Anonym bruker Skrevet 31. mars 2025 #1 Skrevet 31. mars 2025 Jeg og min mann gikk fra hverandre for ikke så lenge siden. Vi har 50/50 fordeling av barna. Bruddet gikk for så vidt greit, og vi har en god tone. Det var han som ikke ville mer, jeg har ikke fått noen grunn. Har skrevet om dette før. Det var han som ville bo i kårhuset til min søster, hvis dere husker meg. Jeg har hatt ansvaret for ungene mer eller mindre i et år nå snart, han har hatt så mye å styre med at vi ikke har sett han så mye. Han var innom og så dro han igjen. Derfor var jeg litt usikker når det ble krevd at han skulle ha ungene 50/50. Utfallet her er nå at det er tredje uken han har dem, og det er tredje gangen han har barnevakt i helgen fordi han skal ett eller annet. Jeg vet som sagt ikke hva han styrer med, men det er iallefall viktigere enn å være sammen med barna. Min datter på 12 ringte meg lørdag kveld og lurte på om hun kunne komme til meg, noe jeg sa nei til fordi jeg ikke var hjemme. Men jeg sendte eksen min en melding og sa at jeg syns det var kjipt at han gjorde som han gjorde, og hvis han måtte hatt barnevakt så kunne han jo ha spurt meg først. Fikk til svar at han ikke ble sen så dette var ingenting å bry seg om. Men det er ikke morsomt å sitte å tenke på sånt, når ungen din ringer og vil "hjem", fordi pappa nok engang har valgt noe annet. Jeg vet liksom ikke helt hva mer jeg kan si til han. Det er ingenting som går inn hos ham. Vi skal snart til mekling. Bør jeg rett og slett kreve mer samvær, med tanke på stabilitet for barna våre? For dette tror jeg nok kommer til å bli en vane. Han har masse planer og gjøremål, og de går foran alt! Anonymkode: 1037a...ead
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2025 #2 Skrevet 31. mars 2025 En 12 åring har faktisk litt å si selv i dette, hva ønsker hun? Ønsker hun 50% hos pappa eller vil hun være mer hos deg? Hennes ønske skal bli hørt i avgjørelsen. Anonymkode: 3cc6a...ca3
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2025 #3 Skrevet 31. mars 2025 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): En 12 åring har faktisk litt å si selv i dette, hva ønsker hun? Ønsker hun 50% hos pappa eller vil hun være mer hos deg? Hennes ønske skal bli hørt i avgjørelsen. Anonymkode: 3cc6a...ca3 Jeg tror innerst inne hun vil bo hos meg, men så tør hun ikke si det til sin far. Hun har gitt uttrykk for at hun er veldig frustrert over sin far, og at hun er sint fordi han bare dro fra oss som hun sier. Jeg har hatt en god dialog med henne, og sagt ting som de er, uten å sverte faren. Jeg er så ærlig jeg bare kan være. Anonymkode: 1037a...ead
Sommerkroppen 2029 Skrevet 31. mars 2025 #4 Skrevet 31. mars 2025 Jeg vil også si at 12 åringen mening skal veie tungt her. Kanskje det også kan bli en vekker for far at et av barna helst vil bo hos deg? Kan han være opptatt av hva andre måtte mene hvis han har minimalt med samvær, eller vil han være glad til tror du?
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2025 #5 Skrevet 31. mars 2025 Sommerkroppen 2029 skrev (54 minutter siden): Jeg vil også si at 12 åringen mening skal veie tungt her. Kanskje det også kan bli en vekker for far at et av barna helst vil bo hos deg? Kan han være opptatt av hva andre måtte mene hvis han har minimalt med samvær, eller vil han være glad til tror du? Det vil nok være flaut for han om barna ønsker å bo mer hos meg ja. Han er veldig opptatt av fasade. Anonymkode: 1037a...ead
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2025 #6 Skrevet 31. mars 2025 Etter barneloven skal det legges "stor vekt" på hva et barn som er fylt 12 år mener. Hvis barnet er tydelig i meningen sin, kan hun i praksis mer eller mindre bestemme. Anonymkode: 19b5e...53c
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2025 #7 Skrevet 31. mars 2025 12-åringen bestemmer nesten sjøl, men det spørs jo hvor ærlig hun tør og klarer å være hvis hun skal si det høyt. Hun vet jo også sikkert om at pappa da vil "tape ansikt", siden fasade betyr mye. Fikk han bo i kårhuset, forresten? Anonymkode: 7b18e...de6
Anonym bruker Skrevet 1. april 2025 #8 Skrevet 1. april 2025 Anonym bruker skrev (18 timer siden): 12-åringen bestemmer nesten sjøl, men det spørs jo hvor ærlig hun tør og klarer å være hvis hun skal si det høyt. Hun vet jo også sikkert om at pappa da vil "tape ansikt", siden fasade betyr mye. Fikk han bo i kårhuset, forresten? Anonymkode: 7b18e...de6 Nei han fikk ikke det, og det ble jo ikke så populært 😄 Vi får se hva som skjer. Jeg har jo melding jeg har sendt han vedrørende barnevakt, når vi skal til mekling. Kan høre om han ønsker å ha barna mindre. Jeg tenker det er uaktuelt grunnet fasade og lite interesse for å betale bidrag. Anonymkode: 1037a...ead
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå