Anonym bruker Skrevet 7. mars 2025 #1 Skrevet 7. mars 2025 Jeg begynner å bli litt lei barn som er på besøk og skal vite hva det er til middag, ikke bare for å vite det, men for å bestemme om de gidder spise her eller om de heller vil dra hjem å spise "bedre mat". Tom foreldre spør, de snakker med barna på tlf for å høre om barnet skal spise hos oss, barna kommer bort med foreldrene på øret og spør hva det er til middag. Også avgjør forelderen om de får lov å spise her basert på hva vi har til middag. Wtf? Ikke så lett å svare at det er litt frekt å spørre heller når foreldrene lytter. Er dette blitt vanlig nå??? Håper for guds skyld mine unger er sånn borte. Anonymkode: 99794...426
Sommerkroppen 2029 Skrevet 7. mars 2025 #2 Skrevet 7. mars 2025 Jeg ville bare svart hva som er planlagt til middag. Hvis du har beregnet dem som gjester, så er det ok. Hvis ikke, så må du jo bare si at dere skal ha ***** til middag, men at du ikke har mat nok til alle dessverre. Så de må gå hjem og spise idag.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2025 #3 Skrevet 7. mars 2025 Sommerkroppen 2029 skrev (Akkurat nå): Jeg ville bare svart hva som er planlagt til middag. Hvis du har beregnet dem som gjester, så er det ok. Hvis ikke, så må du jo bare si at dere skal ha ***** til middag, men at du ikke har mat nok til alle dessverre. Så de må gå hjem og spise idag. Problemet er jo at de drar hjem om det er feil mat, eller vil ikke spise og vil spise hjemme. Synes det er frekt. Beregner jo alltid mat til de som er på besøk, så kommer de på kjøkkenet, rynker på nesa og drar😳 Anonymkode: 99794...426
Sommerkroppen 2029 Skrevet 7. mars 2025 #4 Skrevet 7. mars 2025 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Problemet er jo at de drar hjem om det er feil mat, eller vil ikke spise og vil spise hjemme. Synes det er frekt. Beregner jo alltid mat til de som er på besøk, så kommer de på kjøkkenet, rynker på nesa og drar😳 Anonymkode: 99794...426 Men er det planlagt besøk eller typisk nabobarn som kommer innom? Jeg hadde ikke beregnet middag til nabobarn. Det er helt unødvendig, og blir veldig dyrt i lengden.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2025 #5 Skrevet 7. mars 2025 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Problemet er jo at de drar hjem om det er feil mat, eller vil ikke spise og vil spise hjemme. Synes det er frekt. Beregner jo alltid mat til de som er på besøk, så kommer de på kjøkkenet, rynker på nesa og drar😳 Anonymkode: 99794...426 De eier ikke oppdragelse, sånn blir det når de pakkes inn i bomull og foreldre feier veien for de. Anonymkode: e2af9...cde
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2025 #6 Skrevet 7. mars 2025 Sommerkroppen 2029 skrev (Akkurat nå): Men er det planlagt besøk eller typisk nabobarn som kommer innom? Jeg hadde ikke beregnet middag til nabobarn. Det er helt unødvendig, og blir veldig dyrt i lengden. Men det er jo ikke poenget med hi sitt innlegg i det hele tatt. Anonymkode: e2af9...cde
Sommerkroppen 2029 Skrevet 7. mars 2025 #7 Skrevet 7. mars 2025 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Men det er jo ikke poenget med hi sitt innlegg i det hele tatt. Anonymkode: e2af9...cde Poenget her at man ikke trenger å irritere seg når man kan sende ungene hjem hvis de holder til rett borti gata. Javisst er det frekt. Men om disse ungene holder på sånn, så kan de uansett gå hjem og spise.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2025 #8 Skrevet 7. mars 2025 Sommerkroppen 2029 skrev (1 minutt siden): Poenget her at man ikke trenger å irritere seg når man kan sende ungene hjem hvis de holder til rett borti gata. Javisst er det frekt. Men om disse ungene holder på sånn, så kan de uansett gå hjem og spise. Kjære vene. Anonymkode: e2af9...cde
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2025 #9 Skrevet 7. mars 2025 Sommerkroppen 2029 skrev (16 minutter siden): Poenget her at man ikke trenger å irritere seg når man kan sende ungene hjem hvis de holder til rett borti gata. Javisst er det frekt. Men om disse ungene holder på sånn, så kan de uansett gå hjem og spise. Vi bor ikke i noen gate, ikke alle gjør det. Alt besøk her er planlagt. Anonymkode: 99794...426
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2025 #11 Skrevet 7. mars 2025 Uplanlagt besøk kan noen ganger spørre hva som er til middag har jeg opplevd. Og hvis det e noe godt så spør de om å bli. Men har aldri opplevd at planlagt besøk sjekker middagen for så å evt dra hjem om det ikke er "godt nok". Og har aldri opplevd at foreldre legger opp til dette heller. Merkelig, og veldig uhøflig syns jeg. Anonymkode: 0149c...7c0
Sommerkroppen 2029 Skrevet 7. mars 2025 #12 Skrevet 7. mars 2025 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Vi bor ikke i noen gate, ikke alle gjør det. Alt besøk her er planlagt. Anonymkode: 99794...426 Men hvorfor vil de da hjem og spise hvis de får noe de ikke liker til middag? Er man på planlagt besøk og må hentes så er det jo bare veldig spesielt å ringe hjem.
Sommerkroppen 2029 Skrevet 7. mars 2025 #13 Skrevet 7. mars 2025 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Kjære vene. Anonymkode: e2af9...cde Var noe uklart?
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2025 #14 Skrevet 7. mars 2025 Sommerkroppen 2029 skrev (5 minutter siden): Men hvorfor vil de da hjem og spise hvis de får noe de ikke liker til middag? Er man på planlagt besøk og må hentes så er det jo bare veldig spesielt å ringe hjem. Det vet vel ikke jeg? Ja, det er jo pga at det er spesielt jeg reagerer. Det er jo ofte ikke planlagt når de skal hjem da. Ofte sykler de hjem, men det er for langt til å sykle fram og tilbake bare for å spise. Anonymkode: 99794...426
Sommerkroppen 2029 Skrevet 7. mars 2025 #15 Skrevet 7. mars 2025 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Det vet vel ikke jeg? Ja, det er jo pga at det er spesielt jeg reagerer. Det er jo ofte ikke planlagt når de skal hjem da. Ofte sykler de hjem, men det er for langt til å sykle fram og tilbake bare for å spise. Anonymkode: 99794...426 Du må spørre de neste gang 😉
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2025 #16 Skrevet 7. mars 2025 Sommerkroppen 2029 skrev (56 minutter siden): Du må spørre de neste gang 😉 Spørre dem hvorfor de vil hjem til annen middag? Du er ikke så smart? Anonymkode: 99794...426
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2025 #17 Skrevet 7. mars 2025 Så sinnsykt frekt!! Mine unger er opplært til å alltid, uten unntak, si «jeg kan spise hjemme» med mindre det er ett planlagt besøk som naturlig gir tilgang til middag. De får aldri lov å spørre hva de skal ha eller om å få spise borte. Blir de tilbudt skal de selvsagt få si ja, men ikke basert på hva de serverer. Så sære er de heldigvis ikke i matveien Anonymkode: 42124...338
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2025 #18 Skrevet 7. mars 2025 Hvor gamle er barna? Anonymkode: 8800f...acb
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2025 #19 Skrevet 7. mars 2025 Jeg har opplevd å ha to barn på besøk, som etter å ha spurt hva vi skulle ha da ringte hjem til hver sine foreldre for å finne ut hvor det var best middag og dra dit for å spise. Det syntes jeg var å gå for langt, så min måtte værsågod spise hjemme. Anonymkode: b5b21...55a
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2025 #20 Skrevet 7. mars 2025 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jeg begynner å bli litt lei barn som er på besøk og skal vite hva det er til middag, ikke bare for å vite det, men for å bestemme om de gidder spise her eller om de heller vil dra hjem å spise "bedre mat". Tom foreldre spør, de snakker med barna på tlf for å høre om barnet skal spise hos oss, barna kommer bort med foreldrene på øret og spør hva det er til middag. Også avgjør forelderen om de får lov å spise her basert på hva vi har til middag. Wtf? Ikke så lett å svare at det er litt frekt å spørre heller når foreldrene lytter. Er dette blitt vanlig nå??? Håper for guds skyld mine unger er sånn borte. Anonymkode: 99794...426 Hvis det er barn med allergier eller sykdommer, dietter, veldig kresne barn eller spiseproblemer så kan jeg forstå det. Men ellers bør det ikke være nødvendig, da avtaler man bare at barnet spiser der. Aldri opplevd dette selv og vi har mye barn på besøk og ingen barn eller foreldre har spurt på den måten. Anonymkode: 195b7...359
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2025 #21 Skrevet 7. mars 2025 Snørrunger med idiotforeldre. Er oppsiktsvekkende mange av dem om dagen. Anonymkode: 85a4c...e92
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2025 #23 Skrevet 7. mars 2025 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Jeg begynner å bli litt lei barn som er på besøk og skal vite hva det er til middag, ikke bare for å vite det, men for å bestemme om de gidder spise her eller om de heller vil dra hjem å spise "bedre mat". Tom foreldre spør, de snakker med barna på tlf for å høre om barnet skal spise hos oss, barna kommer bort med foreldrene på øret og spør hva det er til middag. Også avgjør forelderen om de får lov å spise her basert på hva vi har til middag. Wtf? Ikke så lett å svare at det er litt frekt å spørre heller når foreldrene lytter. Er dette blitt vanlig nå??? Håper for guds skyld mine unger er sånn borte. Anonymkode: 99794...426 Da hadde jeg klikket! Vi har det som vi har til middag . Det blir ofte taco for da kan alle ta på det de vil. Har vi noe spesielt utenom det vanlige får de tilbud om nudler elller noe annet. Jeg tvinger ikke besøk til å spise grønnnsaker å de trenger ikke spise det de har på tallerkenen. Anonymkode: c404a...614
Sommerkroppen 2029 Skrevet 8. mars 2025 #24 Skrevet 8. mars 2025 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Spørre dem hvorfor de vil hjem til annen middag? Du er ikke så smart? Anonymkode: 99794...426 Vel, jeg hadde jo tatt dette opp med ungene som oppfører seg sånn. Hvordan tenker du ellers at du skal få en slutt på det? Du er den voksne, du bestemmer hva som skal serveres til middag.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2025 #25 Skrevet 8. mars 2025 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Spørre dem hvorfor de vil hjem til annen middag? Du er ikke så smart? Anonymkode: 99794...426 Du kan jo heller ikke være så smart som ikke setter disse ungene på plass? Hvorfor blir du så furten? Anonymkode: 11f8c...b00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå