbeidslivet eller samfunnet for øvrig, som blir "krenket" og er opptatt av tull og fjas (influensere o.l). På den annen side har vel livet aldri vært bedre mht ståsted i livet, jobb, bolig, familie, økonomi, selvsikkerhet. Det er dog vemodig å tenke tilbake 20-30-40 år, alle som har forlatt, foreldre og andre nære som ikke lenger er her. Nå i juletiden kommer tanker om fordums magiske julefeiringer... bare minner igjen... Tanken på hvor usannsynlig fort 20-30 år går, og om 20-30 år er jeg skikkelig gammel! Men man tilpasser seg, livet er en naturlig syklus. Anonymkode: 0f06e...2b8
Anonym bruker Skrevet 4. januar #25 Skrevet 4. januar Jeg sliter skikkelig med å ha bikka 50. Ikke sånn krise slik folk snakker om. Jeg blir bare mer og mer klar over at jeg skal dø en dag. Har alltid drømt om å utforske verden men bare rukket en brøkdel. Vet at det er mange år igjen etter femti, men da må man jo være heldig å holde seg frisk. Jeg vet jo de er mange gode år igjen, samtidig så føler jeg litt på en slags sorg. Anonymkode: 085e4...be0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå