Gå til innhold

Vaffelrøre - fra pose, eller lage selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det er idrettsarrangementer på hjemmebane er det mange som skal levere vaffelrøre.
Når man står i kiosken merker man forskjell på de som er laget fra pose, og de som er hjemmelaget, og her jeg bor er det overraskende mange som lager fra pose.

Lager dere vaffelrøre fra pose, eller  eller lager dere den selv når dere skal levere til idrettsarrangementer, og hva gjør dere når dere skal ha vafler hjemme.

Vi lager alltid røren selv

Anonymkode: ca594...b9e

Skrevet

Lager alltid selv! Posevaflene er ikke gode.

Anonymkode: 16091...5b3

Skrevet

På sånne arrangement har vi kjøpt i bøtter fra meny. Koster ikke allverden og da har man nok uten at 8 stk skal lage to liter hver 

Anonymkode: 141a4...260

Skrevet

Hjemme lager jeg alltid fra bunn. Tar 2 minutter 

Skrevet

Her sendes det ut oppskrift på vaffelrøre som skal brukes. Den er kjempegod og det gjør at alle vaflene er like gode.

Jeg bruker aldri poserøre hjemme heller. Til og med ungene har lært seg at det går like fort å lage vafler selv.

Anonymkode: 9e850...2f7

Skrevet

Bruker aldri pose.

Og idrettslaget har en egen oppskrift man skal følge så alle vafler alltid smaker det samme.

Screenshot_20250309_101000_Samsung Notes.jpg

Anonymkode: 4d688...597

Skrevet

Bruker bare pose, enkelt,og godt.

Anonymkode: d6bdc...f77

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Her sendes det ut oppskrift på vaffelrøre som skal brukes. Den er kjempegod og det gjør at alle vaflene er like gode.

Jeg bruker aldri poserøre hjemme heller. Til og med ungene har lært seg at det går like fort å lage vafler selv.

Vil du dele oppskriften som brukes?

Anonymkode: 79918...ea5

Skrevet

Jeg har aldri prøvd ut pose, det finnes vel ikke enklere ting å lage enn vafler. 

Min gamle mor bruker pose og de er gode nok når de er helt ferske, men ellers er de ikke noe særlig. 

Anonymkode: 61cc9...946

Skrevet

Pose er godt, hver gang. Hjemmelaget KAN være godt (min er) men trenger ikke være det.

På idrettsarrangement blir det pose.

Anonymkode: 447ed...7f7

Skrevet

Pose! Jeg tar litt mindre vann og litt mer smør enn det som står på pakken. Jeg serverte disse til svigermor (som er kjøkkenguru og alle elsker alt hun lager) og hun ba om oppskriften på vaflene mine. Det samme gjorde naboen, som sa hun aldri hadde smakt nedre vafler! 😂

Anonymkode: 28cef...dc4

Skrevet

Jeg prøvde pose en gang for minst tjue år siden, og det ble katastrofe for alle vaflene satt fast i jernet. Det kan tenkes de er bedre nå, men jeg tar ikke sjansen. 

Anonymkode: 6fc5e...e7f

Skrevet

Jeg er IKKE glad i å lage mat, og elsker Toro. 😅

Men jeg lager faktisk alltid vaffelrøre selv. Det er egentlig ganske fort gjort. 

Anonymkode: 418bc...7ce

Skrevet

Er jo bare latskap å bruke Toro vaffelrøre når det tar 2 min å lage fra bunnen av

Anonymkode: 75625...5db

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Er jo bare latskap å bruke Toro vaffelrøre når det tar 2 min å lage fra bunnen av

Anonymkode: 75625...5db

Jeg bruker aldri pose, men 2 min tar det da ikke. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg bruker aldri pose, men 2 min tar det da ikke. 

5 da. Om du tar i 

smelte smør, ha oppi alle ingredienser, pisk, ferdig 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hjemme lager jeg alltid fra bunn. Tar 2 minutter 

Jøss, du er kjapp i svingene. To minutter, virkelig? 

Anonymkode: e651e...cbc

Skrevet

Kommer an på hvor god tid jeg har og hva jeg har av ingredienser hjemme

Anonymkode: b9a46...8a9

Skrevet

Posevaflene er gode og barna kan lage hvis jeg ikke har tid. Og kjekt å ha en pose liggende hvis jeg plutselig har for lite egg, melk eller mel. Med fem stk i familien kan det (faktisk!) 😅), skje… Syns det er helt nazikoko om det bestemmes hvilken røre som skal brukes til vafler, fra idrettslaget. Hører kun hjemme som sketsj i et humorprogram eller noe sånt. De som bestemmer sånt bør ta seg en bolle - evt en posevaffel med ferdigskivet brunost. 

Anonymkode: 8497a...853

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Posevaflene er gode og barna kan lage hvis jeg ikke har tid. Og kjekt å ha en pose liggende hvis jeg plutselig har for lite egg, melk eller mel. Med fem stk i familien kan det (faktisk!) 😅), skje… Syns det er helt nazikoko om det bestemmes hvilken røre som skal brukes til vafler, fra idrettslaget. Hører kun hjemme som sketsj i et humorprogram eller noe sånt. De som bestemmer sånt bør ta seg en bolle - evt en posevaffel med ferdigskivet brunost. 

Anonymkode: 8497a...853

Barna kan lage vanlige vafler også! Men det krever selvfølgelig kanskje at noen må vise dem hvordan og lære dem en oppskrift.. 

Skrevet

Aldri aldri aldri pose fra Toro eller noen andre. Det var være godt når det gjelder andre ting (f.eks. brownie fra Toro), men vafler må lages fra bunnen etter min mening. 

Anonymkode: cf639...107

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jøss, du er kjapp i svingene. To minutter, virkelig? 

Anonymkode: e651e...cbc

Altså, jeg skjønner intensjonen og ville først ikke kommentere - for det er riktig at det tar kort tid. Det er ikke mye tid som spares på å lage posevafler. Men samtidig, to minutter er underdrivelse. Fem til sju minutter kanskje. Noe som flyr forbi fort når en driver på.

Anonymkode: ac79e...dfe

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Er det vafler fra København, sjømannskirken?  Den bruker jeg. 😊

Anonymkode: 1ecff...70d

Skrevet

Jeg har gjort og gjør begge deler, alt ettersom hva jeg føler for. Synes Toro-vaflene er gode, og jeg er ikke så «vaffelbevandret» at jeg merker nyanseforkjellene fra Toro til hjemmelaget. Og ikke er jeg så opptatt av det heller, så det går helt fint. Det er vafler, liksom…

Anonymkode: c0569...abe

Skrevet

Jeg lager selv. Posevaflene er altfor søte og har litt feil konsistens, synes jeg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...