Anonym bruker Skrevet 12. mai #26 Skrevet 12. mai Anonym bruker skrev (7 minutter siden): At det virker som om alle tror at «det er greit for Marte. Bare send alle ungene til Marte. Marte har middag og is til hele gata. Hver dag.» At alle tror at jeg syns det er fryktelig gøy å være klassekontakt i alle år, og lagleder for to fotballag. At jeg er alltid den som får ekstrajobb lempende på meg kl. 15:50 en fredag. «Marte er så flink, hun tar det. God helg!» At jeg blir satt opp på dobbel vakt på 17. mai, enda jeg spesifikt sa jeg ikke hadde mulighet. De andre som sa ifra, slapp. At det forventes at jeg kjører hele laget til bortekamp fordi «Marte skal jo dit uansett,» men den ene gangen jeg spør om skyss til mitt barn, får jeg nei. At naboen har sendt barna sine til meg i 10 år, men at mine ikke får komme innenfor døra hos dem. Ja. Det er mye. Anonymkode: 248fb...6e7 Kan du ikke bare oppsummere det i at du mangler ryggrad? Si nei, ikke vær martyr. Anonymkode: c3fa4...e5b
Anonym bruker Skrevet 12. mai #27 Skrevet 12. mai At jeg sliter med helsa, og derfor ikke er så selvhjulpen som jeg burde. Føler jeg belaster foreldrene mine, siden de må trå til så mye. Dårlig samvittighet. Interessant tråd forresten. Anonymkode: 85774...8f7
Anonym bruker Skrevet 12. mai #28 Skrevet 12. mai Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Kan du ikke bare oppsummere det i at du mangler ryggrad? Si nei, ikke vær martyr. Anonymkode: c3fa4...e5b Åh ja. At jeg ikke har tenkt på det. Dumme meg. Anonymkode: 248fb...6e7
Anonym bruker Skrevet 12. mai #29 Skrevet 12. mai Anonym bruker skrev (16 timer siden): Det er sikkert verre for han enn for deg. Anonymkode: 54e93...d9c Jeg oppfatter den kommentaren der som nedrig. Det er tøft å være mamma til et barn som har helsemessige utfordringer. Og kanskje værre for den voksne faktisk, siden man vet mer om eventuelle konsekvenser. Til deg med barnet med diabetes; teknologien og den medisinske utviklingen er på din side. Anonymkode: 85774...8f7
Anonym bruker Skrevet 12. mai #30 Skrevet 12. mai Anonym bruker skrev (48 minutter siden): At det virker som om alle tror at «det er greit for Marte. Bare send alle ungene til Marte. Marte har middag og is til hele gata. Hver dag.» At alle tror at jeg syns det er fryktelig gøy å være klassekontakt i alle år, og lagleder for to fotballag. At jeg er alltid den som får ekstrajobb lempende på meg kl. 15:50 en fredag. «Marte er så flink, hun tar det. God helg!» At jeg blir satt opp på dobbel vakt på 17. mai, enda jeg spesifikt sa jeg ikke hadde mulighet. De andre som sa ifra, slapp. At det forventes at jeg kjører hele laget til bortekamp fordi «Marte skal jo dit uansett,» men den ene gangen jeg spør om skyss til mitt barn, får jeg nei. At naboen har sendt barna sine til meg i 10 år, men at mine ikke får komme innenfor døra hos dem. Ja. Det er mye. Anonymkode: 248fb...6e7 Da må Marte gro seg noen baller og ta tak i eget liv. Anonymkode: fcadf...1b5
Anonym bruker Skrevet 12. mai #31 Skrevet 12. mai Anonym bruker skrev (18 timer siden): Autisme, adhd, kronisk migrene, kronisk depresjon og fibromyalgi kombinert med å være alenemor til et barn som ble mobbet ut av 3.klasse med selvmordsplaner. Jeg er stolt over alt jeg får til og klarer. Anonymkode: c84ae...979 Har du fått hjelp for depresjonen på dps? Anonymkode: 5c030...b6b
Anonym bruker Skrevet 12. mai #32 Skrevet 12. mai At datteren min har lagt meg for hat, nekter å snakke med meg og roper at hun hater meg flere ganger om dagen. Hun har mest sannsynlig en autismediagnose, men jeg får henne ikke med til psykolog/lege eller BUP. Hun har også sosial angst og har ikke vært ute av huset på ca et år. Jeg har utviklet kronisk migrene av alle kampene hjemme. Anonymkode: d5bdc...ecd
Anonym bruker Skrevet 12. mai #33 Skrevet 12. mai Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Da må Marte gro seg noen baller og ta tak i eget liv. Anonymkode: fcadf...1b5 Og så er det disse svarerne da. Uansett hva jeg svarer på her inne må noen ta meg. Ser ikke det skjer med andre i samme grad. Interessant fenomen. Anonymkode: 248fb...6e7
Anonym bruker Skrevet 12. mai #34 Skrevet 12. mai Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Og så er det disse svarerne da. Uansett hva jeg svarer på her inne må noen ta meg. Ser ikke det skjer med andre i samme grad. Interessant fenomen. Anonymkode: 248fb...6e7 Siden du skriver som anonym, så har det vel mer med hva du skriver enn hvem du er. Anonymkode: 753c3...fe6
Anonym bruker Skrevet 12. mai #35 Skrevet 12. mai Anonym bruker skrev (58 minutter siden): Har du fått hjelp for depresjonen på dps? Anonymkode: 5c030...b6b Ikke dps, men på Modum bad. Jeg er ferdig behandlet. Har godtatt at jeg ikke kan dø enda, så lærer meg å leve med alt. Jeg har et ønske om å dø, men vil ikke volde noen smerte, så da må jeg leve da. Men å kjempe mot stygge på ryggen hver eneste dag, er tøft. Anonymkode: c84ae...979
Anonym bruker Skrevet 12. mai #36 Skrevet 12. mai Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Ikke dps, men på Modum bad. Jeg er ferdig behandlet. Har godtatt at jeg ikke kan dø enda, så lærer meg å leve med alt. Jeg har et ønske om å dø, men vil ikke volde noen smerte, så da må jeg leve da. Men å kjempe mot stygge på ryggen hver eneste dag, er tøft. Anonymkode: c84ae...979 Uff, høres forferdelig tøft ut ❤️ Anonymkode: 753c3...fe6
Anonym bruker Skrevet 12. mai #37 Skrevet 12. mai Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Og så er det disse svarerne da. Uansett hva jeg svarer på her inne må noen ta meg. Ser ikke det skjer med andre i samme grad. Interessant fenomen. Anonymkode: 248fb...6e7 Jeg har da ingen intensjon om å ta deg, men de fleste av utfordringene kan du gjøre noe med, til forskjell fra mange andre som svarer i tråden. Hvis du stadig opplever å bli «tatt» når du skriver som anonym så er det kanskje en ide å tenker litt over hva og hvordan du formidler utfordringene dine? Hvis du blir satt opp på oppgaver til tross for at du sier nei så lar du være å møte. Du har gitt beskjed og kan ikke ta ansvar for at andre ikke tar det til etterretning. Anonymkode: fcadf...1b5
pele Skrevet 12. mai #38 Skrevet 12. mai Anonym bruker skrev (4 timer siden): Kan du ikke bare oppsummere det i at du mangler ryggrad? Si nei, ikke vær martyr. Anonymkode: c3fa4...e5b Enig, naboer har prøvd på meg og. Heilt uaktuelt.
Anonym bruker Skrevet 12. mai #39 Skrevet 12. mai Anonym bruker skrev (7 timer siden): At det virker som om alle tror at «det er greit for Marte. Bare send alle ungene til Marte. Marte har middag og is til hele gata. Hver dag.» Men hvorfor har Marte det? Eller rettere sagt, hvorfor gir Marte alle ungene middag og is hver dag? At alle tror at jeg syns det er fryktelig gøy å være klassekontakt i alle år, og lagleder for to fotballag. Hvordan har de fått det inntrykket hvis du selv ikke gir uttrykk for det? At jeg er alltid den som får ekstrajobb lempende på meg kl. 15:50 en fredag. «Marte er så flink, hun tar det. God helg!» Da sier du konsekvent at det får enten vente til mandag eller så får dere gjøre det sammen At jeg blir satt opp på dobbel vakt på 17. mai, enda jeg spesifikt sa jeg ikke hadde mulighet. De andre som sa ifra, slapp. Da gir du beskjed om at du går når første vakt er ferdig. Om du ikke har mulighet så kan du ikke stå At det forventes at jeg kjører hele laget til bortekamp fordi «Marte skal jo dit uansett,» men den ene gangen jeg spør om skyss til mitt barn, får jeg nei. Da sier du også nei neste gang. Det går faktisk an for deg også å bruke stemmen din At naboen har sendt barna sine til meg i 10 år, men at mine ikke får komme innenfor døra hos dem. Tenk så heldige nabobarna er som har en nabo som kan gi dem det de ikke får hjemme. Men om det blir for mye må du si fra. Tydelig Ja. Det er mye. Mesteparten (alt?) du nevner her er ting du kan gjøre noe med, men du må stå opp for deg selv. Matyrrollen er svært ukledelig på de fleste Anonymkode: 248fb...6e7 Anonymkode: fcadf...1b5
Anonym bruker Skrevet 12. mai #40 Skrevet 12. mai At jeg som 22 åring ble alvorlig skadd etter en uforskyldt bilulykke. En spansk trailer med sommerdekk på vinterføre .. Så front mot front i 70 km/t . Store smerter 24/7. Langvarig hjernerystelse. Voldsom fatigue. Store hodesmerter hver dag. Fått 13 diagnoser etter ulykken. Kroppen er helt ute. Men! Jeg er positiv. Så da makter jeg det. Men det er tøft hele tiden, hvert sekund. I 20 år nå. Anonymkode: 111f8...e77
Anonym bruker Skrevet 13. mai #41 Skrevet 13. mai Anonym bruker skrev (12 timer siden): At det virker som om alle tror at «det er greit for Marte. Bare send alle ungene til Marte. Marte har middag og is til hele gata. Hver dag.» At alle tror at jeg syns det er fryktelig gøy å være klassekontakt i alle år, og lagleder for to fotballag. At jeg er alltid den som får ekstrajobb lempende på meg kl. 15:50 en fredag. «Marte er så flink, hun tar det. God helg!» At jeg blir satt opp på dobbel vakt på 17. mai, enda jeg spesifikt sa jeg ikke hadde mulighet. De andre som sa ifra, slapp. At det forventes at jeg kjører hele laget til bortekamp fordi «Marte skal jo dit uansett,» men den ene gangen jeg spør om skyss til mitt barn, får jeg nei. At naboen har sendt barna sine til meg i 10 år, men at mine ikke får komme innenfor døra hos dem. Ja. Det er mye. Anonymkode: 248fb...6e7 Det er jo din egen feil da... Anonymkode: 54e93...d9c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå