Gå til innhold

Hva gjør dere i påskeuka?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er på Oslotur og koser oss på hotell og i byen. I dag skal vi på Teknisk Museum, skal kjøre trikk og det har ungene aldri gjort før så de gleder seg til det også.  Tenkte å gå langs elven ned igjen, det skal være en fin tur. Håper å finne et kult sted å spise med ungene på veien. Deilig med ferie altså! Dere da?

Anonymkode: b491c...a29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fri hele uken. Skal hvile, trene mye og fikse litt hjemme. Ungene er store, så de ordner seg selv. Elsker slike ferier!

Anonymkode: a1518...99e

Skrevet

Ungene har vært på påskeferie med besteforeldre, mens vi har jobbet. De kommer hjem idag. Bypåske resten av påska, med tur til badeland, oldeforeldre, ut å spise middag.

Anonymkode: e8f51...2d2

Skrevet

Ferie fra jobb. Deilig!! Nyter hjemme påske i et par dager til før vi skal på hyttetur med gode venner. 

Anonymkode: 77a5b...221

Skrevet

Har vært på hytta i noen dager. Skikkelig hytte-hytte med solcelle, inne innlagt vann og utedo. Herlig å ha vært der, og godt å komme hjem igjen 😅

Blir nok noe shopping i dag eller i morgen. 
Resten av feriedagene går med til å slappe godt av hjemme, små utflukter til en liten fjelltopp eller sykkelbanen med alle ungene. De hopper på trampolinen hele dagen og spiller kortspill med hverandre eller faren. Da kan jeg vaske og sortere det jeg gidder. Herlig ☺️

Skrevet

Skal ligge pal på sofaen hele uka, med unntak av noen fester.. 

Anonymkode: 60e38...310

Skrevet

Hjemmepåske. Deilige late dager

Anonymkode: 56808...359

Skrevet

Jeg har egentlig fri, men jobben min krever at jeg jobber et par timer om dagen. De bruker jeg til avspasering senere. Ellers driver jeg og pusser opp et rom til datteren min, så påskeantrekket er arbeidsbukse

Anonymkode: ac3dd...c57

Skrevet

jobber hele påska men fri lørdag og søndag, skal gå tur i skogen, gå på Nasjonalmuseet og lage god mat. Elsker å jobbe, freelancer, så styrer tiden selv. Deilig rolig rundt meg, får jobba masse

Anonymkode: ac2e7...cd5

Skrevet

Jeg jobber hele påsken i år, så er alene hjemme mens familien er på besøk hos svigerforeldrene mine. Det er baksiden av turnus-medaljen. 

Anonymkode: d308d...9e0

Skrevet

Her har det vært veldig travel tider kombinert med sykdom i hus, så her skal vi gjøre mest mulig av avslappende, hyggelige ting.  Vi skal være hjemme, gå noen turer - kanskje ta med en liten grill og grille noen pølser, kanskje tenner opp "hjemme-grillen" å grille litt, lage oss god mat, se noe kjekt på tv, ha konkurranse om hvem som får færrest feil på påskenøttene (fra NRK), rydde litt / ordne litt i huset om den lysten skulle dukke opp - I det hele tatt bare ta ting som det kommer.  Og om alle er friske og raske, så henter vi svigermor sånn at hun kan få byttet stue / veranda en dag / ettermiddag.  

Anonymkode: 00a22...775

Skrevet

Få besøk, passe hunden til sønnen min et par dager, besøke besteforeldre, en harrytur til Sverige og ellers bare ta det rolig. Hade håpet på litt fint vær og hagestell, men det ser ut som det blir regn og mer inneaktiviteter.

Anonymkode: be881...48f

Skrevet

Ski, fra morgen til kveld. Hver dag. 

Anonymkode: 77e7d...409

Skrevet

Jeg er lærer og har derfor fri fra palmehelga, så vi dro på hytta lørdag. Minstemann på 16 er med hele påska, mens de to andre stikker innom og blir et par døgn, regner jeg med. Far og sønn kjører snøscooter og driver med isfiske, jeg går korte skiturer og trives best i solveggen. Jeg koser meg med lesestoff, kryssord, strikking og baking. Hytta er i min barndomsbygd, så det er veldig sosialt med folk som stikker innom stadig vekk. Påska er egentlig en nydelig høytid, med lave skuldre og kun opplading.

Anonymkode: 3779f...b70

Skrevet

Vi skal stort sett være hjemme og bare slappe av og kose oss.  Gå noen turer, forhåpentligvis få testet grillen - både den "ordentlige" og turgrillen.  Vi har en liten enkel bærbar gassgrill til småturbruk.  Fikk akkurat melding om at det er så tørt nå at grilling med kull kun er lov ved sjøen og egen hage med hageslange i nærheten og god avstand til tørre områder og skog-områder. Har vært mye sykdom hos oss når før påske, så det skal bli godt med noen late jobb-frie dager.  

Anonymkode: 00a22...775

Skrevet

Vi er i Las Palmas.

Anonymkode: 3bcd9...30e

Skrevet

Påskefjellet 🐣

Anonymkode: f0264...b81

Skrevet

Har ingen følelse om påska. Står i ei krise og livet handler om å overleve dag for dag. 

Anonymkode: e7f92...767

Skrevet

Jeg har hatt fri siden mandag å skulle mye heller vært på jobb å lage ting på bestilling :D Fri i 10 dager er altfor mye etter min smak.  Så idag jeg og en kollega lært å legge golv for første gang,å har lagt nytt gulv på kjøkkenet mitt. Imorgen skal vi legge fliser for første gang i gangen min,faren min skal lære oss opp :D Elsker å lære nye ting å ha ett gøy prosjekt i ferien.

På fredag skal meg og en kollega på Påskegøy som er standup show,så det blir veldig kjekt :)

Å lørdag tidig drar jeg på hyttetur med foreldrene mine,så da blir det grilling å kvelder med brettspill,ser frem til det :)

Anonymkode: 034da...15c

Skrevet

koser oss med god mat, invitert bort, spille brettspill, ordne hagen, påske nøtter og krim

Anonymkode: a7f6b...bef

Skrevet

Jeg har vaska hus utvendig så det er klart til beising. Ellers har jeg lest bøker, trent, kost meg med ungene, og nå venter noen dager med familiemiddag, spill, film og kos😊

Anonymkode: 077d0...d1d

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 15.4.2025 den 7.40):

Jeg har fri hele uken. Skal hvile, trene mye og fikse litt hjemme. Ungene er store, så de ordner seg selv. Elsker slike ferier!

Anonymkode: a1518...99e

jeg syns det hørtes veldig trist og ikke finne på noe med familien i ferien, hvorfor ha barn da når man ikke gidder og tilbringe tid med dem

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

jeg syns det hørtes veldig trist og ikke finne på noe med familien i ferien, hvorfor ha barn da når man ikke gidder og tilbringe tid med dem

Du har ikke tenkt tanken at så store barn ikke VIL finne på noe om foreldrene?? Har selv en tenåring å har kommet med uendelig mange forslag vi kan gjøre sammen nå ferien,ting som jeg vet han liker godt så klart. Men han er i en alder der det er flaut å bli sett med foreldrene,å det er kun venner som gjelder nå. Finne på noe med oss foreldre er visst helt uaktuelt 🤣 Han ønsker å bruke ferien med å heller spille med venner eller å være med venner,å da får han selvfølgelig lov til det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Du har ikke tenkt tanken at så store barn ikke VIL finne på noe om foreldrene?? Har selv en tenåring å har kommet med uendelig mange forslag vi kan gjøre sammen nå ferien,ting som jeg vet han liker godt så klart. Men han er i en alder der det er flaut å bli sett med foreldrene,å det er kun venner som gjelder nå. Finne på noe med oss foreldre er visst helt uaktuelt 🤣 Han ønsker å bruke ferien med å heller spille med venner eller å være med venner,å da får han selvfølgelig lov til det. 

da er dem sikkert alt for bortskjemte

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

da er dem sikkert alt for bortskjemte

Hehe ja for det er jo ikke normalt at tenåringer foretrekker å  være med venner istedenfor for å være med foreldrene 🤣🤣

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...