Anonym bruker Skrevet 16. mars 2025 #1 Skrevet 16. mars 2025 Jeg eier ikke noen typiske koselær, vært på hyttetur med en venninne i helgen og hun synes det var utrolig rart. Er det virkelig det? Anonymkode: 97cb0...829
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2025 #2 Skrevet 16. mars 2025 Jeg har heller ikke det. Tenker at det er mer rart å ha det siden "alle" andre har det når du egentlig ikke har behov for det, enn å ikke ha det dersom man ikke har behov for det. Anonymkode: eeece...17c
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2025 #3 Skrevet 16. mars 2025 Jeg dynes det er litt rart om du ikke har hverken pysj, morgenkåpe, en god myk ullbukse eller en stor deilig genser, men man klarer seg jo fint uten. Anonymkode: 5dbc6...2bf
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2025 #4 Skrevet 16. mars 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg eier ikke noen typiske koselær, vært på hyttetur med en venninne i helgen og hun synes det var utrolig rart. Er det virkelig det? Anonymkode: 97cb0...829 Ja, det er rart. Sitter du alltid med vanlige klær hjemme? Anonymkode: 4486e...55a
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2025 #5 Skrevet 16. mars 2025 Har du prøvd å ha på «koseklær» i det siste? Altså hvasomhelst som er uten noe som strammer, som ikke er tettsittende, gjerne naturmaterialer eller kanskje noe pusete; må være mykt, kjennes lunt og behagelig i alle avslappende posisjoner. Definisjon. Deilig å gå i, fint med enkel velvære en gang i blant selv om ikke behovet var der fra før. 😊 Anonymkode: 55271...3ec
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2025 #6 Skrevet 16. mars 2025 Altså...går du i jobbklær hjemme? Dressbukse og skjorte, eller jeans og strikkegenser? Selv om jeg har behagelige, fine klær på jobb, MÅ jeg skifte til joggebukse e.l og T-skjorte straks jeg kommer hjem. Syns det er ubehagelig med "jobbklær" hjemme i sofaen. Anonymkode: a0888...85b
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2025 #7 Skrevet 16. mars 2025 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Ja, det er rart. Sitter du alltid med vanlige klær hjemme? Anonymkode: 4486e...55a Ja det gjør jeg, er det virkelig rart å ha på vanlige klær hjemme? Anonymkode: af65a...e6c
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2025 #8 Skrevet 16. mars 2025 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Altså...går du i jobbklær hjemme? Dressbukse og skjorte, eller jeans og strikkegenser? Selv om jeg har behagelige, fine klær på jobb, MÅ jeg skifte til joggebukse e.l og T-skjorte straks jeg kommer hjem. Syns det er ubehagelig med "jobbklær" hjemme i sofaen. Anonymkode: a0888...85b Ja har på jobb også på hjemme som regel. Er jeans og skjorte, topp, genser den type klær jeg har på jobb. Har jeg en nyvasket eller ny jeans på jobb så skifter jeg til en mer slitt jeans når jeg kommer hjem for å ta vare på den andre litt mer før den må vaskes Anonymkode: af65a...e6c
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2025 #9 Skrevet 16. mars 2025 Jeg går alltid i jeans og t-skjorte jeg også. Anonymkode: ecefc...4fc
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2025 #10 Skrevet 16. mars 2025 Det første jeg gjør når jeg kommer hjem er å skifte. Jeg vil ikke lage middag, leke med barna, gå tur eller gnu i sofaen i arbeidsklærne. Så jeg syns det er rart å ikke ha mer avslappet stil hjemme, men om det funker for deg er det jo helt greit. Anonymkode: 5ffd7...93f
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2025 #11 Skrevet 17. mars 2025 Enkelte liker å pynte seg og ha fine klær både hjemme og ute. Jeg for min del liker en mellomting. Kan godt ha litt finere koseklær hjemme, som jeg også kan bruke om jeg stikker ut en tur. Siden jeg jobber i barnehage, har jeg ofte på meg behagelige klær på jobb, som jeg også kan bruke hjemme. det er helt umulig for meg å gå med jeans og stramme klær på en små barns avd der vi leker mye på gulvet, maler og får snørr på meg. Vi er også mye ute å leker. Men hjemme i sofakroken er det behagelige klær. Anonymkode: 48ded...75a
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2025 #12 Skrevet 17. mars 2025 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Ja det gjør jeg, er det virkelig rart å ha på vanlige klær hjemme? Anonymkode: af65a...e6c Virker som du synes det er fryktelig rart at mange går med koseklær hjemme/ på hytta. Hvem bryr seg? Folk får gå med det de vil. Er ikke så mye å tenke på. 😊 Anonymkode: 249f3...e89
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2025 #13 Skrevet 17. mars 2025 Olabukse og hettegenser eller skjorte. På jobb og hjemme. Skal ofte ut igjen i møter på kvelden. Gidder ikke å skifte mange ganger pr. dag Anonymkode: 534e2...998
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2025 #14 Skrevet 17. mars 2025 Jeg har et utvalg av turklær, både turbukser og ull-joggebukser til å ha under skibukse/regnbukse. Jeg har hund og går mye i fjellet. Jeg har også treningsklær som jeg bruker på trening. Jeg jobber på kontor der vi kler oss nokså uformelt. Jeg kler meg likt uansett om jeg er på kontoret eller hjemmekontor. Og jeg bytter ikke klær etter jobb uten at jeg skal noe spesielt. Anonymkode: 5780c...5c1
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2025 #15 Skrevet 17. mars 2025 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Jeg eier ikke noen typiske koselær, vært på hyttetur med en venninne i helgen og hun synes det var utrolig rart. Er det virkelig det? Anonymkode: 97cb0...829 Kanskje litt rart, men det er jo helt frivillig. Jeg liker å ha noen myke, komfortable klær på meg når jeg er hjemme og slapper av, f.eks. ser en film om kvelden eller er hjemme uten planer en lørdag eller søndag. Godt å ta en dusj etter jobb og ta på seg noe rent og slippe jeans, knapper, belter osv. Mine "koseklær" er noen forskjellige myke bukser, singlet/t-skjorte og myke strikkegensere/jakker. Anonymkode: 61f4c...431
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2025 #16 Skrevet 17. mars 2025 Dere som ikke skifter klær etter jobb, bruker dere klærne bare en dag før vask? Jeg skifter fra jobbklær det første jeg gjør, så henger jeg dem pent opp og kan bruke dem både to og tre ganger før jeg vasker dem. Jeg har en form for koseklær, men jeg kan også gå i butikken i dem, så de er ikke slaskete joggebukser og digre gensere. Anonymkode: 0eecb...aef
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2025 #17 Skrevet 17. mars 2025 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Dere som ikke skifter klær etter jobb, bruker dere klærne bare en dag før vask? Jeg skifter fra jobbklær det første jeg gjør, så henger jeg dem pent opp og kan bruke dem både to og tre ganger før jeg vasker dem. Jeg har en form for koseklær, men jeg kan også gå i butikken i dem, så de er ikke slaskete joggebukser og digre gensere. Anonymkode: 0eecb...aef Nei, jeg skifter ikke når jeg kommer fra jobb, og jo, jeg bruker buksa og genseren flere ganger før vask. Er lærer i videregående. Anonymkode: 534e2...998
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2025 #18 Skrevet 17. mars 2025 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Nei, jeg skifter ikke når jeg kommer fra jobb, og jo, jeg bruker buksa og genseren flere ganger før vask. Er lærer i videregående. Anonymkode: 534e2...998 Så da lager du mat, gjør husarbeid, leker med barna osv i samme klær som du har på jobb? Det er helt greit altså 😂jeg har bare aldri tenkt at det er et alternativ Anonymkode: 0eecb...aef
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2025 #19 Skrevet 17. mars 2025 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Så da lager du mat, gjør husarbeid, leker med barna osv i samme klær som du har på jobb? Det er helt greit altså 😂jeg har bare aldri tenkt at det er et alternativ Anonymkode: 0eecb...aef Lager middag, spiser middag, setter på en klesvask, ja, i samme olabukse og genser som jeg sto i klasserommet og satt på arbeidsplassen min med. Leker ikke, har ikke små barn lenger, men er ofte ute i møter igjen på kveldstid, i de samme klærne. Hvorfor skulle jeg skifte i løpet av dagen? Jeg skjønner bare ikke poenget. Anonymkode: 534e2...998
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2025 #20 Skrevet 17. mars 2025 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Lager middag, spiser middag, setter på en klesvask, ja, i samme olabukse og genser som jeg sto i klasserommet og satt på arbeidsplassen min med. Leker ikke, har ikke små barn lenger, men er ofte ute i møter igjen på kveldstid, i de samme klærne. Hvorfor skulle jeg skifte i løpet av dagen? Jeg skjønner bare ikke poenget. Anonymkode: 534e2...998 Det er vel mest vane og ikke noen fasit på hva som er riktig. Jeg føler at klærne blir preget av å være i matos, jeg blir gjerne litt varm og svett av husarbeid og jeg har hund og barn som krever sitt. Man kjenner jo ofte en slags emmen lukt av folk, og da tenker jeg at det er pga at de har gjort det jeg beskriver i de klærne de har på. Jeg er kanskje i andre enden av skalaen enn deg, for jeg skifter fort 3-4 ganger pr dag i.o.m at jeg også skifter for å gå tur i løpet av kvelden. Så jeg skrifter fra pysj til arbeidsklær om morgenen, fra arbeidsklær til "joggis" før middag, fra joggis til turklær, fra turklær til joggis og fra joggis til pysj (huff, nå ser jeg visst helt gal ut 🤣) Og om jeg skal på møte eller besøk om kvelden så blir det skift for det også... Anonymkode: 0eecb...aef
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2025 #21 Skrevet 17. mars 2025 Jeg HAR koseklær, men jeg skifter ikke til det når jeg kommer hjem. Det er sånn jeg drar på meg i helgene når jeg ikke skal noe, eller når jeg er på hytta. Hjemme går jeg i det jeg hadde på på jobb, som i dag er en jeans, genser og ulljakke over. Det lukter ingen verdens ting av meg, men skal jeg ut å gå tur og bli svett tar jeg på turtøy selvsagt. Syns bare det er pesete å skifte ørten ganger iløpet av dagen Anonymkode: 71d77...532
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2025 #22 Skrevet 17. mars 2025 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg HAR koseklær, men jeg skifter ikke til det når jeg kommer hjem. Det er sånn jeg drar på meg i helgene når jeg ikke skal noe, eller når jeg er på hytta. Hjemme går jeg i det jeg hadde på på jobb, som i dag er en jeans, genser og ulljakke over. Det lukter ingen verdens ting av meg, men skal jeg ut å gå tur og bli svett tar jeg på turtøy selvsagt. Syns bare det er pesete å skifte ørten ganger iløpet av dagen Anonymkode: 71d77...532 Du vil jo ikke kjenne en eventuell lukt selv. Og det lukter ikke alltid stramt, men litt emment som i urent. Sitter dere i sofaen på kveldstid i arbeidsklærne også? Anonymkode: 0eecb...aef
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2025 #23 Skrevet 17. mars 2025 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du vil jo ikke kjenne en eventuell lukt selv. Og det lukter ikke alltid stramt, men litt emment som i urent. Sitter dere i sofaen på kveldstid i arbeidsklærne også? Anonymkode: 0eecb...aef Ei olabukse lukter ikke på kvelden at man har hatt den på hele dagen... Anonymkode: af65a...e6c
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2025 #24 Skrevet 17. mars 2025 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Ei olabukse lukter ikke på kvelden at man har hatt den på hele dagen... Anonymkode: af65a...e6c Jeg tenker vel mer på topp/genser. Det skal litt mer til før en bukse lukter. Anonymkode: 0eecb...aef
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2025 #25 Skrevet 17. mars 2025 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Du vil jo ikke kjenne en eventuell lukt selv. Og det lukter ikke alltid stramt, men litt emment som i urent. Sitter dere i sofaen på kveldstid i arbeidsklærne også? Anonymkode: 0eecb...aef Æh, ja, selvfølgelig. Hvorfor ikke? Skifter jo daglig t-skjorta som jeg har under genseren eller skjorta, samt undertøy. Skjorta og buksa blir ikke skitne av verken å være på jobb, eller av å lage middag. Anonymkode: 534e2...998
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå