Anonym bruker Skrevet 20. mai 2025 #1 Skrevet 20. mai 2025 Vi har takket ja for et halvt år siden, så kommer datoen så lynende kjapt at nå er all lyst forsvunnet. Vertskapet er litt sånn perifere venner, vi har ikke så mye med dem å gjøre lenger. Men det var jo hyggelig å bli invitert i selskap, for all del. Det er meldt regnvær til helgen, og nå skriver vertinnen på fellesmelding at vi må ta med skift for de har planlagt en masse leker. Blant annet vannkanon-krig. Altså, i tillegg til regnvær så skal det arrangeres vannkanon-krig....... Hva kan man gå i da liksom? Man blir klissblaut og skal dynkes med vann både fra andre deltakere på festen og ovenfra 😄 Jeg har ikke et snev av lyst til dette lenger. Kan vi melde avbud på en pen måte tro? Noen forslag? Og bare sånn for å ha nevnt det. Vertinnen har nettopp skrevet at det blir partytelt, men at vi fortsatt må ha med skift siden vi skal leke masse! 😞 Anonymkode: 07e4d...eae
Sommerkroppen 2029 Skrevet 20. mai 2025 #2 Skrevet 20. mai 2025 Vannkrig i regnvær hadde vært helt uaktuelt for meg altså! Kan du ikke bare si at du holder på å bli forkjølet så du ikke ønsker å bli blaut?
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2025 #3 Skrevet 20. mai 2025 Er det ikke bare å "glemme" skift slik at du kan sitte tørr inni teltet og se på med noe godt i glasset Anonymkode: eb1f8...a77
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2025 #4 Skrevet 20. mai 2025 Det er bare noen få timer. I sånne tilfeller tar man på seg klær som tåler vann og et bredt smil. Sannsynlig vis blir det gøy hvis du bare tillater deg selv å ha det morsomt. Å droppe et selskap man har takket ja til vare fordi man "ikke har lyst" er noe unger noen ganger prøver seg på men som voksne folk bør forstå er veldig dårlig gjort. Anonymkode: c2187...92c
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2025 #5 Skrevet 20. mai 2025 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Er det ikke bare å "glemme" skift slik at du kan sitte tørr inni teltet og se på med noe godt i glasset Anonymkode: eb1f8...a77 Problemet er at hun skriver omtrent daglig om disse lekene og været. Og hun ser at jeg har sett alle beskjedene vil jeg tro..... Anonymkode: 07e4d...eae
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2025 #6 Skrevet 20. mai 2025 Vannkrig hadde vært uaktuelt for meg. Er jeg i bursdag vil jeg se ok ut - ikke med pandaøyne grunnet rennende sminke. Anonymkode: c116f...34d
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2025 #7 Skrevet 20. mai 2025 De andre aktivitetene er helt ok, det er krokket, wolleyball, og sånn ting. Men å bli mer blaut enn nødvendig i regnvær er ikke så kjekt synes jeg. Anonymkode: 07e4d...eae
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2025 #8 Skrevet 20. mai 2025 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Problemet er at hun skriver omtrent daglig om disse lekene og været. Og hun ser at jeg har sett alle beskjedene vil jeg tro..... Anonymkode: 07e4d...eae Jo da, men det kan "skje noe" akkurat når du er på vei ut døren slik at du glemmer det igjen i gangen hjemme Anonymkode: eb1f8...a77
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2025 #9 Skrevet 20. mai 2025 Akkurat nå er jeg veldig glad for at vennene mine er så gode venner at dersom de hadde sagt at de ville ha meg med på leker som krevde klesskift, hadde jeg uten å blunke kunne svare ærlig at det ikke kom til å skje om det så begynte å fly rosa kuer rundt i et brennende helvete. De måtte gjerne styre på, men jeg ville holdt meg inne og ventet. Jeg synes du kan gi beskjed om at du ikke har lyst. Anonymkode: 578e6...c4e
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2025 #10 Skrevet 20. mai 2025 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Vi har takket ja for et halvt år siden, så kommer datoen så lynende kjapt at nå er all lyst forsvunnet. Vertskapet er litt sånn perifere venner, vi har ikke så mye med dem å gjøre lenger. Men det var jo hyggelig å bli invitert i selskap, for all del. Det er meldt regnvær til helgen, og nå skriver vertinnen på fellesmelding at vi må ta med skift for de har planlagt en masse leker. Blant annet vannkanon-krig. Altså, i tillegg til regnvær så skal det arrangeres vannkanon-krig....... Hva kan man gå i da liksom? Man blir klissblaut og skal dynkes med vann både fra andre deltakere på festen og ovenfra 😄 Jeg har ikke et snev av lyst til dette lenger. Kan vi melde avbud på en pen måte tro? Noen forslag? Og bare sånn for å ha nevnt det. Vertinnen har nettopp skrevet at det blir partytelt, men at vi fortsatt må ha med skift siden vi skal leke masse! 