Anonym bruker Skrevet 12. mars #51 Skrevet 12. mars Bruker som oftest pose, blir billigere og mindre matsvinn for meg Anonymkode: c597a...c08
Anonym bruker Skrevet 12. mars #52 Skrevet 12. mars Anonym bruker skrev (3 timer siden): Som regel egg, av til melk. Sjelden mel og sukker. Anonymkode: d6bdc...f77 Hvordan går det an å være voksen og ikke ha mel og sukker i hus? Anonymkode: 61cc9...946
Anonym bruker Skrevet 12. mars #53 Skrevet 12. mars Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Hvordan går det an å være voksen og ikke ha mel og sukker i hus? Anonymkode: 61cc9...946 Er det så rart da? Har sukker og egg alltid, men ikke mel og melk i hus Anonymkode: c597a...c08
Anonym bruker Skrevet 13. mars #54 Skrevet 13. mars Pleier å lage selv, men de på pose er også gode da de blir litt sprø. Anonymkode: b8ea8...0f8
Anonym bruker Skrevet 13. mars #55 Skrevet 13. mars Anonym bruker skrev (På 9.3.2025 den 23.24): Ikke bare finnes det vaffel i pose, borrelås for voksne, nå finnes det også muffins i pose... Anonymkode: ac79e...dfe Øy! Denne bruker ALLE i familien. De smaker så mye bedre enn de hjemmelagde. Har brukt vaffel fra Toro for mange år siden, de er gode de! Men de ble for sprøe. Nå bruker jeg bare oppskriften fra sjømannskirken København. Også må vi ikke disse produkter som gjør det enklere for folk. Mange eldre, barn, folk med dårlig tid, eller at folk liker smaken. Om barnet ditt er flink og lager vafler fra bunn av, driter jeg faktisk i. Folk får gjøre som de vil, uten å få kritikk. Anonymkode: 1ecff...70d
Anonym bruker Skrevet 13. mars #56 Skrevet 13. mars Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hvordan går det an å være voksen og ikke ha mel og sukker i hus? Anonymkode: 61cc9...946 Men du som er voksen har ikke lært å være høflig og ikke dømme andre? Stygt av deg å oppføre seg slik. Anonymkode: 1ecff...70d
Anonym bruker Skrevet 13. mars #57 Skrevet 13. mars Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hvordan går det an å være voksen og ikke ha mel og sukker i hus? Anonymkode: 61cc9...946 Du får gruble på det. Anonymkode: d6bdc...f77
Anonym bruker Skrevet 13. mars #58 Skrevet 13. mars amandine skrev (15 timer siden): Jeg blir rett og slett trist ( nei det er ikke overdrevet) når jeg leser sånt som dette. Det handler slett ikke om å påføre noen «ferdigposeskam», men det handler for meg om en nedvurdering og mangel på respekt for kulturarven vår og tradisjonen minst like mye som spørsmål om smak og kvalitet på råvarer. Jeg synes at det å kun bruke og like Toro rett og slett vitner om fattigdom. Jeg kan godt spise en Toro-vaffel og like den fra tid til annen, men jeg synes det er kjempetrist at vafler er Toro, muffins er Toro, brownies er Toro. Det er rett og slett trist. Trist og mangel på respekt faktisk... Lager du ditt eget syltetøy? Lager du hjemmelaget brunost og s mør? Melker du fra egen ku? Sukk. Anonymkode: 1ecff...70d
Anonym bruker Skrevet 13. mars #59 Skrevet 13. mars Anonym bruker skrev (På 9.3.2025 den 18.37): Vi har aldri hatt en sånn ferdig-pose i hus, faktisk, og det har ikke vært noe savn. Både vafler, pannekaker, brownie osv er raskt å røre sammen selv. Mye bedre er det også. Det verste jeg har smakt fra ferdig-pose er forresten pavlova med kjøpe-vaniljekrem🤢 Marengs har så få ingredienser at det er over min fatteevne at noen tenker at det er lettere eller raskere å lage fra pose. Og når marengsen er i ovnen bruker man eggeplommene til å lage vaniljekrem. Det går fort, OG blir godt, i motsetning til det ultraprosesserte alternativet. Anonymkode: d9102...927 Verste jeg vet er hjemmelaget marengs. Beste jeg vet er Toro Pavlova MED den rosa esken med ferdig pavlovakrem. Hjemmelaget er ikke alltid beste nei. Når jeg har tatt med toro muffins, er det de som går først. Flere i familien har laget hjemmelaget muffins, blir ikke gode noen av dem. Og ikke diss Toro brownies. Den er god den! Når det er sagt, lager jeg alltid hjemmelaget til skoleavslutninger og dugnader. Men barn i familien håper jeg tar med Toro muffins i bursdager, for de er best. Skjønner ikke den nedlatende holdningen for disse posene. Hvorfor bryr dere dere så voldsomt om hva andre gjør? Vil dere ha medalje for å lage fra bunn? Veldig rart. Anonymkode: 1ecff...70d
Anonym bruker Skrevet 13. mars #60 Skrevet 13. mars Smak er mye vane. Med fire ganske tette barn og full jobb innrømmer jeg gjerne at jeg valgte mange enkle løsninger en periode av livet, Toro var gull. Nå er ungene tenåringer og unge voksne og trenger meg ikke på samme måte lenger og jeg har blitt mye mer ivrig på kjøkkenet og liker lage mat. Men noen ting får jeg ikke endret hos ungene. F.eks lasagne, de har vokst opp med Toro lasagne og synes det er bedre enn hjemmelaget. Det har rett og slett med vane å gjøre. Regner med det er det samme med vaffel og muffins. Det har jeg alltid laget fra bunnen og ingen her i huset foretrekker toro muffins, vi synes de er litt rare i konsistens og smak, selv om de selvfølgelig er spiselig. Anonymkode: 4d688...597
Anonym bruker Skrevet 13. mars #61 Skrevet 13. mars Anonym bruker skrev (4 timer siden): Trist og mangel på respekt faktisk... Lager du ditt eget syltetøy? Lager du hjemmelaget brunost og s mør? Melker du fra egen ku? Sukk. Anonymkode: 1ecff...70d Du kan sukke alt du vil, men mattradisjoner er viktige og samfunnet blir stadig fattigere i så måte. Å lage syltetøy og brunost er svært tidkrevende og kan selvsagt ikke sammenlignes med å vispe sammen en vaffelrøre på fem minutter. Sukk🙃 Anonymkode: 61cc9...946
Anonym bruker Skrevet 13. mars #62 Skrevet 13. mars Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du kan sukke alt du vil, men mattradisjoner er viktige og samfunnet blir stadig fattigere i så måte. Å lage syltetøy og brunost er svært tidkrevende og kan selvsagt ikke sammenlignes med å vispe sammen en vaffelrøre på fem minutter. Sukk🙃 Anonymkode: 61cc9...946 Og jeg lager forøvrig syltetøy og saft, men egen ku har jeg ikke. Anonymkode: 61cc9...946
Anonym bruker Skrevet 13. mars #63 Skrevet 13. mars Jeg syns ikke det er rart at noen ikke har melk, egg, mel eller sukker i huset (altså, mange går jo på lavkarbo og allergi mot både melk og egg er vanlig), eller bruker pose fordi de syns det er mest praktisk, men å slå bastant fast at poser er bedre enn hjemmelaget, er bare merkelig. Det er jo bare mel, sukker og tørrversjonen av egg og melk i posene, ikke noe magi akkurat? Hvorfor skulle det bli bedre kaker og vafler av eggepulver enn ferske egg? Det eneste jeg kan tenke meg er om det er mange i omgangskretsen som bruker "sunnifiserte" oppskrifter med grovt mel, havregryn og lite smør og sukker. Det gjør jeg ofte selv hjemme, men jeg ville ikke brukt det til et arrangement ettersom de fleste som kjøper helt sikkert forventer søte vafler. Anonymkode: 6fc5e...e7f
Anonym bruker Skrevet 13. mars #64 Skrevet 13. mars Anonym bruker skrev (9 timer siden): Og jeg lager forøvrig syltetøy og saft, men egen ku har jeg ikke. Anonymkode: 61cc9...946 Og jeg lager både saft og syltetøy, selv om jeg bruker toro vafler. Anonymkode: d6bdc...f77
Anonym bruker Skrevet 13. mars #65 Skrevet 13. mars Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Og jeg lager både saft og syltetøy, selv om jeg bruker toro vafler. Anonymkode: d6bdc...f77 Ok? Anonymkode: 61cc9...946
Anonym bruker Skrevet 13. mars #66 Skrevet 13. mars Anonym bruker skrev (På 12.3.2025 den 0.10): I alle dager... Posevafler "himmelsk gode"???? Hva i alle dager? Hvilke vafler er det du har smakt? Torovafler er helt grusomme i forhold til skikkelige vafler! Jeg kan ta et hjerte Torovafler "for skams skyld", men FY! så dårlige de smaker! Kunne aldri drømt om å servere dette til noen! Ikke under noen omstendigheter altså! Anonymkode: 16091...5b3 Ro deg ned …… Vi er mange som elsker Toro vafler. Anonymkode: ec4be...ba5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå