Anonym bruker Skrevet 25. august 2024 #1 Skrevet 25. august 2024 Har ei venninne med hund. Hun er normalt sett opptatt av å være velstelt, men når det kommer til sine egne hunder er det som om grensene er visket bort. Den ene hunden slikker den andre i øret og på tissen, og ho kysser den på munnen og snuta etterpå.. Det er sikkel fra hundene på noe som for meg føles ut som overalt! Og d er små hundehår på klærne mine når jeg drar derifra. Jeg synes det er utrolig ekkelt og føler det stinker av meg når jeg drar derifra.. Er ikke vant til å gå med fullt av hår på klær og sikkel fra dyr på klærne🤯 Anonymkode: 81d28...a5b
Anonym bruker Skrevet 25. august 2024 #2 Skrevet 25. august 2024 Hunden min sikler ikke, men jeg er absolutt ikke immun mot hårene. Derfor får han ikke være i møblene og vi støvsuger eller vasker hver dag. Anonymkode: f2449...6fb
Anonym bruker Skrevet 25. august 2024 #3 Skrevet 25. august 2024 Min hund sikler heller ikke. Vet at noen raser gjør det, men det mest vanlige er vel at de ikke gjør det. Når det kommer til hår er det stor forskjell på rasene der også, noen røyter mer enn andre. Vi har en langhåret hund som røyter en del noen årstider, men ikke ellevillt. Vi støvsuger og holder det rent, men våre hundehår fester ikke så mye på klærne. Mamma sin katt derimot, den røyter hår som klistrer seg til klærne 🙈 Men vi tåler da det greit, bruket en klesbørste og tar de vekk. Ingen av de hundene jeg har i min omgangskrets stinker. Bortsett fra golden som bor i nabohuset, den lukter når den er våt. Anonymkode: 0d740...b49
Anonym bruker Skrevet 25. august 2024 #4 Skrevet 25. august 2024 Spør henne vel om dette opptar deg så mye? Anonymkode: 8bbef...59c
Anonym bruker Skrevet 25. august 2024 #5 Skrevet 25. august 2024 Hunden min slever ikke, og jeg kysser heller ikke hunden min på snuten. Jeg er ikke immun mot hundehår, men på samme måte som menneskehår forsvinner de ved støvsuging og normalt renhold. Hunden min stinker ikke. Jeg trives hjemme hos alle vennene mine, noen har det renere og ryddigere enn jeg, andre har det mer rotete. Anonymkode: e9c0f...e38
Anonym bruker Skrevet 25. august 2024 #6 Skrevet 25. august 2024 Alle hunder stinker og er full av dritt. Det kan jeg lett som ikke er hundeeier si. Hundeeiere har skylapper og skjønner ikke. Det er så motbydelig å tenke på at folk har de i sofaen og i sengen🤢🤮 Anonymkode: 89829...89e
Anonym bruker Skrevet 25. august 2024 #7 Skrevet 25. august 2024 Min hund sikler ikke og er røytefri. Henger igjen et par hår i børsten når vi børster, og det gjør vi ofte. Ingenting synlig på klær eller møbler. Jeg røyter mer enn hunden 😅 Den lukter heller ikke. Vi må dusje og stelle henne ofte. Hun dusjer ukentlig. Hun er nemlig hvit og været på Vestlandet tillater sjelden mer enn en uke mellom. Da rekker hun aldri å lukte hund før ny dusj og «spa» med føn og stell. Faktisk fått kommentarer på dette, at hun lukter så godt og rent. Og hun ser ut til å tåle det godt. I tillegg holdes hun velfrisert og klippes oftere enn jeg gjør. Men at man blir litt immun mot egne hunder tror jeg absolutt. Som man også blir med egne barn og deres ekstremiteter (bæsj, gulp, spy, sikkel osv). Vi tar med glede mot Kos og suss fra vår lille hjerteknuser. Men ikke inn i munnen. Det handler helt enkelt om bakterier fra henne som stikker snuten borti alt mulig 😅 Men en suss på nesa blir jeg bare glad for 🥰 Anonymkode: 14dc0...5a5
Anonym bruker Skrevet 25. august 2024 #8 Skrevet 25. august 2024 Har hunder sjølv ,både som røyter noko heilt ekstremt og røytefri . Ville sjølvsagt valgt at dei verken røytet ,rista av seg vatten og anna møkk i huset men sånn er livet med hund . Absolutt verdt det ❤ og man lærer seg å leve med det at ting ikkje kan være like reint og sterilt som livet uten hund . Anonymkode: 8a5e2...833
