Anonym bruker Skrevet 29. juli 2024 #1 Skrevet 29. juli 2024 Nå er det sesong for å plukke sopp og bær. Jeg tenkte å lage litt forskjellig syltetøy og gele, og tørke litt sopp, som jeg kan bruke som julegaver. Hva tror dere er mest populært? Ripsgele? Multesyltetøy? Solbærsyltetøy? Rognebær og eplegele? Bøåbærsyltetøy? Anonymkode: 89893...bd7
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2024 #2 Skrevet 29. juli 2024 Rørte blåbær liker jeg best. Fantastisk mye bær i skogen i år. Jeg har fryseren full 😊 Anonymkode: 1a4a7...c2a
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2024 #3 Skrevet 29. juli 2024 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Rørte blåbær liker jeg best. Fantastisk mye bær i skogen i år. Jeg har fryseren full 😊 Anonymkode: 1a4a7...c2a Ja, det blir jo bare aktuelt til folk jeg vet ikke plukker bær eller sopp selv 😊 Anonymkode: 89893...bd7
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2024 #4 Skrevet 29. juli 2024 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Nå er det sesong for å plukke sopp og bær. Jeg tenkte å lage litt forskjellig syltetøy og gele, og tørke litt sopp, som jeg kan bruke som julegaver. Hva tror dere er mest populært? Ripsgele? Multesyltetøy? Solbærsyltetøy? Rognebær og eplegele? Bøåbærsyltetøy? Anonymkode: 89893...bd7 Jeg vet om mange som ikke plukker selv som hadde satt stor pris på det 😀 Anonymkode: d2606...747
gærne ko Skrevet 29. juli 2024 #5 Skrevet 29. juli 2024 Rips, blåbær, multe, solbær vil jeg tro. Jeg hadde aldri tatt imot sopp fra andre, med mindre de er ekstremt erfarne sopplukkere. Plukker sopp selv, men jeg veit mange er skeptiske til selvplukket sopp så serverer det sjelden til andre enn familien. Så slipper folk å spise noe de ikke føler seg komfortable med.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2024 #6 Skrevet 29. juli 2024 Bær er topp, sopp plukket av andre hadde jeg ikke spist. Anonymkode: 23a45...56c
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2024 #7 Skrevet 29. juli 2024 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Bær er topp, sopp plukket av andre hadde jeg ikke spist. Anonymkode: 23a45...56c Familie og venner spiser sopp med god appetitt når de er her, så tror ikke de er så bekymret. Jeg plukker bare kantareller og piggsopp så forvekslingsfaren er minimal 😊 Anonymkode: 89893...bd7
sug lut Skrevet 29. juli 2024 #8 Skrevet 29. juli 2024 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Nå er det sesong for å plukke sopp og bær. Jeg tenkte å lage litt forskjellig syltetøy og gele, og tørke litt sopp, som jeg kan bruke som julegaver. Hva tror dere er mest populært? Ripsgele? Multesyltetøy? Solbærsyltetøy? Rognebær og eplegele? Bøåbærsyltetøy? Anonymkode: 89893...bd7 Alle de er fine gaver. Jeg får tørket sopp - to slag - hvert år, samt solbærsyltetøy og rognebærgele. Meget populært, det er de jeg ikke plukker selv (dvs jeg plukker sopp, men spiser fortløpende og tørker ikke). Så tenk over hva evt mottakere plukker/lager selv, kanskje?
Ziva Skrevet 29. juli 2024 #9 Skrevet 29. juli 2024 Jeg hadde blitt veldig glad. Plukker kun tyttebær selv.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2024 #10 Skrevet 29. juli 2024 Det spørs hvor godt jeg hadde kjent deg, og om jeg oppfattet deg som en «trygg» person mtp hygiene, tillaging og oppbevaring av mat…. Sopp hadde dessverre gått rett i søpla, da jeg er livredd for å spise sopp som kan gjøre meg dødssyk eller ta livet av meg. Anonymkode: b23f4...dfb
Himmel og hav Skrevet 29. juli 2024 #11 Skrevet 29. juli 2024 Ja, takk, alt er flotte gaver. Jeg hadde blitt glad for alt. Jeg plukker og tørker en del sopp selv, men om vi var venner så hadde du jo visst det. Multer og ripsgelé hadde jeg blitt ekstra glad for.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2024 #12 Skrevet 29. juli 2024 Hadde blitt superglad for solbær- eller blåbærsyltetøy. Sopp er jeg skeptisk til med mindre min mor har plukket Anonymkode: ee4a1...5c8
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2024 #13 Skrevet 31. juli 2024 Anonym bruker skrev (På 29.7.2024 den 12.34): Nå er det sesong for å plukke sopp og bær. Jeg tenkte å lage litt forskjellig syltetøy og gele, og tørke litt sopp, som jeg kan bruke som julegaver. Hva tror dere er mest populært? Ripsgele? Multesyltetøy? Solbærsyltetøy? Rognebær og eplegele? Bøåbærsyltetøy? Anonymkode: 89893...bd7 Ønsker ikke hjemmelaget mat - det ville gått rett i søpla for min del. Hvis vi ser bort fra det, ville jeg spist blåbærsyltetøy hvis jeg hadde laget det selv. Anonymkode: 2b9dd...908
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2024 #14 Skrevet 31. juli 2024 Jeg er litt skeptisk til sopp, men blir veldig glad for syltetøy, gelé og rørte bær i alle varianter 🤩 Anonymkode: 1092b...e64
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2024 #15 Skrevet 31. juli 2024 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Ønsker ikke hjemmelaget mat - det ville gått rett i søpla for min del. Hvis vi ser bort fra det, ville jeg spist blåbærsyltetøy hvis jeg hadde laget det selv. Anonymkode: 2b9dd...908 Hvorfor det? Spiser du ikke når du er på besøk eller når på restaurant? (Det er jo ikke en gave som passer til alle, men det er det jo ingen gaver som gjør. Jeg ser jo an hvem jeg gir hva til 😊) Anonymkode: 89893...bd7
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2024 #16 Skrevet 31. juli 2024 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor det? Spiser du ikke når du er på besøk eller når på restaurant? (Det er jo ikke en gave som passer til alle, men det er det jo ingen gaver som gjør. Jeg ser jo an hvem jeg gir hva til 😊) Anonymkode: 89893...bd7 Jeg synes det er ekkelt. Har ingen problemer med å spise hos andre, så jeg vet ikke nøyaktig hvorfor det byr meg imot. Min far er den eneste jeg ønsker å ta imot hjemmelaget mat fra. Anonymkode: 2b9dd...908
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2024 #17 Skrevet 31. juli 2024 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Jeg synes det er ekkelt. Har ingen problemer med å spise hos andre, så jeg vet ikke nøyaktig hvorfor det byr meg imot. Min far er den eneste jeg ønsker å ta imot hjemmelaget mat fra. Anonymkode: 2b9dd...908 Litt rart, men vi har alle våre særinteresser. Håper jeg hadde vist det om du var min venninne. Da skulle jeg funnet på noe annet til deg 😊 Anonymkode: 89893...bd7
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2024 #18 Skrevet 31. juli 2024 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Litt rart, men vi har alle våre særinteresser. Håper jeg hadde vist det om du var min venninne. Da skulle jeg funnet på noe annet til deg 😊 Anonymkode: 89893...bd7 Det hadde du ikke visst. 😅 Uansett en hyggelig tanke. Anonymkode: 2b9dd...908
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå