Gå til innhold

Når kvinner selv legger så mye verdi i eget utseende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde besøk av noen fra jobben i dag og den ene vet nok ikke at jeg for noen år siden veide veldig mye mer enn i dag og at jeg alltid har slitt med vekten.

Hun snakker om eksene sine og hvordan den ene kunne fått noe langt bedre enn samboeren sin og den andre aldri vil få noe så bra som henne igjen. Da jeg spurte hva hun mente med det handlet alt om vekt og kropp. Samboeren er større enn kollegaen og hun mente faktisk at det betydde at hun var dårligere. Jeg googlet og hun var absolutt ikke spesielt stor, men kollegaen min er nok en xs.

Det slår meg at jeg har hatt denne samtalen så mange ganger. De fleste gangene har jeg nok vært den største i rommet og derfor lagt spesielt merke til det. Det er så trist at kvinner tenker sånn om egen verdi. Denne dama slo meg ikke som en overfladisk type før dette.

Anonymkode: 0c27a...979

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du at hun er overfladisk type kun på grunn av en uttalelse om eksene sine nye damer?  

At du ble skuffet fordi hun viste en slik side er jo greit nok, men du kan jo ikke legge bort alt av inntrykk du har hatt tidligere og bedømme henne kun fra dette, og selv om det er forståelig at du tok det mer personlig siden du selv har vært større, så ville hun nok aldri sagt dette om du fremdeles var større enn nå. Dette var bare sånn typisk bitchy snakk fordi de hadde tatt hennes tidligere plass og posisjon, og det er ikke så uvanlig at damer gjør det.. 

Når det er sagt, så er det visse kriterier for hva mange syns er pent ved andres utseende, men jeg tror ikke noen tenker at verdien egentlig ligger i kun utseendet. 

Skrevet

Utseende er for kvinner det utdanning er for menn.

Anonymkode: e5ccd...4b3

Skrevet

Utseende ER jo veldig viktig da.

Anonymkode: c00f9...90e

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Utseende ER jo veldig viktig da.

Anonymkode: c00f9...90e

Det er klart det gir fordeler i livet, men det overrasker meg at oppegående mennesker gir utrykk for at de mener de er bedre enn andre som ikke er like tynne.

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Det er klart det gir fordeler i livet, men det overrasker meg at oppegående mennesker gir utrykk for at de mener de er bedre enn andre som ikke er like tynne.

Darwinisme er en fin bil, ikke sant?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Darwinisme er en fin bil, ikke sant?

Å bruke kjente uttrykk feil gir en god pekepinn på hvor smart man er. Eventuelt ikke er. 

Anonymkode: 41919...bd0

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

For noen måneder siden var det en tråd her hvor absolutt alle mente de var bedre enn andre, og at de alle så ned på noen. Nå handlet det riktignok ikke om vekt, men uansett. Du kan ha rett i at det ikke er oppegående mennesker som mener sånt, men det skal jeg ikke uttale meg videre om nå. At det overrasker deg i den konteksten du snakker om av alle ting- det ER rart.

Endret av ReneRene
Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er desverre en kjennsgjerning at overvektige av mange blir sett på som dumme og mindre verdt.

Anonymkode: 77547...58f

Skrevet

Har også hørt kvinner si slikt om andre kvinner. Det bunner jo i usikkerhet. I mangel på noe negativt å si så bruker de vekt som argument. Jeg tror det bare er en umoden og usikker måte å uttrykke seg på. Jeg ville aldri sagt slikt, men har merket fenomenet. 

Anonymkode: c83d4...d08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...