Anonym bruker Skrevet 25. mai 2025 #1 Skrevet 25. mai 2025 Sønnen min ble 16 i desember og ønsket å slutte å ha samvær hos faren. Jeg og faren snakket sammen og var enige i at det var viktig at han fortsatt er faren og at der skal være relasjon der selvom han kun bor hos meg nå. Vel.. I januar sendte sønnen min en sms til sin far og fikk aldri svar. Og iløped av dette halve året har han ikke hørt ett kvekk fra sin far. Jeg har sendt ett par sms til han med ting jeg lurer på og ikke fått svar jeg heller. Jeg vet gjennom andre at han er fungerende i full jobb osv så vet at han ikke er syk osv. Ville dere gjort noe? Eller bare latt det gå? Jeg kjenner det er leit hvis båndet mellom far og sønn skal være helt over. Man trenger foreldrene sine selvom man nærmer seg voksen alder.. Anonymkode: 6bb44...893
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2025 #2 Skrevet 25. mai 2025 Det er dessverre sånn at du ikke kan endre andre enn deg selv, så at faren er en håpløs idiot er det fint lite du får gjort noe med. Det er tragisk for sønnen din. Anonymkode: e5f91...516
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2025 #3 Skrevet 25. mai 2025 Umulig for deg å endre han. Heller spre historien din og andre slike historier, slik at andre i etableringsfasen velger seg menn som er til å stole på slik at man unngår tufser, og unngår skilsmisser Anonymkode: fb38e...d2d
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2025 #4 Skrevet 25. mai 2025 Det er ikke så mye du får gjort, når ungdommen din vil snakke om pappa så sier du at du forstår at han blir lei seg, men dette er nå den pappaen han har og det er ikke noe å få gjort med det. Verden er ikke perfekt, barnet ditt har fått en pappa som fungerer dårlig som omsorgsperson, det må barnet ditt både akseptere og takle. Du får ikke endret det. Så jeg tror du både på anerkjenne barnets sorg over å ha en pappa som ikke virker, samtidig som du ikke skal snakke ned/dritt om pappaen hans, for det kommer det ingenting godt ut av. Anonymkode: c9e82...ebe
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2025 #5 Skrevet 25. mai 2025 Om du ikke allerede har gjort det - krev bidrag gjennom Nav, og krev det så langt tilbake i tid som du kan (3 mnd?). Som andre sier, du kan ikke endre ham. Men man forstår jo at det var gode grunner til at 16-åringen ikke ønsket å være hos far noe mer. Hjelp ditt barn å håndtere alle følelsene rundt dette, for det han opplever er både et svik og en sorg, og det er tøft! Anonymkode: ff53d...150
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2025 #6 Skrevet 25. mai 2025 Jeg hadde ringt til far. Om du føler det er viktige grunner til det, kan du ta opptak av samtalen. Tar ikke far telefonen så kan du evetuelt kontakt en du har god kontakt med som er i fars familie eller som er venn av far. Kanskje de kan prate litt fornuft inn i far. Anonymkode: 171e0...ee5
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2025 #7 Skrevet 25. mai 2025 Husk at fedre er sekundærforeldre Typisk at far får så lite samvær at det blir umulig å etablere en reell far-barn-relasjon. Symbolsk samvær som resulterer i papirfedre og til slutt et ønske fra barnet om å avlutte samvær totalt. Det var barnet som selv ønsket å slutte samværet, så respekter det. I den feministiske tiden vi lever i er det vanligere enn noen gang at barn vokser opp uten far eller mannlig rollemidell. Konsekvensen av begrenset kontakt med far er typisk utfordringer knyttet til tilknytning og emosjonell utvikling. Anonymkode: eb7b2...efc
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2025 #8 Skrevet 25. mai 2025 Jeg og min sønn har null kontakt med far. Jeg får ikke gjort noe med det, bortsett fra å være der for min sønn. Støtte han, trøste han ❤️ Anonymkode: c676d...f76
ulenissen Skrevet 26. mai 2025 #9 Skrevet 26. mai 2025 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Husk at fedre er sekundærforeldre Typisk at far får så lite samvær at det blir umulig å etablere en reell far-barn-relasjon. Symbolsk samvær som resulterer i papirfedre og til slutt et ønske fra barnet om å avlutte samvær totalt. Det var barnet som selv ønsket å slutte samværet, så respekter det. I den feministiske tiden vi lever i er det vanligere enn noen gang at barn vokser opp uten far eller mannlig rollemidell. Konsekvensen av begrenset kontakt med far er typisk utfordringer knyttet til tilknytning og emosjonell utvikling. Anonymkode: eb7b2...efc Dette var et idiotisk innlegg. At en 16 åring ønsker et fast bosted er ikke unaturlig. Så har far bestemt at han ikke ønsker kontakt. Det er faktisk den voksne sitt ansvar å opprettholde en god relasjon og ikke ungdommen. For å være helt ærlig tenker jeg at sånne møkkaforeldre har man det best uten, selv om jeg får vondt av barnet. Håper far sitter der ensom og angrende på sine eldre dager når ingen gidder å besøke han.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2025 #10 Skrevet 26. mai 2025 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Husk at fedre er sekundærforeldre Typisk at far får så lite samvær at det blir umulig å etablere en reell far-barn-relasjon. Symbolsk samvær som resulterer i papirfedre og til slutt et ønske fra barnet om å avlutte samvær totalt. Det var barnet som selv ønsket å slutte samværet, så respekter det. I den feministiske tiden vi lever i er det vanligere enn noen gang at barn vokser opp uten far eller mannlig rollemidell. Konsekvensen av begrenset kontakt med far er typisk utfordringer knyttet til tilknytning og emosjonell utvikling. Anonymkode: eb7b2...efc Men blir du ikke lei? Jeg blir helt trist på dine vegne, det er jo en tragedie. Anonymkode: ac780...68b
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2025 #11 Skrevet 26. mai 2025 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Husk at fedre er sekundærforeldre Typisk at far får så lite samvær at det blir umulig å etablere en reell far-barn-relasjon. Symbolsk samvær som resulterer i papirfedre og til slutt et ønske fra barnet om å avlutte samvær totalt. Det var barnet som selv ønsket å slutte samværet, så respekter det. I den feministiske tiden vi lever i er det vanligere enn noen gang at barn vokser opp uten far eller mannlig rollemidell. Konsekvensen av begrenset kontakt med far er typisk utfordringer knyttet til tilknytning og emosjonell utvikling. Anonymkode: eb7b2...efc Hva tror du at du oppnår med å skrive alle de her tullete klageinnleggene dine? Anonymkode: f0c60...431
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2025 #12 Skrevet 26. mai 2025 At gutten kun skriver sms skjønner jeg, han er av en generasjon som synes det er vanskelig å ringe, særlig hvis far kun har kommunisert per sms tidligere. Men at du som voksen velger å sende sms synes jeg er uforståelig. Og i alle fall at du bare har landet på «hva skal jeg gjøre, han svarer ikke»🤷🏻♀️ Det du gjør er jo å ringe, gjerne flere ganger hvis han ikke svarer. Og så sender du en sms om at du har ringt og ønsker at han ringer tilbake. Hvis dette ikke hjelper, så henvender du deg til hans familie, mor/far/søsken, den du tenker det er best å kommunisere med om noe sånt. Anonymkode: 1b7a1...ad3
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2025 #13 Skrevet 26. mai 2025 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Husk at fedre er sekundærforeldre Typisk at far får så lite samvær at det blir umulig å etablere en reell far-barn-relasjon. Symbolsk samvær som resulterer i papirfedre og til slutt et ønske fra barnet om å avlutte samvær totalt. Det var barnet som selv ønsket å slutte samværet, så respekter det. I den feministiske tiden vi lever i er det vanligere enn noen gang at barn vokser opp uten far eller mannlig rollemidell. Konsekvensen av begrenset kontakt med far er typisk utfordringer knyttet til tilknytning og emosjonell utvikling. Anonymkode: eb7b2...efc At en 16 åring vi ha ett bosted er helt normalt, det betyr ikke at de ikke vil se den andre forelderen. Her har de jo tydeligvis hatt samvær hele veien og far gjør som veldig mange menn “ingenting” når noen andre ikke har organisert det for dem. De jeg kjenner som ikke har kontakt med barna sine er skyld i det selv. Flere av dem har hatt samvær så lenge de har hatt en partner som ordner og gjør det greit for et barn å være der. Når fars forhold tar slutt tar også samværet slutt, og barna får beskjed om at telefonen går begge veier. Anonymkode: bbe4e...5b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå