Gå til innhold

Noen som har utvokste barn som er lavere enn dere foreldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen med lave gutter? Min gutt på 18 år er 165, lavere enn både meg og faren.  Har ikke vokst noe på to år nå. Spent på om han blir høyere. Litt kipere å være så lav som gutt enn å være lav jente.

Anonymkode: 022d1...763

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ingen med lave gutter? Min gutt på 18 år er 165, lavere enn både meg og faren.  Har ikke vokst noe på to år nå. Spent på om han blir høyere. Litt kipere å være så lav som gutt enn å være lav jente.

Min mellomste vokste i rykk og napp. Sikker på han ikke har vokst noe overhodet? 

Anonymkode: f90a4...b43

Skrevet

Min datter fikk mensen da hun var 11 år og hun vokser fortsatt (er 15 år nå)

Anonymkode: 189ac...875

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Min mellomste vokste i rykk og napp. Sikker på han ikke har vokst noe overhodet? 

Anonymkode: f90a4...b43

Ja, han er lei seg fordi han er så lav. Så har målt høyden ofte. Ingen vekst i høyde siste to år, men har fått bredere skuldre og litt mindre småguttfasong.

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Ikke selv, men min lillebror er rundt 1.68 tror jeg. Mamma er 1.64 og faren til min bror tipper jeg er rundt 1.85. Min far er rundt 1.75, og jeg er 1.73. Jeg vet at min bror synes det er kjipt å være såpass lav og at han har en del komplekser rundt det. 

Anonymkode: 90b76...8fd

Skrevet

Sønnen min er lavere enn mannen min, 8 cm lavere. Han har arvet min slekts mannskropp. Datteren min er 7 cm høyere enn meg og har arvet min manns families kvinnekropp. Er ganske overraskende for meg, trodde sønnene min kom til å bli like høy som mannen.

Jeg er veldig lik min mor i kroppen og datteren min er helt ulik meg

Anonymkode: 9cd39...869

Skrevet

Tusen tusen takk for alle svar❤️

Hi

Anonymkode: 9ebe7...808

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 19.5.2025 den 17.46):

Jeg er 167 og far er 188.

Jeg hadde tippet at jenta vår ville bli litt over 170.

Men det ser ut som hun har stoppet på 155 cm. (Fikk mensen i fjor)

Både jeg og mannen har besteforeldre som ikke var så høye, men hadde mer trodd at det var foreldrene sin høyde barna ville arve..

Hun har bestandig hatt et ønske om å bli veldig høy, så håper hun vil synes det er ok å være litt mindre enn gjennomsnittet.

Hun er 11 år nå, så hun har ikke anelse om at vekst og mens henger litt sammen.. 

Hun er skjønn og petite, men drømmen hennes om å bli den høyeste jenta i klassen går ikke. Og jeg bare vet at hun kommer til å irritere seg grønn på kommentarer om høyden når hun blir eldre..

Noen andre som har utvokste barn som ble lavere enn dere? Taklet de det greit?

Anonymkode: 9ebe7...808

Dere skal kontakte lege når forventet høyde skiller seg så ut fra hva hun kan forvente! Da skyldes vektstagnasjonen  noe som bør behandles.

Anonymkode: 1091a...f8f

Skrevet

Det kan være hormonelt, alvorlig vitaminmangel eller annet. Kontakt lege.

Anonymkode: 1091a...f8f

Skrevet

Jeg er lavere enn mine foreldre, 158 cm. Slank og petit. Ser faktisk mye yngre ut en mine 49 år. Mor var 163 og far var 170. Fikk mens uregelmessig da jeg var 11 år vokste ca 3 cm etter det. 

Anonymkode: 0e4c2...616

Skrevet

Jeg har en som er lavere enn meg og to som er høyere enn meg. Jeg er 172, ene datter er 25 år og 165 (far er 185), andre datter 17 år, er 178 (far er 189) og sønnen er 15 år, 191 hør (samme far som andre datter).

Tror ikke alltid foreldres høyde har så mye å si. Tror det kommer an på andre faktorer også. Jeg fikk mensen da jeg var 164 høy og 16 år, jentene var begge 14 da de fikk det, og ingen av dem har vokst noe særlig etter det. 

Anonymkode: ab19b...806

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 20.5.2025 den 19.48):

Mannen min er 169 cm, men sønnen vår er 185 og datteren 173 cm. Så ikke alltid arven går i rett linje, for det må jo være noen gener for høyde han har gitt videre til ungene våre. Jeg er normalt høy, og ingen i min familie er veldig høye.

Men gutter kan vokse til de er ihvertfall 20 år da, noen vokser lenger enn andre.

Anonymkode: 7a7d9...609

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...