Anonym bruker Skrevet 9. mars 2025 #1 Skrevet 9. mars 2025 Jeg ser nå etter alle årene at vi har sklidd fra hverandre … Vi har hatt det veldig fint sammen og hatt «våre greier» som er bra. Men han har aldri vist meg at han er lei seg eller rørt, for det meste nøytral eller sint/sur/gretten. Han sier aldri, aldri unnskyld, takk eller gir meg komplimenter. Men de siste to årene har det skjedd ting, han er så kraftig sint når han er sint. Han sier blant annet: «Du får ikke til noe. Ingen liker deg. Du har ingen ting». Han kan spy ut av seg at jeg er syk i hodet, jeg må til legen, også nikker jeg og da legger han på en kommenter mens han klapper seg på hue sitt «ikke vanlig lege!» han har også sagt de to siste årene at jeg har ødelagt livet hans, han gruer seg til å komme hjem fra jobb. Han hater huset vårt. Osv osv. vi bor i et ganske flott hus, og når vi møtes hjemme blir jeg glad for å komme hjem og være med familien, setter meg ned i sofaen som er samlingspunktet vårt, også skravler vi litt. Tilbyr meg å koke kaffe / lage mat og jeg gir så mye av meg selv for at han og barna skal få det lett og godt, for er det ikke det er samboer og mamma gjør ? Der er vi veldig ulike igjen på verdier og holdinger, jeg er veldig opptatt av menneskene rundt meg og har mye omsorg og kjærlighet. Av og til kan jeg få «psykiske knekker» hvis jeg kan kalle det det? det vil si jeg ikke klarer å holde igjen på tårer og jeg blir ordentlig lei meg og klarer ikke slutte å gråte og det kan ta mange timer før jeg er på bena igjen. Da får han et trang å gå etter meg å si ting som knekker meg mer, med hvor udugelig jeg er. Han sier også at han HATER at jeg sutrer, og jeg forteller han hvorfor jeg gråter, jeg er såret føler meg sviktet. Jeg gråter kanskje 4-6 ganger i året og da er det en meget god grunn til det. Så sier han det er min skyld… også fortsetter jeg med å si «ja det er min egen skyld, jeg vet jeg er dum, jeg har ikke venner, ingen liker meg, og jeg får ikke til noe. Jeg er en dårlig mamma. Jeg har øedelagt livet ditt». Han sier ingen ting mens jeg sier dette gråtene. Ingen ting. ….etterpå later han som ingen ting, trøster meg ikke Sier ikke unnskyld og bare prater om vanlige ting, kanskje han gir meg en klem. Jeg blir også ignorert når han er gretten, og jeg prøver å ordne på stemningen så den blir vanlig og normal. jeg forstår at dette ikke er normalt. jeg vet en dag - så er ikke vi sammen, vi kommer nærmere og nærmere det punktet, noe som jeg ser frem til det. Men jeg har ikke råd akkurat nå . Jeg har en million i gjeld. Han har også trua med å knuse meg ved samlivsbrudd (han truer om samlivsbrudd hver gang vi krangler). Det er barn i bildet og jeg må ha bosted som passer de ❤️ men jeg har begynt å åpne øyene for en utvei- for det skal skje 😢😪🌺 jeg ser frem til et nytt liv uten å ha en sinna mann rundt meg. Han får det jo bedre han også - som sier han ikke liker meg og jeg har ødelagt livet hans 😂 Takk at jeg fikk skrive her. tips til hvordan jeg han øke mine inntekter ? Har en fast jobb, typisk 8-16. Men bør tjene 10-15000 mer i mnd. Anonymkode: b2fca...8c6
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2025 #2 Skrevet 9. mars 2025 Jobb helger og kvelder Anonymkode: a13d2...5e6
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2025 #3 Skrevet 9. mars 2025 Du er utsatt for alvorlig psykisk mishandling. Hadde du stått i det samme om han mishandlet deg fysisk? Du må komme deg bort nå, for dun egen skyld, men ikke minst for barna! Dere ødelegger dem ved å la dem vokse opp under slike forhold. Om du ikke klarer å komme deg bort på egenhånd må du ringe krisesenteret. Det må du gjøre umiddelbart. Anonymkode: 3e53a...1b3
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2025 #4 Skrevet 9. mars 2025 Du må komme deg vekk med en gang, å leve i en sånn dynamikk skader ikke bare deg, det skader barna dine også! Du sier du må ha råd til en bolig tilpasset barna dine, men du må faktisk ikke det altså. Hvor gamle er barna? De tåler fint en periode med litt unntakstilstand. Har en venninne som akkurat ble skilt og hun flyttet inn i en leid bolig med et soverom for lite. Hun kjøpte et skjermbrett på Ikea og satte sin seng i stua. Hun er ikke den eneste enslige mammaen som en periode sover i stua. Barn tåler også fint å bo på samme rom i f.eks køyeseng, det viktigste er at du kommer deg vekk. Pappaen skal sikkert ha samvær, og da kan du ta ekstravakter f.eks på sykehjem eller i hjemmesykepleien de helgene barna er borte. Her er det ihvertfall ikke noe problem å få jobb som ufaglært assistent på slike steder. De søkte også akkurat etter fast helgevakt (kveld/natt) hver tredje helg på en bensinstasjon ikke langt herfra. De oppfordret studenter til å søke, men en slik jobb kunne jo du også hatt om dere får samværet til å gå opp. Anonymkode: 21fc3...a68
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2025 #5 Skrevet 9. mars 2025 Det er helt for jævlig. Virkelig! Du kommer til å få det så mye bedre uten, det kan jeg garantere. Men, jeg forstår ikke helt. En million i gjeld utenom huset? Eller er det restlån på huset? Tenker du å kjøpe han ut? Er det helt uaktuelt å selge hus og finne noe mer rimelig? For heller et mindre flott hus, et hjem er det som fyller det. Anonymkode: 23acd...c1b
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2025 #6 Skrevet 9. mars 2025 Kom deg vekk NÅ! Dette er ikke bare skadelig for deg, men barna dine også! Er det slik du vil sønnene dine skal lære seg å behandle kvinner? Eller at døtrene dine skal se at det er greit at menn behandler kvinner slik? Jo lengre du blir, jo større sjanse er det for at barna tror at dette er ok måte å behandle andre på. Også om dere må bo trangt en periode? Bedre å bo trangt og være lykkelig enn å bo i et fint flott hus og ha det jævlig. Anonymkode: cec05...fe3
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2025 #7 Skrevet 9. mars 2025 Dette er ikke bra for noen av dere. Du må få deg selv og barna bort fra dette mennesket. Hva holder deg igjen? Kun økonomi? Anonymkode: 66730...756
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2025 #8 Skrevet 9. mars 2025 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Kom deg vekk NÅ! Dette er ikke bare skadelig for deg, men barna dine også! Er det slik du vil sønnene dine skal lære seg å behandle kvinner? Eller at døtrene dine skal se at det er greit at menn behandler kvinner slik? Jo lengre du blir, jo større sjanse er det for at barna tror at dette er ok måte å behandle andre på. Også om dere må bo trangt en periode? Bedre å bo trangt og være lykkelig enn å bo i et fint flott hus og ha det jævlig. Anonymkode: cec05...fe3 Amen! Anonymkode: 23acd...c1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå