Anonym bruker Skrevet 8. mars 2025 #1 Skrevet 8. mars 2025 Per nå har det ikke vært svar der på 11 timer. Dette er jo å legge lokk på muligheten til å diskutere politikk i et forum der mange er. Helt håpløst. Anonymkode: 06767...f08
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2025 #2 Skrevet 8. mars 2025 Blir du hindret? Blir du sensurert? Er det forbudt å diskutere der? Anonymkode: b70ee...e2c
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2025 #3 Skrevet 8. mars 2025 På «skravle» er det mange som liker å nettopp skravle. En og annen politisk diskusjon er helt innafor, men den siste tiden var side stappet med Trump. Jeg personlig ser nok av han på nyhetene, trenger han ikke på disse sidene når jeg ønsker å skravle og slappe av. Du blir på ingen måte fått lokk på deg. Du blir bare flyttet til et annet rom, der du kan fortsette å diskutere fritt. Anonymkode: 920bd...fd2
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2025 #4 Skrevet 8. mars 2025 Argumentet til moderator var at forumet er et familieforum som ønsker debatt rundt barn, familie, familielivet, arbeid, det er det forumet ønsker som hovedtema. Det som skjer rundt i verden akkurat nå, burde i høyeste grad engasjere folk med barn, men her inne skal det bare diskutere kjoler, vesker og middagsplaner visst. Anonymkode: 108a3...1d1
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2025 #5 Skrevet 8. mars 2025 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): På «skravle» er det mange som liker å nettopp skravle. En og annen politisk diskusjon er helt innafor, men den siste tiden var side stappet med Trump. Jeg personlig ser nok av han på nyhetene, trenger han ikke på disse sidene når jeg ønsker å skravle og slappe av. Du blir på ingen måte fått lokk på deg. Du blir bare flyttet til et annet rom, der du kan fortsette å diskutere fritt. Anonymkode: 920bd...fd2 Men det er jo ingen som blir tvungent til å delta i tråder de ikke vil delta i. Kan man ikke skravle og slappe av, selv om det ligger tråder som man ikke er interessert i altså. Anonymkode: 108a3...1d1
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2025 #6 Skrevet 8. mars 2025 Det er da virkelig ingen som hindrer deg i å klikke deg inn på underforumet? Det var vel samme misnøyen da det ble opprettet egne fora for covid og krigen i Ukraina. Skjønner virkelig ikke at det kan være noe problem med det. Ingen knebling av ytringsfrihet. Anonymkode: 50a05...aec
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2025 #7 Skrevet 8. mars 2025 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Det er da virkelig ingen som hindrer deg i å klikke deg inn på underforumet? Det var vel samme misnøyen da det ble opprettet egne fora for covid og krigen i Ukraina. Skjønner virkelig ikke at det kan være noe problem med det. Ingen knebling av ytringsfrihet. Anonymkode: 50a05...aec Problemet er at trådene dør ut der, fordi ingen ser dem. Anonymkode: 06767...f08
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2025 #8 Skrevet 8. mars 2025 Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Problemet er at trådene dør ut der, fordi ingen ser dem. Anonymkode: 06767...f08 Forumet som først var for Ukraina-krigen, det var faktisk godt brukt. Men, så ble det ekstremt mye propaganda som ikke ble moderert bort, og brukere som spammet forumet med slik propaganda og feilinformasjon brukte også personangrep. Så det ble masse bråk i de trådene. Folk rapporterte og rapporterte, uten at det ble særlig endring. Et par brukere som drev med utstrakt propaganda ble slettet til slutt, men det var altfor lite altfor sent. Folk orket ikke lenger forholde seg til det som i realiteten da hadde vært et åpent forum for falske opplysninger om krigen og russisk propaganda. Minst en av de som drev på slik på det forumet flyttet så over til også å skrive på anonymforumet. Samme skjedde der, men da også med en rekke andre temaer enn krigen, dette ble ikke slått ned på. Og det igjen førte til at mange brukere ikke orket å være her lenger, eller ble her mye mindre. Resten er historie, forumet har på denne måten sabottert seg selv. Anonymkode: 97b9b...a84
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2025 #9 Skrevet 8. mars 2025 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Problemet er at trådene dør ut der, fordi ingen ser dem. Anonymkode: 06767...f08 Nei, de dør ut fordi når noen svarer noe haukene på forumet ikke liker så blir de rapportert og slettet. Da blir det ingen diskusjon. Anonymkode: 761b6...29f
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2025 #10 Skrevet 8. mars 2025 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Nei, de dør ut fordi når noen svarer noe haukene på forumet ikke liker så blir de rapportert og slettet. Da blir det ingen diskusjon. Anonymkode: 761b6...29f Det blir dødt fordi folk som deg ikke evner å diskutere uten å sutre om sensur når dere blir slettet pga brudd på forumreglene. Når hver innlegg blir møtt med at en ikke skjønner hva som skjer, at en ikke tenker selv, at en er blendet av den venstrevridde pressen og alle mulige slags hersketeknikker, da gidder jeg ikke. Da holder jeg diskusjonene på steder hvor det går an å være uenig i sak uten at motstander kommer med slikt vås som du gjør her. Dere graver deres egen grav slik at folk ikke orker dere. Anonymkode: e5f88...d55
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2025 #11 Skrevet 8. mars 2025 De trådene der var ingen «diskusjon», det var en gjeng hysteriske kvinnfolk som ikke tåler uenighet og som konkurrerer i å være mest mulig frekke, nedlatende og ufyselige. Anonymkode: d54b8...d1d
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2025 #12 Skrevet 8. mars 2025 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det blir dødt fordi folk som deg ikke evner å diskutere uten å sutre om sensur når dere blir slettet pga brudd på forumreglene. Når hver innlegg blir møtt med at en ikke skjønner hva som skjer, at en ikke tenker selv, at en er blendet av den venstrevridde pressen og alle mulige slags hersketeknikker, da gidder jeg ikke. Da holder jeg diskusjonene på steder hvor det går an å være uenig i sak uten at motstander kommer med slikt vås som du gjør her. Dere graver deres egen grav slik at folk ikke orker dere. Anonymkode: e5f88...d55 Dette. Anonymkode: ba6f6...c83
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2025 #13 Skrevet 8. mars 2025 Synes det er veldig bra det er et eget underforum for det nå, var drittlei av å scrolle forbi alle Trump trådene Anonymkode: 6b3a3...a46
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2025 #14 Skrevet 8. mars 2025 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Når hver innlegg blir møtt med at en ikke skjønner hva som skjer, at en ikke tenker selv, at en er blendet av den venstrevridde pressen og alle mulige slags hersketeknikker, da gidder jeg ikke. Da holder jeg diskusjonene på steder hvor det går an å være uenig i sak uten at motstander kommer med slikt vås som du gjør her. Dere graver deres egen grav slik at folk ikke orker dere. Dette. Mye bedre å diskutere med andre som er enige med meg. Orker ikke at noen stiller spørsmålstegn ved mine meninger, de forandrer seg aldri! Anonymkode: 761b6...29f
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2025 #15 Skrevet 9. mars 2025 3 hours ago, Anonym bruker said: Dette. Mye bedre å diskutere med andre som er enige med meg. Orker ikke at noen stiller spørsmålstegn ved mine meninger, de forandrer seg aldri! Anonymkode: 761b6...29f Veldig rart at man aldri skifter en mening Anonymkode: 6b3a3...a46
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2025 #16 Skrevet 9. mars 2025 På KG fungerer det utmerket å ha ulike underforum. Bare her inne at man er så sær at kun ett forum, Skravle, skal brukes. Anonymkode: 13aad...d59
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2025 #17 Skrevet 9. mars 2025 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Dette. Mye bedre å diskutere med andre som er enige med meg. Orker ikke at noen stiller spørsmålstegn ved mine meninger, de forandrer seg aldri! Anonymkode: 761b6...29f Da har du jo ikke skjønt noe. En diskusjon med meningsmotstandere kan være givende og lærerik, men man finner sjelden det i Trumptrådene. Der går mange direkte på personangrep og hersketeknikk og dreper sine egne argument med høye kneløft. Anonymkode: e5f88...d55
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2025 #18 Skrevet 9. mars 2025 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Da har du jo ikke skjønt noe. En diskusjon med meningsmotstandere kan være givende og lærerik, men man finner sjelden det i Trumptrådene. Der går mange direkte på personangrep og hersketeknikk og dreper sine egne argument med høye kneløft. Anonymkode: e5f88...d55 Du må være ny her inne? Sånn er det over alt. Når folk går tomme for argumenter, uansett hvilken side av gjerdet de sitter, står eller befinner seg på, så hagler slikt så snart folk går tomme for argumenter. Anonymkode: 86e7e...6df
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2025 #19 Skrevet 9. mars 2025 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du må være ny her inne? Sånn er det over alt. Når folk går tomme for argumenter, uansett hvilken side av gjerdet de sitter, står eller befinner seg på, så hagler slikt så snart folk går tomme for argumenter. Anonymkode: 86e7e...6df Nei, jeg er ikke ny. Og jeg har hatt mange gode diskusjoner her inne, så lenge de som deltar seriøst klarer å overse kverulantenes behov for å bli lagt merke til. Har man en god sak så går man ikke tom for argument. Anonymkode: e5f88...d55
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2025 #20 Skrevet 9. mars 2025 Jeg tror det stort sett var de samme tre-fire personene som startet alle de trådene og skrev de aller fleste svarene. Andre klikket innom, fikk avsmak og forsvant igjen. Det er mye hyggeligere her inne uten de trådene. Ingen blir sensurert, de kan bare ikke trykke meningene sine ned i halsen på alle andre hele tiden. Anonymkode: 93e5e...940
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2025 #21 Skrevet 9. mars 2025 Er bare å opprette tråder der og ikke her... Anonymkode: 066c9...88f
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2025 #22 Skrevet 9. mars 2025 Forøvrig så er det viktig at vi kvinner ikke legger oss borti politikk og sånn som vi ikke kan noe om og ikke bør lære noe om.....det kan gi oss rynker i ansiktet ved å tenke på politikk.... Anonymkode: 066c9...88f
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2025 #23 Skrevet 9. mars 2025 Jeg synes det er vellykket. Mye skjer hver dag, ikke alltid jeg orker forholde meg til denne galskapen. Men av og til kan jeg ta turen innom for å diskutere hva nytt som har skjedd. Uten å lete opp diskusjonen som nå ligger på side hundre og ørten. Anonymkode: b57aa...b25
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2025 #24 Skrevet 9. mars 2025 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Nei, jeg er ikke ny. Og jeg har hatt mange gode diskusjoner her inne, så lenge de som deltar seriøst klarer å overse kverulantenes behov for å bli lagt merke til. Har man en god sak så går man ikke tom for argument. Anonymkode: e5f88...d55 Problemet med denne type politikk-tråder på nett er at de blir ujevne. Noen av debattantene representerer bare seg selv og gjør det på fritiden innimellom andre aktiviteter, mens andre får ferdiglagde argumenter og betalt for å være her. Moderatorene har ikke mulighet til å skille ut hva som er hva, da er en deling av forum en god løsning. (På KG må man forresten bruke brukernavn for å diskutere politikk og nyheter.) Anonymkode: 93e5e...940
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2025 #25 Skrevet 9. mars 2025 Om det å få et eget forum gjør den russiske påvirkningsoperasjonen mindre vellykket er det meget viktig og bra. At det i tillegg gjør forumet bedre er en bonus. Anonymkode: b70ee...e2c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå