Gå til innhold

Når man går ned mye i vekt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nesten 50 og etter mange år med for mange kilo etter svangerskap og dårlig helse har jeg endelig greid å gå ned snart 20 kg. Har lyst å gå ned 5 til.

Men, jeg synes jeg ser eldre ut? Fått litt slaske småkrøllete hud på halsen og magehuden bærer nå preg av å ha vært kjempestor, sånn krøllehud på midten. I tillegg så blir jo puppene jeg endelig var fornøyd med mye mindre og slappere. 

Føler rynker i ansikt også synes mer.

Noe jeg kan gjøre med noe av dette uten kirurgi altså.

Anonymkode: af2e5...9e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Yoga. Jeg raste ned 30kg på veldig kort tid, huden ble hengete, skrukkete og jeg følte meg generelt ikke vel i egen kropp. Følte meg igrunn litt som du sier, gammel. Jeg trengte absolutt ikke å gå ned mer i vekt, så jeg prøvde meg frem med ulike youga teknikker jeg fant i en bok jeg har. Jeg ville prøve å se om jeg kunne få strammet opp litt hud her og der, det var magen jeg helst ville få strammet mest opp. Dette fungerte overraskende bra. Om jeg gjorde ting riktig aner jeg ikke, men jeg fant mine ting jeg gjorde opptil flere ganger hver dag og fikk en rutine på det. Siden jeg ikke ville forbrenne noe serlig var det enkle øvelser jeg gjorde forran tv mens jeg så på noe. 

Anonymkode: ed501...44e

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Yoga. Jeg raste ned 30kg på veldig kort tid, huden ble hengete, skrukkete og jeg følte meg generelt ikke vel i egen kropp. Følte meg igrunn litt som du sier, gammel. Jeg trengte absolutt ikke å gå ned mer i vekt, så jeg prøvde meg frem med ulike youga teknikker jeg fant i en bok jeg har. Jeg ville prøve å se om jeg kunne få strammet opp litt hud her og der, det var magen jeg helst ville få strammet mest opp. Dette fungerte overraskende bra. Om jeg gjorde ting riktig aner jeg ikke, men jeg fant mine ting jeg gjorde opptil flere ganger hver dag og fikk en rutine på det. Siden jeg ikke ville forbrenne noe serlig var det enkle øvelser jeg gjorde forran tv mens jeg så på noe. 

Anonymkode: ed501...44e

Takk, hvilke øvelser gjorde du?😅

Skrevet

Må si meg enig med første. Særlig pilates-yoga-variantene som inneholder en del styrke. Søk f.eks pilates yoga with Nicole på YouTube. Det tar litt tid å sette seg inn i hvordan man gjør øvelsene, men man gjør tekniske fremskritt og ser resultater på figur overraskende fort faktisk hvis man er litt dedikert.

Anonymkode: c4a59...4e5

Skrevet

Hud som henger kan ikke trenes bort, det er overskuddshud som ikke har trukket seg sammen etter vekttapet. Men du kan bli strammere i fisken likevel. Tren hard (!) styrke så du får muskelvekst.

Anonymkode: 7edb3...d33

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Jeg er nesten 50 og etter mange år med for mange kilo etter svangerskap og dårlig helse har jeg endelig greid å gå ned snart 20 kg. Har lyst å gå ned 5 til.

Men, jeg synes jeg ser eldre ut? Fått litt slaske småkrøllete hud på halsen og magehuden bærer nå preg av å ha vært kjempestor, sånn krøllehud på midten. I tillegg så blir jo puppene jeg endelig var fornøyd med mye mindre og slappere. 

Føler rynker i ansikt også synes mer.

Noe jeg kan gjøre med noe av dette uten kirurgi altså.

Husk at huden trenger tid på å trekke seg sammen så mye som den kan, opptil 1-2 år etter vekttap. Det er derfor man må vente med kirurgi etter vekktap.

Anonymkode: 9431e...235

Skrevet

Jeg har gått ned over 40 kg og er veldig heldig med huden, den trekker seg fortsatt sammen men har vært på et helt normalt nivå for damer i førtiårene lenge allerede. Gi det litt tid, det blir nok bedre. Kan ikke se for meg at trening hjelper.

Anonymkode: c8b4c...1b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...