Gå til innhold

Er det mulig å få bare 1-2 vannkopper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk beskjed fra ped.leder om at går vannkopper i barnehagen. Da kom jeg på at sønnen min hadde én blemme på kneet for noen dager siden. Den er borte nå. Nå fant jeg en til i hodet. Han har ingen plager eller feber. Kan det være vannkopper? 

Anonymkode: d1713...e5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja

Anonymkode: 5741d...efa

Skrevet

Ja, det er mulig 

Men de får som får vannkopper to ganger i livet er gjerne de som fikk det så lett første gangen. Så når han blir tenåring anbefaler jeg å ta en blodprøve for å sjekke om han har greit med motstandstoffer og om ikke ta vaksinen.

Anonymkode: 6f199...d14

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det er mulig 

Men de får som får vannkopper to ganger i livet er gjerne de som fikk det så lett første gangen. Så når han blir tenåring anbefaler jeg å ta en blodprøve for å sjekke om han har greit med motstandstoffer og om ikke ta vaksinen.

Godt tips, takk. Bør jeg holde han hjemme da? Føles litt merkelig. Han er 100 % frisk. 

Skrevet

Du vil nok se flere i morgen om han har vannkopper. Om det ikke kommer flere så hadde jeg nok sendt han

Anonymkode: 7b362...38f

Skrevet

Jeg hadde bare én da jeg var barn. Husker ikke om jeg hadde feber, men jeg husker enda smertene i hodet. 

Anonymkode: b474b...976

Skrevet

To av mine barn har tydligvis hatt vannkopper, og det helt uten at vi oppdaget en eneste prikk. Så det går an, og om barnet er like friskt i morgen hadde jeg sendt hn avgårde. 

Anonymkode: 64b61...086

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

To av mine barn har tydligvis hatt vannkopper, og det helt uten at vi oppdaget en eneste prikk. Så det går an, og om barnet er like friskt i morgen hadde jeg sendt hn avgårde. 

Hvordan visste dere at de hadde vannkopper da?

Anonymkode: 75904...fab

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Fikk beskjed fra ped.leder om at går vannkopper i barnehagen. Da kom jeg på at sønnen min hadde én blemme på kneet for noen dager siden. Den er borte nå. Nå fant jeg en til i hodet. Han har ingen plager eller feber. Kan det være vannkopper? 

ja

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Hvordan visste dere at de hadde vannkopper da?

Anonymkode: 75904...fab

Fordi vi har testet dem. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Ja, det er mulig 

Men kall det antistoffer og ikke motstandstoffer om du ikke vil at noen skal le.

Anonymkode: 98892...f00

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men kall det antistoffer og ikke motstandstoffer om du ikke vil at noen skal le.

Folk flest ler ikke av andre om de utrykker seg litt feil. 

Men de ler godt av bedrevitere. 

Skrevet

Ja jeg hadde kun 2-3 selv når jeg hadde vannkopper

Anonymkode: 0296e...d4b

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Godt tips, takk. Bør jeg holde han hjemme da? Føles litt merkelig. Han er 100 % frisk. 

Dersom han har blemmer, bør han holdes hjemme. Kan sende han når de er tørket ut.

Anonymkode: 072b4...929

Skrevet

Klarer du virkelig ikke la noe sånt passere, så er det du som har et problem.

Men de ler godt av bedrevitere. 

Jeg blir mer oppgitt. Helt utrolig at det finnes voksne mennesker som sitter og pirker sånn.

Motstandsstoffer er tross alt et mer norsk ord for antistoffer, det burde bli roset, fremfor pirket på. 

Anonymkode: b474b...976

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...