Gå til innhold

Jeg avslørte min hemmelige nissevenn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har havnet i en litt lei situasjon på jobb. Vi trekker hemmelig nissevenn hvor man skal gjøre hyggelige ting for hverandre i desember uten å la den andre vite om det. I år har jeg hatt en nissevenn som har gjort veldig mye ut av det. På kontoret mitt har hun lagt igjen fine kort med masse tekst om hvor fantastisk jeg er, svære tegninger som tydelig har tatt mye tid, godsaker og ting til egenpleie. Jeg har hatt en mistanke om hvem det er, men nå har jeg fått det bekreftet. 

På fredag hang jeg opp et juleskum og en pakke kakaopulver med en hyggelig beskjed på døra til den jeg trakk som min nissevenn. Idag tidlig dukket det opp på kontoret mitt i en pakke fra min nissevenn. Altså, vi har tydeligvis blitt hemmelig venn for hverandre og så gir hun det jeg ga videre som en gave til meg. Det er sikkert barnslig, men jeg ble litt lei meg. Og kjenner at jeg ikke vet om jeg orker å gå rundt å late som at jeg ikke vet det er henne. Hvertfall når hun gjør så mye ut av det å være nissevenn og også gjerne vil inn på kontoret mitt og liksom "se" hva nissevenn har gjort 🙈 Men det er sykt kleint å skulle si ifra, du jeg vet det er deg for du ga meg noe jeg har gitt til deg! 😂 Hva gjør jeg? Finnes det en morsom måte å bruke dette på? Eller en ok måte å komme ut av det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kva du gjer? Ikkje noko som helst. Det er absolutt INGEN grunn til å stille kollegaen din i forlegenhet.

Skrevet

Alt man skal lage et problem av! Du har fått tegninger, godsaker og ting til egenpleie, men det du henger deg opp i er at hun har gitt videre noe som ikke er noe hun spiser/drikker som du gav. At du tar det personlig og blir lei deg det må du ta ansvar for selv da vedkommende gjør det hun kan for at du skal ha fine dager på jobben i desember. Du bør velge å la dette ligge og la hemmelig nissevenn fortsette ut desember, eventuelt ta opp på en generelt nivå synes at hemmelig nissevenn tar litt av men utover det bør du ikke gjøre eller si noe.

Anonymkode: 5cfee...4c0

Skrevet

Og det synes du er så opprørende at du lager deg en bruker her inne for å spørre om?  Eller håper du at nissevennen er er inne og skal skjønne at hun er avslørt?

Vel, uansett.  La det ligge. 

Anonymkode: 79ec3...191

Skrevet

Poenget var vel å få hjelp til å finne en fin måte å komme ut av det på. Det er ganske kleint å skulle spille med når hun kommer inn og skal undre seg over hva nissevennen har gjort når jeg vet det er henne. Tviler sterkt på at hun er her inne og leser! 

Jeg tenkte kanskje det var noen lure folk her som kunne finne en måte å komme seg ut av det her på uten å gjøre henne flau. Det er jo fint at hun er engasjert, men det blir alt for mye.

Skrevet

Hvordan kan du vite at din nissevenn ikke tilfeldigvis har funnet på det samme som deg da?

Og ellers, det er da bare gøy å finne på noe koselig til hverandre også. Om nissen er avslørt holder du munn og spiller med.

Det er en lek, en koselig lek.

I dag spurte jeg hva 15 åringen min har fått i kalenderen, enda det er jeg som har laget den....

Anonymkode: 2f876...646

Skrevet
Lyndsey skrev (44 minutter siden):

Poenget var vel å få hjelp til å finne en fin måte å komme ut av det på. Det er ganske kleint å skulle spille med når hun kommer inn og skal undre seg over hva nissevennen har gjort når jeg vet det er henne. Tviler sterkt på at hun er her inne og leser! 

Jeg tenkte kanskje det var noen lure folk her som kunne finne en måte å komme seg ut av det her på uten å gjøre henne flau. Det er jo fint at hun er engasjert, men det blir alt for mye.

Hvorfor i alle dager er det kleint, du skal hverken si eller gjøre noe med det. Herregud så flaut for deg hvis du gjør en sak ut av dette.

Anonymkode: 91b46...d97

Skrevet
Lyndsey skrev (45 minutter siden):

Kleint å spele med? Du har forstått konseptet julenisse, sant?

Eg har spelt med i denne leiken frå før eg byrja på skulen, nissen hadde samme sko som naboen. Sjølv då skjønte eg at ein ikkje avslører nissen, men er med på leiken 

Skrevet

Bare spill med og ha det morsomt. Kanskje hun faktisk ga deg denne gaven for at du skulle skjønne at det var henne? 

Anonymkode: 84355...af8

Skrevet

Det var da godt at du fant et problem å gnage på. 

Du gjør ingenting, du spiller fullstendig uvitende. Og så nekter jeg faktisk å tro at du ble lei deg over å få skum og kakao i retur! Det er jo ikke som du har brukt mye tid og energi på å finne på det. 

Så altså, kutt ut og oppfør deg voksent. 

Anonymkode: 6ec89...65a

Skrevet

Dette er en ikke-sak! Spill med og ikke lag drama ut av en lek..

Anonymkode: 61ccd...a59

Skrevet

Dette er en ikke-sak. Typisk jenter å lage drama rundt dette. Herregud, jeg hadde bare ledd av det. Sannsynligvis har hun glemt, ikke hatt tid til noe påfunn så gir hun bort det hun fikk. Også er du fornærmet og furter. Bare morsomt…..men tragisk

Anonymkode: f5be2...890

Skrevet

Det er en lek og den er over om under 14 dager. Så lenge klarer du å smile og late som. Det kan også hende at du tar feil. Den du ga juleskum til kan ha gitt det videre til en i mellomtida som ga det til deg. Hva tenker du at du får ut av å avsløre nissen, forresten? Eller er du en av dem som "aldri lyver"?

Skrevet

Tror jeg hadde synes dette var litt morsomt faktisk, og på tull kunne jeg gitt gaven tilbake igjen en gang til 😅. 

Skrevet
Polly-Esther skrev (1 time siden):

Tror jeg hadde synes dette var litt morsomt faktisk, og på tull kunne jeg gitt gaven tilbake igjen en gang til 😅. 

Haha, det her var den typen svar jeg håpet på! 😆 Har du flere idéer til hvordan man kan gjøre det til en morsom greie?

Skrevet
Lyndsey skrev (5 minutter siden):

Haha, det her var den typen svar jeg håpet på! 😆 Har du flere idéer til hvordan man kan gjøre det til en morsom greie?

Hehe, nei ikke på stående fot, men hadde vært gøy å høre hvordan det arter seg 😅

Skrevet

Du vet om henne, men hun vet ikke om at du vet. La det ligge. Ikke ta opp dette. 

Anonymkode: eb464...566

Skrevet

Gi tilbake til henne noe du har fått fra henne, da vel! 

Anonymkode: 04a74...7c0

Skrevet

Er du seriøs? Du ble såret fordi hun ga videre en gave fra deg når du først forteller om hvor mye hun ellers har lagt ned i oppmerksomheter til deg? 

Har du for vane å tenke på deg selv som universets midtpunkt og viktigste person?

Skrevet

Tenker du at du er den eneste som kjøper nisseskum til nissevennen sin i desember? 😅

Anonymkode: 5042a...f3d

Skrevet
Lyndsey skrev (På 9.12.2024 den 13.54):

Jeg har havnet i en litt lei situasjon på jobb. Vi trekker hemmelig nissevenn hvor man skal gjøre hyggelige ting for hverandre i desember uten å la den andre vite om det. I år har jeg hatt en nissevenn som har gjort veldig mye ut av det. På kontoret mitt har hun lagt igjen fine kort med masse tekst om hvor fantastisk jeg er, svære tegninger som tydelig har tatt mye tid, godsaker og ting til egenpleie. Jeg har hatt en mistanke om hvem det er, men nå har jeg fått det bekreftet. 

På fredag hang jeg opp et juleskum og en pakke kakaopulver med en hyggelig beskjed på døra til den jeg trakk som min nissevenn. Idag tidlig dukket det opp på kontoret mitt i en pakke fra min nissevenn. Altså, vi har tydeligvis blitt hemmelig venn for hverandre og så gir hun det jeg ga videre som en gave til meg. Det er sikkert barnslig, men jeg ble litt lei meg. Og kjenner at jeg ikke vet om jeg orker å gå rundt å late som at jeg ikke vet det er henne. Hvertfall når hun gjør så mye ut av det å være nissevenn og også gjerne vil inn på kontoret mitt og liksom "se" hva nissevenn har gjort 🙈 Men det er sykt kleint å skulle si ifra, du jeg vet det er deg for du ga meg noe jeg har gitt til deg! 😂 Hva gjør jeg? Finnes det en morsom måte å bruke dette på? Eller en ok måte å komme ut av det?

Jeg har tenkt litt på dette. Hvorfor ble du lei deg?

Skrevet
MissSaigon skrev (4 timer siden):

Jeg har tenkt litt på dette. Hvorfor ble du lei deg?

Jeg ble nok lei meg av flere grunner, ikke bare pga gaven. Jeg har sovet veldig dårlig de siste ukene pga syke barn, og hatt mye stress i forbindelse med jula og frister hjemme og på jobb, og da overreagerte jeg på nissevenn greiene.

Jeg følte på at hun har vært veldig over the top med det hun har gitt til meg. Mens når jeg endelig fikk gitt henne noe og var litt fornøyd med meg selv og inspirert til å gjøre mer så kom det i retur neste dag. Så da kjente jeg nok på det å ikke være bra nok. (Til de som lurer er jeg er helt sikker på det var det samme, for teipbitene som jeg hengte de opp med var fortsatt på.) Men jeg skjønner jo nå at hun sikkert ikke la så mye i å gi det tilbake til meg.

Skrevet
Lyndsey skrev (27 minutter siden):

Jeg ble nok lei meg av flere grunner, ikke bare pga gaven. Jeg har sovet veldig dårlig de siste ukene pga syke barn, og hatt mye stress i forbindelse med jula og frister hjemme og på jobb, og da overreagerte jeg på nissevenn greiene.

Jeg følte på at hun har vært veldig over the top med det hun har gitt til meg. Mens når jeg endelig fikk gitt henne noe og var litt fornøyd med meg selv og inspirert til å gjøre mer så kom det i retur neste dag. Så da kjente jeg nok på det å ikke være bra nok. (Til de som lurer er jeg er helt sikker på det var det samme, for teipbitene som jeg hengte de opp med var fortsatt på.) Men jeg skjønner jo nå at hun sikkert ikke la så mye i å gi det tilbake til meg.

Hun vet jo ikke at den kom fra deg. Og det er ikke alle som liker sånt skum. Så da tenkte hun nok at hun kunne gi det videre til sin egen nissevenn, så går det nok ikke i søpla. 

Anonymkode: 5adac...235

Skrevet

Fy søren så glad for at dette ikke har blitt innført på mitt arbeidssted! Takk og pris for flexitid og mye hjemmekontor. Men tilbake til dilemmaet, bare gi bæng. Lar som ingenting og gjør det du vil utenom, ikke lag noe vesen av det i hvert fall blir bare kleint..

Anonymkode: d975d...510

Skrevet

Ja, det er kleint å si i fra, derav gjør en ikke det og spiller med. 

Trenger ikke være lur for å skjønne det akkurat… 

Anonymkode: 9e024...ef5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...