Anonym bruker Skrevet 10. januar 2025 #1 Skrevet 10. januar 2025 Jeg kjenner jeg hater dem. Jeg forakter dem og synes de er bunnslammet av mennesker. De tror de eier løypa. Sånn, da fikk jeg ut det! Anonymkode: ac3a8...ebd
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2025 #2 Skrevet 10. januar 2025 Du tenker det er bedre de kjører i deg eller kommer plutselig forbi deg? Løøøøype er fordi de har Ski-høflighet og de må få lov å gå sitt tempo. Anonymkode: 9d856...72f
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2025 #3 Skrevet 10. januar 2025 Hva er din løsning på møter i skisporet? Anonymkode: 54b5e...4f7
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2025 #4 Skrevet 10. januar 2025 Er det to spor går man til høyre, den som skal forbi går utenom. Er venstreløypa full av motgående følger man selv med på om det kommer noen bakfra og går ganske enkelt til side. Anonymkode: 76926...98e
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2025 #5 Skrevet 10. januar 2025 Synes det er helt topp at de roper løype. Mye verre hvis de bare durer på. Samt en påminnelse at jeg bør komme i form…. Anonymkode: 9d856...72f
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2025 #6 Skrevet 10. januar 2025 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Hva er din løsning på møter i skisporet? Anonymkode: 54b5e...4f7 Gå ut av løypa og gå forbi…? Anonymkode: 11143...57c
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2025 #7 Skrevet 10. januar 2025 Veldig greit å vite at det kommer noen bakfra da, man har jo ikke ringeklokke akkurat. Anonymkode: 1fa23...21d
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2025 #8 Skrevet 10. januar 2025 Da kan man bli kvitt klokka på sykkelen. Det er så irriterende når de varsler at de kommer, for å unngå kollisjon. Eller når golfere roper «fore». De andre på golfbanen må heller kikke opp i tilfelle det kommer golfballer susende. Mye enklere. Anonymkode: 5d6f5...a1c
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2025 #9 Skrevet 10. januar 2025 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Da kan man bli kvitt klokka på sykkelen. Det er så irriterende når de varsler at de kommer, for å unngå kollisjon. Eller når golfere roper «fore». De andre på golfbanen må heller kikke opp i tilfelle det kommer golfballer susende. Mye enklere. Anonymkode: 5d6f5...a1c Er det noen som har klokke på sykkelen lenger da, hører aldri noen bruke det. Anonymkode: 3c8c7...a71
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2025 #10 Skrevet 10. januar 2025 Du eier ikke sporet noe mer enn de. Å varsle og slippe hverandre frem er en god måte å dele sporet på. Anonymkode: 9da50...dd9
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2025 #11 Skrevet 10. januar 2025 De som roper løype forventer at vi som går saktere skal flytte oss, men i henhold til skikutyme så er det de som skal gå rundt! Anonymkode: ac3a8...ebd
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2025 #12 Skrevet 10. januar 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Er det noen som har klokke på sykkelen lenger da, hører aldri noen bruke det. Anonymkode: 3c8c7...a71 Nei, akkurat. Mange oppfatter det som plagsomt og frekt, så sykkelklokka er henvist til historien. Mulig "løøøype"-ropet burde gå samme vei. Anonymkode: 02ae9...558
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2025 #13 Skrevet 10. januar 2025 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nei, akkurat. Mange oppfatter det som plagsomt og frekt, så sykkelklokka er henvist til historien. Mulig "løøøype"-ropet burde gå samme vei. Anonymkode: 02ae9...558 Det er egentlig noe dritt, for nå blir man i stedet for omtrent sneiet ned når de suser forbi på elsyklene sine. Et steg til siden så ender det i kræsj. Anonymkode: 3c8c7...a71
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2025 #14 Skrevet 10. januar 2025 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Det er egentlig noe dritt, for nå blir man i stedet for omtrent sneiet ned når de suser forbi på elsyklene sine. Et steg til siden så ender det i kræsj. Anonymkode: 3c8c7...a71 Problemet med sykkelklokkke (bortsett fra at folk blir irriterte) er at ganske mange oppfatter det som at de blir bedt om å flytte seg. Så lyden gjør at de hopper til siden, i stedet for å fortsette rett fram. Derfor er det vel så trygt uten klokke. Anonymkode: 02ae9...558
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2025 #15 Skrevet 10. januar 2025 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg kjenner jeg hater dem. Jeg forakter dem og synes de er bunnslammet av mennesker. De tror de eier løypa. Sånn, da fikk jeg ut det! Anonymkode: ac3a8...ebd Huff, ja... Anonymkode: 3bfa5...1af
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2025 #16 Skrevet 10. januar 2025 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hva er din løsning på møter i skisporet? Anonymkode: 54b5e...4f7 Se kan løpe forbi uten å rope løype. De oppfører seg jo som noen naut. Anonymkode: 3bfa5...1af
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2025 #17 Skrevet 10. januar 2025 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Se kan løpe forbi uten å rope løype. De oppfører seg jo som noen naut. Anonymkode: 3bfa5...1af Du vil heller at folk skal bli påkjørt altså. Anonymkode: 3c8c7...a71
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2025 #18 Skrevet 10. januar 2025 De som roper løype er jo ikke problemet. Det er de som forventer at felles infrastruktur skal være 100% tilrettelagt for deres treningsmål hele tiden som lager utfordringer. Anonymkode: ad750...40e
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2025 #19 Skrevet 10. januar 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Se kan løpe forbi uten å rope løype. De oppfører seg jo som noen naut. Anonymkode: 3bfa5...1af Når du går i søndagturtempo med 6-åringen din kan det være greit å vite at en kondomdrakt er i ferd med å fyke forbi altså. Hensynet går jo begge veier, dere gjør plass til at han/hun kan løpe forbi, og han/hun løper forbi uten å være redd for at du, ungen din eller hunden din plutselig skal ta et utfall til siden. Jeg har aldri vært ute i noe annet enn søndagsturtempo og synes det er greit å vite at det kommer noen susende forbi, å skvette himmelhøyt når de er helt på siden er ugreit. Anonymkode: 1fa23...21d
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2025 #20 Skrevet 10. januar 2025 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Du vil heller at folk skal bli påkjørt altså. Anonymkode: 3c8c7...a71 Var det det hun skrev? Nei, det var det ikke. Hvis jeg skal gå forbi noen på ski, så går jeg ut av løypa, går forbi vedkommende, og så inn i løypa igjen. Uten å gaule og rope og forvente at de går ut av løypa selv. Dette er ikke vanskelig altså. Anonymkode: 11143...57c
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2025 #21 Skrevet 10. januar 2025 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Du vil heller at folk skal bli påkjørt altså. Anonymkode: 3c8c7...a71 Som jeg sa:LØPE FORBI! Anonymkode: 3bfa5...1af
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2025 #22 Skrevet 11. januar 2025 Det spørs helt på situasjonen. Om det er for å komme forbi en hel familie som fyller begge skispor og som gjør det vanskelig å komme forbi, eller om det er for å forhindre en farlig situasjon så er det å rope løype helt greit. Om det er mann 50 + med midtlivskrise og kondomdress som velger å trene i oppkjørte løyper når andre er på søndagstur og som dermed mener at alle skal vik for hn så blir det morsomt. Anonymkode: 54b5e...4f7
Himmel og hav Skrevet 11. januar 2025 #23 Skrevet 11. januar 2025 Her jeg bor kjøres det stort sett opp enkeltspor. Jeg opplever to slag som roper løype. Det er de som gjør det for å si fra at de kommer forbi, de tråkker utenom eller venter tålmodig til du har flytta deg. De hilser gjerne også og ønsker god tur og de er helt greie. Så er det de som forventer at du på 1,5 sekund skal trylle deg ut av sporet så de kan rase rett fram. Gretne er de gjerne også. De siste typen kan jeg ikke fordra. Jeg ble skjelt ut en vinter av en sånn fordi jeg ploga i en nedoverbakke og en kondomdress mente at jeg skulle kjøre rett ned eller inn i krattet så jeg ikke var i veien for han. Han hadde det ikke travlere enn at han stoppa i bunnen av bakken for å kjefte. Han fikk så hatten passa av både meg og andre.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2025 #24 Skrevet 11. januar 2025 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Jeg kjenner jeg hater dem. Jeg forakter dem og synes de er bunnslammet av mennesker. De tror de eier løypa. Sånn, da fikk jeg ut det! Anonymkode: ac3a8...ebd For meg høres dette ut som ironi for å provosere fram en diskusjon. Dersom du er et friluftsmenneske som er vant med å gå på tur, også på ski, så reagerer du ikke med hat, forakt og bunnslam. Det er så mye god medisin i frisk luft og fysisk aktivitet at du, med godt humør og forståelse, tar et skritt til siden og slipper vedkommende forbi. Jeg skulle ønske det var slik i trafikken også. At folk brukte speilet, og når de oppdaget noen som ønsket å kjøre fortere enn deg, da slapp de dem forbi, framfor å gjøre det vanskelig for dem. Fordi de hatet mennesker som er annerledes enn dem selv. Heldigvis er det doble spor ofte. Dessverre er veiene elendige og så smale som overhodet mulig for at myndighetene skal spare penger. Så trafikken er et mye større problem enn skisporet. Om vi hjalp hverandre fram ville verden blitt mye bedre, framfor å bruke mye energi på å bremse de som vil raskere fram. Det lukter sterkt sosialisme av denne tankegangen. Ts stemmer garantert på venstresiden, der slikt hat, forakt og intoleranse er. Anonymkode: a7c80...104
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2025 #25 Skrevet 11. januar 2025 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): For meg høres dette ut som ironi for å provosere fram en diskusjon. Dersom du er et friluftsmenneske som er vant med å gå på tur, også på ski, så reagerer du ikke med hat, forakt og bunnslam. Det er så mye god medisin i frisk luft og fysisk aktivitet at du, med godt humør og forståelse, tar et skritt til siden og slipper vedkommende forbi. Jeg skulle ønske det var slik i trafikken også. At folk brukte speilet, og når de oppdaget noen som ønsket å kjøre fortere enn deg, da slapp de dem forbi, framfor å gjøre det vanskelig for dem. Fordi de hatet mennesker som er annerledes enn dem selv. Heldigvis er det doble spor ofte. Dessverre er veiene elendige og så smale som overhodet mulig for at myndighetene skal spare penger. Så trafikken er et mye større problem enn skisporet. Om vi hjalp hverandre fram ville verden blitt mye bedre, framfor å bruke mye energi på å bremse de som vil raskere fram. Det lukter sterkt sosialisme av denne tankegangen. Ts stemmer garantert på venstresiden, der slikt hat, forakt og intoleranse er. Anonymkode: a7c80...104 Det er veldig mye god medisin i frisk luft og aktivitet. I stedet for å stresse for å komme forbi, bli forbanna og utålmodig, enten det er i skisporet eller i trafikken, så pust med magen, ro ned og nyt utsikten. Stress og irritasjon er veldig dårlig for helsa di. Hvis man skal følge din logikk for hva som kjennetegner et friluftsmenneske så kan ikke du være mye ute i friluft i hvert fall. Innlegget ditt lyser forakt lang vei. Anonymkode: 11143...57c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå