Gå til innhold

Nyttårsaften er verre enn julaften for ensomme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns jeg. Da koser alle seg med venner og er på fest. Mens jeg sitter her isolert med små barn

Anonymkode: 32a90...97c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er jo ikke ensom når du er med barna dine

Anonymkode: acfa8...fbc

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Du er jo ikke ensom når du er med barna dine

Anonymkode: acfa8...fbc

Om barnet legger seg 19 for eksempel,så hadde jeg følt meg ensom resten av kvelden jo. Det er jo en dag der "alle" er med familie,kjæreste eller venner.

Anonymkode: 35b04...335

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Syns jeg. Da koser alle seg med venner og er på fest. Mens jeg sitter her isolert med små barn

Vi er kun hjemme med barna på nyttårsaften,  men vi pynter oss og pynter bordet. Lager stas for barna.

Anonymkode: d3348...09f

Skrevet

Det blir hva du gjør det til.

Anonymkode: da4a0...499

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Vi er kun hjemme med barna på nyttårsaften,  men vi pynter oss og pynter bordet. Lager stas for barna.

Anonymkode: d3348...09f

VI ?

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Det blir hva du gjør det til.

Anonymkode: da4a0...499

Tankene kommer....

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Om barnet legger seg 19 for eksempel,så hadde jeg følt meg ensom resten av kvelden jo. Det er jo en dag der "alle" er med familie,kjæreste eller venner.

Anonymkode: 35b04...335

Ja. Nettopp. 

Skrevet

Nyttårsaften er det bare deilig å være aleine. I år har jeg faktisk takket nei til samtlige innbydelser. Skal være hjemme dønn alene, daffe rundt usminket og naken hele dagen, lage meg noe enkel mat og bare drikke meg full alene. Det gleder jeg meg til. Er lei familien og venner akkurat nå, og vil være alene... 

Anonymkode: bff3b...172

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Nyttårsaften er det bare deilig å være aleine. I år har jeg faktisk takket nei til samtlige innbydelser. Skal være hjemme dønn alene, daffe rundt usminket og naken hele dagen, lage meg noe enkel mat og bare drikke meg full alene. Det gleder jeg meg til. Er lei familien og venner akkurat nå, og vil være alene... 

Anonymkode: bff3b...172

Du har valgt, det kan ikke sammenlignes 

Skrevet

Jeg er alene og ensom, for meg er julaften og juledagene er mye verre enn nyttårsaften. Men det er uansett ikke noe gøy, klem til deg hi :klem:

Anonymkode: 64de1...009

Skrevet

Det at "alle" er sammen med venner, fester, ler og har det gøy er en sterk overdrivelse. Det er bare det at de er de eneste som legger ut noe i sosiale medier og på den måten ser det sånn ut. De fleste jeg kjenner er hjemme, lager noe god mat, spiller spill, ser på rakettene og går og legger seg. 

Anonymkode: 52979...767

Skrevet

Det er ikke vanlig å gå på fest når man har små barn....

Tenk også på alle oss som har hund, vi kan heller ikke dra fra hundene en sånn dag.

Du har familie, kos deg med barna dine.

Da ungene mine var små hadde vi noen tradisjoner som både de og jeg ser tilbake på med glede. Da ble pepperkakehuset knust, ungene her elsker å spise støvete pepperkakehus 😅

Så laget vi gelé i stetteglass, så alle fikk sitt glass (som en drink) med géle, bær og litt vaniljesaus på.

Vi dekket bordet pent, kjøpte fine servietter og spiste noe godt. Ut og tenne stjerneskudd før sengetid.

Med hunder og små barn er det helt vanlig å være hjemme.

I fjor spiste jeg middag hos noen venner for første gang på flere tiår, da var yngste barnet 16 år og hadde noen venninner på middag hjemme. Jeg dro hjem igjen kl 22 for å ta over ansvaret for bikkja og se til at det ikke ble fest hjemme.

I år skal jeg bare være hjemme med bikkja, og ut og hente 17 og 18 åringene i ettiden.

Anonymkode: e810c...dc1

Skrevet

Du er da ikke alene, men er velsignet med små barn! Det er jo fantastisk! Lag en spesiell kveld for dem, og når de har lagt seg kan du kose deg med film og god mat!

Anonymkode: 7c6a2...56d

Skrevet

Ja, jeg vet. Er sikkert pga jeg aner ikke hva han jeg dater skal. Han skal sikkert på fest, også ser jeg det på story. Det gjør vondt det! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg vet. Er sikkert pga jeg aner ikke hva han jeg dater skal. Han skal sikkert på fest, også ser jeg det på story. Det gjør vondt det! 

Hvor gamle er barna dine?

Anonymkode: 7c6a2...56d

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Så du mener han skal sitte hjemme fordi du har barn?

Skrevet

Snakker dere ikke sammen?

Jeg skal også være alene med ett barn og hund. Vi har handlet inn til taco og stjerneskudd, og skal kose oss så lenge han orker å være våken. Jeg er ofte alene på nyttårsaften, det er litt kjipt, men man må jo prøve å gjøre det beste ut av det. 

Anonymkode: 7a404...238

Skrevet

Jeg syns også nyttårsaften er verre enn julaften. 
Nyttårsaften alene er ok. Men jeg har ingen venner å være sammen med som jeg også kan være med sammen med 14 åringen. 
Det føles verre at jeg ikke kan gi henne mer gøy. Jeg sprenges av ensomhet og følelsen av å være en dårlig mor. De årene jeg er alene uten datter så tåler jeg det bedre. 

Anonymkode: b7a43...c31

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Snakker dere ikke sammen?

Jeg skal også være alene med ett barn og hund. Vi har handlet inn til taco og stjerneskudd, og skal kose oss så lenge han orker å være våken. Jeg er ofte alene på nyttårsaften, det er litt kjipt, men man må jo prøve å gjøre det beste ut av det. 

Dårlig kommunikasjon 💔 og han inkluderer meg ikke

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg syns også nyttårsaften er verre enn julaften. 
Nyttårsaften alene er ok. Men jeg har ingen venner å være sammen med som jeg også kan være med sammen med 14 åringen. 
Det føles verre at jeg ikke kan gi henne mer gøy. Jeg sprenges av ensomhet og følelsen av å være en dårlig mor. De årene jeg er alene uten datter så tåler jeg det bedre. 

Anonymkode: b7a43...c31

Jeg føler med deg ❤️

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Så du mener han skal sitte hjemme fordi du har barn?

Nei. Men skulle ønske han inkluderte meg. Holdt meg litt informert. Kjipt å bare oppdage hva han gjør på my story. 

Skrevet

Da kvitter du deg med ham før han dumper deg.

Å fortsette sammen med en som man ikke kan kommunisere godt med, en som ikke viser interesse og omtanke, det er å ville seg selv vondt.

Gå inn i det nye året med vissheten av at du ikke drar med deg et slikt negativt ikke-forhold. Sett deg selv fri i vissheten at det må til om du skal møte riktig mann i fremtiden.

Anonymkode: fbc44...2d2

Skrevet

Men da er han vel ikke noe å kaste bort tiden på. 

Skrevet

Nyttårsaften er oppskrytt. 
Selvsagt lett å si når jeg har nettverk og muligheter til å ha det gøy. 
Hvor gammel er du? Har du venninner med barn? Hva med å invitere venner med barn til deg?

I mange år hadde vi samling med ungene. Fri flyt av godis og avslappet bekledning. Ikke noe festing men god mat og skravling. 

Anonymkode: 4c950...4f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...