Gå til innhold

Litt småsjokkert her


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har samme kjæreste i 4 år,men å irettesette han foran andre voksne mennesker er ikke jeg er komfortabel med hvertfall. Men jeg er konfliktsky da.

Anonymkode: 90842...891

Ja, jeg er ikke for å irettesette noen foran andre med mindre det er en gruppe som kjenner hverandre svært godt og kan være mer fri.

Men her forsynte han seg jo mens Ts var borte fra situasjonen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er en usivilisert neandertaler som ikke burde omgås andre mennesker.

Og ja, normalt friske mennesker med et normalt forhold til mat blir mette av to egg, brød, grønnsaker og pålegg. Ærlig talt. Mengden mat er uansett ikke poenget her. Om det så hadde vært for lite mat så forsyner man deg ikke grovt og tar all maten selv.

Anonymkode: 63a03...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (35 minutter siden):

Ja, jeg er ikke for å irettesette noen foran andre med mindre det er en gruppe som kjenner hverandre svært godt og kan være mer fri.

Men her forsynte han seg jo mens Ts var borte fra situasjonen..

Han er uansett ikke kjæresten sitt ansvar. Hun skal jo ikke lastes for hans mangel på folkeskikk. 

Anonymkode: 05dbc...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Han er uansett ikke kjæresten sitt ansvar. Hun skal jo ikke lastes for hans mangel på folkeskikk. 

Anonymkode: 05dbc...5e7

Det kan diskuteres, og det handler vel mer om å vise hensyn til en partner. Når de er med kjærestens venner så er det ikke så mye å forvente at de ikke skal gjøre partneren forlegen ved å utvise total mangel på folkeskikk. LITT ansvar har man for hverandre. Det er jo kjipt at man ikke kan si fra, for det bør ikke få så store konsekvenser. Hvis det blir konflikt når man sier fra om ting som opplagt strider mot all folkeskikk og som viser total mangel på hensynsfullhet, så er man muligens sammen med en man går rundt og er litt redd for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller da ingen rolle hvor mye eller lite eggerøre som ble laget! Er du LITT oppegående i hodet, så deler du på det som er. 

Anonymkode: 18d0b...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Ufint av han, men jeg vil hatt dobbelt med egg. 

Anonymkode: c5285...6da

12 egg til 3 mennesker? Det er jo helt vilt mye. Det er da ikke meningen at man skal spise bare eggerøre. I hvert fall gjør vi ikke det i min familie. Der bruker vi det som pålegg på brød eller rundstykker med salat, tomat og kanskje laks eller skinke inntil. 

Anonymkode: eb678...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hva svarte han da du sa at han hadde forsynt seg grovt? 

Anonymkode: a4932...906

Han bare trakk på skuldrene og begynte å spise. 

Anonymkode: eb678...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sinnsykt frekt. Og uansett om du hadde laga eggerøre med 6 eller 20 egg så forsyner man seg ikke sånn at det blir tomt. Sønnen min på 17 kan være litt sånn, men da sier jeg fra at det er kult å dele så tar han hintet og modererer seg. Man forsyner seg ikke grovt annet enn hjemme hvor en selv står for handling og kostnad 

Anonymkode: a2fc3...642

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (3 timer siden):

Det kan diskuteres, og det handler vel mer om å vise hensyn til en partner. Når de er med kjærestens venner så er det ikke så mye å forvente at de ikke skal gjøre partneren forlegen ved å utvise total mangel på folkeskikk. LITT ansvar har man for hverandre. Det er jo kjipt at man ikke kan si fra, for det bør ikke få så store konsekvenser. Hvis det blir konflikt når man sier fra om ting som opplagt strider mot all folkeskikk og som viser total mangel på hensynsfullhet, så er man muligens sammen med en man går rundt og er litt redd for?

Diskuter i vei, men voksne folk skal ikke trenge å oppdra hverandre. Og  vi vet heller ikke hva venninnen sa til han i enerom. 

Anonymkode: 05dbc...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Diskuter i vei, men voksne folk skal ikke trenge å oppdra hverandre. Og  vi vet heller ikke hva venninnen sa til han i enerom. 

Anonymkode: 05dbc...5e7

Det der er veldig veldig feil i mitt syn. Voksne må faktisk også oppdras! Men vil du ikke få kritikk og anbefalinger pluss ta til deg respons, så stagnerer du. Velbekomme vil jeg si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (Akkurat nå):

Det der er veldig veldig feil i mitt syn. Voksne må faktisk også oppdras! Men vil du ikke få kritikk og anbefalinger pluss ta til deg respons, så stagnerer du. Velbekomme vil jeg si. 

Haha, for det er du så veldig god til 🤣 

Anonymkode: 9e02f...891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Haha, for det er du så veldig god til 🤣 

Anonymkode: 9e02f...891

Jo...jeg gjør fremgang vil jeg si. Men problemet kan være at jeg må respektere de som kommer med kritikk. Første bud er å være saklig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nesten så jeg ikke tror på sånne historier som dette. Aldri opplevd selv at en person tar alt av en ting på bordet pluss andre ting og. Eggerøre av 6 egg blir faktisk endel og en person trenger virkelig ikke alt det..

Anonymkode: c3e16...561

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er nesten så jeg ikke tror på sånne historier som dette. Aldri opplevd selv at en person tar alt av en ting på bordet pluss andre ting og. Eggerøre av 6 egg blir faktisk endel og en person trenger virkelig ikke alt det..

Anonymkode: c3e16...561

Noen gjør faktisk det, jeg har sett folk omtrent rense alt av en type mat på buffet på spisesteder.

Anonymkode: 9e02f...891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Noen gjør faktisk det, jeg har sett folk omtrent rense alt av en type mat på buffet på spisesteder.

Anonymkode: 9e02f...891

Jaja, tydelig mangel på folkeskikk på enkelte

Anonymkode: c3e16...561

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...