😞 Anonymkode: 07e4d...eae Årh skjønner deg så godt🥲 her har mannen også lovet en kompis av meg at han kan få feire sin bursdag i begynnelsen av juli i våres hjem!!! Å jeg fikk ikke si noe selv å har veldig lite lyst.. at vi er nå lukket til den dato.. men du er heldig for du kan feks si.. at du har blitt syk feks eller spysyken. Anonymkode: c0451...f51
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2025 #11 Skrevet 20. mai 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Årh skjønner deg så godt🥲 her har mannen også lovet en kompis av meg at han kan få feire sin bursdag i begynnelsen av juli i våres hjem!!! Å jeg fikk ikke si noe selv å har veldig lite lyst.. at vi er nå lukket til den dato.. men du er heldig for du kan feks si.. at du har blitt syk feks eller spysyken. Anonymkode: c0451...f51 Det kan jo du også gjøre. Legg deg på rommet og la de andre kose seg. Anonymkode: 1a3cb...126
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2025 #12 Skrevet 20. mai 2025 Hadde gått og glatt latt være å bli med på vannleker i regnvær. Gidder ikke ordne meg, sminke meg og kle meg pent for å dra i bursdag for så å bli pissevåt. Det er uaktuelt Anonymkode: 1499c...28b
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2025 #13 Skrevet 20. mai 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det kan jo du også gjøre. Legg deg på rommet og la de andre kose seg. Anonymkode: 1a3cb...126 Haha men jeg liker å kose meg i stua med gode sofa og tv forran🤣 Anonymkode: c0451...f51
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2025 #14 Skrevet 20. mai 2025 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Haha men jeg liker å kose meg i stua med gode sofa og tv forran🤣 Anonymkode: c0451...f51 Men hvorfor tror du at det kun er ditt ønske som skal hensyntas i deres forhold? Anonymkode: 1a3cb...126
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2025 #15 Skrevet 20. mai 2025 Du kan jo også prøve å være ærlig. Svare på den chaten at du gleder deg til festen, men den vennkanon-krigen står du over. Sikkert flere enn deg som tenker det samme Anonymkode: eb1f8...a77
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2025 #16 Skrevet 20. mai 2025 Jeg skal se litt hvordan det utvikler seg når det nærmer seg helgen. Hvis det blir skikkelig drittvær så lar jeg vær å dra altså. Jeg ser at det overhodet ikke er aktuelt på det nåværende tidspunkt å fire på lekene. Anonymkode: 07e4d...eae
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2025 #17 Skrevet 21. mai 2025 Som vi sier til barna:" Det blit bedre enn du tror. " Dra. Jeg hadde ikke giddet å bli med på slike leker. Anonymkode: 3d685...cfa
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2025 #18 Skrevet 21. mai 2025 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jeg skal se litt hvordan det utvikler seg når det nærmer seg helgen. Hvis det blir skikkelig drittvær så lar jeg vær å dra altså. Jeg ser at det overhodet ikke er aktuelt på det nåværende tidspunkt å fire på lekene. Anonymkode: 07e4d...eae Jeg reagerer dårlig på tvang og med så lite fokus på gjestenes opplevelse av festen hadde jeg meldt avbud med høye kneløft! ‘Beklager, men jeg må dessverre melde avbud’. Anonymkode: 1a3cb...126
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2025 #19 Skrevet 21. mai 2025 Du bestemmer selv om du vil dra. Skjønner samvittigheten og det å melde avbud i siste sekund. Vil jo ikke skuffe når de som skal arrangere har ordnet istand. Vet du om det blir stort selskap og mange som kommer? Du kan fint si at du voknet på natta med oppkast og at du er slapp og må holde deg hjemme. Anonymkode: 804f1...283
Sommerkroppen 2029 Skrevet 21. mai 2025 #20 Skrevet 21. mai 2025 Man kan leke på så mange måter. Men å tvinge gjestene til å spille krokket, volleyball, vann-krig etc, det er bare teit og barnslig. Er de littegranne smarte, så finner de heller på andre leker som kan avholdes under telt-duken. Når tid starter dette HI?
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2025 #21 Skrevet 21. mai 2025 Sommerkroppen 2029 skrev (21 minutter siden): Man kan leke på så mange måter. Men å tvinge gjestene til å spille krokket, volleyball, vann-krig etc, det er bare teit og barnslig. Er de littegranne smarte, så finner de heller på andre leker som kan avholdes under telt-duken. Når tid starter dette HI? Det starter klokka ett, og det er nok fordi det er planlagt så mange leker......... Anonymkode: 07e4d...eae
Rhapsody in blue Skrevet 21. mai 2025 #22 Skrevet 21. mai 2025 Har du takket ja og så kommer alt dette opplegget etterpå? Litt annerledes om disse lekene hadde vært annonsert før man takket ja. Jeg misliker sterkt når forutsetningene blir endret i etterkant. Feks takket jeg ja til et dameselskap. I etterkant måtte vi bidra med alt, ta med mat og det ble en lang tråd med hvem som skulle ha med hva. Da mistet jeg lysten, har det travelt og klarte ikke følge med i tråden. Hadde tenkt å ta med kyllingspyd men plutselig hadde noen andre bestemt seg for kyllingspyd. Deretter tenkte jeg kjøttboller men også den retten var "tatt". Det ble mye grubling og tilslutt meldte jeg bare avbud.. Ble for mye styr.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2025 #23 Skrevet 21. mai 2025 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Jeg skal se litt hvordan det utvikler seg når det nærmer seg helgen. Hvis det blir skikkelig drittvær så lar jeg vær å dra altså. Jeg ser at det overhodet ikke er aktuelt på det nåværende tidspunkt å fire på lekene. Anonymkode: 07e4d...eae Jeg hadde sagt at jeg hadde blitt syk og blitt hjemme Anonymkode: 572f1...2cf
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2025 #24 Skrevet 21. mai 2025 Rhapsody in blue skrev (12 minutter siden): Har du takket ja og så kommer alt dette opplegget etterpå? Litt annerledes om disse lekene hadde vært annonsert før man takket ja. Jeg misliker sterkt når forutsetningene blir endret i etterkant. Feks takket jeg ja til et dameselskap. I etterkant måtte vi bidra med alt, ta med mat og det ble en lang tråd med hvem som skulle ha med hva. Da mistet jeg lysten, har det travelt og klarte ikke følge med i tråden. Hadde tenkt å ta med kyllingspyd men plutselig hadde noen andre bestemt seg for kyllingspyd. Deretter tenkte jeg kjøttboller men også den retten var "tatt". Det ble mye grubling og tilslutt meldte jeg bare avbud.. Ble for mye styr. Vi takket ja, og så kom alle disse planene etterhvert. Innbydelsen ble sendt ut for mange måneder siden, og litt etter litt har vertinnen dryppet bilder og innlegg av hvordan opplegget blir. Jeg misliker også når festen utvikler seg til en hel dag med bare opplegg som viser seg å måtte utføres i dårlig vær. Det er kun en uke siden det ble informert at vi måtte ta med skift. Anonymkode: 07e4d...eae
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2025 #25 Skrevet 21. mai 2025 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Vi takket ja, og så kom alle disse planene etterhvert. Innbydelsen ble sendt ut for mange måneder siden, og litt etter litt har vertinnen dryppet bilder og innlegg av hvordan opplegget blir. Jeg misliker også når festen utvikler seg til en hel dag med bare opplegg som viser seg å måtte utføres i dårlig vær. Det er kun en uke siden det ble informert at vi måtte ta med skift. Anonymkode: 07e4d...eae Hva med å svare at når du svarte ja viste dere ikke at det ville starte så tidlig. Dere har dessverre ikke anledning til å være der fra kl 13, men vil komme rundt kl 17. Da vil dere slippe unna Anonymkode: eb1f8...a77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå