Anonym bruker Skrevet 30. mai 2024 #176 Del Skrevet 30. mai 2024 MissSaigon skrev (1 time siden): Så kan du fortelle meg hvilken arbeidsgiver som vil legge til rette for en som varierer mellom å kunne jobbe 10-50 %. Som i perioder er så dårlig at de knapt kommer ut av sengen, mens andre perioder er bedre og de kanskje kunne jobbet opp mot 100 %. Hvilken arbeidsgiver kan legge til rette for at man ikke vet når den ansatte kommer på jobb? Les alt jeg skriver da. Jeg skriver jo om det du sier her. Det er nok ikke de som knapt kommer seg opp av senga verken Sanna eller jeg snakker om. Alle disse voldsomme reaksjonene på hennes utspill kommer jo fordi hun har rett. Hun sier at dersom man kan trene, drive hobby og fly i fjellet, så kan man jobbe. Og jeg er enig. Og det må jeg få lov å være Anonymkode: e0ad9...b52 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447811-ny-tirade-fra-sanna/page/8/#findComment-150103170 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissSaigon Skrevet 30. mai 2024 #177 Del Skrevet 30. mai 2024 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Les alt jeg skriver da. Jeg skriver jo om det du sier her. Det er nok ikke de som knapt kommer seg opp av senga verken Sanna eller jeg snakker om. Alle disse voldsomme reaksjonene på hennes utspill kommer jo fordi hun har rett. Hun sier at dersom man kan trene, drive hobby og fly i fjellet, så kan man jobbe. Og jeg er enig. Og det må jeg få lov å være Anonymkode: e0ad9...b52 Selvsagt skal du få være enig. Dere tar bare feil, begge to. Unnasluntrere finner man alle steder, men å komme gjennom behandlingsløpet for uføretrygd er så langvarig og omfattende at de aller fleste får den innvilget langt på overtid. Å si at alle kan jobb er jo så dumt at det er vanskelig å vite hvordan man skal svare. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447811-ny-tirade-fra-sanna/page/8/#findComment-150103172 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2024 #178 Del Skrevet 30. mai 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Herregud, virkelig? Alle kan jobbe litt?? Hva slags planet lever du på? Åpne øynene og få deg litt virkelighetsoppfatning som stemmer med verden vi bor i. Siden du er så allvitende tenker jeg du bør ringe NAV og fortelle dette, så de kan legge ned trygdeytelsene siden de er unødvendige. Om du ikke selv greier se så mye som en grunn til at folk ikke kan være 100% ufør, er det jo meningsløst å diskutere. Du har jo stengt av for logikk og fornuft. Anonymkode: 61d73...028 Selvsagt greier jeg å se at det finnes sykdommer som gjør at man ikke er 100% arbeidsfør. Jeg har ikke stengt av for noe, jeg spør hvilke diagnoser som gjør at man ikke evner å jobbe noe som helst, ingen prosent, ingen sted. At det er vanskelig å finne arbeidsgivere som tilrettelegger er en helt annen, og reel sak. Men det er forskjell på å ikke kunne jobbe, kontra å ikke kunne jobbe fordi arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge Torstein Lerhol jobber. Da kan flere jobbe Anonymkode: e0ad9...b52 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447811-ny-tirade-fra-sanna/page/8/#findComment-150103173 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2024 #179 Del Skrevet 30. mai 2024 MissSaigon skrev (Akkurat nå): Selvsagt skal du få være enig. Dere tar bare feil, begge to. Unnasluntrere finner man alle steder, men å komme gjennom behandlingsløpet for uføretrygd er så langvarig og omfattende at de aller fleste får den innvilget langt på overtid. Å si at alle kan jobb er jo så dumt at det er vanskelig å vite hvordan man skal svare. Løpet er nok ikke så langt. En jeg kjenner brukte ett år, hadde en time hos psykolog. ei annen brukte 4 år, mye utredning, behandling og rehabilitering. Den tredje jeg vet om nå er på 4.året aap og det har enda ikke vært en eneste utprøving eller opphold noe sted. Det kan du få mene er dumt, men ingen forteller meg hvem som ikke kan. Hvem er disse menneskene som ikke kan jobbe? Anonymkode: e0ad9...b52 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447811-ny-tirade-fra-sanna/page/8/#findComment-150103174 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2024 #180 Del Skrevet 30. mai 2024 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Les alt jeg skriver da. Jeg skriver jo om det du sier her. Det er nok ikke de som knapt kommer seg opp av senga verken Sanna eller jeg snakker om. Alle disse voldsomme reaksjonene på hennes utspill kommer jo fordi hun har rett. Hun sier at dersom man kan trene, drive hobby og fly i fjellet, så kan man jobbe. Og jeg er enig. Og det må jeg få lov å være Anonymkode: e0ad9...b52 Men du tar jo likevel feil, selv om du er enig med usanna. Tenker du alle syke og uføre skylder deg å bare ligge rett ut i senga og lide hver dag? Aldri gå ut eller gjøre noe? Gud forby trene eller gå en tur i naturen? Hvor går grensa? Er det lov å handle? Hente posten? Kjøre unger på trening? Hva er lov å gjøre før du mener man heller burde brukt tiden på å jobbe? Anonymkode: 61d73...028 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447811-ny-tirade-fra-sanna/page/8/#findComment-150103178 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2024 #181 Del Skrevet 30. mai 2024 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Men du tar jo likevel feil, selv om du er enig med usanna. Tenker du alle syke og uføre skylder deg å bare ligge rett ut i senga og lide hver dag? Aldri gå ut eller gjøre noe? Gud forby trene eller gå en tur i naturen? Hvor går grensa? Er det lov å handle? Hente posten? Kjøre unger på trening? Hva er lov å gjøre før du mener man heller burde brukt tiden på å jobbe? Anonymkode: 61d73...028 Er du uføre selv siden reagerer så voldsomt!? Jeg lager ikke lover og regler, og jeg mener også at man selvsagt skal ha mulighet til å gjøre helt vanlig, hverdagslige ting. Som alltid, det er ikke svart-hvitt, men, dersom du har kapasitet til å fly i fjellet, drive med hest, avle opp hunder osv osv, alt som faller utenom helt nødvendige ting, så har du kapasitet til å jobbe. Da er ikke diskusjonen «men ingen vil ansatte noen som ikke vet», men det faktum at man HAR arbeidskapasitet. De jeg diskuterer dette med ute i den virkelig verden er enten uføre, eller enig. Anonymkode: e0ad9...b52 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447811-ny-tirade-fra-sanna/page/8/#findComment-150103179 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2024 #182 Del Skrevet 30. mai 2024 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Er du uføre selv siden reagerer så voldsomt!? Jeg lager ikke lover og regler, og jeg mener også at man selvsagt skal ha mulighet til å gjøre helt vanlig, hverdagslige ting. Som alltid, det er ikke svart-hvitt, men, dersom du har kapasitet til å fly i fjellet, drive med hest, avle opp hunder osv osv, alt som faller utenom helt nødvendige ting, så har du kapasitet til å jobbe. Da er ikke diskusjonen «men ingen vil ansatte noen som ikke vet», men det faktum at man HAR arbeidskapasitet. De jeg diskuterer dette med ute i den virkelig verden er enten uføre, eller enig. Anonymkode: e0ad9...b52 Du har et stygt menneskesyn. Fly i fjellet? Drive med hund. Fysisk aktivitet er viktig også for syke. Og om man feks er psykisk syk så kan en hund faktisk være redningen. Alt for å komme vekk fra slike som deg som kun tenker stygt om folk du ikke vet noe om. Anonymkode: 61d73...028 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447811-ny-tirade-fra-sanna/page/8/#findComment-150103180 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2024 #183 Del Skrevet 30. mai 2024 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Du har et stygt menneskesyn. Fly i fjellet? Drive med hund. Fysisk aktivitet er viktig også for syke. Og om man feks er psykisk syk så kan en hund faktisk være redningen. Alt for å komme vekk fra slike som deg som kun tenker stygt om folk du ikke vet noe om. Anonymkode: 61d73...028 Spør igjen; er du uføre selv? En hund venter ikke om du har en dårlig dag. Og jeg tipper de velger å ha dyr uansett hva folk tenker om dem. Jeg har på ingen måte ett stygt menneskesyn fordi jeg mener at folk flest kan jobbe. Anonymkode: e0ad9...b52 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447811-ny-tirade-fra-sanna/page/8/#findComment-150103182 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissSaigon Skrevet 30. mai 2024 #184 Del Skrevet 30. mai 2024 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Løpet er nok ikke så langt. En jeg kjenner brukte ett år, hadde en time hos psykolog. ei annen brukte 4 år, mye utredning, behandling og rehabilitering. Den tredje jeg vet om nå er på 4.året aap og det har enda ikke vært en eneste utprøving eller opphold noe sted. Det kan du få mene er dumt, men ingen forteller meg hvem som ikke kan. Hvem er disse menneskene som ikke kan jobbe? Anonymkode: e0ad9...b52 Vil du ha navn på de som ikke kan jobbe? Min svoger ble utsatt for alvorlig feilbehandling og har "frikort" til Haukeland sykehus. Når han blir dårlig blir det rekvirert helikopter fordi det står om minutter. Det kan skje flere ganger i uken, eller med noen få måneders mellomrom. Han kan ikke jobbe noe fordi han er for syk. En venninne har ME. Hun har ligget på et mørkt rom i 5 år. På gode dager kan hun sitte ved middagsbordet og snakke litt med barna sine. Hun kan ikke jobbe noe fordi hun er for syk Dette er jo bare to av ekstremt mange som har tilnærmet null restarbeidsevne. De er heldige om de klarer å komme seg opp om dagene, da skal de slippe slikt stigma som du og din venn Sanna utsetter dem for! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447811-ny-tirade-fra-sanna/page/8/#findComment-150103183 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissSaigon Skrevet 30. mai 2024 #185 Del Skrevet 30. mai 2024 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Er du uføre selv siden reagerer så voldsomt!? Jeg lager ikke lover og regler, og jeg mener også at man selvsagt skal ha mulighet til å gjøre helt vanlig, hverdagslige ting. Som alltid, det er ikke svart-hvitt, men, dersom du har kapasitet til å fly i fjellet, drive med hest, avle opp hunder osv osv, alt som faller utenom helt nødvendige ting, så har du kapasitet til å jobbe. Da er ikke diskusjonen «men ingen vil ansatte noen som ikke vet», men det faktum at man HAR arbeidskapasitet. De jeg diskuterer dette med ute i den virkelig verden er enten uføre, eller enig. Anonymkode: e0ad9...b52 Du vet sikkert at det er noe som heter psykisk sykdom? Som ikke vises utpå, men som kan bli bedre eller holdes i sjakk med fysisk aktivitet? Muskel- og leddsykdommer som fordrer at man holder seg i bevegelse? Og så kan du kutte ut den patetiske hersketeknikken om at om man er uenig med deg så er man sikkert ufør selv, den er det kun du som taper på. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447811-ny-tirade-fra-sanna/page/8/#findComment-150103185 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissSaigon Skrevet 30. mai 2024 #186 Del Skrevet 30. mai 2024 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Spør igjen; er du uføre selv? En hund venter ikke om du har en dårlig dag. Og jeg tipper de velger å ha dyr uansett hva folk tenker om dem. Jeg har på ingen måte ett stygt menneskesyn fordi jeg mener at folk flest kan jobbe. Anonymkode: e0ad9...b52 Det er ingen som protesterer på at folk flest kan jobbe. Det er at du hevder at alle som er ufør kan jobbe. Du må da se forskjellen? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447811-ny-tirade-fra-sanna/page/8/#findComment-150103186 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2024 #187 Del Skrevet 30. mai 2024 MissSaigon skrev (3 minutter siden): Vil du ha navn på de som ikke kan jobbe? Min svoger ble utsatt for alvorlig feilbehandling og har "frikort" til Haukeland sykehus. Når han blir dårlig blir det rekvirert helikopter fordi det står om minutter. Det kan skje flere ganger i uken, eller med noen få måneders mellomrom. Han kan ikke jobbe noe fordi han er for syk. En venninne har ME. Hun har ligget på et mørkt rom i 5 år. På gode dager kan hun sitte ved middagsbordet og snakke litt med barna sine. Hun kan ikke jobbe noe fordi hun er for syk Dette er jo bare to av ekstremt mange som har tilnærmet null restarbeidsevne. De er heldige om de klarer å komme seg opp om dagene, da skal de slippe slikt stigma som du og din venn Sanna utsetter dem for! Men disse menneskene kan helt sikkert ikke trene halve dagen, gå lange turer, holde på med hobbyer etc. Da er det ikke de verken hun eller jeg refererer til. Dette temaet engasjerer voldsomt, og er man utenfor boksen og sier det jeg sier, så må plutselig folk som ligger i koma jobbe, skal man ta svarene her for gitt. Det er jo overhodet ikke det noen mener eller sier. Er du for syk så er du for syk. Men da kan du heller ikke trene flere timer, stå opp og gå lange turer med bikkja eller legge ut på 7-fjellstur i fjellet. Anonymkode: e0ad9...b52 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447811-ny-tirade-fra-sanna/page/8/#findComment-150103187 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2024 #188 Del Skrevet 30. mai 2024 MissSaigon skrev (3 minutter siden): Det er ingen som protesterer på at folk flest kan jobbe. Det er at du hevder at alle som er ufør kan jobbe. Du må da se forskjellen? Jeg har sagt at de fleste kan jobbe litt. det finnes selvsagt de som ikke kan, men det er ikke de Sanna snakker om. Anonymkode: e0ad9...b52 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447811-ny-tirade-fra-sanna/page/8/#findComment-150103188 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissSaigon Skrevet 30. mai 2024 #189 Del Skrevet 30. mai 2024 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Men disse menneskene kan helt sikkert ikke trene halve dagen, gå lange turer, holde på med hobbyer etc. Da er det ikke de verken hun eller jeg refererer til. Dette temaet engasjerer voldsomt, og er man utenfor boksen og sier det jeg sier, så må plutselig folk som ligger i koma jobbe, skal man ta svarene her for gitt. Det er jo overhodet ikke det noen mener eller sier. Er du for syk så er du for syk. Men da kan du heller ikke trene flere timer, stå opp og gå lange turer med bikkja eller legge ut på 7-fjellstur i fjellet. Anonymkode: e0ad9...b52 Hun med ME trener åpenbart ikke, men svoger ser uforskammet frisk ut i sine gode perioder. Da har han pusset opp stuen, han går små turer i fjellet og det han klarer for å ta vare på sin psykiske helse. Noen kan faktisk trene flere timer og likevel være for syk til å ha en fast jobb å gå til. Hvordan går det an å ikke skjønne dette? Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg har sagt at de fleste kan jobbe litt. det finnes selvsagt de som ikke kan, men det er ikke de Sanna snakker om. Anonymkode: e0ad9...b52 Nei, du sa at alle kan jobbe litt. Ingen er så syke at de ikke kan jobbe, var dine ord. Sanna tok heller ingen forbehold. Hun ser i tillegg forskjell på de uføre og de som jobber turnus eller har fri av andre årsaker når hun selv er på treningssenter på dagtid. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447811-ny-tirade-fra-sanna/page/8/#findComment-150103189 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2024 #190 Del Skrevet 30. mai 2024 MissSaigon skrev (2 timer siden): Så kan du fortelle meg hvilken arbeidsgiver som vil legge til rette for en som varierer mellom å kunne jobbe 10-50 %. Som i perioder er så dårlig at de knapt kommer ut av sengen, mens andre perioder er bedre og de kanskje kunne jobbet opp mot 100 %. Hvilken arbeidsgiver kan legge til rette for at man ikke vet når den ansatte kommer på jobb? Det offentlige har alltid behov for ekstra hender. Men forrige gang jeg foreslo at de med restarbeidsevne kunne bidra på områder der det alltids trengs flere hender, som innenfor barnehage, skole, eldreomsorg og helsetjenesten, så ble de uføre her inne illsinte på det forslaget. Det var visst under deres verdighet å ta med gamle Olga på luftetur eller handle for gamle Svein som ikke klarer å handle selv. De hadde jo tross alt utdanning! Anonymkode: e9be1...e22 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447811-ny-tirade-fra-sanna/page/8/#findComment-150103190 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2024 #191 Del Skrevet 30. mai 2024 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Spør igjen; er du uføre selv? En hund venter ikke om du har en dårlig dag. Og jeg tipper de velger å ha dyr uansett hva folk tenker om dem. Jeg har på ingen måte ett stygt menneskesyn fordi jeg mener at folk flest kan jobbe. Anonymkode: e0ad9...b52 Det gjør ikke barn heller, uføre har ikke lov å ha barn heller? Jo det har du, for du evner ikke se menneskene, du ser bare det du vil se, et menneske du mener er lat og snylter fordi DU tenker de ikke er syke nok til å fortjene ufør, fordi de trente jo i går. Du er så lite nyansert og empatisk. Anonymkode: 61d73...028 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447811-ny-tirade-fra-sanna/page/8/#findComment-150103191 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2024 #192 Del Skrevet 30. mai 2024 MissSaigon skrev (6 minutter siden): Hun med ME trener åpenbart ikke, men svoger ser uforskammet frisk ut i sine gode perioder. Da har han pusset opp stuen, han går små turer i fjellet og det han klarer for å ta vare på sin psykiske helse. Noen kan faktisk trene flere timer og likevel være for syk til å ha en fast jobb å gå til. Hvordan går det an å ikke skjønne dette? Nei, du sa at alle kan jobbe litt. Ingen er så syke at de ikke kan jobbe, var dine ord. Sanna tok heller ingen forbehold. Hun ser i tillegg forskjell på de uføre og de som jobber turnus eller har fri av andre årsaker når hun selv er på treningssenter på dagtid. Jeg tenker at om man har kapasitet til å pusse opp, dra på turer osv så har man også kapasitet til å jobbe. Det er min mening og den står jeg støtt i. Det er ikke sikkert livskvaliteten hadde vært noe dårligere selv om man måtte bidra. Vi er bare godt vant. Anonymkode: e0ad9...b52 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447811-ny-tirade-fra-sanna/page/8/#findComment-150103192 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2024 #193 Del Skrevet 30. mai 2024 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det offentlige har alltid behov for ekstra hender. Men forrige gang jeg foreslo at de med restarbeidsevne kunne bidra på områder der det alltids trengs flere hender, som innenfor barnehage, skole, eldreomsorg og helsetjenesten, så ble de uføre her inne illsinte på det forslaget. Det var visst under deres verdighet å ta med gamle Olga på luftetur eller handle for gamle Svein som ikke klarer å handle selv. De hadde jo tross alt utdanning! Anonymkode: e9be1...e22 For noe tull. Anonymkode: fe4fb...81c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447811-ny-tirade-fra-sanna/page/8/#findComment-150103193 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2024 #194 Del Skrevet 30. mai 2024 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det offentlige har alltid behov for ekstra hender. Men forrige gang jeg foreslo at de med restarbeidsevne kunne bidra på områder der det alltids trengs flere hender, som innenfor barnehage, skole, eldreomsorg og helsetjenesten, så ble de uføre her inne illsinte på det forslaget. Det var visst under deres verdighet å ta med gamle Olga på luftetur eller handle for gamle Svein som ikke klarer å handle selv. De hadde jo tross alt utdanning! Anonymkode: e9be1...e22 Nettopp. De vil jo ikke jobbe med hva som helst fordi det er under dems verdighet. På min arbeidplass gjorde vi en totalomveltning, hvor det ble flat struktur. Alle skulle gjøre det samme. Ble ett baluba uten sidestykke fordi «jeg har da ikke 6 års utdannelse for å re en seng!» Anonymkode: e0ad9...b52 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447811-ny-tirade-fra-sanna/page/8/#findComment-150103195 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2024 #195 Del Skrevet 30. mai 2024 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): For noe tull. Anonymkode: fe4fb...81c Her må du nesten være mer konkret. Hva er tull? At det offentlige trenger flere hender? At uføre her inne ble sure på forslaget mitt? Eller hva? Anonymkode: e9be1...e22 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447811-ny-tirade-fra-sanna/page/8/#findComment-150103196 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissSaigon Skrevet 30. mai 2024 #196 Del Skrevet 30. mai 2024 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det offentlige har alltid behov for ekstra hender. Men forrige gang jeg foreslo at de med restarbeidsevne kunne bidra på områder der det alltids trengs flere hender, som innenfor barnehage, skole, eldreomsorg og helsetjenesten, så ble de uføre her inne illsinte på det forslaget. Det var visst under deres verdighet å ta med gamle Olga på luftetur eller handle for gamle Svein som ikke klarer å handle selv. De hadde jo tross alt utdanning! Anonymkode: e9be1...e22 Kan du vise til den tråden? Jeg har vært her lenge og har aldri sett noe lignende det du hevder her. Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg tenker at om man har kapasitet til å pusse opp, dra på turer osv så har man også kapasitet til å jobbe. Det er min mening og den står jeg støtt i. Det er ikke sikkert livskvaliteten hadde vært noe dårligere selv om man måtte bidra. Vi er bare godt vant. Anonymkode: e0ad9...b52 Så at han klarer å komme seg på bena og utføre noe, kanskje 1 av 20 dager gjør at han har kapasitet til å jobbe? Dette blir for dumt. Du har låst deg i en holdning og uansett hvor mye man prøver å forklare så holder du på den. Jeg anser meg herved slått, og trekker meg fra å diskutere mer med deg. Når man er så resistent mot å ta til seg informasjon finnes det ikke håp. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447811-ny-tirade-fra-sanna/page/8/#findComment-150103197 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2024 #197 Del Skrevet 30. mai 2024 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Nettopp. De vil jo ikke jobbe med hva som helst fordi det er under dems verdighet. På min arbeidplass gjorde vi en totalomveltning, hvor det ble flat struktur. Alle skulle gjøre det samme. Ble ett baluba uten sidestykke fordi «jeg har da ikke 6 års utdannelse for å re en seng!» Anonymkode: e0ad9...b52 Det er jo vanvittig sløsing av kompetanse å bruke leger eller sykepleiere til å re senger! Hvor i samfunnet kan man ha flat struktur? Anonymkode: 8bf43...cef Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447811-ny-tirade-fra-sanna/page/8/#findComment-150103199 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2024 #198 Del Skrevet 30. mai 2024 MissSaigon skrev (2 minutter siden): Kan du vise til den tråden? Jeg har vært her lenge og har aldri sett noe lignende det du hevder her. Så at han klarer å komme seg på bena og utføre noe, kanskje 1 av 20 dager gjør at han har kapasitet til å jobbe? Dette blir for dumt. Du har låst deg i en holdning og uansett hvor mye man prøver å forklare så holder du på den. Jeg anser meg herved slått, og trekker meg fra å diskutere mer med deg. Når man er så resistent mot å ta til seg informasjon finnes det ikke håp. But off course: https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446678-hva-er-det-med-uføre/page/4/#comment-150081197 Anonymkode: e9be1...e22 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447811-ny-tirade-fra-sanna/page/8/#findComment-150103200 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2024 #199 Del Skrevet 30. mai 2024 MissSaigon skrev (6 minutter siden): Kan du vise til den tråden? Jeg har vært her lenge og har aldri sett noe lignende det du hevder her. Så at han klarer å komme seg på bena og utføre noe, kanskje 1 av 20 dager gjør at han har kapasitet til å jobbe? Dette blir for dumt. Du har låst deg i en holdning og uansett hvor mye man prøver å forklare så holder du på den. Jeg anser meg herved slått, og trekker meg fra å diskutere mer med deg. Når man er så resistent mot å ta til seg informasjon finnes det ikke håp. De tar ikke til seg noe informasjon av nytteverdi, men finnes det kun ett sted der ute at en ufør har sagt han ikke vil trille på oldemor som jobb så sluker de det rått og etablerer det som en sannhet for alle uføre aka snyltere som alle kan jobbe. For alle uføre er jo like. Anonymkode: 61d73...028 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447811-ny-tirade-fra-sanna/page/8/#findComment-150103206 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2024 #200 Del Skrevet 30. mai 2024 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Det er jo vanvittig sløsing av kompetanse å bruke leger eller sykepleiere til å re senger! Hvor i samfunnet kan man ha flat struktur? Anonymkode: 8bf43...cef Ja, det kan du jo si er sløsing med ressurser. Men det er også sløsing med ressurser å la 3 mennesker jobbe kanskje 2 timer om dagen mens de resterende 7 jobber hele vakta. Nå er det færre på jobb, alle bidrar og mere nyttig at alle kan litt om alt, istedenfor at en og en kan kun én ting. Anonymkode: e0ad9...b52 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447811-ny-tirade-fra-sanna/page/8/#findComment-150103216 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå