Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2024 #1 Skrevet 8. oktober 2024 Begynt på julegaver? Og vet hva dere skal i julen og om dere har fri? Anonymkode: 3fc16...314
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2024 #2 Skrevet 8. oktober 2024 Begynt å tenke på det ja. Men ikke sånn voldsomt. Har fri fra 23.12 til 26.12, så skal jeg jobbe 27. og har fri til 2.januar. Blir færre å kjøpe til hvert år og det er like greit med den økonomien som er om dagen 🙈 har ett barn som har flytta ut som jeg mistenker ikke har planer om å feire jul hjemme, så egentlig kunne jeg tenkt meg å reist vekk i jula. Men vi får se Har du laget noen planer da? Anonymkode: 6f50c...ed7
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2024 #3 Skrevet 8. oktober 2024 Tenker ekstremt lite på jul i det hele tatt, og i alle fall ikke før mot slutten av november. Anonymkode: deea9...6b5
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2024 #4 Skrevet 8. oktober 2024 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Begynt å tenke på det ja. Men ikke sånn voldsomt. Har fri fra 23.12 til 26.12, så skal jeg jobbe 27. og har fri til 2.januar. Blir færre å kjøpe til hvert år og det er like greit med den økonomien som er om dagen 🙈 har ett barn som har flytta ut som jeg mistenker ikke har planer om å feire jul hjemme, så egentlig kunne jeg tenkt meg å reist vekk i jula. Men vi får se Har du laget noen planer da? Anonymkode: 6f50c...ed7 Deilig med litt fri i julen. Godt å reise vekk og da om det blir det. Godt at det blir færre å kjøpe til. Ikke tenkt så mye her heller egentlig, men vet jo der nærmer seg og mnd går fort. Vet ikke hvor og hva som skjer i julen. I utgangspunktet skal barnet mitt være med meg. Annet vet jeg ikke om hvor og hva. Har vel bare helligdagene her. Kjøpt et par gaver, men har ikke så mange å kjøpe til her. Anonymkode: 3fc16...314
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2024 #5 Skrevet 8. oktober 2024 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Tenker ekstremt lite på jul i det hele tatt, og i alle fall ikke før mot slutten av november. Anonymkode: deea9...6b5 Jeg skjønner! Anonymkode: 3fc16...314
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2024 #6 Skrevet 8. oktober 2024 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Deilig med litt fri i julen. Godt å reise vekk og da om det blir det. Godt at det blir færre å kjøpe til. Ikke tenkt så mye her heller egentlig, men vet jo der nærmer seg og mnd går fort. Vet ikke hvor og hva som skjer i julen. I utgangspunktet skal barnet mitt være med meg. Annet vet jeg ikke om hvor og hva. Har vel bare helligdagene her. Kjøpt et par gaver, men har ikke så mange å kjøpe til her. Anonymkode: 3fc16...314 Så deilig å ha begynt med julegavene da! Det burde jeg gjøre når lønna kommer denne mnd også deilig å ha litt mer til overs i desember. Det går altfor fort ja! Har sett at de har fått mye nytt på rusta så jeg kan utvide julebyen min i år!😁 Anonymkode: 6f50c...ed7
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2024 #7 Skrevet 8. oktober 2024 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Så deilig å ha begynt med julegavene da! Det burde jeg gjøre når lønna kommer denne mnd også deilig å ha litt mer til overs i desember. Det går altfor fort ja! Har sett at de har fått mye nytt på rusta så jeg kan utvide julebyen min i år!😁 Anonymkode: 6f50c...ed7 Ja, godt å være litt i gang. Håper å være ferdig til desember da det blir en del ekstra jobbing her da. Måndene går fort. Det er koselig da med juleby 😊 Anonymkode: 3fc16...314
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2024 #8 Skrevet 8. oktober 2024 Jeg tenker på jul. Første jul uten barna. Jeg skal jobbe. Blir færre å kjøpe gaver til, kun tre barn, fire tantebarn (slutter når de er konfirmert) + mora mi. Gir ikke til søsken heller lenger, kun bursdag med runde tall. Anonymkode: 651a1...69e
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2024 #9 Skrevet 8. oktober 2024 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Jeg tenker på jul. Første jul uten barna. Jeg skal jobbe. Blir færre å kjøpe gaver til, kun tre barn, fire tantebarn (slutter når de er konfirmert) + mora mi. Gir ikke til søsken heller lenger, kun bursdag med runde tall. Anonymkode: 651a1...69e Det er spesielt å ikke ha barn hjemme i julen gjerne? Da blir det jobb på deg. Det er jo greit at det slutter der om det er stor familie å kjøpe til. Anonymkode: 3fc16...314
amandine Skrevet 8. oktober 2024 #10 Skrevet 8. oktober 2024 Ja, jeg noterer ned gaveønsker gjennom hele året egentlig, sånn at jeg har idéene klare til bursdager og jul. Så kjøper jeg litt etter hvert. Jeg skal jobbe mye denne julen så da blir det hjemmejul med feiring innimellom slagene.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2024 #11 Skrevet 8. oktober 2024 Begynner tidlig, barna begynner på ønskelister i august/september, så er det tilbud på noe av dette, kjøpes det hjem med en gang! Ting som jeg vet det ikke blir tilbud på, kjøpes også hjem fort. Hvor vi skal være og med hvem, er det samme annethvert år! Er som regel ferdig med det meste innen november, så da er bare julekos og julero igjen Anonymkode: 0a54b...9c2
sug lut Skrevet 8. oktober 2024 #12 Skrevet 8. oktober 2024 Har kjøpt og laget 12-15 julegaver i løpet av året, utover det har jeg ikke begynt å tenke annet enn løselig på hvem som er hvor når.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2024 #13 Skrevet 8. oktober 2024 Ikke kjøpt eller laget en eneste gave, men har plukket opp noen ønsker i løpet av året og koser meg med å planlegge. Utover det har jeg meldt inn ferie på jobb, og vet at vi skal bort på julaften og dagene rundt. Sånt må man planlegge tidlig i vår etterhvert store familie. Anonymkode: 4a9b7...bd4
*Miss Marple* Skrevet 8. oktober 2024 #14 Skrevet 8. oktober 2024 Har begynt å tenke, ja. Har kjøpt noen gaver og vet hvem som kommer på julekvelden, men ellers er det lite jul enda.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2024 #15 Skrevet 8. oktober 2024 sug lut skrev (31 minutter siden): Har kjøpt og laget 12-15 julegaver i løpet av året, utover det har jeg ikke begynt å tenke annet enn løselig på hvem som er hvor når. Er det lov å spørre hva du lager i gaver? Er strikke- og sykyndig, men er tom for ideer. Og JA, jeg renker på julen. Første julemagasin er kjøpt inn ♥️ Anonymkode: 4e32a...5a1
tante grusom master of law Skrevet 8. oktober 2024 #16 Skrevet 8. oktober 2024 Har søkt om fri, og vet hvor og med hvem vi skal være på julaften. Ellers er det ikke noe forberedt. Gavene pleier vi å kjøpe i november og desember.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2024 #17 Skrevet 8. oktober 2024 fri har jeg vær år i jula jeg kunne alderi hatt en jobb der man jobber i jula hvor og hvem vi er med i jula har vi vist lenge gaver har vi begynt på så vi kan fordele det ut over mnd, blir så dyrt når man skal kjøpe alt på en gang Anonymkode: 1d68d...9d7
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2024 #18 Skrevet 8. oktober 2024 Har tenkt på at jeg gleder meg til julebrunosten kommer i butikken. Da skal jeg hamstre. Mer enn det har jeg ikke tenkt, og det gjør jeg neppe før vi nærmer oss midten av desember. Anonymkode: 8d3b2...7b5
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2024 #19 Skrevet 8. oktober 2024 Ja, har begynt å tenke på jul. Har kjøpt noen gaver, men bare småtteri til folk vi kjøper en hyggelig ting til uten å legge for mye penger i det. Så der handler jeg gjerne når det er tilbud så jeg får litt mer for pengene. De to yngste får gavekalender enda, så de kjøper jeg til hele året når jeg kommer over noe rimelig og/eller lurt å putte i den. Har opptelling i november og ser hvor mange gaver som mangler, og fyller på med snop/sjokolade/tyggis der. Vi er alltid hjemme på julaften, og de to eldste barna kommer hjem, så jeg vet hvor mange vi blir. Eldste har samboer, men de feirer jul med hver sin familie enn så lenge. Regner med det blir sånn frem til de evt får barn, da blir det mer naturlig med annenhver jul sammen med de to familiene. Anonymkode: 680ae...7fd
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2024 #20 Skrevet 8. oktober 2024 Gaver har jeg ikke begynt på, men maten har jeg begynt på ved å plukke sopp, krydder og bær som skal brukes til ulike julemiddagen. Anonymkode: 2db0e...afb
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2024 #21 Skrevet 8. oktober 2024 Jeg har begynt å tenke på jula, ja. For første gang på mange år har jeg ikke turnusjobb, jobber kun dagtid, og har fri alle helligdager og helger. Jeg vet derfor at jeg har fri på julaften. Mine «gamle» kollegaer får turnusen sin i disse dager, og må planlegge jula deretter. Jeg vet at vi blir 15 personer hjemme hos oss på julaften, og at resten av jul/nyttår skal tilbringes på hytta⛷️🥰 «Hyttekontor» et par dager i romjula. Gaver netthandler jeg alltid til alle under black week/black friday. Vi har såvidt begynt å dele ønskelister i familien. Anonymkode: 79573...2af
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2024 #22 Skrevet 8. oktober 2024 Tenker og tenker. Jeg skal ha fri 14 dager. Gleder meg til masse fri, god mat og kaker og masse avslapping. Elsker jul. Anonymkode: 8a7e4...6a8
amandine Skrevet 8. oktober 2024 #23 Skrevet 8. oktober 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har begynt å tenke på jula, ja. For første gang på mange år har jeg ikke turnusjobb, jobber kun dagtid, og har fri alle helligdager og helger. Jeg vet derfor at jeg har fri på julaften. Mine «gamle» kollegaer får turnusen sin i disse dager, og må planlegge jula deretter. Jeg vet at vi blir 15 personer hjemme hos oss på julaften, og at resten av jul/nyttår skal tilbringes på hytta⛷️🥰 «Hyttekontor» et par dager i romjula. Gaver netthandler jeg alltid til alle under black week/black friday. Vi har såvidt begynt å dele ønskelister i familien. Anonymkode: 79573...2af Av og til skulle jeg gjerne ikke jobbet turnus… det er faktisk sant.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2024 #24 Skrevet 8. oktober 2024 Har begynt å tenke. Julegavelista er skrevet og noen gaver ferdig. Prøver å være ferdig med gavene til desember da jeg vil at lønna i desember skal gå til kos og opplevelser. Har turnusfri i år så jeg har fri, mannen jobber alltid, men kun 2 arbeidsdager i år. Vi feirer hjemme hos oss hvert år. Noen ganger har vi besøk, andre ganger ikke. Barna har pakkekalender, så den kjøper jeg litt til hele året. Anonymkode: a263d...1bd
Iiiiik Skrevet 8. oktober 2024 #25 Skrevet 8. oktober 2024 Jeg strikker julegensere til alle fem, ferdig med tre. Har store barn, så lager «mammas kokebok» til hver av dem. Skriver inn oppskriften på favorittmat og -kaker. Ellers har jeg ikke kjøpt noe, men noterer fortløpende, så vet hva som kan være aktuelt til de fleste. Vi skal være hjemme, sannsynligvis bare oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå