Anonym bruker Skrevet 15. november 2025 #2 Skrevet 15. november 2025 Klassekontakter kjøper en liten gave til juleavslutningen, gir ikke noe utover det. Anonymkode: 5f7a1...619
Lovemelikeyoudo Skrevet 15. november 2025 Forfatter #3 Skrevet 15. november 2025 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Klassekontakter kjøper en liten gave til juleavslutningen, gir ikke noe utover det. Anonymkode: 5f7a1...619 Grei måte å gjøre det på:)
Anonym bruker Skrevet 15. november 2025 #4 Skrevet 15. november 2025 Ja. Har barn med omfattende behov. Vi gir julegave til to assistenter og to spesialpedagoger. Gjort det med de nærmeste ansatte rundt ungen siden barnehagen. Både fordi de er flinke folk (og for assistentenes del grovt underbetalte) og fordi jeg er helt sikker på at gode relasjoner til familien gir positive effekter for barnet. (Det normalfungerende søskenet gir ikke noe spesielt til sine voksne. Vanligvis en fellesgave fra klassen). Anonymkode: cad8c...3cc
Anonym bruker Skrevet 16. november 2025 #5 Skrevet 16. november 2025 Hva er typisk fancy sjokolade, noe fra delikatessebutikk e.l. Litt avhengig av hva de liker. Ett år fikk en assistent et brett red bull 😄 Anonymkode: cad8c...3cc
Anonym bruker Skrevet 16. november 2025 #6 Skrevet 16. november 2025 Nei gjør ikke det Anonymkode: ced1f...652
Anonym bruker Skrevet 16. november 2025 #8 Skrevet 16. november 2025 Jobber i bhg. Ga kun en liten ting da de sluttet for å begynne på skolen. På skolen gir vi (felles for klassen) kun noe på sommeravslutningen Anonymkode: 867d7...296
Anonym bruker Skrevet 16. november 2025 #9 Skrevet 16. november 2025 Hvorfor skal en føle seg pliktig å gi julegave til barnehage/skoleansatte? Hva med de som gir god service i butikker, helse osv da? Kan jo sette det på det samme, så vil si det er en uting uansett. Alle gjør bare jobben sin best mulig Anonymkode: 078ef...276
Anonym bruker Skrevet 16. november 2025 #10 Skrevet 16. november 2025 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor skal en føle seg pliktig å gi julegave til barnehage/skoleansatte? Hva med de som gir god service i butikker, helse osv da? Kan jo sette det på det samme, så vil si det er en uting uansett. Alle gjør bare jobben sin best mulig Anonymkode: 078ef...276 Du ser ingen forskjell på de som er sammen med barnet ditt i 9 timer hver dag (flere våkne timer i uka enn deg) og den butikkansatte som hjelper deg i 15 minutter en gang eller to i året? Jeg sier ikke at barnehage- og skoleansatte skal ha en gave, men det kan virkelig ikke sammenlignes med folk du eller barnet har sporadisk kontakt med. Anonymkode: 7c7bc...f04
Anonym bruker Skrevet 16. november 2025 #11 Skrevet 16. november 2025 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Hvorfor skal en føle seg pliktig å gi julegave til barnehage/skoleansatte? Hva med de som gir god service i butikker, helse osv da? Kan jo sette det på det samme, så vil si det er en uting uansett. Alle gjør bare jobben sin best mulig Anonymkode: 078ef...276 Det er da ingen som krever at man skal gi noe. Spørsmålet er OM man gjør det. Det er for øvrig litt forskjell på dem som er sammen med barna våre mange timer hver uke og de man handler av og ser maks 10 min pr uke😂prøv å ikke ha vondt av at andre blir satt pris på. For å svare på hi så ordner klassekontakt en liten hilsen til jul og sommer. Anonymkode: 45059...455
Anonym bruker Skrevet 16. november 2025 #12 Skrevet 16. november 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvorfor skal en føle seg pliktig å gi julegave til barnehage/skoleansatte? Hva med de som gir god service i butikker, helse osv da? Kan jo sette det på det samme, så vil si det er en uting uansett. Alle gjør bare jobben sin best mulig Anonymkode: 078ef...276 Ingen skal føle seg pliktig. Jeg har gjort det selv oppover, gitt en gave til lærere og bhg-ansatte til jul, og ble nysjerrig på om andre også gjør det. Anonymkode: a9bfb...b10
Anonym bruker Skrevet 16. november 2025 #13 Skrevet 16. november 2025 Jeg jobber i skolen og er sjeleglad for å slippe slike gaver. Anonymkode: 54263...460
Anonym bruker Skrevet 16. november 2025 #14 Skrevet 16. november 2025 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Jeg jobber i skolen og er sjeleglad for å slippe slike gaver. Anonymkode: 54263...460 Noe sier meg at du får oppfylt det ønsket hvert eneste år. Vi gir bare gaver til de gode lærerne, skjønner du Anonymkode: 45059...455
Lovemelikeyoudo Skrevet 16. november 2025 Forfatter #15 Skrevet 16. november 2025 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Jeg jobber i skolen og er sjeleglad for å slippe slike gaver. Anonymkode: 54263...460 Vil du utdype? Hi
Anonym bruker Skrevet 16. november 2025 #16 Skrevet 16. november 2025 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hvorfor skal en føle seg pliktig å gi julegave til barnehage/skoleansatte? Hva med de som gir god service i butikker, helse osv da? Kan jo sette det på det samme, så vil si det er en uting uansett. Alle gjør bare jobben sin best mulig Anonymkode: 078ef...276 Det er ingen grunn til å føle deg pliktig, det er ingen som krever at du gir noe. Men mange synes det er hyggelig å vise at de setter pris på de som tar seg av ungene deres i timesvis hver eneste skole/barnehagedag. Hva er galt med det? Mange gir oppmerksomhet til de som jobber i helse og, for å vise at de setter pris på de som tar vare på sine syke eller aldrende familiemedlemmer. Å sammenligne det med butikk er tåpelig. Anonymkode: 698eb...e78
Anonym bruker Skrevet 16. november 2025 #17 Skrevet 16. november 2025 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Noe sier meg at du får oppfylt det ønsket hvert eneste år. Vi gir bare gaver til de gode lærerne, skjønner du Anonymkode: 45059...455 Er det dét som er definisjonen på en god lærer - å være takknemlig og ydmyk når man får gaver, uansett? Og en lærer som ikke ønsker gaver er altså ikke en god lærer? Enkelte, altså 😆 Anonymkode: 00e0d...9cc
Anonym bruker Skrevet 16. november 2025 #18 Skrevet 16. november 2025 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Er det dét som er definisjonen på en god lærer - å være takknemlig og ydmyk når man får gaver, uansett? Og en lærer som ikke ønsker gaver er altså ikke en god lærer? Enkelte, altså 😆 Anonymkode: 00e0d...9cc Jeg tenker dette var ironisk ment. Anonymkode: a9bfb...b10
LME1001 Skrevet 16. november 2025 #19 Skrevet 16. november 2025 Jeg er lærer. Får en oppmerksomhet fra én eller to av mine elever til jul. Det er veldig hyggelig. Duftlyst fra Europris, litt godteri, en notatblokk eller noe de synes er ok. Og gjerne med et håndskrevet brev. Herlig 😃 Til sommeren har jeg fått mye blomster når jeg ikke lenger skal følge kullet. Som mor så liker jeg å gi en oppmerksomhet til de som er nær barna mine. Det kan være et påskeegg med twist, en gavepose med to pepsi max til lærerens bursdag, en koselig førjulsgave eller hva som helst. Det pleide vi å gi til barnehagen også, og barna syntes jo det var såå stas å ha med noe. 🙂
Lovemelikeyoudo Skrevet 16. november 2025 Forfatter #20 Skrevet 16. november 2025 LME1001 skrev (18 minutter siden): Jeg er lærer. Får en oppmerksomhet fra én eller to av mine elever til jul. Det er veldig hyggelig. Duftlyst fra Europris, litt godteri, en notatblokk eller noe de synes er ok. Og gjerne med et håndskrevet brev. Herlig 😃 Til sommeren har jeg fått mye blomster når jeg ikke lenger skal følge kullet. Som mor så liker jeg å gi en oppmerksomhet til de som er nær barna mine. Det kan være et påskeegg med twist, en gavepose med to pepsi max til lærerens bursdag, en koselig førjulsgave eller hva som helst. Det pleide vi å gi til barnehagen også, og barna syntes jo det var såå stas å ha med noe. 🙂 Så hyggelig. Jeg har pleid å gjøre det samme. Gitt gavepose med noe alkoholfri drikke, sjokolade, lakris, bok og et personlig kort. Liker å glede andre.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2025 #21 Skrevet 16. november 2025 Ja det gjør jeg. I barnehagen ga vi hvert år til jul og påske Enten noe godt til pauserommet eller en liten oppmerksomhet til hver av de ansatte på avdelingen. På skolen gir vi fellesgave fra alle fra klassekassen. jeg gir også en oppmerksomhet til de som jobber på min mors sykehjem. Og en Twistpose til renovatørene som henter søppelet før jul. Syns det er viktig å vise at vi virkelig setter pris på den gode jobben som blir gjort. Anonymkode: c40d1...089
Lovemelikeyoudo Skrevet 16. november 2025 Forfatter #22 Skrevet 16. november 2025 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Ja det gjør jeg. I barnehagen ga vi hvert år til jul og påske Enten noe godt til pauserommet eller en liten oppmerksomhet til hver av de ansatte på avdelingen. På skolen gir vi fellesgave fra alle fra klassekassen. jeg gir også en oppmerksomhet til de som jobber på min mors sykehjem. Og en Twistpose til renovatørene som henter søppelet før jul. Syns det er viktig å vise at vi virkelig setter pris på den gode jobben som blir gjort. Anonymkode: c40d1...089 Så fint å høre:)
Anonym bruker Skrevet 16. november 2025 #23 Skrevet 16. november 2025 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Er det dét som er definisjonen på en god lærer - å være takknemlig og ydmyk når man får gaver, uansett? Og en lærer som ikke ønsker gaver er altså ikke en god lærer? Enkelte, altså 😆 Anonymkode: 00e0d...9cc Nei, det er ikke definisjonen på en god lærer. Prøv igjen? Anonymkode: 45059...455
Anonym bruker Skrevet 17. november 2025 #24 Skrevet 17. november 2025 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Noe sier meg at du får oppfylt det ønsket hvert eneste år. Vi gir bare gaver til de gode lærerne, skjønner du Anonymkode: 45059...455 Oi, er det der lista ligger?? Lovemelikeyoudo skrev (16 timer siden): Vil du utdype? Hi Julestjernen jeg ikke kan ha i hus pga allergi, sjokoladen jeg uansett ikke kan spise, teen jeg ikke drikker, duftlys som stinker og trigger migrene, kaffekruset jeg allerede har to av fra før ... Jada, jeg vet, det høres utakknemlig ut, men det er helt unødvendig å gi meg gaver, jeg får lønn for jobben jeg gjør. Jeg setter stor pris på et ærlig takk og en klem, og det får jeg også riktig mange av. Anonymkode: 54263...460
Anonym bruker Skrevet 17. november 2025 #25 Skrevet 17. november 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Oi, er det der lista ligger?? Julestjernen jeg ikke kan ha i hus pga allergi, sjokoladen jeg uansett ikke kan spise, teen jeg ikke drikker, duftlys som stinker og trigger migrene, kaffekruset jeg allerede har to av fra før ... Jada, jeg vet, det høres utakknemlig ut, men det er helt unødvendig å gi meg gaver, jeg får lønn for jobben jeg gjør. Jeg setter stor pris på et ærlig takk og en klem, og det får jeg også riktig mange av. Anonymkode: 54263...460 Ser den. Om du ville fått gaver som falt i smak. Hva ville du likt å få? Anonymkode: a9bfb...b10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå