Anonym bruker Skrevet 25. november 2025 #1 Skrevet 25. november 2025 Min vakre 9 åring har en veldig god egenskap i at han leker med alle. Han har veldig mange venner, og ser at på skolen er det i hovedsak 2 "gjenger" han leker mest med. Den første gjengen er de han har kjent siden barnehagen. Rolige, fine gutter som er opptatt av lek og idrett. Den andre gjengen er gutter han har blitt mer venn med nå siste par årene. Flere av disse er barn med lite grensesetting i hjemmet. Mye herjing, og skjermbruk når barna "leker" sammen. I tillegg har jeg flere eksempler på at jeg opplever at de har dårøig inflytelse på barnet mitt. Noen med liknende opplevelser? Hvordan håndterer man dette? Jeg kan jo ikke nekte han å være sammen med disse barna, men jeg kjenner at jeg ikke liker at det blir for mye, og prøver alltid å oppmuntre til å leke mer med den første gjengen. Men jeg merker at han glir mer og mer over mot den "nye" gjengen. Anonymkode: 8c605...3ca
Anonym bruker Skrevet 25. november 2025 #2 Skrevet 25. november 2025 Er ingenting du kan gjøre. Anonymkode: ff847...4f9
Anonym bruker Skrevet 25. november 2025 #3 Skrevet 25. november 2025 Det er en fin mulighet for å lære seg å takle alle mennesketyper. Snakk litt om det, og snakk om egen grensesetting. Komplisert, men kanskje han forstår. Anonymkode: a78ee...28c
Anonym bruker Skrevet 25. november 2025 #4 Skrevet 25. november 2025 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Er ingenting du kan gjøre. Anonymkode: ff847...4f9 Joda. Det kan det være. Det første er å bli kjent med dem, snakke med dem og på en hyggelig, omtenksom, men bestemt måte "lære dem" reglene som gjelder i ditt hus. Velg de viktigste "kampene" først. Jeg er den strenge mora i nabolaget, mitt hus, mine regler - men det er faktisk ganske populært å komme hit fremdeles.... Nå er noen av dem tenåringer og de vet at de kan alltid komme hit om det er noe. For selv om vi har klare regler, så er det også alltid rom for å bli hørt, kunne betro seg og ventilerer litt. Anonymkode: c832b...09b
Anonym bruker Skrevet 25. november 2025 #5 Skrevet 25. november 2025 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Min vakre 9 åring har en veldig god egenskap i at han leker med alle. Han har veldig mange venner, og ser at på skolen er det i hovedsak 2 "gjenger" han leker mest med. Den første gjengen er de han har kjent siden barnehagen. Rolige, fine gutter som er opptatt av lek og idrett. Den andre gjengen er gutter han har blitt mer venn med nå siste par årene. Flere av disse er barn med lite grensesetting i hjemmet. Mye herjing, og skjermbruk når barna "leker" sammen. I tillegg har jeg flere eksempler på at jeg opplever at de har dårøig inflytelse på barnet mitt. Noen med liknende opplevelser? Hvordan håndterer man dette? Jeg kan jo ikke nekte han å være sammen med disse barna, men jeg kjenner at jeg ikke liker at det blir for mye, og prøver alltid å oppmuntre til å leke mer med den første gjengen. Men jeg merker at han glir mer og mer over mot den "nye" gjengen. Anonymkode: 8c605...3ca Da er du raus med barna og går foran med et godt eksempel i hjemmet selv Anonymkode: 48b52...b10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå