Gå til innhold

Hva er det tyngste med å være deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For meg er det at sønnen min har diabetes type 1 🥺💙 Det er så ufattelig mye tøffere enn folk klarer å forstå.

Anonymkode: 10b86...9c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At alt ansvaret faller på meg. På jobb så får jeg automatisk alt ansvar. Prøver desperat å si jeg er sliten , men ingen forståelse. Hjemme har jeg to barn som sliter med sitt. Mitt ansvar og følge opp alt med nav og skole. Også må jeg i tillegg forsvare de og nav mot mannen min som ikke skjønne regelverket og heler ikke utformingene til ungene. Selv har jeg en kropp som ikke lystrer , presset og presser meg selv hele tiden. Livredd om jeg bare faller om. For 3 år siden endte jeg i ambulanse og innlagt i lang tid med ett stort magesår som blødde mye. Fikk klar beskjed om at det var meget dødelig , men jeg stresset fortsatt med ansvaret jeg hadde. Livredd for hvor jeg ender opp neste gsmg

Anonymkode: 97ae6...c20

Skrevet

At jeg plutselig fikk et hjerneslag og nå sliter med skadene jeg fikk i hodet. Er ufør.

Anonymkode: 6b601...254

Skrevet

Har kronisk vondt i ryggen, og kronisk migrene, men klarer å leve med det.

Har også et barn med flere diagnoser.

Men når det er sagt, jeg fokuserer på det som er bra i livet, ikke på det som er tungt og vanskelig. 

Stort sett har jeg det veldig bra 😀

Anonymkode: 350b3...04b

Skrevet

Jeg har kroniske smerter, insomnia, er insulinresistent og tjukk, ene barnet mitt sliter med ekstreme psykiske plager og skulle hatt en adhd-diagnose (men pga utfordringer med rus er det utelukka nå), og skaper vanvittig mye trøbbel for oss (med spesielt) i hverdagen. Og mannen min har nylig fått en autismediagnose. 

Men vi har jo fysisk god helse, tak over hodet og mat på bordet 😁

Anonymkode: 21371...dd3

Skrevet

At jeg er godt voksen men leier fortsatt og eier ikke 

Anonymkode: e9ab9...5b4

Skrevet

Autisme, adhd, kronisk migrene, kronisk depresjon og fibromyalgi kombinert med å være alenemor til et barn som ble mobbet ut av 3.klasse med selvmordsplaner. 

Jeg er stolt over alt jeg får til og klarer. 

Anonymkode: c84ae...979

Skrevet

Det tyngste tror jeg må være at jeg hele tiden biter meg selv i tunga og svelger den ene kamelen etter den andre, mothårs, for ikke å pirke borti mannens elendige selvfølelse. Han er rimelig udugelig til det meste, bortsett fra helt enkle praktiske oppgaver. Han har helt klart en hel rekke autistiske trekk. Det er selvfølgelig også tungt å bære at jeg var dum nok til å gifte meg med ham, men uten han ville jeg jo ikke hatt de fantastiske flotte barna. Så - det er vel verdt gedigne kameler, antakelig. 

Anonymkode: ed7a2...d55

Skrevet

At jeg ikke klarer å gå ned i vekt. Jeg prøver og prøver og så smeller det etter noen uker.

Anonymkode: 35a79...e60

Skrevet

At jeg er arbeidsufør pga kronisk migrene, er ensom og alene.

Anonymkode: 753c3...fe6

Skrevet

At jeg mistet barnet mitt. 

Anonymkode: fcadf...1b5

Skrevet

Å ikke ha nær familie. Det er bare meg og datteren min.

Men: Alt i alt har jeg det veldig bra altså. Skal ikke klage. 

Anonymkode: 586bc...42a

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

For meg er det at sønnen min har diabetes type 1 🥺💙 Det er så ufattelig mye tøffere enn folk klarer å forstå.

Anonymkode: 10b86...9c4

Det er sikkert verre for han enn for deg. 

Anonymkode: 54e93...d9c

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har kroniske smerter, insomnia, er insulinresistent og tjukk, ene barnet mitt sliter med ekstreme psykiske plager og skulle hatt en adhd-diagnose (men pga utfordringer med rus er det utelukka nå), og skaper vanvittig mye trøbbel for oss (med spesielt) i hverdagen. Og mannen min har nylig fått en autismediagnose. 

Men vi har jo fysisk god helse, tak over hodet og mat på bordet 😁

Hvks du er tjukk har du ikke fysisk god helse. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er sikkert verre for han enn for deg. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke vanskelig å skjønne hva som er tyngst for deg!

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

👌🏻😂

Anonymkode: 586bc...42a

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Forklar? 

Skrevet

Jeg har en hemmelighet som ødelegger meg og livet mitt fullstendig. Min egen dumskap. Vurderer flere muligheter ut av elendigheten. Har aldri delt den og kommer aldri til å dele. Forferdelig tungt å stå i alene, men sånn har det vært i 2 år, og kommer til å fortsette til det sier stopp.

Anonymkode: 58b94...5d1

Skrevet

Jeg har tre barn med autismedoagnose. To av dem har også en sjelden genfeil. 
Jeg har fått et problem med alkohol for å skru av «bråket». Det er under kontroll nå, men må hele tiden jobbe med meg selv så jeg ikke får for meg at jeg kan begynne å drikke i spesielle anledninger igjen for eksempel. 

Anonymkode: 6546e...2a4

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Okey :) Da er jeg syk, da. Siden jeg er tjukk. Mottatt

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Forklar? 

Jeg tipper at det er helt formålsløst å prøve på det. Når man har et behov for å være ekkel mot andre så har man neppe selvinnsikt nok til å skjønne hva ...1b5 mener. 

Anonymkode: 26e8e...036

Skrevet

Traumer jeg har med meg i livet som gjør at reaksjonen min i enkelte situasjoner ikke er slik den burde være. Og dette fører til angst, depresjoner og overtenking.

Anonymkode: 0a22a...f3f

Skrevet

At min psykiske helse er såpass utfordrende. Schizofreni, angst (OCD for det meste), depresjoner, spiseforstyrrelse og selvskading. Men jeg klager ikke, altså. Har så mye fint i livet, men til forskjell fra andre er det dette som er utfordrende med å være meg. 

Anonymkode: 66984...3a1

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

At jeg mistet barnet mitt. 

Kondolerer. Det var ufattelig trist å høre💗

Anonymkode: 85774...8f7

Skrevet

At det virker som om alle tror at «det er greit for Marte. Bare send alle ungene til Marte. Marte har middag og is til hele gata. Hver dag.» 

At alle tror at jeg syns det er fryktelig gøy å være klassekontakt i alle år, og lagleder for to fotballag.

At jeg er alltid den som får ekstrajobb lempende på meg kl. 15:50 en fredag. «Marte er så flink, hun tar det. God helg!»

At jeg blir satt opp på dobbel vakt på 17. mai, enda jeg spesifikt sa jeg ikke hadde mulighet. De andre som sa ifra, slapp.

At det forventes at jeg kjører hele laget til bortekamp fordi «Marte skal jo dit uansett,» men den ene gangen jeg spør om skyss til mitt barn, får jeg nei.

At naboen har sendt barna sine til meg i 10 år, men at mine ikke får komme innenfor døra hos dem.

Ja. Det er mye. 

Anonymkode: 248fb...6e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...