Anonym bruker Skrevet 25. august 2024 #9 Skrevet 25. august 2024 Våre hunder sikler ikke, men den ene er røytefri og ingen hår. Den andre røyter, men den er mer ute og blir børstet ofte. Jeg liker heller ikke hår, og støvsuger ofte. kysser de, men ikke på snuten, og de får ikke lov å slikke i ansiktet eller på hender. Orker det ikke. Så det er avslært her Anonymkode: 18820...f80
Anonym bruker Skrevet 25. august 2024 #10 Skrevet 25. august 2024 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Har ei venninne med hund. Hun er normalt sett opptatt av å være velstelt, men når det kommer til sine egne hunder er det som om grensene er visket bort. Den ene hunden slikker den andre i øret og på tissen, og ho kysser den på munnen og snuta etterpå.. Det er sikkel fra hundene på noe som for meg føles ut som overalt! Og d er små hundehår på klærne mine når jeg drar derifra. Jeg synes det er utrolig ekkelt og føler det stinker av meg når jeg drar derifra.. Er ikke vant til å gå med fullt av hår på klær og sikkel fra dyr på klærne🤯 Anonymkode: 81d28...a5b Jeg syns det er veldig ekkelt. Men det samme fra min katt, gjør meg ingenting. Jeg virkelig elsker katten min Anonymkode: 7d1cc...9c9
Anonym bruker Skrevet 25. august 2024 #11 Skrevet 25. august 2024 Til en viss grad må man jo tåle dette hvis man skal kunne ha hund, men folk er veldig forskjellige når det gjelder hundehold og hygiene. Jeg har hund selv og den sikler heldigvis ikke. Enkelte raser sikler mye og det synes jeg er ekkelt for det havner jo på hender, klær, møbler, vegger. Noen hunderaser lukter mer enn andre, men de fleste hunder er ok i lukt så lenge de børstes og vaskes pluss at dyrehold krever jo mer støvsuging og gulvvask for at det ikke skal lukte i huset. Jeg reagerer selv på noen av de tingene du beskriver og synes det er ekkelt. Hunden vår blir klappet, klødd og koset med, men får ikke slikke folk i ansiktet og vi susser den ikke på snute eller munn. Hunden får lov å ligge i den ene enden av sofaen der vi har et teppe slik at det er enkelt å holde det rent. På soverommet og på kjøkkenet får hunden ikke lov å være. Jeg vil ikke ha hund i sengene og synes ikke dyr og matlaging hører sammen. Og man vasker hender før man tar i maten når man har klappet hunden (i grunn før man tar i/lager mat uansett synes jeg). Anonymkode: 194e1...308
Anonym bruker Skrevet 25. august 2024 #12 Skrevet 25. august 2024 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Alle hunder stinker og er full av dritt. Det kan jeg lett som ikke er hundeeier si. Hundeeiere har skylapper og skjønner ikke. Det er så motbydelig å tenke på at folk har de i sofaen og i sengen🤢🤮 Anonymkode: 89829...89e Ehmm… dette sier mer om deg🫣 Anonymkode: 80599...e4b
Anonym bruker Skrevet 25. august 2024 #13 Skrevet 25. august 2024 Trodde det skulle plage meg før jeg ble overtalt til å skaffe oss hund, men ja, jeg er blitt ganske immun mot hundehår. Plager meg ikke veldig mye, og med normalt renhold går det helt fint. At andre folk mener det er «ekkelt» med hund gir jeg flatt beng i, det er ingen som tvinges til å besøke oss eller kose med bikkja vår. Anonymkode: de146...a72
Anonym bruker Skrevet 25. august 2024 #14 Skrevet 25. august 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ehmm… dette sier mer om deg🫣 Anonymkode: 80599...e4b Ja, jeg er en mer hygienisk person. Hund i sengen er ekkelt uansett hva noen andre måtte mene. Anonymkode: 89829...89e
Anonym bruker Skrevet 25. august 2024 #15 Skrevet 25. august 2024 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Alle hunder stinker og er full av dritt. Det kan jeg lett som ikke er hundeeier si. Hundeeiere har skylapper og skjønner ikke. Det er så motbydelig å tenke på at folk har de i sofaen og i sengen🤢🤮 Anonymkode: 89829...89e Anonymkode: 0965b...baa
Anonym bruker Skrevet 26. august 2024 #16 Skrevet 26. august 2024 Jeg synes også det er uhygienisk, upraktisk, dyrt og tidkrevende. Hund passer bare om du bor på landet. Men nå skal visst alle ha hund. Også som barnefamilie. Er det savnet etter storfamilien? Er det for å vise at du takler alt på en gang? Eller en higen etter å være i pakt med noe grønt og naturlig, en dyreverden? Mote er det i hvert fall. Den trumfer det meste. Men den varer heldigvis ikke evig. Anonymkode: c18af...79d
Anonym bruker Skrevet 26. august 2024 #17 Skrevet 26. august 2024 Ja, på en måte. Man flytter selvfølgelig tålegrense i takt med at man knytter seg til et dyr. Før jeg fikk hund, syntes jeg hunder var ekle. Nå tørker jeg hunden min rundt munnen hvis han har siklet med største kjærlighet. Han røyter ikke, men jeg hadde sikkert ikke syntes det var ekkelt hvis han gjorde det. Jeg vasker ham godt når han har vært ute, da. Liker ikke å få skitt inn. Jeg tålte for øvrig heller ikke oppkast eller bæsj før jeg fikk barn. Etter barn - null stress. Anonymkode: f1d10...8da
Anonym bruker Skrevet 26. august 2024 #18 Skrevet 26. august 2024 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg synes også det er uhygienisk, upraktisk, dyrt og tidkrevende. Hund passer bare om du bor på landet. Men nå skal visst alle ha hund. Også som barnefamilie. Er det savnet etter storfamilien? Er det for å vise at du takler alt på en gang? Eller en higen etter å være i pakt med noe grønt og naturlig, en dyreverden? Mote er det i hvert fall. Den trumfer det meste. Men den varer heldigvis ikke evig. Anonymkode: c18af...79d Men du ser jo bare det negative med å ha hund... Du glemmer kos, ubetinget kjærlighet (fra hunden), at det er beroligende for menneskesinnet å klappe pelsdyr, at hunden er samlende for familien, gir oss noe å le og smile av, gjør at vi kommer oss på tur osv. Det er klart det er slitsomme sider ved å ha hund også, men for de som velger å ha det veier de positive siden opp for de negative. Det er rett og slett mer positivt enn negativt. At ikke alle er enige i det er helt greit det, men for de om ikke er glad i hunder og aldri har hatt hund er det nok vanskelig å forstå at det kan være flere positive enn negative sider ved å ha det. Jeg personlig synes det er få negative sider ved å ha hund. Det er noen dager jeg ikke har lyst til å gå tur, og det kan være litt tungvindt når jeg har mer lyst til å gjøre noe annet enn å gå hjem og lufte, men som regel går det helt fint. Litt hår og møkkete poter er ikke noe jeg ser på som negative sider ved å ha hund, å vaske den når vi kommer fra tur og børste den i perioder med røyting er en del av pakka med omsorg for et dyr jeg er glad i. Anonymkode: 0d740...b49
Anonym bruker Skrevet 26. august 2024 #19 Skrevet 26. august 2024 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jeg synes også det er uhygienisk, upraktisk, dyrt og tidkrevende. Hund passer bare om du bor på landet. Men nå skal visst alle ha hund. Også som barnefamilie. Er det savnet etter storfamilien? Er det for å vise at du takler alt på en gang? Eller en higen etter å være i pakt med noe grønt og naturlig, en dyreverden? Mote er det i hvert fall. Den trumfer det meste. Men den varer heldigvis ikke evig. Anonymkode: c18af...79d Hæ? Mote? Altså, hund har da vært svært vanlig å ha, også historisk sett. Men for å prøve å svare seriøst, så skaffer nok de aller fleste hundeeiere seg hund rett og slett fordi de er glade i dyr, og da spesielt hunder. Det går ganske enkelt på interesse. Noen liker å bruke fritiden sin på å shoppe, noen på å se tv-serier, noen på å fiske, noen på å lese bøker osv., og noen da på hund. Jeg er glad i å gå mye turer i terrenget, og synes derfor det er veldig koselig å gå sammen med en hund framfor helt alene. I tillegg er jeg veldig glad i dyr, og synes at det å ha hund gir veldig mange flere fordeler enn ulemper. I mitt tilfelle har vi forøvrig en hund som verken sikler eller røyter, så det er uansett ikke et problem. Og heldigvis er jeg ikke hemmet av å overtenke rundt bakterier ol., så det er helt problemfritt for meg å ha hunden i sofaen. Anonymkode: 5ac7b...0bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå