Anonym bruker Skrevet 24. juli 2024 #1 Skrevet 24. juli 2024 Jeg har fortalt mannen min at jeg ikke har følelser for han lengre. Vi har tatt en pause, for å se om ting kan bedre seg. Men så tenker jeg nå, hvordan kan vi egentlig fortsette som før når jeg har vært så ærlig og sagt til han hva jeg kjenner? Og vil han ikke kjenne seg usikker på meg om mine følelser framover? Vi har vært gift i mange år, og har barn sammen. Noen tanker her? Og noen som har vært i samme situasjon? Anonymkode: fe4ef...540
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2024 #2 Skrevet 24. juli 2024 Kan vær følelsene blir bedre viss dere får snakket sammen i ro og fred, og at begge er helt ærlige. Følelser kan dabbe av i et ekteskap/samboerskap, for så å komme tilbake. Gjerne få tatt en tur bort, bare dere? Anonymkode: 62b35...6ba
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2024 #3 Skrevet 24. juli 2024 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Kan vær følelsene blir bedre viss dere får snakket sammen i ro og fred, og at begge er helt ærlige. Følelser kan dabbe av i et ekteskap/samboerskap, for så å komme tilbake. Gjerne få tatt en tur bort, bare dere? Anonymkode: 62b35...6ba ja det er sikkert lurt det. Har vært mye med både jobb, barn, faste gjøremål osv osv. Ferien har heller ikke vært helt som ønsket. Mye mas fra ungene og dårlig vær tærer på noen og enhver kjenner jeg. Anonymkode: fe4ef...540
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2024 #4 Skrevet 24. juli 2024 Det er helt umulig å gå gjennom et livslangt forhold og være like forelsket hele tiden, følelsene går litt i bølger, som alt annet i livet. Så om man har en periode med laber interesse for den andre så kan jo det bedre seg igjen. Jeg har vært sammen med mannen min i 26 år, fått fire barn sammen og opplevd livets opp og nedturer. Selvfølgelig er det perioder jeg ikke har "elsket han inderlig". Det anser jeg som helt normalt altså. Men jeg ser ikke noe positivt i å fortelle det og ta pauser jeg da.... Man må liksom bare akseptere at sånn er det. Vi er to forskjellige mennesker, og livet krever oss på forskjellige måter, til forskjellige tider. Det er ikke alltid man har overskudd til de store følelsene, det er perioder man nesten misliker hverandres valg også. Men så lenge man er grunnleggende enig i at man har valgt hverandre, og tar bølgedalene på kjøpet, så går det seg gjerne til igjen. Ikke gratis, det krever selvfølgelig litt selvinnsikt, litt overbærenhet, litt "snu det andre kinnet til", litt både det ene og det andre. I perioder orker man kanskje ikke gi noen ting, så det bare humper og går, men så må man ta litt tak igjen da. Det at du har sagt til mannen din at du har mistet følelsene for han vil nok som du sier gi han litt usikkerhet. Men om dere finner tilbake til hverandre kan du jo ikke la han være i tvil om at du har savnet han, tenkt på han og følelsene for han er vekket til live igjen. Det vil komme nye bølgedaler, og da må både du og han jobbe for at følelsene ikke skal bli borte i alt annet som skjer. Anonymkode: e38a5...099
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå