Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2024 #1 Skrevet 9. oktober 2024 Min gutt er 13 og 170 høy. Han har vært i puberteten i 1-2 år og er i stemmeskifte. Han har vokst mye siste år, men hvor lenge fortsetter de å vokse? Puberteten er vel ikke over før de er 14-15, og de vokser kanskje mer etter det også? Umulig å kjøpe klær og sko, han vokser ut av de med en gang 😅 Anonymkode: e8b1f...c7a
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2024 #2 Skrevet 9. oktober 2024 Min 17 åring vokser enda. Gutter vokser vel til de er sånn 19-21 i snitt vel? Anonymkode: 35671...48f
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2024 #3 Skrevet 9. oktober 2024 Tommelfingeregelen er at de har sitt største veksthopp i året etter at stemmeskifte og skjeggvekst kommer. Det har stemt godt med mine to gutter, de skøyt i været i henholdsvis 9. og 10.klasse. De var litt senere enn mange av sine kompiser da, så at din gutt er igang med det veksthoppet er mye mulig. Mine hadde er skoleår hvor de måtte ha nye klær til skolestart, til jul og til våren igjen, vokste veldig fort. De vokste noen cm etter det også, men saktere og ikke så mye. Gutter kan vokse til de blir både 18 og 20 år gamle, men da kryper veksten sent Anonymkode: 7f2c7...93e
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2024 #4 Skrevet 9. oktober 2024 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Tommelfingeregelen er at de har sitt største veksthopp i året etter at stemmeskifte og skjeggvekst kommer. Det har stemt godt med mine to gutter, de skøyt i været i henholdsvis 9. og 10.klasse. De var litt senere enn mange av sine kompiser da, så at din gutt er igang med det veksthoppet er mye mulig. Mine hadde er skoleår hvor de måtte ha nye klær til skolestart, til jul og til våren igjen, vokste veldig fort. De vokste noen cm etter det også, men saktere og ikke så mye. Gutter kan vokse til de blir både 18 og 20 år gamle, men da kryper veksten sent Anonymkode: 7f2c7...93e Skjeggvekst har ikke startet enda, men han har vokst over 10 cm siste året. Mulig han er i det største hoppet nå da, ellers kan han jo bli veldig lang. Jeg er veldig lav så han virker så veldig høy for meg🤣 Jeg synes liksom å huske at det var der siste året på ungdomsskolen at de vokste så mye når jeg var ung, men de startet jo ulikt. Er nok ingen fare med at han blir kjempehøy heller siden vi foreldre er lave. Anonymkode: e8b1f...c7a
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2024 #5 Skrevet 9. oktober 2024 Det varierer nok veldig, men min erfaring så langt med sønner på 22, 20 og 18 år, er at de vokser veldig lite etter de har fylt 15-16 år. Noen få cm ett dette, før det stoppet helt rundt 19-årsalderen hos de eldste. Skostørrelsen vokste også med omtrent én størrelse i denne perioden, der det i årene før var flere størrelser i året. Anonymkode: 08922...d00
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2024 #6 Skrevet 9. oktober 2024 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Det varierer nok veldig, men min erfaring så langt med sønner på 22, 20 og 18 år, er at de vokser veldig lite etter de har fylt 15-16 år. Noen få cm ett dette, før det stoppet helt rundt 19-årsalderen hos de eldste. Skostørrelsen vokste også med omtrent én størrelse i denne perioden, der det i årene før var flere størrelser i året. Anonymkode: 08922...d00 Ok, betryggende mtp budsjett😅 Anonymkode: e8b1f...c7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå