Anonym bruker Skrevet 11. januar 2025 #1 Skrevet 11. januar 2025 Er det løsbart uten å ta opp fag? Gikk yrkesfag på vgs, tok ikke læretiden. Tok så helsesekretær som voksen og har i etterkant tatt fagskole med 30 fagskolepoeng. Må jeg ta generell studiekompetanse eller kan det trikses til på annet vis? Anonymkode: 68041...002
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2025 #2 Skrevet 11. januar 2025 Det er mulig å bli tatt inn på realkompetanse. Det kreves at du er over 25 og har minst fem års relevant arbeidserfaring. Hva som er relevant er ganske subjektivt. Det er generelt lettest å komme inn på realkompetanse på studiesteder som ligger i ytre gokk og har få søkere. De ønsker å fylle plassene. Ville sjekket UiT, Innlandet, Østfold, Volda og Nord Universitet. Særlig studiested Bodø hos Nord bør ha gode muligheter, siden de ikke fylte plassene i fjor. Anonymkode: 1522c...213
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2025 #3 Skrevet 11. januar 2025 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er mulig å bli tatt inn på realkompetanse. Det kreves at du er over 25 og har minst fem års relevant arbeidserfaring. Hva som er relevant er ganske subjektivt. Det er generelt lettest å komme inn på realkompetanse på studiesteder som ligger i ytre gokk og har få søkere. De ønsker å fylle plassene. Ville sjekket UiT, Innlandet, Østfold, Volda og Nord Universitet. Særlig studiested Bodø hos Nord bør ha gode muligheter, siden de ikke fylte plassene i fjor. Anonymkode: 1522c...213 Men med realkompetanse, må man ikke ha nok matematikk da? Jeg har ikke relevant erfaring fra slikt arbeid da jeg har jobbet med HR og personal i 13 år. Anonymkode: 68041...002
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2025 #4 Skrevet 11. januar 2025 Dette er kravene på Oslo Met. Vil tro det er ganske likt på de andre studiestedene https://www.oslomet.no/studier/soknad-og-opptak/realkompetanse/realkompetanse-sosialt-arbeid Anonymkode: a3c72...c29
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2025 #5 Skrevet 11. januar 2025 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Dette er kravene på Oslo Met. Vil tro det er ganske likt på de andre studiestedene https://www.oslomet.no/studier/soknad-og-opptak/realkompetanse/realkompetanse-sosialt-arbeid Anonymkode: a3c72...c29 Dette var nyttig! Takk! Men har ikke 5 års erfaring direkte med pasienter da, kun administrativt ett års tid på fast basis og sporadisk i 12 år Anonymkode: 68041...002
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2025 #6 Skrevet 11. januar 2025 Da er du antagelig ikke kvalifisert. Men det skader jo ikke å forsøke. Alternativet innebærer generell studiekompetanse. Anonymkode: 1522c...213
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2025 #7 Skrevet 11. januar 2025 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Da er du antagelig ikke kvalifisert. Men det skader jo ikke å forsøke. Alternativet innebærer generell studiekompetanse. Anonymkode: 1522c...213 Nei, det ser ikke sånn ut. Jeg kan virkelig ikke matematikk 😩 Men kan jo se om det finnes andre ting jeg kvalifiserer for Anonymkode: 68041...002
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå