Gå til innhold

Å livnære seg på slarv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som bor på mindre steder, som elsker slarv og livnærer dere på andres bekostning. Når noen står i en skilsmisse eller har utfordringer på et eller annet plan så livnærer dere dere på det, ryktespredning og adrenalin helt til det er noe nytt å slarve om. 
Hvorfor er dere slik? Hvordan har dere det egentlig? Og hva driver dere? 

Anonymkode: 18859...1f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er gøy

Anonymkode: eb283...205

Skrevet

Forventer du seriøse svar på spørsmålene.

Anonymkode: c987e...a02

Skrevet

Hvordan livnærer man seg på slarv på bygda? Spør for en venn...

Anonymkode: f3c58...0a1

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Forventer du seriøse svar på spørsmålene.

Anonymkode: c987e...a02

Ja, gjør det. Som er til de som gjør dette 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Det er gøy

Du får glede av å sette andre i dårlig lys? Hvordan? Vokser du selv da eller? Hvordan er livet ditt ellers? 

Skrevet

Jøss, da skal jeg jamen gjøre deg jeg også, så slipper jeg å stå opp tidlig. Si meg, hvor mye får de i året på slarv? Er det gode ferie- og sykelønnsordningen? Eller spiser de slarv direkte og i så fall, har du noen gode oppskrifter?

Anonymkode: f90e2...62e

Skrevet

Jeg visste ikke at det var et yrke. 

Anonymkode: 638e4...b0e

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jøss, da skal jeg jamen gjøre deg jeg også, så slipper jeg å stå opp tidlig. Si meg, hvor mye får de i året på slarv? Er det gode ferie- og sykelønnsordningen? Eller spiser de slarv direkte og i så fall, har du noen gode oppskrifter?

Anonymkode: f90e2...62e

Hvorfor er du så spydig? Dårlig dag i dag? Eller har du det ikke så bra? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg visste ikke at det var et yrke. 

IMG_5271.png

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

IMG_5271.png

Det er et uttrykk som blir brukt, jeg tror du skjønner det.. men tror også du vil provosere og kverulere for å få ut litt hat

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Hvordan livnærer man seg på slarv på bygda? Spør for en venn...

Hovedsakelig med Vipps. Jeg sier "Har du hørt...." og når noen sier "Nei, fortell!" så ber jeg de om Vippse 100 kroner. Har de ikke penger så tar jeg også betalt i f. eks. egg, men jeg vil ikke ha levende høner eller andre dyr. 

Anonymkode: 6a2ff...594

Skrevet
51 minutes ago, Anonym bruker said:

Du får glede av å sette andre i dårlig lys? Hvordan? Vokser du selv da eller? Hvordan er livet ditt ellers? 

En av de få gledene jeg har igjen i livet

Skrevet

Bygdetrollet kan være slitsomt, men det er gjerne ikke vondt ment altså.

Skal naboen skilles så er det helt naturlig at det blir nevnt blant venner og kjente, ikke for å sette noen i dårlig lys, men fordi det er en "lokal nyhet"

Vi mennesker er flokkdyr, og ting som skjer i samfunnet rundt oss blir snakket om.

Det er helt umulig å unngå, rett og slett ikke noe jeg gidder bruke energi på å irritere meg over.

Kommer noen til meg og sier at Truls og Tina skal gå fra hverandre så svarer jeg, uff så trist også er det en opplysning jeg har med meg videre. Jeg vet det et mennesket som med en gang begynner å grave, hvorfor det, hva har skjedd, utroskap? Men igjen noen er mer nysgjerrige enn andre, helt uten at de er onde...

Anonymkode: ee493...dfa

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

IMG_5271.png

Dårlig språk i en artikkel på nett unnskylder ikke deg. Man kan  si at bygdedyret livnærer seg av sladder men det er det ingen folk som gjør. Folk livnærer seg som lærere, fiskere, servicearbeidere osv.

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Hovedsakelig med Vipps. Jeg sier "Har du hørt...." og når noen sier "Nei, fortell!" så ber jeg de om Vippse 100 kroner. Har de ikke penger så tar jeg også betalt i f. eks. egg, men jeg vil ikke ha levende høner eller andre dyr. 

Anonymkode: 6a2ff...594

Og ikke egg med dvitamin! Henger du på kafeer og butikker da? Er dette hovednæring i bygda di?

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

En av de få gledene jeg har igjen i livet

Hvis du får glede av å snakke om andres problemer og utfordringer og spre rykter er det ikke rart du ikke har mye glede igjen i livet. Det er jo kjent at de som holder på med det ikke har det særlig bra selv, og da blir du sett på som stusselig og slarvete. Få heller menig i eget liv så ser du verden med nye øyne og fremsnakker andre istedenfor å baksnakke 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Dårlig språk i en artikkel på nett unnskylder ikke deg. Man kan  si at bygdedyret livnærer seg av sladder men det er det ingen folk som gjør. Folk livnærer seg som lærere, fiskere, servicearbeidere osv.

Skjønte du ikke innlegget eller vil du. Are kverulere ? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Skal naboen skilles så er det helt naturlig at det blir nevnt blant venner og kjente, ikke for å sette noen i dårlig lys, men fordi det er en "lokal nyhet"

Vi mennesker er flokkdyr, og ting som skjer i samfunnet rundt oss blir snakket om.

Det er helt umulig å unngå, rett og slett ikke noe jeg gidder bruke energi på å irritere meg over.

Kommer noen til meg og sier at Truls og Tina skal gå fra hverandre så svarer jeg, uff så trist også er det en opplysning jeg har med meg videre. Jeg vet det et mennesket som med en gang begynner å grave, hvorfor det, hva har skjedd, utroskap? Men igjen noen er mer nysgjerrige enn andre, helt uten at de er onde...

Det du beskriver her er normalt, men det jeg beskriver er mer ondskap fra folk som ikke er sosialt smarte. De bare dømmer og sprer videre for å velte seg i andres nederlag. Også for å få fokuset bort fra egen utilstrekkelighet i livet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Skjønte du ikke innlegget eller vil du. Are kverulere ? 

Det er du som  formulerer seg som en uskolert influenser. Ikke rart folk snakker om deg. Med mindre man er sladrepresse, sladreblogg eller noe annet kan man ikke livnære seg på slarv. Innrømm at du har dårlige språkferdigheter og kom deg videre i livet.

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Alt en hører må en ta med en klype salt, det er ofte en sannhet i det man hører, men ofte ikke helt faktabasert, derfor bør man ikke løpe videre med det man hører. Det kan plutselig slå tilbake på en selv. 
Ei jeg kjenner slarver mye og snakker om folk hun ikke kjenner. Plutselig en dag sto det en mann på døra hennes og konfronterte henne om det hun går rundt å sier og skriver i meldinger om andre. Først fikk hun panikk og nektet, da han viste henne meld hun har sendt til folk ble hun rød som en tomat og begynte å grine. 
Dette tenker jeg er på sløsing plass. Kanskje hun tenker seg om. Det folk slarver om kan gjøre sykt vondt for de som blir utsatt for det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det er du som  formulerer seg som en uskolert influenser. Ikke rart folk snakker om deg. Med mindre man er sladrepresse, sladreblogg eller noe annet kan man ikke livnære seg på slarv. Innrømm at du har dårlige språkferdigheter og kom deg videre i livet.

Snakker folk om meg? Er jeg influenser? Er du autist siden du tar ordtak bokstavlig? 

Skrevet

Sladder er nødvendig for å vite hvem man kan stole på og det å utveksle sladder skaper bånd mellom mennesker. Jeg anbefaler deg å lese "Sapiens" av Harari. Han forklarer det godt. 

Anonymkode: 5208f...883

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Sladder er nødvendig for å vite hvem man kan stole på og det å utveksle sladder skaper bånd mellom mennesker. Jeg anbefaler deg å lese "Sapiens" av Harari. Han forklarer det godt. 

Anonymkode: 5208f...883

Kan du stole på en som kommer til deg å snakker dritt om andre? Har lest boken, og  det er forskjell på positivt snakk og diskusjon og det å spre rykter og konspirasjonsteorier om andre for å heve seg selv. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor er du så spydig? Dårlig dag i dag? Eller har du det ikke så bra? 

Det var jo et usedvanlig klønete forsøk på å kjøre debatt. Veldig få gidder å svare ordentlig på et så fordømmende innlegg - som du ser. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

IMG_5271.png

Hun var gift med den verste personen som har vært med på reality i Norge, så det er forståelig at folk snakker om dem. Så spørs det hvor lurt det er å klage på alle som bor i nærmiljø, jeg tipper at det ikke blir færre blikk av en slik oppførsel. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Snakker folk om meg? Er jeg influenser? Er du autist siden du tar ordtak bokstavlig? 

Hva er du som mangler både alminnelig folkeskikk og evnen til å formulere deg? Autist eller bare dum?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...