Gå til innhold

Vaffelrøre - fra pose, eller lage selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har aldri hatt en sånn ferdig-pose i hus, faktisk, og det har ikke vært noe savn. 
Både vafler, pannekaker, brownie osv er raskt å røre sammen selv. Mye bedre er det også. 

Det verste jeg har smakt fra ferdig-pose er forresten pavlova med kjøpe-vaniljekrem🤢 Marengs har så få ingredienser at det er over min fatteevne at noen tenker at det er lettere eller raskere å lage fra pose. Og når marengsen er i ovnen bruker man eggeplommene til å lage vaniljekrem. Det går fort, OG blir godt, i motsetning til det ultraprosesserte alternativet. 

Anonymkode: d9102...927

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lager selv, det er det enkleste i verden å lage. 

Skrevet
amandine skrev (8 timer siden):

Barna kan lage vanlige vafler også! Men det krever selvfølgelig kanskje at noen må vise dem hvordan og lære dem en oppskrift.. 

Oooo, forsøk på et lite stikk..!?🙄 Det kommer an på alderen på barna i kombinasjon med at man noen ganger ønsker/trenger at det skal gå fort og uten «ulykker» og mye søl. Og at de gjør det helt alene. 

Anonymkode: 8497a...853

Skrevet

Ikke bare finnes det vaffel i pose, borrelås for voksne, nå finnes det også muffins i pose...

muffins.gif

Anonymkode: ac79e...dfe

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Ikke bare finnes det vaffel i pose, borrelås for voksne, nå finnes det også muffins i pose...

muffins.gif

Det har det da vært i salg i åresvis. Jeg syns det er supert at det finnes slike alternativ, det er jo helt frivillig om man vil bruke det. 

Anonymkode: 61cc9...946

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Oooo, forsøk på et lite stikk..!?🙄 Det kommer an på alderen på barna i kombinasjon med at man noen ganger ønsker/trenger at det skal gå fort og uten «ulykker» og mye søl. Og at de gjør det helt alene. 

Anonymkode: 8497a...853

Ikke noe stikk i det hele tatt, men er de store nok til å steke vafler er de store nok til å lage røren. Det er ikke rocket science.

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Det har det da vært i salg i åresvis. Jeg syns det er supert at det finnes slike alternativ, det er jo helt frivillig om man vil bruke det. 

Er du klar over hvor lett det er å lage muffinsrøre? 😳

Skrevet

Jøss, hvilken verden lever dere i? 
Her vi bor er det motsatt.
Idrettslaget ønsker toroposer, ikke all verdens hjemmelaget mikkmakk. De hjemmelagde «superrørene» ender ofte i å bli smakløse små gummivafler ingen kjøper, mens Toro sine blir luftige og gode. Tilsett litt smør og rømme, og de er de beste!

Det samme med Toros muffinser. Vi var i bursdag hos naboen for noen år siden, og muffinsene der var nydelige! Jeg måtte bare be om oppskriften og da kom far i huset med Toro posen! Fantastisk! Så ingen ferdigpose-skam her, nei. Selv om dere alle av dere gjør så godt dere kan 😉

Anonymkode: b82cd...441

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Er du klar over hvor lett det er å lage muffinsrøre? 😳

Ja, det er jeg veldig klar over, jeg har sikkert laget hundrevis av porsjoner fra bunn opp gjennom årene. 

Men er DU klar over at andre folk har andre ønsker, forutsetninger og muligheter enn deg?

De gangene jeg har brukt Toro sine kakemikser er når vi har vært på hytte eller fjelltur uten tilgang til egg, melk og mel. Da er det supert å bare tilsette litt smør og vann. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Idrettslaget ønsker toroposer, ikke all verdens hjemmelaget mikkmakk. De hjemmelagde «superrørene» ender ofte i å bli smakløse små gummivafler ingen kjøper, mens Toro sine blir luftige og gode. Tilsett litt smør og rømme, og de er de beste!

Det samme med Toros muffinser. Vi var i bursdag hos naboen for noen år siden, og muffinsene der var nydelige! Jeg måtte bare be om oppskriften og da kom far i huset med Toro posen! Fantastisk! Så ingen ferdigpose-skam her, nei. Selv om dere alle av dere gjør så godt dere kan 😉

Her er det iallefall det motsatte sant. Slike poser har vi som reserve om vanlig røre skulle gå tom. 

Lurer på hvilken smakløse oppskrifter ALLE andre bruker slik at TORO er et bedre valg. Trenger ikke å være noe galt i å bruke Toro i ny og ned men å rakke ned på alt annet er ganske umusikalsk og kulturløst.

Det finnes et hundretalls oppskrifter om ikke tusentalls av oppskrifter man kan prøve. Toro er en og samme, HVER eneste gang. Men deres idrettslag liker kun Toro, og alt annet er smakløst....? Sorry, tror ikke på deg. 

Man trenger ikke være mesterkokk for å lage verken en vaffelrøre eller muffins. Ikke tar det noe lengre tid heller men da får jeg også anledning til å tilsette litt ekstra gode råvarer som råkakao, ekte smør, kortreiste egg,  ekte vanilje eller andre ting som kan gi det lille ekstra som du da mener ditt idrettslag synes er smakløst..........

Skrevet

Herlighet, utrolig hva enkelte folk her inne føler seg bedre enn andre for.

Anonymkode: d6bdc...f77

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Herlighet, utrolig hva enkelte folk her inne føler seg bedre enn andre for.

Lurer på hvor mange menn det finnes i landet som engasjerer seg i Toro vs hjemmelagd vaffelrøre 😆

Anonymkode: c0569...abe

Skrevet
Elina skrev (1 time siden):

Her er det iallefall det motsatte sant. Slike poser har vi som reserve om vanlig røre skulle gå tom. 

Lurer på hvilken smakløse oppskrifter ALLE andre bruker slik at TORO er et bedre valg. Trenger ikke å være noe galt i å bruke Toro i ny og ned men å rakke ned på alt annet er ganske umusikalsk og kulturløst.

Det finnes et hundretalls oppskrifter om ikke tusentalls av oppskrifter man kan prøve. Toro er en og samme, HVER eneste gang. Men deres idrettslag liker kun Toro, og alt annet er smakløst....? Sorry, tror ikke på deg. 

Man trenger ikke være mesterkokk for å lage verken en vaffelrøre eller muffins. Ikke tar det noe lengre tid heller men da får jeg også anledning til å tilsette litt ekstra gode råvarer som råkakao, ekte smør, kortreiste egg,  ekte vanilje eller andre ting som kan gi det lille ekstra som du da mener ditt idrettslag synes er smakløst..........

Det har ikke noe med smakløse oppskrifter å gjøre.  Det har med vaner.  Jeg er "vokst opp" på Toro-saus.  Min mor var flink til å lage mat, men sauser lagde hun aldri fra bunnen av, det gikk i sauseposer.  Noe jeg fortsatte med da jeg flytte ut.  Men så traff jeg en fyr som var oppvokst på hjemmelaget saus, og jeg skulle jo ikke være dårligere ....  Men i begynnelsen syntes jeg ikke at det var godt i det hele tatt, det smakte ikke sånn som sausen "min" skulle gjøre - nemlig Toro-smaken. Fant jeg ut etterhvert.  I dag synes jeg at Toro-sauser stort sett smaker "Toro" , ikke saus.  Det er spisenes, men ikke i nærheten av mine hjemmelagde sauser.  

Før brukte jeg blandingskrydder også  -  Piffi etc.  Men i dag finnes det ikke sånne typer krydder i huset i det hele tatt - for da smaker all mat omtrent det samme. Hadde aldri trodd at Piffe ikke skulle finnes i mitt hus - det var jo krydderet over alle...

Anonymkode: 7c334...cf4

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 9.3.2025 den 12.31):

Er jo bare latskap å bruke Toro vaffelrøre når det tar 2 min å lage fra bunnen av

Anonymkode: 75625...5db

Har ikke med latskap å gjøre for min del. Toro vaffelrøre er himmelsk god. Hjemmelagde er ikke alltid like gode. Spiser hjemmelagde hver fredag på jobb. Ikke i nærheten av Toro sine. Ofte blir hjemmelagde «tunge» og slappe. 

Anonymkode: ec4be...ba5

Skrevet

Noen som gidder å dele en av disse magiske hjemmelagde vaffeloppskriftene? 
Jeg tror jeg har prøvd alle når jeg googler, men hos meg blir samtlige tunge og dvaske. Ikke antydning til at de blir sprø, eller har denne litt friske smaken til f.eks Telemarkrøra. Jeg har prøvd sjømannkirken og, ble ikke imponert. For meg er Toro sin best. 
Tar gjerne imot tips da. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Noen som gidder å dele en av disse magiske hjemmelagde vaffeloppskriftene? 
Jeg tror jeg har prøvd alle når jeg googler, men hos meg blir samtlige tunge og dvaske. Ikke antydning til at de blir sprø, eller har denne litt friske smaken til f.eks Telemarkrøra. Jeg har prøvd sjømannkirken og, ble ikke imponert. For meg er Toro sin best. 
Tar gjerne imot tips da. 

Det finnes mange oppskrifter på luftige og sprø vafler om det er det du liker best, da må du droppe de tunge og fete ingrediensene. Denne f.eks

https://mills.no/melange/oppskrift/slik-lager-du-spro-vafler/

Anonymkode: 4d688...597

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 10.3.2025 den 17.31):

Har ikke med latskap å gjøre for min del. Toro vaffelrøre er himmelsk god. Hjemmelagde er ikke alltid like gode. Spiser hjemmelagde hver fredag på jobb. Ikke i nærheten av Toro sine. Ofte blir hjemmelagde «tunge» og slappe. 

Anonymkode: ec4be...ba5

I alle dager... Posevafler "himmelsk gode"???? Hva i alle dager? Hvilke vafler er det du har smakt? Torovafler er helt grusomme i forhold til skikkelige vafler! Jeg kan ta et hjerte Torovafler "for skams skyld", men FY! så dårlige de smaker! Kunne aldri drømt om å servere dette til noen! Ikke under noen omstendigheter altså!

Anonymkode: 16091...5b3

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

I alle dager... Posevafler "himmelsk gode"???? Hva i alle dager? Hvilke vafler er det du har smakt? Torovafler er helt grusomme i forhold til skikkelige vafler! Jeg kan ta et hjerte Torovafler "for skams skyld", men FY! så dårlige de smaker! Kunne aldri drømt om å servere dette til noen! Ikke under noen omstendigheter altså!

Hehe morsomt.

Jeg liker både Toro-vafler og vanlige vafler. Har vel aldri smakt en vaffel jeg ikke liker, og hadde ikke kunne skilt Toro fra hjemmelaget i en blindtest. Merkelig at noen kan mene Toro-vafler smaker «helt grusomt», det er ikke noen merkelige ingredienser i dem liksom som skulle tilsi så grusom smak. Men noen har kanskje utviklet en særdeles (!!!) nyansert vaffelsmak.

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Det er rart det der med smak 😉

Jeg kan nesten garantere deg at de fleste synes posevaflene er bedre enn dine fancy. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hehe morsomt.

Jeg liker både Toro-vafler og vanlige vafler. Har vel aldri smakt en vaffel jeg ikke liker, og hadde ikke kunne skilt Toro fra hjemmelaget i en blindtest. Merkelig at noen kan mene Toro-vafler smaker «helt grusomt», det er ikke noen merkelige ingredienser i dem liksom som skulle tilsi så grusom smak. Men noen har kanskje utviklet en særdeles (!!!) nyansert vaffelsmak.

Jeg kjenner godt forskjell på posevalfler og hjemmelaget, det er noe som er tilsatt i posen som de fleste ikke har i sine oppskirfter, uten at jeg kan sette fingeren på akkurat hva som gjør at jeg kjenner forskjell. Ellers enig med deg at je aldri har smakt en vaffel jeg ikke liker, det er jo ikke akkurat rakettforskning å få til en god røre. 

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Det er rart det der med smak 😉

Jeg kan nesten garantere deg at de fleste synes posevaflene er bedre enn dine fancy. 

Og jeg kan garantere deg, helt sikkert, at de fleste ikke syns at posevafler er bedre enn vafler laget fra bunn. At du bare har smakt dårlige hjemmelagede vafler er en sjeldenhet som du nok er rimelig alene om. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 10.3.2025 den 7.01):

Jeg blir rett og slett trist ( nei det er ikke overdrevet) når jeg leser sånt som dette. Det handler slett ikke om å påføre noen «ferdigposeskam», men det handler for meg om en nedvurdering og mangel på respekt for kulturarven vår og tradisjonen minst like mye som spørsmål om smak og kvalitet på råvarer. 
Jeg synes at det å kun bruke og like  Toro rett og slett vitner om fattigdom. 
Jeg kan godt spise en Toro-vaffel og like den fra tid til annen, men jeg synes det er kjempetrist at vafler er Toro, muffins er Toro, brownies er Toro. Det er rett og slett trist.

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Toro vafler er ikke tilsatt noe spesielt, men de inneholder både egg og melk i pulverform.

Mulig du ikke liker melkepulver?

Men grusomme er de jo ikke da, det er litt rart å si, selv om jeg synes det er bortkastede penger å kjøpe. Alle ingrediensene har man jo i skapet og jeg synes også de smaker best med ferske egg og vanlig melk.

Screenshot_20250312_175301_Chrome.jpg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Toro vafler er ikke tilsatt noe spesielt, men de inneholder både egg og melk i pulverform.

Mulig du ikke liker melkepulver?

Men grusomme er de jo ikke da, det er litt rart å si, selv om jeg synes det er bortkastede penger å kjøpe. Alle ingrediensene har man jo i skapet og jeg synes også de smaker best med ferske egg og vanlig melk.

Screenshot_20250312_175301_Chrome.jpg

Jeg synes det er veldig greit med sånne ferdigposer, sjelden jeg har alt det som skal være i røra i skapene.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg synes det er veldig greit med sånne ferdigposer, sjelden jeg har alt det som skal være i røra i skapene.

Du har ikke egg, melk, mel og sukker? 

Skrevet
amandine skrev (8 minutter siden):

Du har ikke egg, melk, mel og sukker? 

Som regel egg, av til melk. Sjelden mel og sukker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...