Gå til innhold

Hjelp meg ang. oppgjør etter brudd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eksmann og jeg har hatt advokathjelp i forbindelse med oppgjør. I siste brevet står det at innbo som er tatt ut av felles boligen er mitt og innbo som er igjen i fellesboligen er hans. Da vi delte ting ble vi ikke enige om hva vi skulle gjøre med sølv og Hardanger estikk og heller ikke ble vi ferdig med ting på høgaloftet, men sa at vi skulle ta det på et senere tidspunkt  Nå mener eksmann at dette er hans fordi det står i brevet fra advokaten. Det meste av sølvet fikk jeg i julegaver fra mi mormor før vi gifta oss. Kan dette stemme?

Anonymkode: dc94f...8e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tull. Det er ikke hans i det hele tatt. Skaff egen advokat. 

Anonymkode: d22a9...4e4

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Tull. Det er ikke hans i det hele tatt. Skaff egen advokat. 

Anonymkode: d22a9...4e4

Ja, vi har hatt hver vår advokat. Betalt og gjort opp,hadde ikkje trodd jeg måtte få ny advokat for dette. Kan jeg ikke kreve noe fra høgaloftet heller i og med at det står at alt innbo i huset tilhører han?

Skrevet

Advokater bestemmer ingenting, de bare representerer dere i forsøk på å komme til enighet (slik at dere unngår en rettsprosess).

Har dere ikke blitt enige, finnes ikke en avtale. 

Anonymkode: 2bb99...223

Skrevet

Alt du tok med deg inn i forholdet er ditt. Sølvtøy fra din mormor er ditt, det har aldri vært hans. 

Anonymkode: 5fef2...a44

Skrevet

Dere må vel ha snakket med advokaten og forklart hva dere mente? Sa du ikke noe om de tingene da? 

Hvis du ikke har skrevet under på avtalen er det greit. Da gir du bare beskjed om at dette må løses først. Hvis du har skrevet under har mannen rett.

Anonymkode: 1d3f2...be9

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Dere må vel ha snakket med advokaten og forklart hva dere mente? Sa du ikke noe om de tingene da? 

Hvis du ikke har skrevet under på avtalen er det greit. Da gir du bare beskjed om at dette må løses først. Hvis du har skrevet under har mannen rett.

Hvis avtalen er skrevet under, så har han rett, bortsett fra ting du hadde FØR ekteskapet eller fikk i gave, for avtalen gjelder felles innbo og fordeling etter ekteskapsloven (det burde stå i avtalen, forresten) 

jeg hadde vist han regler ang gaver f eks, men det kommer litt på hva slags relasjon dere har..vi hadde så betent skilsmisse og brukte nesten ett år på å komme til enighet gjennom hver sin advokat, så jeg hadde bare sagt at det er på hans samvittighet hvis ikke han leverer det som er mitt. Hvis ikke det er helt blåst mann, så får du tingene dine etter hvert, når han roer seg ned emosjonelt 

Uansett oppgjør, er det en tøff tid for deg, så klem herfra ❤️ det blir bedre 🙌

Anonymkode: cc0bb...9ca

Skrevet

Høgaloftet?

Anonymkode: b31ba...4c2

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Høgaloftet?

Deer dagen min  kommer fra kaller de andre etasje for loftet hvis det er oppholdsrom der. "Høgaloftet" er det jeg kaller loftet som ofte er et uisolert rom med skråtak som brukes som en form for bod.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Deer dagen min  kommer fra kaller de andre etasje for loftet hvis det er oppholdsrom der. "Høgaloftet" er det jeg kaller loftet som ofte er et uisolert rom med skråtak som brukes som en form for bod.

Der faren min kommer fra...

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Eksmann og jeg har hatt advokathjelp i forbindelse med oppgjør. I siste brevet står det at innbo som er tatt ut av felles boligen er mitt og innbo som er igjen i fellesboligen er hans. Da vi delte ting ble vi ikke enige om hva vi skulle gjøre med sølv og Hardanger estikk og heller ikke ble vi ferdig med ting på høgaloftet, men sa at vi skulle ta det på et senere tidspunkt  Nå mener eksmann at dette er hans fordi det står i brevet fra advokaten. Det meste av sølvet fikk jeg i julegaver fra mi mormor før vi gifta oss. Kan dette stemme?

Hvis dere faktisk har laget en avtale hvor det står at det som er tatt ut er ditt og det som er igjen er hans - så er det det som gjelder. Da kan du ikke etterpå komme å si at du ikke mente det sånn eller at dere egentlig ikke hadde delt alt ennå. 

Hvis det bare er et forslag til avtale fra advokat - du henviser til «brev fra advokat», så stiller saken seg kanskje annerledes. 

Anonymkode: a3992...456

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Høgaloftet?

Ja, det er over loftsetasjen, der  oppbevarer vi julepynt, soveposer, liggeunderlag, telt osv. HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvis dere faktisk har laget en avtale hvor det står at det som er tatt ut er ditt og det som er igjen er hans - så er det det som gjelder. Da kan du ikke etterpå komme å si at du ikke mente det sånn eller at dere egentlig ikke hadde delt alt ennå. 

Hvis det bare er et forslag til avtale fra advokat - du henviser til «brev fra advokat», så stiller saken seg kanskje annerledes. 

Anonymkode: a3992...456

Nei, hvis det står i avtalen noe ala «vi er enige om deling av fellesbo i henhold til ekteskapsloven» med videre beskrivelse hvem som skal ha hva, så kan hun fortsatt ha det som er hennes arv eller gave, selv om det ikke står spesifikt i avtalen. Det innebærer ekstra krangling med eksen da, eller ny runde hos advokaten 😏

Anonymkode: cc0bb...9ca

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Hvorfor skriver advokaten det han gjør? Hvorfor tror advokaten at du allerede har tatt ut alt ditt? Har han misforstått noe?

Anonymkode: ce391...348

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...