Anonym bruker Skrevet 9. oktober #26 Skrevet 9. oktober Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Barnevernssaker er unntatt offentlighet, men det ligger flere saker som er anonymisert på lovdata. Bare å logge inn å lese det. Anonymkode: a77d2...534 Hvorfor skal jeg logge meg inn på Lovdata og lese barnevernssaker…? Anonymkode: 283d9...089
Anonym bruker Skrevet 9. oktober #27 Skrevet 9. oktober Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Du er ikke enig i at den store mengden unge kriminelle hele samfunnet snakker om nå, der en stor andel av dem selv er blitt utsatt for omsorgssvikt og vold i hjemmet (ifølge politiet), skulle vært i barnevernets varetekt snarere enn hjemme hos sine voldsutøvende foreldre…? Det er for øvrig ingen som har snakka om tvangsinnleggelse. Anonymkode: 283d9...089 Politiets varetekt er vel mer tvang enn et frivillig tiltak? Ap som vil ha alle innvandrere inn i landet og da blir det slik. Barnevernet har sviktet disse barna totalt. Men det tar ikke bort at de fremdeles plasserer barn i fosterhjem og institusjoner på ulovlig grunnlag. De svikter i begge ender. Derfor lav kompetanse. Anonymkode: a77d2...534
Anonym bruker Skrevet 9. oktober #28 Skrevet 9. oktober Anonym bruker skrev (22 minutter siden): At det var? Er du helt delulu? Anonymkode: 95810...f1d Kjenner ei som jobber i barnevernet, og jeg vet ikke hvor mange ganger hun har vært innlagt grunnet spiseforstyrrelser. Sier vel litt om manglende kontroll Anonymkode: a77d2...534
Anonym bruker Skrevet 9. oktober #29 Skrevet 9. oktober Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Nei, du trenger ikke finne noen saker på Lovdata. Har du fullført videregående skole? Allerede der lærer man at man skal ha dekning for påstandene sine, man trenger ikke engang å ha studert for å ha lært seg det. Altså: nei, ingen saker fra Lovdata. Det du skal levere er dekning for påstanden din «stadig flere familier vinner over barnevernet i rettssaker». Du finner ikke dekning for det ved å lete opp saker på Lovdata. For å bevise at påstanden er sann må du vise til fakta, da gjerne i form at en forskningsrapport, som konkluderer med det samme som din påstand. For slikt faktamateriale kommer man ikke frem til uten at noen har satt seg grundig inn i saken, sammenlignet antall rettssaker mot barnevernet som er gått i foreldrenes favør med tidligere osv osv. Anonymkode: 283d9...089 Du unnlater å svare på spørsmålet mitt. Hva med saken jeg linket til? Anonymkode: a77d2...534
Anonym bruker Skrevet 9. oktober #30 Skrevet 9. oktober Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Politiets varetekt er vel mer tvang enn et frivillig tiltak? Ap som vil ha alle innvandrere inn i landet og da blir det slik. Barnevernet har sviktet disse barna totalt. Men det tar ikke bort at de fremdeles plasserer barn i fosterhjem og institusjoner på ulovlig grunnlag. De svikter i begge ender. Derfor lav kompetanse. Anonymkode: a77d2...534 Barnevernets varetekt, skrev jeg. Ikke politiets. Som i under barnevernets omsorg. Og nei, det er selvsagt ikke barnevernet som har svikta disse barna. Det er det foreldrene som har. Og nei; de har ikke lav kompetanse bare fordi du påstår det. Du som ikke engang vet hva det innebærer å underbygge en påstand bør kanskje ikke snakke så høyt om andres kompetanse… Anonymkode: 283d9...089
Anonym bruker Skrevet 9. oktober #31 Skrevet 9. oktober Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Kjenner ei som jobber i barnevernet, og jeg vet ikke hvor mange ganger hun har vært innlagt grunnet spiseforstyrrelser. Sier vel litt om manglende kontroll Anonymkode: a77d2...534 Jeg kjenner en alenemor som ikke ivaretar barna sine godt nok. Ergo er alle alenemødre udugelige som mødre. Anonymkode: 283d9...089
Anonym bruker Skrevet 9. oktober #32 Skrevet 9. oktober Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Du unnlater å svare på spørsmålet mitt. Hva med saken jeg linket til? Anonymkode: a77d2...534 Hva med den? Mener du i fullt alvor at den saken er tilstrekkelig for å underbygge påstanden din? Du unnlate å svare på mitt spørsmål. Kan du underbygge påstanden din om at stadig flere foreldre vinner over barnevernet i rettssaker? Og nei, å vise til enkeltsaker vil ikke være tilstrekkelig for å underbygge den påstanden. Anonymkode: 283d9...089
Anonym bruker Skrevet 9. oktober #33 Skrevet 9. oktober Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hva med den? Mener du i fullt alvor at den saken er tilstrekkelig for å underbygge påstanden din? Du unnlate å svare på mitt spørsmål. Kan du underbygge påstanden din om at stadig flere foreldre vinner over barnevernet i rettssaker? Og nei, å vise til enkeltsaker vil ikke være tilstrekkelig for å underbygge den påstanden. Anonymkode: 283d9...089 Igjen så legges det ut hele tiden om foreldre som vinner saker mot Bv. Viner på et forum og ikke en masteroppgave med analyser. Anonymkode: a77d2...534
Anonym bruker Skrevet 9. oktober #34 Skrevet 9. oktober Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Igjen så legges det ut hele tiden om foreldre som vinner saker mot Bv. Viner på et forum og ikke en masteroppgave med analyser. Anonymkode: a77d2...534 Hvor legges dette ut? Og av hvem? Det er jo vesentlig informasjon. På Facebook-siden «vi som er perfekte foreldre og hater Barnevernet»? Det er ingen som ber deg skrive en masteroppgave, altså. Når du kommer med en påstand, så har du jo lest om det et sted. F.eks en avisartikkel som viser til det. Du kaster jo ikke ut en påstand og regner den som sann fordi «mange har lagt ut noe et eller annet sted». Anonymkode: 283d9...089
Anonym bruker Skrevet 9. oktober #35 Skrevet 9. oktober Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Barnevernets varetekt, skrev jeg. Ikke politiets. Som i under barnevernets omsorg. Og nei, det er selvsagt ikke barnevernet som har svikta disse barna. Det er det foreldrene som har. Og nei; de har ikke lav kompetanse bare fordi du påstår det. Du som ikke engang vet hva det innebærer å underbygge en påstand bør kanskje ikke snakke så høyt om andres kompetanse… Anonymkode: 283d9...089 Barnevernet svikter de barna de ikke griper inn og hjelper når de har fått mange bekymringsmeldinger. Hvem skal hjelpe barna når foreldrene ikke er i stand? Det er svært mange som får erstatning fra staten for tapt barndom. Det er ikke alle / ingen. Sier/ hvitt. Mange har lav kompetanse, når de taper rettsaker og må gi erstatning til barn så har det sviktet grovt. Jo de har lav kompetanse når de fleste ikke har relevant utdannelse til å jobbe der. En barnehagelærer med bachelor har ikke noe i Bv å gjøre. Master bør være et minimum for å forvalte folks liv. Nå var det et krav en periode men vet ikke hva det e nå. Folk sier: de gjør så godt de kan, de er bare mennesker. Vel, Anonymkode: a77d2...534
Anonym bruker Skrevet 9. oktober #36 Skrevet 9. oktober Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Hvor legges dette ut? Og av hvem? Det er jo vesentlig informasjon. På Facebook-siden «vi som er perfekte foreldre og hater Barnevernet»? Det er ingen som ber deg skrive en masteroppgave, altså. Når du kommer med en påstand, så har du jo lest om det et sted. F.eks en avisartikkel som viser til det. Du kaster jo ikke ut en påstand og regner den som sann fordi «mange har lagt ut noe et eller annet sted». Anonymkode: 283d9...089 På tik tok f eks. er det foreldre som legger ut dommer der de har vunnet over barnevernet i retten. Det popper opp slike saker overalt. Har du dokumentasjon på at barnevernet aldri gjør feil? Anonymkode: a77d2...534
Anonym bruker Skrevet 9. oktober #37 Skrevet 9. oktober Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Barnevernet svikter de barna de ikke griper inn og hjelper når de har fått mange bekymringsmeldinger. Hvem skal hjelpe barna når foreldrene ikke er i stand? Det er svært mange som får erstatning fra staten for tapt barndom. Det er ikke alle / ingen. Sier/ hvitt. Mange har lav kompetanse, når de taper rettsaker og må gi erstatning til barn så har det sviktet grovt. Jo de har lav kompetanse når de fleste ikke har relevant utdannelse til å jobbe der. En barnehagelærer med bachelor har ikke noe i Bv å gjøre. Master bør være et minimum for å forvalte folks liv. Nå var det et krav en periode men vet ikke hva det e nå. Folk sier: de gjør så godt de kan, de er bare mennesker. Vel, Anonymkode: a77d2...534 Hvis jeg gir barnet mitt juling flere ganger i uka, vil du da definere meg som en som «ikke er i stand til» å ta meg av barna mine? Eller er jeg en voldelig drittsekk som aldri skulle ha hatt barn? Og ja, selvsagt svikter barnevernet når de ikke hjelper barn som de har fått bekymringsmeldinger om, ingen har da sagt noe annet. Når det er sagt så driver ikke BV med oppsøkende virksomhet. Ei heller er de synske. Derfor er de jo avhengige av at noen faktisk melder nektariner. Videre har de et gitt mandat, de har en bestemt mengde innvilgede ressurser og de har et regelverk å forholde seg til, så det er jo ikke slik at barnevernet er i stand til å løse saker så fort noen melder bekymring for et barn. Og hvor mange er «svært mange»? Svært mange inforhold til hva? Og nei. At barnevernet i noen saker taper saker betyr ikke at de ansatte i barnevernet har «lav kompetanse». Du har veldig lav kunnskap om jus dersom du tror det er så enkelt. Jeg kan også garantere deg at det ikke er en barnehagelærer som avgjør f.eks hvorvidt et barn skal fjernes fra hjemmet eller ikke. Anonymkode: 283d9...089
Anonym bruker Skrevet 9. oktober #38 Skrevet 9. oktober Anonym bruker skrev (3 minutter siden): På tik tok f eks. er det foreldre som legger ut dommer der de har vunnet over barnevernet i retten. Det popper opp slike saker overalt. Har du dokumentasjon på at barnevernet aldri gjør feil? Anonymkode: a77d2...534 Altså… si at du kødder nå? TikTok…? Anonymkode: 283d9...089
Anonym bruker Skrevet 9. oktober #39 Skrevet 9. oktober Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Hvor legges dette ut? Og av hvem? Det er jo vesentlig informasjon. På Facebook-siden «vi som er perfekte foreldre og hater Barnevernet»? Det er ingen som ber deg skrive en masteroppgave, altså. Når du kommer med en påstand, så har du jo lest om det et sted. F.eks en avisartikkel som viser til det. Du kaster jo ikke ut en påstand og regner den som sann fordi «mange har lagt ut noe et eller annet sted». Anonymkode: 283d9...089 Jeg er ikke på grupper der folk hater barnevernet. Det er ganske stygt å se ned på de som hater barnevernet, de gjør det kanskje med god grunn. Noen av de ser ikke sine egne begrensninger, noen er syk, andre har opplevd urett og andre igjen har kanskje vunnet saker. Ikke vet jeg. Men jeg stoler ikke på et system jeg ikke har innsikt i. Men jeg leser historier. Jeg ser de unge jentene som sitter å gråter på institusjoner rundt om og har det vondt. Jeg ser også i media at en jente tok sitt eget liv/ ble drept? På en institusjon Støre hadde eierskap i. Stendi tror jeg det het. Dette dysses ned så jeg vet ikke mer enn det som er kommet frem. Jeg vet også at mange utenlandske er livredd norsk barnevern. Også at Norge er dømt i EMD Anonymkode: a77d2...534
Anonym bruker Skrevet 9. oktober #40 Skrevet 9. oktober Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hvis jeg gir barnet mitt juling flere ganger i uka, vil du da definere meg som en som «ikke er i stand til» å ta meg av barna mine? Eller er jeg en voldelig drittsekk som aldri skulle ha hatt barn? Og ja, selvsagt svikter barnevernet når de ikke hjelper barn som de har fått bekymringsmeldinger om, ingen har da sagt noe annet. Når det er sagt så driver ikke BV med oppsøkende virksomhet. Ei heller er de synske. Derfor er de jo avhengige av at noen faktisk melder nektariner. Videre har de et gitt mandat, de har en bestemt mengde innvilgede ressurser og de har et regelverk å forholde seg til, så det er jo ikke slik at barnevernet er i stand til å løse saker så fort noen melder bekymring for et barn. Og hvor mange er «svært mange»? Svært mange inforhold til hva? Og nei. At barnevernet i noen saker taper saker betyr ikke at de ansatte i barnevernet har «lav kompetanse». Du har veldig lav kunnskap om jus dersom du tror det er så enkelt. Jeg kan også garantere deg at det ikke er en barnehagelærer som avgjør f.eks hvorvidt et barn skal fjernes fra hjemmet eller ikke. Anonymkode: 283d9...089 Hvis Bv ansatte kan jussen og barnevernloven hadde de aldri ført en åpenbart tapt sak inn til retten. Smak litt på den. Anonymkode: a77d2...534
Anonym bruker Skrevet 9. oktober #41 Skrevet 9. oktober Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Altså… si at du kødder nå? TikTok…? Anonymkode: 283d9...089 Det er jo der folk deler sine historier. Hvor ellers skal de dele det? Mange medier har berøringsangst i slike saker. Anonymkode: a77d2...534
Anonym bruker Skrevet 9. oktober #42 Skrevet 9. oktober Konsekvensene for feil de gjør ødelegger liv. De har ingen slingringsmonn. I saken jeg delte her inne gikk det prestisje og makt i saken. Er det profesjonelt og til barnets beste? Anonymkode: a77d2...534
Anonym bruker Skrevet 9. oktober #43 Skrevet 9. oktober Jeg vet hvertfall at hvis mitt barn ble tatt fra oss foreldre hadde jeg dødd. Hadde ikke overlevd. Glad vi aldri har vært utsatt for dette systemet. Anonymkode: a77d2...534
Anonym bruker Skrevet 9. oktober #44 Skrevet 9. oktober Mens jeg tenker at barnevernet tar alt for få barn. Veldig mange dårlige hjem, dårlige foreldre. Store psykiske problemer og rus. Utrygg tilknytning, psykisk og verbal mishandling. Skulle ønske de hadde tatt meg bort fra familien min da jeg var liten 😔 Anonymkode: 72eeb...6b0
Anonym bruker Skrevet 9. oktober #45 Skrevet 9. oktober Anonym bruker skrev (2 timer siden): Kjenner ei som jobber i barnevernet, og jeg vet ikke hvor mange ganger hun har vært innlagt grunnet spiseforstyrrelser. Sier vel litt om manglende kontroll Anonymkode: a77d2...534 Du er garantert medlem av barnevernet vil ha fullstendig fjernet, samme elendige måten å debattere på. Anonymkode: f8450...bd4
Anonym bruker Skrevet 9. oktober #46 Skrevet 9. oktober Anonym bruker skrev (2 timer siden): Igjen så legges det ut hele tiden om foreldre som vinner saker mot Bv. Viner på et forum og ikke en masteroppgave med analyser. Anonymkode: a77d2...534 Da burde det være enkleste sak i verden å linke til noen av alle de sakene. Anonymkode: f8450...bd4
Anonym bruker Skrevet 9. oktober #47 Skrevet 9. oktober Anonym bruker skrev (3 timer siden): Kjenner ei som jobber i barnevernet, og jeg vet ikke hvor mange ganger hun har vært innlagt grunnet spiseforstyrrelser. Sier vel litt om manglende kontroll Anonymkode: a77d2...534 Så du baserer dine fordommer på én du kjenner? Det forstår seg. Anonymkode: 95810...f1d
Anonym bruker Skrevet 9. oktober #48 Skrevet 9. oktober Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Mens jeg tenker at barnevernet tar alt for få barn. Veldig mange dårlige hjem, dårlige foreldre. Store psykiske problemer og rus. Utrygg tilknytning, psykisk og verbal mishandling. Skulle ønske de hadde tatt meg bort fra familien min da jeg var liten 😔 Anonymkode: 72eeb...6b0 Vel, Bv skal gå inn å hjelpe barn og familier. Å ta et barn ut av hjemmet er siste løsning. Da skal alt annet vært utprøvd. Traumet og Relasjonsbrudd med foreldre kan ødelegge barnet for alltid. Det kan gi store konsekvenser og psykiske belastninger. Så er det ikke gitt at forsterforeldre er et bra sted heller. Mange barn blir flyttet rundt i ulike fosterhjem også. En kollega av meg hadde foreldre der det var omsorgssvikt, rus og psykiatri. De måtte bort. Men fosterhjemmene var mange og det ble nye Relasjonsbrudd hele veien, og hun endte på institusjon. Mens min barndomsvenninne vokste opp med en alkolisert far, og sier nå som voksen at heller det hun hadde enn å bli splittet fra søsken og mor. Det hadde gjort verre enn å bo med denne faren. bv i dag lytter ikke til barna. Barna har ingen stemme. Det er lovbrudd. Det er nok langt mellom dyktige ansatte som er personlig egnet, til de farlige som jobber der. Husker Alvdal saken der Bv leder beskyttet moren. De var venninner. En skandale av overgrep. Anonymkode: a77d2...534
Anonym bruker Skrevet 9. oktober #49 Skrevet 9. oktober Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Så du baserer dine fordommer på én du kjenner? Det forstår seg. Anonymkode: 95810...f1d Det er mye ymse folk i den tjenesten. Jeg studerte barnevern i 2 år for 15 år siden, og det var mye drama og styr mellom studentene. Rus også. Jeg orket ikke inn i den bransjen, og gikk over på barnehagelærer. Vil ikke være en del av et slikt system Anonymkode: a77d2...534
Anonym bruker Skrevet 9. oktober #50 Skrevet 9. oktober Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Det er mye ymse folk i den tjenesten. Jeg studerte barnevern i 2 år for 15 år siden, og det var mye drama og styr mellom studentene. Rus også. Jeg orket ikke inn i den bransjen, og gikk over på barnehagelærer. Vil ikke være en del av et slikt system Anonymkode: a77d2...534 Du trekker mange slutninger på syltynt grunnlag og du har ingen dokumentasjon på påstanden din i hi. Man kan jo ikke ta deg på alvor. Anonymkode: 95810...f1d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå