Gå til innhold

Til dere som er ufør eller hjemme hver dag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor alene og er ufør. Og jeg gidder ikke dusje hver dag, fordi jeg trenger ikke lukte godt når jeg er alene og trenger ikke være "fresh" for meg selv... Så man kan vel kalle det at jeg trives i egen sm"stank". Jeg dusjer en til to ganger i uken. Og skifter skjeldent på sengen. Ser ikke behovet. Er jo bare alene. Vasker lite tøy bruker lite vann, så er jo ikke negativt i den forstand. Når jeg skal ut dusjer jeg selvsagt.

Det kan ikke bare være meg som gjør dette...?

Anonymkode: 0929a...8d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg dusjer hver eneste dag, liker å følr meg fresh selv om jeg bare er alene 

Anonymkode: e209e...3b7

Skrevet

Dusjer hver dag, sørger for god personlig hygiene, skifter på senga 1 gang i uken, pusser tenner 2 ganger om dagen. 

Anonymkode: dcb65...6c0

Skrevet

Dusjer og vasker håret annenhver dag.

Skifter på senga hver tredje-fjerde uke.

Men bruker ikke sminke og styler ikke håret. Bruker lite penger på klær, jeg går alltid i myk dongeribukse og t-skjorte.

Anonymkode: 483dd...a9e

Skrevet

Jeg har god hygiene.

Anonymkode: 2c435...396

Skrevet

man har da normal hygene uansett 

Anonymkode: 710c6...fa6

Skrevet

Jeg dusjer ikke hver dag, rett og slett fordi det ikke er nødvendig.  Jeg har vært gjennom en sykdomsperiode hvor jeg trengte å dusje hver dag som følge av medisiner / behandling, men nå trengs ikke det.  Jeg vasker meg under armene hver morgen og / eller kveld og dusjer når sånn ca 3dje hver dag.   Min tenåringsdatter midt i hormon-sirkuset der i mot, må i dusjen hver dag.   

Anonymkode: f52e1...a75

Skrevet

Jeg er langtidssykmeldt, men har da normal hygiene for det!!! Dusjer, pusser tenner, skifter undertøy og T-skjorte hver dag, vasker håret 2-3 ganger i uka, skifter på sengen hver 14 dag eller etter behov. Holder det rent hjemme. 
God personlig hygiene er et must!!! Å dusje 1-2 ganger i uka mener jeg er alt for lite.

Anonymkode: 0c82f...3cc

Skrevet

Enig med dem over, selv om du er alene er hygienen viktig, og for å holde deg frisk. Videre om du ønsker å få flere mennesker inn i livet sitt. Man føler seg ofte og bedre etter en dusj, å legge seg i rent sengetøy, ha på rene klær. Gjør godt for mental helse og. 

Det at hygienen vakler litt hos deg tenker jeg er et lite funksjonsfall, begynnende depresjon? Snakk med fastlege om du merker dette

Anonymkode: 6acb7...ace

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Enig med dem over, selv om du er alene er hygienen viktig, og for å holde deg frisk. Videre om du ønsker å få flere mennesker inn i livet sitt. Man føler seg ofte og bedre etter en dusj, å legge seg i rent sengetøy, ha på rene klær. Gjør godt for mental helse og. 

Det at hygienen vakler litt hos deg tenker jeg er et lite funksjonsfall, begynnende depresjon? Snakk med fastlege om du merker dette

Men ser forresten at du skriver du dusjer når du skal ut, så da er det kanskje ikke fått så langt. Men er du kun ute av hus og 1-2 ganger per uke hi? 

Skrevet

Jeg er i full jobb. Dusjer en gang i uka. Det er det jeg klarer. Ellers måtte det stå mellom å karre seg på jobb eller å dusje. Dusjer søndag kveld/mandag morgen. Fatigue. 

Anonymkode: 92f25...24d

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg bor alene og er ufør. Og jeg gidder ikke dusje hver dag, fordi jeg trenger ikke lukte godt når jeg er alene og trenger ikke være "fresh" for meg selv... Så man kan vel kalle det at jeg trives i egen sm"stank". Jeg dusjer en til to ganger i uken. Og skifter skjeldent på sengen. Ser ikke behovet. Er jo bare alene. Vasker lite tøy bruker lite vann, så er jo ikke negativt i den forstand. Når jeg skal ut dusjer jeg selvsagt.

Du høres deprimert ut. 

Anonymkode: c03ba...fae

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Sikkert ikke. Men jeg dusjer annenhver dag, kanskje hver tredje, og skifter på senga minst hver tredje uke. Ekstra viktig å bytte sengetøy om du ikke er ren da.

Anonymkode: 2e6e1...a17

Skrevet

Problemet med denne type urenslighet er at du ikke kjenner din egen lukt etterhvert.

Så du kjenner ikke så godt at du stinker, at senga og soverommet ditt stinker osv. Det blir en sånn "gammel urenslig dame" lukt i huset som folk kjenner når de kommer innom deg 🙈

Du sier du "trives i din egen stank", men seriøst, ingen trives vel når det stinker fra underliv og underarmer?

Anonymkode: 483dd...a9e

Skrevet

Om du ikke dusjer hver dag er ikke så nøye, men det er viktig at du vasker deg. Jeg er i jobb og jeg dusjer heller ikke hver dag, men de dagene jeg ikke dusjer så vasker jeg meg under armer, pupper og underlivet. Det handler om egenomsorg og er noe jeg gjør for meg selv, selv om jeg har en fridag eller det er helg. Det tar dessuten to minutter og det har du antagelig tid til. 

Anonymkode: b6aa5...e63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...