Anonym bruker Skrevet 18. april 2025 #1 Skrevet 18. april 2025 Har hørt der andre mener siden man skal samme vei så er jo det ikke gale fordi man skal jo samme vei! Men det er ikke helt sant, den som kjører må jo fortsatt betale bom om det er litt lenger kjørte tur til der man skal, mens den og de som sitter på får da gratis transport, og noen ganger ikke bare forventer de å sitte på når man skal dit men også når man skal hjem igjen. Jeg føler jeg hadde hvert mer raus med om det er noen som sliter litt med helse og kropp osv. Men ellers er fleste folka spreke og friske. Man får jo den meldingen (kan vi ta følge?) da vet jeg de indikerer til å sitte på da mannen og meg kjører. Jeg har noen ganger sakt ja med i at de møter oss på veien, for det blir uaktuelt å hente folk helt hjemmen fra da noen bor et stykke unna. Anonymkode: af664...6a6
Anonym bruker Skrevet 18. april 2025 #2 Skrevet 18. april 2025 Hehe ja det er jo slike som er litt snik og prøver seg. Om man forsetter å sier ja så kan det fort bli tatt som en forventning, just sayin Anonymkode: 32e76...1da
Anonym bruker Skrevet 18. april 2025 #3 Skrevet 18. april 2025 Hæ? Er dere så smålige at dere regner på det med bom og alt? Så lenge man ikke må gjøre om på egne planer for å få det til ser jeg virkelig ikke problemet Anonymkode: dafd6...0c1
Anonym bruker Skrevet 18. april 2025 #4 Skrevet 18. april 2025 Det blir aldri like mye saft i alles glass thver eneste dag. Man gir og tar i relasjoner og med mindre en blir direkte utnyttet er det ikke sunt å føre nitidig regnskap. Jeg kunne aldri kjørt forbi hjemmet til en venn eller kollega når vi skulle samme plass. Det er både asosialt og miljøfiendtlig. Anonymkode: 90b5b...a94
Anonym bruker Skrevet 18. april 2025 #5 Skrevet 18. april 2025 Jeg lar da gjerne folk sitte på om vi skal samme vei, utgiftene hadde jeg hatt uansett og om jeg må betale 30 kroner i bom ekstra så er ikke det noe jeg tenker over. Er da bare hyggelig å kunne være til hjelp! Anonymkode: c8963...899
Anonym bruker Skrevet 18. april 2025 #6 Skrevet 18. april 2025 Jøss, for en merkelig ting å finregne på... Selvfølgelig får folk som skal samme vei sitte på. Er det du som ikke har lappen selv så samboeren din kjører? Dere er virkelig et merkelig par. Anonymkode: f5586...b20
Anonym bruker Skrevet 18. april 2025 #7 Skrevet 18. april 2025 hvis man skal samme vei koster jo ikke det mere for bom eller bensin\strøm Anonymkode: c1a7c...9e5
prekæs Skrevet 19. april 2025 #8 Skrevet 19. april 2025 (endret) Anonym bruker skrev (9 timer siden): Jeg lar da gjerne folk sitte på om vi skal samme vei, utgiftene hadde jeg hatt uansett og om jeg må betale 30 kroner i bom ekstra så er ikke det noe jeg tenker over. Er da bare hyggelig å kunne være til hjelp! Anonymkode: c8963...899 Det gjør gjerne jeg og, men ikke etter jeg har opplevd det blir en selvfølge. For det kan det bli serru...hvis ikke gratispassasjer kobler at vedkommende drar fordeler av det som andre betaler for daglig. Hva er det med folk som konkluderer med gratis taxi, fordi man skal samme vei. Oppegående folk ville betalt for seg når det skjer på daglig basis. Endret 19. april 2025 av prekæs
Anonym bruker Skrevet 19. april 2025 #9 Skrevet 19. april 2025 Du mener seriøst at dere skal kjøre to biler etter hverandre fordi den dere kjører forbi ikke er ufør? Dere skal samme vei, men du vil ikke kjøre samme bil fordi den andre da slipper å betale bom? Jeg hentet noen på en fest i går, skulle jeg da si nei til at en person til fikk sitte på gratis? Den personen skulle heller tatt taxi fordi de snylta bompenger? Du har virkelig et helt merkelig syn på det med raushet altså. At du og samboeren din heller kjører med tomt baksete fordi vennen din ikke er ufør og da slipper bompenger er utenfor min fatteevne at det går an å tenke... Anonymkode: f5586...b20
Anonym bruker Skrevet 19. april 2025 #10 Skrevet 19. april 2025 Om man skal samme vei så kan man vel ta med folk. Er man så smålig at man irriterer seg over at de sparer utgifter når dere ikke får mer så lurer jeg på om dere har venner. Å sitte på fordrer jo at de kan plukkes opp på veien da. Å kjøre taxi og omvei er en annen sak. For de som er mindre mobile så gjør jeg det, for friske folk så må de møte opp og bli sluppet av et sted på veien. Anonymkode: 5c187...76c
Anonym bruker Skrevet 19. april 2025 #11 Skrevet 19. april 2025 prekæs skrev (7 minutter siden): Det gjør gjerne jeg og, men ikke etter jeg har opplevd det blir en selvfølge. For det kan det bli serru...hvis ikke gratispassasjer kobler at vedkommende drar fordeler av det som andre betaler for daglig. Hva er det med folk som konkluderer med gratis taxi, fordi man skal samme vei. Oppegående folk ville betalt for seg når det skjer på daglig basis. Det har jeg aldri opplevd, at noen har bedt om å sitte på daglig som en fast greie. Det blir selvsagt noe annet. Jeg snakker om å ta med folk i bilen når jeg uansett skal kjøre den veien, ikke å være noens taxi. Anonymkode: c8963...899
Himmel og hav Skrevet 19. april 2025 #12 Skrevet 19. april 2025 Selvfølgelig plukker jeg med meg folk om vi skal samme veien. Det er det jo bare fornuft i. Bedre for miljøet er det også om vi kjører en full bil og ikke to eller tre. Med mindre det er en fast avtale om kjøring hver dag eller veldig ofte så skal jeg ikke ha noen penger for det. Jeg har vel også oftere opplevd at noen insisterer på å betale for kjøring enn at noen prøver å snylte på meg.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2025 #13 Skrevet 19. april 2025 prekæs skrev (6 timer siden): Det gjør gjerne jeg og, men ikke etter jeg har opplevd det blir en selvfølge. For det kan det bli serru...hvis ikke gratispassasjer kobler at vedkommende drar fordeler av det som andre betaler for daglig. Hva er det med folk som konkluderer med gratis taxi, fordi man skal samme vei. Oppegående folk ville betalt for seg når det skjer på daglig basis. Så sant, flere som tenker at det er greit bare for man skal samme plass. Irriterende om man skal svinge innom ei plass men kan ikke fordi man må kjøre noen andre hjem. Her tilbyr ingen noen ting eller tjenester. Anonymkode: af664...6a6
Anonym bruker Skrevet 19. april 2025 #14 Skrevet 19. april 2025 Anonym bruker skrev (18 timer siden): just sayin "Bare sier det", heter det i Norge. Bare sier det. Anonymkode: 84106...da9
Anonym bruker Skrevet 19. april 2025 #15 Skrevet 19. april 2025 Jeg tenker det kan gå begge veier. Bytte på å kjøre. Mange som vil være gratispassasjer. Sitter jeg på med noen (som jeg skjelden gjør) vipser jeg min del. Personen som er gratispassasjer hadde jo måtte betalt om han skulle kjøre selv. Da jeg gikk på videregående var det flere som forventet å sitte på til og fra skolen. Låne bunaden min når de skulle konfirmere seg, men andre veien? Ånei.. fikk ikke låne et par hansker en gang da jeg hadde lagt igjen mine på hytta. Nå nei.. noen vil bare ha. Endte med at jeg kjørte tidligere til skolen, og de jentene ble drittsur. Men å betale litt bensin? Å nei.. Anonymkode: 867b9...5d9
Anonym bruker Skrevet 19. april 2025 #16 Skrevet 19. april 2025 Enig, hater gratispassasjerer. Har hendt at jeg har sagt at jeg skal være en annen plass noe tidligere, så de må kjøre selv. På jobb mener noen at det er jeg så må passe på å samle inn penger til f eks konf gaver osv. kjenner jeg er drittlei. Neste år eg det mitt barn som skal konfe seg, så kommer til å gi beskjed viss ingen gjør noe da. Alle tenker bare på seg selv og sitt, uten å ofre andre en tanke Anonymkode: b3e60...db6
Anonym bruker Skrevet 19. april 2025 #18 Skrevet 19. april 2025 Se litt større på ting, vær litt raus. Eller kjør annenhver gang for at det skal bli likt? . Hva er problemet? Anonymkode: 28e3b...ff1
Anonym bruker Skrevet 19. april 2025 #19 Skrevet 19. april 2025 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Enig, hater gratispassasjerer. Har hendt at jeg har sagt at jeg skal være en annen plass noe tidligere, så de må kjøre selv. På jobb mener noen at det er jeg så må passe på å samle inn penger til f eks konf gaver osv. kjenner jeg er drittlei. Neste år eg det mitt barn som skal konfe seg, så kommer til å gi beskjed viss ingen gjør noe da. Alle tenker bare på seg selv og sitt, uten å ofre andre en tanke Anonymkode: b3e60...db6 Ja det er liksom når det er en forventning. Bare fordi de ikke vil ta bussen eller orker, og blir avhenging av å komme seg bort via at andre kjører uansett om de har klart seg helt fint og komme seg bort og hjem før uten å bli kjørt, men så fort noen har bil lappen da er det en forventning og litt mas og spørsmål om å «ta følge» bare fordi vi kjører. De er greie folk her men gir ikke mye tilbake for å si det slikt, at det frister hvert gang Anonymkode: af664...6a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå