Gå til innhold

Hvilket smør/margarin gir best smak på baking av boller?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er kun smør som bakes med i dette huset, vi verken kjøper eller bruker margarin. Men om jeg hadde smakt forskjell om det ble brukt Melange i en bolledeig vet jeg ikke. 

I remons/ kanelsnurrer/ kardemommeknuter smaker det ikke godt å bruke margarin i hvert fall. 
 Jeg har blitt servert brune pinner laget med margarin en gang, og det kan jeg varmt anbefale om du vil bake noe som smaker så vondt at du ikke blir fristet til å spise noe av baksten.

Anonymkode: 694d0...d79

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Merkelig at det er margarin som anbefales både for hjertehelse og høyt kolestrol hvis det er så grufullt.

Anonymkode: a511f...45b

Det er veldig delte meninger om dette, men Melange er av det mest ultraprosesserte du kan få. Jeg har trua på naturlige råvarer og ingredienser. 

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Baker med blå melange pga allergi, får alltid skryt av både gjærbakst og kaker❤️ 

Finnes ingen fasit. De som elsker meierismør vil rynke på nesa av de som bruker melange. Men det betyr ikke at det de foretrekker er noe bedre enn det andre foretrekker. Har aldri besøkt noen og tenkt at fysj disse kanelsnurrene var ikke gode, de smaker melange. 

Anonymkode: 7a1e8...0cc

Kanskje ikke på smak, men margarin er noe av det verste man kan spise. 

Anonymkode: 0b877...52d

Optatium skrev (1 time siden):

Det er veldig delte meninger om dette, men Melange er av det mest ultraprosesserte du kan få. Jeg har trua på naturlige råvarer og ingredienser. 

Ultraprossert er det ja, men det anbefales likevel over smør som sies er versting ang hjertehelse og høyt kolestrol.

Annonse

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Ultraprossert er det ja, men det anbefales likevel over smør som sies er versting ang hjertehelse og høyt kolestrol.

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

ja, de offentlige rådene er klare. Men det finnes etter hvert flere forskere som viser til andre resultater. Selv klarer jeg ikke å få logikken til p gå opp, altså at kroppen heller trenger prosessert og bearbeidet mat, vi er da laget for rene matvarer. Men jeg begrenser heller inntaket av smør. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...