Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2025 #76 Skrevet 10. oktober 2025 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Det er jo det de gjør. De fremmer saker uten grunnlag, det er jo derfor de ikke får medhold av domstolene. Det skal visse kriterier til å få gjennomslag, og domstolene følger lovverket. Noe barnevernet også bør begynne å gjøre. Anonymkode: a77d2...534 Som sagt er det helt naturlig at medholdsprosenten er høy, akkurat som i straffesaker. Det er også naturlig at domstolene ikke er enige i alle saker som fremmes. Slik opprettholdes en kontinuerlig justering av hvor terskelen skal ligge. Anonymkode: db75e...d35
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2025 #77 Skrevet 10. oktober 2025 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Nå er det vel bare Mattilsynet og BV, som har hjemmel til å gjøre så inngripende vedtak uten domsavgjørelse, som det er snakk om her. I hovedsak gjør nok begge instanser en god jobb, men det dessverre også eksempler på graverende inkompetanse i begge etater. Anonymkode: b5ee7...ad0 Det er kun akuttvedtak som kan fattes av barnevernleder, og da for maks to døgn uten godkjenning fra nemnd. Om du tenker på barnevernsnemnda, er min erfaring at den er svært etterrettelig og kompetent og helt på nivå med domstolene. Men en av få ting jeg er enig med FrP i, er at jeg ønsker spesialiserte familiedomstoler som kan både erstatte barnevernsnemnda - og gi økt legitimitet - og ta barnelovsakene fra ordinær tingrett. Det er en sakstype som har godt av spesialkompetanse hos involverte jurister. Anonymkode: db75e...d35
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2025 #78 Skrevet 10. oktober 2025 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Det er kun akuttvedtak som kan fattes av barnevernleder, og da for maks to døgn uten godkjenning fra nemnd. Om du tenker på barnevernsnemnda, er min erfaring at den er svært etterrettelig og kompetent og helt på nivå med domstolene. Men en av få ting jeg er enig med FrP i, er at jeg ønsker spesialiserte familiedomstoler som kan både erstatte barnevernsnemnda - og gi økt legitimitet - og ta barnelovsakene fra ordinær tingrett. Det er en sakstype som har godt av spesialkompetanse hos involverte jurister. Anonymkode: db75e...d35 Den helsenemda som er i dag er jo bare Bv’s høyre hånd. De gir medhold i nesten 100% av sakene. De tar ikke selvstendige vurderinger. Rart når foreldre prøver saken i tingretten og vinner enstemmig der. Da er det rød varsel på at nede og domstoler behandler like saker totalt ulikt. domstolene bruker lovverket, mens nemd støtter Bv Anonymkode: a77d2...534
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2025 #79 Skrevet 10. oktober 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Som sagt er det helt naturlig at medholdsprosenten er høy, akkurat som i straffesaker. Det er også naturlig at domstolene ikke er enige i alle saker som fremmes. Slik opprettholdes en kontinuerlig justering av hvor terskelen skal ligge. Anonymkode: db75e...d35 Nei nei nei… heeeelt feil! I straffesaker må man først bli anmeldt, så mistenkt, siktet og til slutt tiltalt. Anonymkode: a77d2...534
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2025 #80 Skrevet 10. oktober 2025 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Nei nei nei… heeeelt feil! I straffesaker må man først bli anmeldt, så mistenkt, siktet og til slutt tiltalt. Anonymkode: a77d2...534 I straffesaker er man uskyldig til det motsatte er bevist. I Bv saker er bevisbyrden motsatt. Og med så høyt antall medhold er det jo farlig. Når de ansatte har lav utdannelse og manglende kompetanse sier det sitt. Har ei datter på 22 år, hennes venninne som er like gammel er nå nyutdannet og jobber i barnevernet. Bor fortsatt hjemme med mor og far. Dette er en jobb en også må ha livserfaring i etter mitt syn. Men hva vet vel jeg?? Anonymkode: a77d2...534
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2025 #81 Skrevet 10. oktober 2025 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg har heller ingen tillit til det du bader ut med. Du dømmer alle som stiller kritiske spørsmål mot barnevernet som foreldre som driver omsorgssvikt med null selvinnsikt. Har du noen gang hørt at barnevernet innrømmer at de har gjort en feil? 😅 selv når domstolene slår fast om alvorlige feil hos barnevernet så innrømmer de fortsatt ikke at de har gjort feil. Selvinnsikten er ikke stor da. Med kunnskap så vet du også at barnevern kan hjelpe familier, og det handler ikke alltid om omsorgssvikt. Det kan være familier som har barn med store utfordringer som har diagnoser eller har opplevd vonde ting der Bv hjelper familier med både avlastning og tverrfaglig hjelp. De jobber med hele skalaen av hjelpebehov. Men de kan også låse seg i en sak der det går prestisje. Dette er et system med makt uten innsyn. når de taper rettssaker på rettssaker er det tydelig at noe fundamentalt mangler. Anonymkode: a77d2...534 Nei. Jeg kritiserer ikke «alle som stiller kritiske spørsmål ved barnevernet». Jeg kritiserer deg, du er helt grenseløs i dine beskyldninger og din paranoia, og du slenger ut påstander som du nekter å dokumentere. I tillegg synker du så dypt at du kaller et menneske for inkompetent i profesjonell sammenheng fordi hun har en spiseforstyrrelse. Du vaser i vei med dine personlige anekdoter (merkelig at en person kan kjenne eller vite såååå mange inkompete ansatte i barnevernet, og kjenne såååå mange som urettmessig har mistet omsorgen for barna sine). Tipper 100% av dem er henta fra Faceboon-gruppa «Barnevernet vil vi ha fjernet» med rabiate Rune Fardal i spissen. Og TikTok da, så klart. For der er jo alt som legges ut sant. Anonymkode: 283d9...089
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2025 #82 Skrevet 10. oktober 2025 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Nei. Jeg kritiserer ikke «alle som stiller kritiske spørsmål ved barnevernet». Jeg kritiserer deg, du er helt grenseløs i dine beskyldninger og din paranoia, og du slenger ut påstander som du nekter å dokumentere. I tillegg synker du så dypt at du kaller et menneske for inkompetent i profesjonell sammenheng fordi hun har en spiseforstyrrelse. Du vaser i vei med dine personlige anekdoter (merkelig at en person kan kjenne eller vite såååå mange inkompete ansatte i barnevernet, og kjenne såååå mange som urettmessig har mistet omsorgen for barna sine). Tipper 100% av dem er henta fra Faceboon-gruppa «Barnevernet vil vi ha fjernet» med rabiate Rune Fardal i spissen. Og TikTok da, så klart. For der er jo alt som legges ut sant. Anonymkode: 283d9...089 Men du vet tydeligvis alt barnevernet driver med? Hvordan har du så mye innsikt i Bv som støtter dine påstander? Regner med du har fått hjelp av de siden du vet så mye? Tenker du det er bedre med et lukket system der ingen stiller spørsmål ved barnevernet? Da sier man takk og farvel til rettsikkerheten til barn. I programmet instu kids tenker du det også er fake? Ang Rune Fardal så belyser han mange saker som er bekymringsfulle. Han har jobbet med dette i 30 år og det er fler og fler advokater også som går Fardal sin vei. Det eneste jeg reagerer på med Fardal er at han utleverer barna å legger det ut. Han vil selvfølgelig vise alle sider av saken, men alle sårbare barn bør skjermes 100%. Jeg er enig med han om at de som er ansvarlig må stå til ansvar. At han navngir ansatte også med bilde er lovlig. De er offentlig ansatt. Om det er fint er en annen sak. Vi trenger barnevernet, vi trenger domstolene, og vi trenger også slike som Fardal. Vi trenger også granskning og kontroll i ulike system. På den måten kan det bli bedre. Å gjøre feil er ikke et nederlag, men et tegn til økt kompetanse og bedring Anonymkode: a77d2...534
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2025 #83 Skrevet 10. oktober 2025 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Nei. Jeg kritiserer ikke «alle som stiller kritiske spørsmål ved barnevernet». Jeg kritiserer deg, du er helt grenseløs i dine beskyldninger og din paranoia, og du slenger ut påstander som du nekter å dokumentere. I tillegg synker du så dypt at du kaller et menneske for inkompetent i profesjonell sammenheng fordi hun har en spiseforstyrrelse. Du vaser i vei med dine personlige anekdoter (merkelig at en person kan kjenne eller vite såååå mange inkompete ansatte i barnevernet, og kjenne såååå mange som urettmessig har mistet omsorgen for barna sine). Tipper 100% av dem er henta fra Faceboon-gruppa «Barnevernet vil vi ha fjernet» med rabiate Rune Fardal i spissen. Og TikTok da, så klart. For der er jo alt som legges ut sant. Anonymkode: 283d9...089 Det er vel kanskje ikke barnevernet som system folk er skeptisk til, men enkeltpersoner som jobber der. Det er barneverns leder som har det personlige ansvaret der det går feil. Anonymkode: a77d2...534
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2025 #84 Skrevet 11. oktober 2025 Ingen har ‘kjennskap’ til så mange som har lidd urett under barnevernet uten at de selv har vært i deres søkelys. Hi er et typisk eksempel på dem man finner i diverse anti-bv grupper. Null selvinnsikt, null evne til refleksjoner og null evne til nyanser. Snakker om bv som en homogen masse og bruker andres sykdom mot dem. Jeg håper at det er sant at barna hennes er voksne. Anonymkode: 95810...f1d
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2025 #85 Skrevet 11. oktober 2025 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Men du vet tydeligvis alt barnevernet driver med? Hvordan har du så mye innsikt i Bv som støtter dine påstander? Regner med du har fått hjelp av de siden du vet så mye? Tenker du det er bedre med et lukket system der ingen stiller spørsmål ved barnevernet? Da sier man takk og farvel til rettsikkerheten til barn. I programmet instu kids tenker du det også er fake? Ang Rune Fardal så belyser han mange saker som er bekymringsfulle. Han har jobbet med dette i 30 år og det er fler og fler advokater også som går Fardal sin vei. Det eneste jeg reagerer på med Fardal er at han utleverer barna å legger det ut. Han vil selvfølgelig vise alle sider av saken, men alle sårbare barn bør skjermes 100%. Jeg er enig med han om at de som er ansvarlig må stå til ansvar. At han navngir ansatte også med bilde er lovlig. De er offentlig ansatt. Om det er fint er en annen sak. Vi trenger barnevernet, vi trenger domstolene, og vi trenger også slike som Fardal. Vi trenger også granskning og kontroll i ulike system. På den måten kan det bli bedre. Å gjøre feil er ikke et nederlag, men et tegn til økt kompetanse og bedring Anonymkode: a77d2...534 Vi trenger på INGEN måte slike som Fardal. Og jeg er helt enig i i at det er veldig tydelig at du hentet disse historiene fra Facebookgrupper eller lignende. Det er ikke litt troverdig at du personlig har kjennskap til så mange. Du har skrevet mange tråder her inne som alle har samme tema. Tipper du også er samme med en vanskelig ungdom som har vært på institusjon hvor du nå vil gå til økonomisk søksmål til kommunen. Anonymkode: 98ddb...ebd
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2025 #86 Skrevet 11. oktober 2025 Den europeiske menneskerettsdomstolen (EMD) har avsagt 24 dommer om barnevern mot Norge. På ingen andre områder har Norge blitt dømt så mange ganger for menneskerettsbrudd, Flere tilsynsrapporter (f.eks. Helsetilsynet 2022) har kritisert barnevernet for manglende begrunnelse i vedtak. Rundt 90 % av ansatte i barnevernet er kvinner, ifølge SSB og Bufdir. NOVA-rapporten “Fedre i barnevernssaker”, 2021) viser at fedre ikke ble kontaktet eller tatt med i vurderingen da mor fikk barnevernstiltak. Barnevernets praksis er styrt av feministisk ideologi, i den forstand at kvinnelige omsorgsverdier og tradisjonelle kjønnsroller ser ut til å dominere både kultur og beslutningsgrunnlag. Anonymkode: 97bd7...adf
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2025 #87 Skrevet 11. oktober 2025 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Den europeiske menneskerettsdomstolen (EMD) har avsagt 24 dommer om barnevern mot Norge. På ingen andre områder har Norge blitt dømt så mange ganger for menneskerettsbrudd, Flere tilsynsrapporter (f.eks. Helsetilsynet 2022) har kritisert barnevernet for manglende begrunnelse i vedtak. Rundt 90 % av ansatte i barnevernet er kvinner, ifølge SSB og Bufdir. NOVA-rapporten “Fedre i barnevernssaker”, 2021) viser at fedre ikke ble kontaktet eller tatt med i vurderingen da mor fikk barnevernstiltak. Barnevernets praksis er styrt av feministisk ideologi, i den forstand at kvinnelige omsorgsverdier og tradisjonelle kjønnsroller ser ut til å dominere både kultur og beslutningsgrunnlag. Anonymkode: 97bd7...adf Det er det motsatte av feministisk ideologi. Anonymkode: 74ac9...089
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2025 #88 Skrevet 11. oktober 2025 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Men du vet tydeligvis alt barnevernet driver med? Hvordan har du så mye innsikt i Bv som støtter dine påstander? Regner med du har fått hjelp av de siden du vet så mye? Tenker du det er bedre med et lukket system der ingen stiller spørsmål ved barnevernet? Da sier man takk og farvel til rettsikkerheten til barn. I programmet instu kids tenker du det også er fake? Ang Rune Fardal så belyser han mange saker som er bekymringsfulle. Han har jobbet med dette i 30 år og det er fler og fler advokater også som går Fardal sin vei. Det eneste jeg reagerer på med Fardal er at han utleverer barna å legger det ut. Han vil selvfølgelig vise alle sider av saken, men alle sårbare barn bør skjermes 100%. Jeg er enig med han om at de som er ansvarlig må stå til ansvar. At han navngir ansatte også med bilde er lovlig. De er offentlig ansatt. Om det er fint er en annen sak. Vi trenger barnevernet, vi trenger domstolene, og vi trenger også slike som Fardal. Vi trenger også granskning og kontroll i ulike system. På den måten kan det bli bedre. Å gjøre feil er ikke et nederlag, men et tegn til økt kompetanse og bedring Anonymkode: a77d2...534 Men du «stiller ikke spørsmål» ved barnevernet! Du kommer med ganske oppsiktsvekkende påstander som du åpenbart ikke har dekning for, du fremstår komplett paranoid og du bruker andres sykdom mot dem. Du må lese det jeg faktisk skriver. Og hva mener du egentlig med at «det er flere og flere advokater som går Fardal sin vei»…? Anonymkode: 283d9...089
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2025 #89 Skrevet 11. oktober 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Den europeiske menneskerettsdomstolen (EMD) har avsagt 24 dommer om barnevern mot Norge. På ingen andre områder har Norge blitt dømt så mange ganger for menneskerettsbrudd, Flere tilsynsrapporter (f.eks. Helsetilsynet 2022) har kritisert barnevernet for manglende begrunnelse i vedtak. Rundt 90 % av ansatte i barnevernet er kvinner, ifølge SSB og Bufdir. NOVA-rapporten “Fedre i barnevernssaker”, 2021) viser at fedre ikke ble kontaktet eller tatt med i vurderingen da mor fikk barnevernstiltak. Barnevernets praksis er styrt av feministisk ideologi, i den forstand at kvinnelige omsorgsverdier og tradisjonelle kjønnsroller ser ut til å dominere både kultur og beslutningsgrunnlag. Anonymkode: 97bd7...adf Har du lest disse dommene? I de jeg har lest har Norge fått full støtte i hovedsaken (stort sett omsorgsovertagelse), men fått kritikk for at f.eks. samvær skulle ha vært trappet saktere ned enn det som var gjort. Ikke av hensyn til barnet, men av hensyn til foreldrene. Norge har et stort fokus på barnet, mens foreldrene står sterkere i andre land. En av de tingene det er vanskelig å finne riktige løsninger på er balansegangen mellom det opprivende med å bli flyttet ut av hjemmet og dårlige oppvekstsvilkår i hjemmet. Det er viktig at barnevernet også taper slike saker. Om de vinner 100% av sakene sine betyr det at de tar alt for få saker til retten. Det at barnevernet taper betyr jo da ikke nødvendigvis at foreldrene er gode omsorgspersoner og at barnet har det godt hjemme, men at man vurderer det som mer traumatisk å flytte barnet. Spesielt om man ikke har fosterforeldre som barnet kjenner fra før. Så kan det skje feil i barnevernet, som andre plasser. Det kan være ansatte som lures av mennesker rundt barnet, det kan være ansatte som misforstår, det kan være ansatte som mangler kompetanse og i noen tilfeller kan det også være ansatte som ikke passer i jobben sin. Dette skulle selvsagt vært unngått og barnevernet, som andre plasser, må sette inn tiltak for å redusere dette og for å minimere sjansene for at det skjer igjen. Det er fryktelig vanskelig å jobbe i barnevernet. En av utfordringene er at foreldre med lav omsorgsevne ikke innser dette selv. De blir gjerne truende og kan gå etter ansatte. Dette fører til at belastningen på ansatte er stor og at noen slutter. Der finnes en del mennesker i miljøet rundt foreldre som mister omsorgen som gjør vondt verre. De har gjerne selv lav omsorgsevne og har en vendetta mot barnevernet etter å selv ha mistet omsorgen for sine barn. De øker konfliktnivået og støyene i sakene de går inn i. De driver foreldrene bort fra gode løsninger og bidrar med dette til et dårligere utfall for barnet fordi foreldrene ikke samarbeider. De bryr seg sjelden om barnets rettighet. De kjører kun en sak for å returnere barna til foreldrene uavhengig av hvordan de behandler sine barn. Barnets personvern brytes gjerne grovt og foreldrene forledes og lures inn i et fiendebilde med barnevernet som gjør saken deres vanskeligere. Noen av disse er ikke en gang opptatt av foreldrene, men bruker alle saker de får snusen i som en krig mot barnevernet. Flere foreldre har stått frem og fortalt om dårlige råd og hvordan slike mennesker har sabotert sakene deres og vært direkte skadelig for deres barn. Alt dette skaper unødvendig støy og konflikt. Det bruker også opp ressurser i barnevernet på opplagte saker og gjør at barnevernet ikke kan fokusere på å vanskelige saker og trekke inn mer ressurser her. Anonymkode: b5642...6cc
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2025 #90 Skrevet 11. oktober 2025 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Den helsenemda som er i dag er jo bare Bv’s høyre hånd. De gir medhold i nesten 100% av sakene. De tar ikke selvstendige vurderinger. Rart når foreldre prøver saken i tingretten og vinner enstemmig der. Da er det rød varsel på at nede og domstoler behandler like saker totalt ulikt. domstolene bruker lovverket, mens nemd støtter Bv Anonymkode: a77d2...534 Det er på ingen måte min opplevelse. Hvor mange ganger har du vært i en nemndssak? Anonymkode: db75e...d35
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2025 #91 Skrevet 11. oktober 2025 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Det er på ingen måte min opplevelse. Hvor mange ganger har du vært i en nemndssak? Anonymkode: db75e...d35 Har du vært i nemdsak? På hvilke side? Anonymkode: a77d2...534
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2025 #92 Skrevet 11. oktober 2025 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Har du lest disse dommene? I de jeg har lest har Norge fått full støtte i hovedsaken (stort sett omsorgsovertagelse), men fått kritikk for at f.eks. samvær skulle ha vært trappet saktere ned enn det som var gjort. Ikke av hensyn til barnet, men av hensyn til foreldrene. Norge har et stort fokus på barnet, mens foreldrene står sterkere i andre land. En av de tingene det er vanskelig å finne riktige løsninger på er balansegangen mellom det opprivende med å bli flyttet ut av hjemmet og dårlige oppvekstsvilkår i hjemmet. Det er viktig at barnevernet også taper slike saker. Om de vinner 100% av sakene sine betyr det at de tar alt for få saker til retten. Det at barnevernet taper betyr jo da ikke nødvendigvis at foreldrene er gode omsorgspersoner og at barnet har det godt hjemme, men at man vurderer det som mer traumatisk å flytte barnet. Spesielt om man ikke har fosterforeldre som barnet kjenner fra før. Så kan det skje feil i barnevernet, som andre plasser. Det kan være ansatte som lures av mennesker rundt barnet, det kan være ansatte som misforstår, det kan være ansatte som mangler kompetanse og i noen tilfeller kan det også være ansatte som ikke passer i jobben sin. Dette skulle selvsagt vært unngått og barnevernet, som andre plasser, må sette inn tiltak for å redusere dette og for å minimere sjansene for at det skjer igjen. Det er fryktelig vanskelig å jobbe i barnevernet. En av utfordringene er at foreldre med lav omsorgsevne ikke innser dette selv. De blir gjerne truende og kan gå etter ansatte. Dette fører til at belastningen på ansatte er stor og at noen slutter. Der finnes en del mennesker i miljøet rundt foreldre som mister omsorgen som gjør vondt verre. De har gjerne selv lav omsorgsevne og har en vendetta mot barnevernet etter å selv ha mistet omsorgen for sine barn. De øker konfliktnivået og støyene i sakene de går inn i. De driver foreldrene bort fra gode løsninger og bidrar med dette til et dårligere utfall for barnet fordi foreldrene ikke samarbeider. De bryr seg sjelden om barnets rettighet. De kjører kun en sak for å returnere barna til foreldrene uavhengig av hvordan de behandler sine barn. Barnets personvern brytes gjerne grovt og foreldrene forledes og lures inn i et fiendebilde med barnevernet som gjør saken deres vanskeligere. Noen av disse er ikke en gang opptatt av foreldrene, men bruker alle saker de får snusen i som en krig mot barnevernet. Flere foreldre har stått frem og fortalt om dårlige råd og hvordan slike mennesker har sabotert sakene deres og vært direkte skadelig for deres barn. Alt dette skaper unødvendig støy og konflikt. Det bruker også opp ressurser i barnevernet på opplagte saker og gjør at barnevernet ikke kan fokusere på å vanskelige saker og trekke inn mer ressurser her. Anonymkode: b5642...6cc Jobber du i barnevernet? At feil kan skje? Hvilke type feil sikter du til? Er det en feil å lyve? Hadde noen tatt barna våre uten grunnlag, og ødelagt både barna og vårt liv hadde jeg nok personlig vært etter den ansatte som har besluttet dette. har du dokumentasjon å vise til i påstandene dine? Jeg tenker også at folk som deler på sosiale medier om at de har mistet barna sine gjør det i desperasjon og at de har det vondt. de er nok desperate, forståelig nok. Anonymkode: a77d2...534
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2025 #93 Skrevet 11. oktober 2025 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Men du «stiller ikke spørsmål» ved barnevernet! Du kommer med ganske oppsiktsvekkende påstander som du åpenbart ikke har dekning for, du fremstår komplett paranoid og du bruker andres sykdom mot dem. Du må lese det jeg faktisk skriver. Og hva mener du egentlig med at «det er flere og flere advokater som går Fardal sin vei»…? Anonymkode: 283d9...089 Gå inn på rettsikkerhet på tik tok. Der er det flere leger og advokater som stiller store spørsmålstegn ved det norske barnevernet. Hva vet du om barnevernet om du aldri har vært borti de? Anonymkode: a77d2...534
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2025 #94 Skrevet 11. oktober 2025 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Det er på ingen måte min opplevelse. Hvor mange ganger har du vært i en nemndssak? Anonymkode: db75e...d35 Jeg har hørt mange historier, og har også vært tett på noen som har vært inne i barnevernet. De vant saken mot barnevernet. Jeg har ingen grunnlag for å mistro andres opplevelser. Jeg kjenner ikke til hva som skjer bak et lukket system. Men de som har vært innom der kjenner det. Det er de vi må lytte til. Det har også kommet frem at mange barn og unge tar sitt eget liv under Bv’s «omsorg» Anonymkode: a77d2...534
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2025 #95 Skrevet 11. oktober 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Gå inn på rettsikkerhet på tik tok. Der er det flere leger og advokater som stiller store spørsmålstegn ved det norske barnevernet. Hva vet du om barnevernet om du aldri har vært borti de? Anonymkode: a77d2...534 Nei, jeg får virkelig ikke inn på TikTok for å søke etter «sannhet», Gud hjelpe. TikTok, liksom?!? Jeg begynner å skjønne hvorfor du er blitt så paranoid, du har sett så mye rare barnevernsgreier på TilTok at algoritmene dine er helt på styr. Anonymkode: 283d9...089
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2025 #96 Skrevet 11. oktober 2025 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Har du vært i nemdsak? På hvilke side? Anonymkode: a77d2...534 Mange ganger. Som vitne (også etter ønske fra foreldre) og som partsrepresentant for det offentlige. Samme med tingretten og øvrige rettsinstanser. Jeg opplever nemnda som minst like grundig, upartisk og etterrettelig som tingretten. Anonymkode: db75e...d35
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2025 #97 Skrevet 11. oktober 2025 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Nei, jeg får virkelig ikke inn på TikTok for å søke etter «sannhet», Gud hjelpe. TikTok, liksom?!? Jeg begynner å skjønne hvorfor du er blitt så paranoid, du har sett så mye rare barnevernsgreier på TilTok at algoritmene dine er helt på styr. Anonymkode: 283d9...089 Du stoler ikke på hva som ligger ute på TikTok og folks historier, men du stoler på det du leser på et forum? Anonymkode: a77d2...534
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2025 #98 Skrevet 11. oktober 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Mange ganger. Som vitne (også etter ønske fra foreldre) og som partsrepresentant for det offentlige. Samme med tingretten og øvrige rettsinstanser. Jeg opplever nemnda som minst like grundig, upartisk og etterrettelig som tingretten. Anonymkode: db75e...d35 Hvis du jobber i barnevernet skjønner jeg ho at du beskytter tjenestestedet. Vitner er ikke tilstede under hele rettsforhandlingen, de er kun inne med sitt vitneavhør og har ikke kjennskap til det andre som kommer frem Anonymkode: a77d2...534
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2025 #99 Skrevet 11. oktober 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvis du jobber i barnevernet skjønner jeg ho at du beskytter tjenestestedet. Vitner er ikke tilstede under hele rettsforhandlingen, de er kun inne med sitt vitneavhør og har ikke kjennskap til det andre som kommer frem Anonymkode: a77d2...534 Jeg har jobbet i flere barneverntjenester og flere tilknyttede tjenester. Det samlede inntrykket mitt er at kvaliteten ikke er ille, men at enkelte småkommuner har begrenset kompetanse. Det er også mitt klare inntrykk at det svikter vesentlig mer på tiltak som ikke blir satt inn, enn de som blir det. Det handler om ressurser mest og til dels kompetanse. Uansett har jeg en grei erfaringsbakgrunn for å vurdere sannsynligheten i en del påstander om barnevern her inne. Jeg fastholder at mye er udokumentert vås. Anonymkode: db75e...d35
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2025 #100 Skrevet 11. oktober 2025 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Jeg har jobbet i flere barneverntjenester og flere tilknyttede tjenester. Det samlede inntrykket mitt er at kvaliteten ikke er ille, men at enkelte småkommuner har begrenset kompetanse. Det er også mitt klare inntrykk at det svikter vesentlig mer på tiltak som ikke blir satt inn, enn de som blir det. Det handler om ressurser mest og til dels kompetanse. Uansett har jeg en grei erfaringsbakgrunn for å vurdere sannsynligheten i en del påstander om barnevern her inne. Jeg fastholder at mye er udokumentert vås. Anonymkode: db75e...d35 Det er mye som er dokumentert, men som ikke deles her inne. Tenker du som bv ansatt at folk skal dele sensitiv informasjon om sine saker på et forum? Det er vel ikke barnas beste vel? som Bv ansatt er vel du innhabil i denne samtalen, da du vil beskytte Bv for en hver pris. Hvordan tåler Bv ansatte kritikk eller kritiske spørsmål fra foreldre? Hvordan brukes / misbrukes makten? Anonymkode: a77d2...534
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå