Gå til innhold

Jeg har gått opp 4 kilo i desember 😭

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til vanlig lever jeg etter ganske streng diett med 1300 kcal per dag og ingen sukker/lite alkohol.

Det har blitt mer av alt og mindre av det sunne i jula, og jeg har karret på meg 4 kilo. Jeg blir helt kvalm. Jeg vet jo hvor hardt jeg jobbet for å få bed 4 kilo. Har ikke fråtset, men har spist mer, spist sukker og drukket alkohol. Håper at det forsvinner litt kjappere nå, at det kan være en del vann osv pga. endring i kosthold. 

Flere som har ryki på en smell i jula? What’s the plan? 

Anonymkode: a315f...33b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanlig nyttårsscenario: begynne å bevege seg mer, handle inn grønnsaker og fisk (er dessuten matlei), og ikke veie meg før om et par uker.

Anonymkode: 0300f...ada

Skrevet

Ja ...samme her. Men spist mye saltrik mat og tror det er litt vannvekt og, kjennes i alle fall slik på fingre, føtter. Hjelper som regel å komme tilbake på jobb med mer regelmessige rutiner, ikke småspise osv. Hatt luksus med 12 dager fri i julen, hjelper ikke gå en tur daglig om det er julemiddag daglig😵‍💫,

Anonymkode: d0a9d...e15

Skrevet

Samme her. Tilbake til spisevindu mellom 11-19. 

Anonymkode: c7245...63c

Skrevet

Samme. Utrolig hvor lite kroppen min trenger, så nå som i jula (eller påske eller sommerferie) når jeg spiser mer, raser kiloene på. Kroppen min trenger ikke mer enn rundt 1000 kcal om dagen, alt annet legger seg rundt livet og på lårene. Tragisk. Jeg kan aldri kose meg. 

Anonymkode: 59513...4f5

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Til vanlig lever jeg etter ganske streng diett med 1300 kcal per dag og ingen sukker/lite alkohol.

Det har blitt mer av alt og mindre av det sunne i jula, og jeg har karret på meg 4 kilo. Jeg blir helt kvalm. Jeg vet jo hvor hardt jeg jobbet for å få bed 4 kilo. Har ikke fråtset, men har spist mer, spist sukker og drukket alkohol. Håper at det forsvinner litt kjappere nå, at det kan være en del vann osv pga. endring i kosthold. 

Flere som har ryki på en smell i jula? What’s the plan? 

Du har mer mat i tarmen og mer vann i kroppen..to kilo forsvinner tvert du bytter kosthold.

Anonymkode: cc816...aec

Skrevet

Jeg slår deg: jeg har lagt på meg 6 kilo....🫢

Anonymkode: e28ac...222

Skrevet

Takk foredrar ❤️ Virker som om vi er flere i samme hullete livbåt 😅

Er tilbake til gamle vaner fra i dag, og håper på at det går seg til om ikke alt for lang tid.

Fy fader så daff man blir altså.. dørstokken har blitt over 1 meter høy. 

Lykke til alle som har noe å snu.. 

HI

Skrevet

Ja samme her. Jeg har slanket meg siden august og har klart å gå ned 6 kg. I jula gikk jeg opp igjen tre av de....

Anonymkode: fec87...32e

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Takk foredrar ❤️ Virker som om vi er flere i samme hullete livbåt 😅

Er tilbake til gamle vaner fra i dag, og håper på at det går seg til om ikke alt for lang tid.

Fy fader så daff man blir altså.. dørstokken har blitt over 1 meter høy. 

Lykke til alle som har noe å snu.. 

HI

Takk for svar skulle det åpenbart stå 😂

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Ja samme her. Jeg har slanket meg siden august og har klart å gå ned 6 kg. I jula gikk jeg opp igjen tre av de....

Anonymkode: fec87...32e

Det er akkurat samme med meg. Har jobbet knallhardt, også svupp… men håper det er som noen skriver - at raskt på også kan være raskt av.  Men litt kjipt å få bekreftet at jeg må belage meg på strikt regime for å holde kiloene unna.

Er 48 år nå. Det var mye lettere å justere vekta før. Og jeg er litt sint på meg selv, for egentlig var planen min å bruke de mange fridagene til å gå ned enda et par kilo - også bare sklei det ut.. 

HI

Skrevet

Gikk opp to kilo i helga jeg. Heisatur til utlandet med masse alkohol og god mat. Og jeg bruker i tillegg wegovy. De var borte igjen etter to dager når jeg spiste vanlig igjen. Halvparten må ha vært vann før jeg tissa en hel foss etter to dager 

Anonymkode: a8f9f...15a

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Gikk opp to kilo i helga jeg. Heisatur til utlandet med masse alkohol og god mat. Og jeg bruker i tillegg wegovy. De var borte igjen etter to dager når jeg spiste vanlig igjen. Halvparten må ha vært vann før jeg tissa en hel foss etter to dager 

Så bra at det forsvant! Jeg tror at alkohol er den største synderen her. Har jo ikke drukket store mengder, men har blitt et til to glass på kveldene med julegjester, selskaper osv. Også har jeg drukket alt for lite vann, hatt dårlig døgnrytme og det har blitt mer mat til måltidene samt noe julegodteri. 

Jeg føler meg 10 år eldre 

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Så bra at det forsvant! Jeg tror at alkohol er den største synderen her. Har jo ikke drukket store mengder, men har blitt et til to glass på kveldene med julegjester, selskaper osv. Også har jeg drukket alt for lite vann, hatt dårlig døgnrytme og det har blitt mer mat til måltidene samt noe julegodteri. 

Jeg føler meg 10 år eldre 

HI

De forsvinner. Bare begynne på fresh start nå, drikk masse vann, og iløpet av helga er halvparten borte. Er bare væske som samler seg 

Skrevet

Skjer hver jul her, bortsett fra i år, i år gikk jeg ned 2 kg og mannen 5 kg. Gøy med omgangsjuke....... De kg går du ned fort, er som flere sier her, alt saltet i maten som gjør at du binder mer vann. Ingenting er ødelagt, bare gønn på videre, vi heier på deg!

Anonymkode: 11717...e19

Skrevet

Tusen takk for alle svar ❤️ Føler meg mer optimistisk 🎉

HI

Skrevet

Jeg har fullført del 1 av planen, en runde med dråper for å tømme systemet. Det tetter seg helt for meg i jula 😄 Deilig å bli kvitt proppen og den stinne magen. Så framover er det å spise sunt og drikke vann som gjelder. Lykke til ❤️ 

ps: ingen oppfordring til andre om å bruke dråper, jeg sliter generelt med nummer to

Anonymkode: 2c5fc...cc2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...