Gå til innhold

Hyttetur, ta med venninne og penger fra foreldrene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du burde fortalt denne mora hvor mye du har brukt på ungen hennes. "Åh, jeg trodde det var bidrag til felleskassen jeg skjønner du, slik som andre foreldre pleier å gjøre. Med det jeg har brukt på henne av ekstra god mat, snop og skikort har hun fått mye for de 300 kronene"

Anonymkode: 95a29...248

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Du burde fortalt denne mora hvor mye du har brukt på ungen hennes. "Åh, jeg trodde det var bidrag til felleskassen jeg skjønner du, slik som andre foreldre pleier å gjøre. Med det jeg har brukt på henne av ekstra god mat, snop og skikort har hun fått mye for de 300 kronene"

Anonymkode: 95a29...248

Nei, sånn oppfører jeg meg ikke mot en som har lite penger.

Anonymkode: 4b280...69f

Skrevet

Stakkars jente tenker jeg. Håper hun er uvitende om dette… Når vi ber med venner av barna, pleier vi å betale alt, men skjønner at spesielt heiskort er dyrt hvis du har betalt det? Mat, godteri etc syns jeg det er naturlig at vi står for ihvertfall. Det er veldig vanskelig å ha dårlig råd også, så da får dere bare avklare disse tingene på forhånd neste gang. 

Anonymkode: bb661...5a0

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Nei, sånn oppfører jeg meg ikke mot en som har lite penger.

Hvorfor ikke? Kan man ikke forvente et snev av takknemlighet fra folk som har lite penger? Å ha lite penger gir deg da ikke frikort til å oppføre deg komplett idiotisk.

Anonymkode: b0d77...3c0

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor ikke? Kan man ikke forvente et snev av takknemlighet fra folk som har lite penger? Å ha lite penger gir deg da ikke frikort til å oppføre deg komplett idiotisk.

Nei, men man trenger heller ikke å synke til et bunnivå og forvente takknemlighet. Det fikk jeg mye av fra datteren hennes, og jeg forventer ikke noe. Jeg gjør det ikke av veldedighet, men for at datteren min også skulle få en fin tur. 

Skrevet

Veldig merkelig at hun ga pengene til deg, det er jo ikke vanlig. Man gir jo lommepenger rett til barnet, en 13 åring er da gammel nok til å ha penger selv...

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Nei, men man trenger heller ikke å synke til et bunnivå og forvente takknemlighet. Det fikk jeg mye av fra datteren hennes, og jeg forventer ikke noe. Jeg gjør det ikke av veldedighet, men for at datteren min også skulle få en fin tur. 

Så merkelig. Hvis et av mine barn har fått vært med noen andre på tur og fått gode opplevelser og ting påspandert, så har alltid både jeg og barner takket. Og andre har takket meg når det er vi som har tatt med andres barn.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Så merkelig. Hvis et av mine barn har fått vært med noen andre på tur og fått gode opplevelser og ting påspandert, så har alltid både jeg og barner takket. Og andre har takket meg når det er vi som har tatt med andres barn.

Det er en fin skikk å takke, men de er nok takknemlig selv om de ikke har takket. 
folk er forskjellig, og det må vi bare leve med. Det viktigste er at barna har hatt en fin opplevelse tenker jeg. 

Anonymkode: 0684c...1f7

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Admin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...