Anonym bruker Skrevet 26. november 2025 #1 Skrevet 26. november 2025 Sønnen min går i 10 trinn og driver i disse dager og besøker/blir kjent med ulike vgs og linjer. Han har hatt 3 år med spansk på ungdomsskolen. Han henger godt med, men blir nivået veldig mye høyere når de starter vg1? Han snakker litt om å ta tysk og da er det jo ned til basic nivå selvfølgelig. Noen med erfaring? Anonymkode: 8132b...087
Anonym bruker Skrevet 26. november 2025 #2 Skrevet 26. november 2025 Det blir jo høyere, målet er at de skal bli ganske gode i språket, men de bygger videre på det de har lært på ungdomsskolen. Det er jo en hel klasse full av elever som har lært mye av det grunnleggende på ungdomsskolen, som de nå bygger videre på. Jeg ville helt klart fortsatt med samme språket. Litt fordi han da ikke trenger ta språk i tre år på vgs, det holder med to, men mest av alt fordi det er bedre å bli god i et språk enn å bare kunne det grunnleggende i to. Anonymkode: 506ee...354
Anonym bruker Skrevet 26. november 2025 #3 Skrevet 26. november 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det blir jo høyere, målet er at de skal bli ganske gode i språket, men de bygger videre på det de har lært på ungdomsskolen. Det er jo en hel klasse full av elever som har lært mye av det grunnleggende på ungdomsskolen, som de nå bygger videre på. Jeg ville helt klart fortsatt med samme språket. Litt fordi han da ikke trenger ta språk i tre år på vgs, det holder med to, men mest av alt fordi det er bedre å bli god i et språk enn å bare kunne det grunnleggende i to. Anonymkode: 506ee...354 Så hvis han velger nytt språk må han ha det alle 3 åra? Vi fikk info om det var nok med 2 siden han hadde fremmedspråk på ungdomsskolen Anonymkode: 8132b...087
Anonym bruker Skrevet 26. november 2025 #4 Skrevet 26. november 2025 Han KAN bytte og fortsatt kun ha 2 år fordi han hadde spansk på ungdomsskolen. Min fortsatte med spansk nå på vgs og han ligger fortsatt på 5 , det samme som på ungdomsskolen. For han har det ikke vært vanskeligere og går nå i 2 klasse og har siste år med spansk. Veldig mange byttet språk når de startet, men fra min sønns klasse så fortsatte de fleste . Jeg tror det at de hadde en spansk lærer som hovedsakelig snakket spansk i timene gjorde susen. Veldig vanskelig i begynnelsen når de startet første året, men i løpet av årene på ungdomsskolen så fikk de mye gratis. Jeg ville latt ungdommen velge selv. De som har byttet har vært glade for byttet her og de som fortsatte er fornøyde. Nå snakker de såpass godt at de er akkurat ferdig med 10 minutters fagsamtale om teknologi og mental helse😊. Anonymkode: 3f71d...9cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå